collapse

Auteur Topic: Geen Dansfeest  (gelezen 7571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilsepilse

  • Gast
Geen Dansfeest
« Gepost op: 11 januari 2009, 21:16:53 »
Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)

Nicolien en Jeroen

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2009, 21:34:21 »
[quote name=\'ilsepilse\' post=\'197350\' date=\'11 January 2009, 21:16\']Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)[/quote]

Hoi Ilsepilse,

Wij doen ook geen dansfeest. Wij maken smorgens de foto's en gaan daarna trouwen (rond 2 uur) aansluitend hebben we een receptie en dan gaan we savonds met een groep naar een restaurant waar we ook eten in buffetvorm (eerst koud, daarna warm, en dan bruidsijstaart) Wanneer er tussen de verschillende buffetvormen gedanst gaat worden is dat leuk. Gebeurd het niet is het ook goed.
Doe lekker waar je je prettig bij voelt, het is jullie dag!
Voordeel van buffet vinden wij dat je ook met je gasten kan praten ipv over de muziek heen schreeuwen. maar dat is maar net wat je wilt...

Groetjes Nicolien

Ilona_013

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2009, 21:39:02 »
je moet inderdaad doen waar jullie je prettig bij voelen, en als je geen dansfeest wil geven moet je het ook niet doen :)
wij geven wel een (dans)feest. wij doen de openingsdans en de dj moet maar zien hoe hij iedereen op de dansvloer krijgt :tongue:

blij

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2009, 21:48:33 »
[quote name=\'ilsepilse\' post=\'197350\' date=\'11 January 2009, 21:16\']Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)[/quote]
Hoi Ilsepilse,

Jullie moeten blij zijn met de daginvulling en is dat zonder dansfeest. Prima toch. Wij kiezen voor een wokrestaurant en daarna is onze dag ook voorbij. En de groep is erg klein, namelijk 28 mensen.
Fijne dag alvast gewensd.
Groetjes Blij

Robine82

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2009, 14:02:27 »
Ey Ilsepilse!!
Lekker doen wat jullie zelf willen!! Je zou er ook voor kunnen kiezen om een receptie te geven en vervolgens uitgebreid te dineren met de mensen die dicht bij je staan (bv een groep van 30). Als je geen feestavond doet, maar wel iedereen laat eten (erg gezellig overigens!) denk ik dat je qua geld niet goedkoper uit bent dan een feestavond .. (maar misschien maakt dat je niets uit).
Klinkt sowieso leuk!! Succes met plannen,
Robine

Brigit

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2009, 16:36:30 »
[quote name=\'ilsepilse\' post=\'197350\' date=\'11 January 2009, 21:16\']Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)[/quote]


Hoi,

Jullie gaan trouwen dus de dag moet er zo uit komen te zien zoals jullie het willen!! Als jullie niet van dansen houden geef je toch lekker geen feest waar gedanst word. Ik hou erg van dansen dus wij hebben 'savonds wel een feest. Als jullie daar niet van houden dan lijkt mij het erg leuk zo als je het nu hebt beschreven. Ga je lekker uit eten en blijf je daar lekker met de mensen die je erbij wilt hebben, wedden dat je dan de avond van je leven hebt.

Veel plezier

~M*M~

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2009, 16:41:18 »
ook wij geven geen feest. maar een uitgebreide borrel is ons idee.
ik zie mezelf al helemaal zitten ergens op een terras in de zon met een glas champagne. heerlijk toch. daarna lekker eten met de mensen die je lief hebt.
dat is voor mij ideaal.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Geen Dansfeest
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2009, 12:04:45 »
Wij hebben ook geen dansfeest....wij trouwen rond 13u, dan van 16-18 receptie, kerk en dan lekker dineren met de daggasten plus wat extra vrienden.

mnmetje

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2009, 21:18:26 »
Wij hebben ook geen dansfeest; vind het zelf helemaal niks en vriendlief ook niet!
Wij trouwen 's middags, gaan daarna eten met de daggasten en 's avonds hebben we
een kroegje afgehuurd waar we met de avondgasten gaan borrelen. Een soort avondje
in de kroeg dus! Lijkt ons erg gezellig  :biggrin:

Danielle76

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2009, 10:47:44 »
Hey Ilsepilse,

Het is net wat de rest als zegt: doe vooral datgene waar jullie je prettig bij voelen, want het is uiteindelijk jullie dag :)

Zelf ben ik al een keer eerder getrouwd geweest. Toen was er ook geen sprake van een (dans)feest. We hadden een receptie voor ongeveer 250 personen en daarna een diner voor 25 personen. Het was een geweldige avond en heb super genoten.
De enige reden dat ik nu geen diner wil, is omdat ik dit keer zo min mogelijk hetzelfde wil hebben als de vorige keer :wink:

Hoe dan ook, het zal vast geweldig worden...zeker als je doet wat je hart je ingeeft!

Liefs,
  Daantje

pleakley

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2009, 19:17:40 »
Mijn vriend en ik willen denken we ook geen (dans)feest. Wij denken er over om eerst te gaan eten (met een klein groepje die er de heledag al bij is) en daarna een receptie omdat anders iedereen vrij moet nemen om naar de receptie te komen ('s middags..) we zijn er nog niet helemaal uit, maar een echt feest, daar voelen we niet zoveel voor.

Joli

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2009, 09:06:09 »
ik zie al hele verschillende dagindelingen zodoende. stelt mij weer gerust. onze plannen zijn zo vreemd dus nog niet!
aansluitend aan de kerkdienst is er gelegenheid om te feliciteren (receptie bah) wat vloeiend overgaat in een feest. wij doen een openingsdans ten teken dat de 'receptie' afgelopen is en het feest begonnen. dus degenen die 'moeten' gaan, gaan vanzelf weg (als ze de hint oppakken...). of er verder gedanst gaat worden...geen flauw idee. als mensen dat willen moeten ze het vooral niet laten. zelf ben ik niet zo'n danser dus bij mij zal het er niet van komen. ik wil mijn avond eigenlijk een beetje vullen door met al m'n gasten in ieder geval even een praatje te hebben gemaakt. daarom wil ik ook geen receptie. dan sta je daar anderhalf uur handjes te schudden en je weet niet eens wie er allemaal geweest zijn. ik wil gewoon met iedereen even een babbel kunnen maken.

wij krijgen ook van verschillende kanten kritiek op onze dagindeling en daar heb ik één ding van geleerd en dat wil ik Ilsepilse ook meegeven: doe waar je jezelf het beste bij voelt, het is jullie dag!

je kan misschien ook tijdens het buffet een paar keer van plaats verwisselen zodat je met verschillende mensen even kan kletsen. als iedereen dat doet, ben je al etende en kletsende zo een paar uur verder! echt een avond is zo gevuld!

snoepy

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2009, 14:10:05 »
zo een receptie, geleegenheid tot feliciteren lijkt me ook niks. denk dat ik dat deel weg laat ofzo haha. zo saai persoon na persoon handjes schudden en zoenen, vermoeiende. Ik zou ook geen dansfeest doen. Zit te denken om eind van de een borrel te doen met eten voor de gasten en wat aschtergrondmuziek natuurlijk. zoiets.
groetjes Nancy

lune

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2009, 16:16:49 »
Wij vonden de avond invullen eigenlijk ook het lastigst. Geen zaaltje dat we leuk vonden kunnen vinden, muzieksmaak loopt onwijs uiteen. Wij hadden dan idd ws ook gewoon gaan eten en uitgebreid natafelen/kroegidee, maar we hebben nu besloten het helemaal anders te doen en er een feestweekend van te maken. Na het eten, zien we dus wel, hopelijk een gezellig vuurtje maken en wat drinken, kletsen.

roxanne29-08

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2009, 18:34:32 »
ik vind het een leuk alernatief. en als je dan toch muziek hebt wordt er toch vanzelf gedanst..

succes
groetjes rox

Bilsbanaan

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2009, 11:31:07 »
Als je echt een avondvullend diner wilt, is een buffet misschien niet optimaal. Dan zou ik vragen of ze daar verschillende gangen in willen maken (bv. voorgerecht uitserveren, buffet voor hoofdgerecht en na een tijdje een desertbuffet)...

Met een buffet kom je waarschijnlijk wel iets goedkoper uit voor je avond (zeker als je drankjes alleen op bepaalde tijden laat uitserveren) Wij doen een avondvullend 5-gangen diner. Heb er zo'n zin in: past helemaal bij ons. Dit is alleen niet echt goedkoper dan een feest (maar ik betaal liever voor lekker eten voor de mensen die dichtbij ons staan dan dat ik dat geld kwijt ben aan kennissen die zich op onze kosten komen volzuipen)

gasgeven

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 18:42:26 »
[quote name=\'ilsepilse\' post=\'197350\' date=\'11 January 2009, 21:16\']Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)[/quote]

we sta nog ver van trouwen maar we denken er al over hoe we het binnen enkele jaren zouden organiseren. Ik ben geen danser en de muziek die ik graag hoor zal toch bij weinig personen in goede oren vallen. Mijn ervaring met die dansfeesten is dat er altijd wel een "nonkel jef" rondloopt die al lang niet meer gedanst heeft en in een zatte bui infantiele dansjes zit te doen en vele mensen die geforceerd dansen uit beleefheid voor het koppel . Ik heb op die manier een tiental trouwfeesten meegemaakt en dat wil ik dus niet. Ik heb maar slechts één trouwfeest meegemaakt waarbij er geen dansfeest was, dit was in een kasteel met een zeer uitgebreid buffet en dit vind ik een van de leukste trouwfeesten die ik gedaan heb maar ik had nog het gevoel dat er iets ontbrak, een soort van sketch moment.

Ik ben dus ook bang dat het een beetje saai gaat worden of voor de commentaar omdat er geen dansfeest is.

gasgeven

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 18:44:30 »
[quote name=\'gasgeven\' post=\'207547\' date=\'16 February 2009, 18:42\'][quote name=\'ilsepilse\' post=\'197350\' date=\'11 January 2009, 21:16\']Hallo iedereen

Eerst wou ik een dansfeest omdat het anders misschien zo saai is, alhoewel dat niet echt bij ons past.  We zijn geen dansers en hebben daar een beetje schrik voor, en het kost ook wel veel meer!
Dus dachten we voor zo'n 130 man een receptie te geven, met dan een diner voor 50 man, in buffetvorm.  Daarna is het feest afgelopen.
Lijkt jullie dit iets, of niet?

Groetjes
een wanhopige trouwplannertje :-)[/quote]

we sta nog ver van trouwen maar we denken er al over hoe we het binnen enkele jaren zouden organiseren. Ik ben geen danser en de muziek die ik graag hoor zal toch bij weinig personen in goede oren vallen. Mijn ervaring met die dansfeesten is dat er altijd wel een "nonkel jef" rondloopt die al lang niet meer gedanst heeft en in een zatte bui infantiele dansjes zit te doen en vele mensen die geforceerd dansen uit beleefheid voor het koppel . Ik heb op die manier een tiental trouwfeesten meegemaakt en dat wil ik dus niet. Ik heb maar slechts één trouwfeest meegemaakt waarbij er geen dansfeest was, dit was in een kasteel met een zeer uitgebreid buffet en dit vind ik een van de leukste trouwfeesten die ik gedaan heb maar ik had nog het gevoel dat er iets ontbrak, een soort van sketch moment.

Ik ben dus ook bang dat het een beetje saai gaat worden of voor de commentaar omdat er geen dansfeest is.
[/quote]

en dan nog maar te zwijgen van de polonaises ...

rovi18

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 21:34:18 »
Wij gaan in september trouwen en hebben ook geen dansfeest, bij dat soort feesten zie je meestal dat er veel gedronken wordt tot in de late uurtjes. Aangezien wij op een woensdag trouwen is dat toch niet zo handig, bovendien past het ook niet bij ons (wij zijn geen feestbeesten), dus wij hebben een luxe receptie noem ik maar, met een lopend buffet, onbeperkt drank, verder lekker bijkletsen met iedereen en dat was het dan :) klinkt misschien beetje saai, maar ik vind het goed genoeg.

hanielle

  • Gast
Geen Dansfeest
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2009, 15:48:31 »
wij houden wel van dansen, we hebben een dj die verschillende soorten kan draaien,
het zal voornamelijk hollandstalig zijn (geen andre en frans) hoor daar vind ik ook niks aan, en verder naarmate de avond vorderd
wat house tussendoor,
ja het duurt nog ff maar heb er zin in

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards