collapse

Auteur Topic: Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?  (gelezen 6972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Gepost op: 19 mei 2005, 15:28:20 »
Wij hebben de offerte gekregen van het hotel waar wij erg in geinteresseerd zijn, en naar ons idee is het een hele goede prijs. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


Kostenspecificatie
Op basis van 30 volwassenen en 10 kinderen daggasten
en 100 personen feestavond.

Food & Beverage                           
Daggasten: Uitgaande van 40 personen         Totaal
Bruidstaart           Door u zelf verzorgd.
40 personen koffie/thee
en diverse consumpties tot 18:00uur            â‚¬    8,00 p.p.             €  320,00
40 personen diverse
consumpties tot 20:00uur                              â‚¬    8,00 p.p              â‚¬  320,00   
30 personen Toekanbuffet                             €  25,00 p.p.            â‚¬  750,00
10 personen Kinderbuffet                              â‚¬ 12,50 p.p.             €  125,00

Feestavond: Uitgaande van 100 personen
Vers gesorteerd gebak bij aanvang feestavond  â‚¬    2,30 per stuk
Drankarrangement II          â‚¬  20,00 p.p.   â‚¬ 2000,00
Zoutjes en Nootjes            â‚¬   0,75 p.p.              â‚¬    75,00
Warme gesorteerde snack:         
22.00 uur 150 stuks
22.30 uur 100 stuks
23.00 uur 100 stuks
Totaal 350 stuks                                            â‚¬   0,50 per stuk      â‚¬  175,00
Diverse belegde broodjes                              â‚¬   2,00 per stuk      â‚¬  200,00
      


Overnachtingen
1 overnachting op bruidssuite inclusief ontbijt  â‚¬ 175,00                            
Deze prijs is exclusief toeristenbelasting a € 1,75 p.p.p.n.
Uitgaande van een feest van minimaal 100 personen                     gratis

                                                                                       TOTAAL: 3165 euro
                                                                    Met Gebak 's-avonds: 3395 euro


De suite is dus gratis en zaalhuur hebben ze achterwege gelaten vanwege problemen vooraf.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2005, 15:29:09 door Jorieke »

Tamara

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2005, 15:57:14 »
ik vind het niet verkeerd wij zitten net iets hoger qua prijs volgens mij.

Yvonne

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2005, 15:59:38 »
ziet er denk ik niet zo heel verkeerd uit......

Vraag me alleen af dat of de drankjes tot 18.00 dan onbeperkt is?????? voor die vaste prijs.....

Diner lijkt me een normale prijs , al weet ik niet wat jullie gaan eten.....
Voor de avond denk ik dat het niet duur is, zowel de drank als de hapjes....
Netjes dat je de suite niet hoeft te betalenen de zaalhuur compenseren met de fouten die ze gemaakt hebben.....

Heb je nog wel het volle vertrouwen in die zaak???? Moet je wel hebben hoor, anders denk ik dat je beter iets anders kunt gaan zoeken.....

Natasja

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2005, 17:30:49 »
ik vind het goedkoop!

wij zitten er een flink stuk boven en hebben met eten 10 mensen minder

groetjes
natasja

gwenda

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2005, 17:56:36 »
Ik vind het ook wel meevallen in prijs. Wij zitten een stuk hoger, maar ja.. ook meer mensen, dus echt vergelijken kan ik het niet.

Inhoud ziet er bovendien ook wel goed uit...  :)

Krijg zo al zin in mijn eigen feestje...

FIWI

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #5 Gepost op: 19 mei 2005, 18:20:24 »
eeuuumhmmm :ph34r: ik vind het een hele goede prijs vooral als jullie inderdaad met 100 personen zijn. Wij betalen een stukje meer met (ong. 25) personen minder.... Kun je nagaan.. :dry:

Maar wat gebeurt er als je de 100 personen niet haald (wegens ziekte ed) moet je dan als nog de kamer betalen en zoja wat kost dat????
Zou ik wel even navragen..

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2005, 19:43:29 »
nou dan ben ik de gene die er zwaar tegenin gaat... want ik vind het vreselijk duur... als ik zie wat er nog allemaal overheen komt... nou ik zou gaan onderhandelen... joriek je weet wat voor uitgebreid spectacel wij hebben savonds en wij zitten all in voor 25 pp en dat is ook nog eens incl de sterke dranken.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2005, 21:09:04 »
Natuurlijk is het alsnog een behoorlijk bedrag, maar voor zo'n feest met zoveel mensen vind ik het meevallen.

Even ter vergelijking voor jou, onze kosten:

Wij betalen voor het eten (3-gangen menu) ongeveer €25,- p.p. x 13 volw. en 4 kinderen, dit is wel excl. de drankjes.
De drankjes worden per stuk gerekend en deze prijzen gelden ook voor de feestavond:
koffie/thee € 1,45
bier/frisdrank € 1,90
Wijn € 2,25
Binnenlands gedestileerd/Port/Sherry/Vermouth € 1,95

We hebben besloten dat er geen buitenlands gedestilleerde dranken worden geschonken. (Bacardi, Breezers enz.)

(warme) hapjes zijn € 0,45 per stuk en de nootjes op de tafels € 25,-

De overnachting is gratis en de zaalhuur ook.
We verwachten 's avonds op het feest ongeveer 150 mensen.
Ons is verteld dat je er vanuit moet gaan dat er gemiddeld op zo'n feest 4 a 5 drankjes per persoon per uur genuttigd word.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2005, 21:44:01 »
Als ik het zo hoor is het dus geen slechte prijs!
De uren voor het feest is de drank niet onbeperkt nee. Tijdens het eten gaan we uit van een rondje per half uur. En zoiets ook voor het eten met de koffie/thee en bruidstaart.
Het diner is een uitgebreid warm/koud buffet met voor en nagerechten. Paul is een ijsmens dus die vond dat er zeker ijs bij hoorde :) Voor de kinderen is er ook een buffetje maar dan aangepast aan kinderwensen.
100 personen halen we zowiezo wel, daar maken we ons geen zorgen over. En anders regelen we dat wel. Dat komt wel goed.

We hebben in het hotel zeker nog wel vertrouwen. Er is 1 persoon waar het een paar keer op is misgelopen en in haar hebben we geen vertrouwen, maar we hebben het contact gewoon via iemand anders lopen nu.

Daan, volgens deze berekening zijn we 24.50 pp kwijt. Dat vind ik eigenlijk niet slecht. Wat zit er bij jullie allemaal in dan?

Cygnet

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2005, 23:34:50 »
Hi Jorieke,

Ik vind het geen onredelijke offerte - (zeker niet duur) let nog wel ff op het aantal mensen op je feest.
Hoeveel drankjes pp koop je af voor het diner? Lopen ze met bladen? (want dan gaat het over het algemeen wel redelijk goed)
Je koopt af obv een verwacht aantal maar de ervaring leert dat er (gemiddeld over alle bruiloften) 20% niet komt... ik weet niet hoeveel uitnodigingen jullie versturen, maar als je precies 100 mensen uitnodigt is het misschien zinvol om je offerte iets te laten bijstellen? Nodig je er 150 uit dan vooral niets zeggen... ze zetten echt geen tellertje bij de deur!

Geniet he!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #10 Gepost op: 20 mei 2005, 12:04:06 »
Nee er worden meer dan 100 mensen uitgenodigd. We denken alleen rond de 100 mensen uit te komen uiteindelijk. Dus dat komt wel goed. En anders zeg ik gewoon tegen mijn collega's dat ze toch met aanhang kunnen komen. Nu heb ik dat nog niet gedaan vanwege dat het anders wel heel veel extra mensen worden. Ik heb heel veel directe collega's namelijk.

Yvonne

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2005, 12:24:06 »
Ben blij voor je dat je nog wel vertrouwen heb in deze zaak, dus zou zeggen als het financiele plaatje jullie bevalt zou ik het lekker boeken!!!!!!!!!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2005, 13:12:15 »
wij hebben bij deze prijs, welkomst cocktail of koffie / thee ... de hele avond onbeperkt drinken (onder motto glas leeg/ glas vol)... we hebben 2 marktkramen waar de hele tijd hapjes op worden aangevuld, zodat iedereen gewoon onbeperkt hapjes kan nemen. alle dranken zitten er bij in en ook kunnen we langer dan 4 uur een feest houden als we dat willen.... maar dat doen we wellicht niet omdat we dan lekker naar huis willen....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2005, 14:20:26 »
Daan, misschien scheelt het al dat ons feest 5 uur duurt. Da's toch voor 100 personen een uur meer drank enzo!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2005, 20:49:01 »
ja precies dat scheelt misschien ook wel, en ja wij hebben ook een leuke prijs aangeboden gekregen...  en ja anderen zeggen dat het een goede prijs is dus dan zal dat ook wel.....

patries

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2005, 22:07:02 »
Nou, volgens mij zitten jullie heel redelijk met de prijs hoor!  Wij hebben 30 gasten op de dag, en ongeveer 100 op de avond en wij zitten net onder de 4500 euro. Dus het kan nog veel duurder! Het is een geld he, dames tegenwoordig!

Toen mijn broer 10 jaar geleden trouwde, kostte de hele bruiloft 10.000 gulden, nu kost alleen onze locatie dat al!!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2005, 23:16:34 »
[quote name=\'patries\' date=\'20 May 2005, 22:07\']Toen mijn broer 10 jaar geleden trouwde, kostte de hele bruiloft 10.000 gulden, nu kost alleen onze locatie dat al!!
[post=\"28533\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Dat zeg ik altijd tegen mensen die aan mij vragen wat een bruiloft tegenwoordig kost....dan zeg ik altijd...in de guldentijdperk kon je rekenen op 10.000,- a 15.000 gulden, maar zet daar nu maar het euro teken voor.......

Joanne

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #17 Gepost op: 21 mei 2005, 10:05:55 »
Wij zitten ook ongeveer ronddat bedrag.

Wij hebben de receptie 100 man 300 drankjes.
eten 20 personnen 5 kindernen 15 volwassen 3 gangen keuze menu.

feest van 20 uur tot 1 uur. onbeperkt drinken !!!! 1 x gebak, 2 x koffie, 5x bitter, nootjes, 1 x sate met brood. 24,50 p.p

Wij komen op 3000,-

De zaalhuur word niet gerekend verder.

FIWI

  • Gast
Wat Vinden Jullie Van Deze Offerte?
« Reactie #18 Gepost op: 21 mei 2005, 20:49:27 »
Ach ja... het is een boel geld... Maar je kunt het net zo gek maken als je het zelf wilt.. :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards