collapse

Auteur Topic: Regelen Van Drank En Hapjes, Wat Serveer Je Wanneer En Wat Kost Het? Afkopen/turven...  (gelezen 178431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Wij hebben net onze rekening gekregen van het avondfeest en ik ben heel erg blij dat wij voor turven hebben gekozen!
Afkopen zou ons 13€ p.p. gekost hebben (dus 13*26=338 €) maar ons feest heeft wat vertraging opgelopen en het dessert was er dus heel laat. Met als gevolg dat er niet veel meer is gedronken nadien. We waren net geen 70€ kwijt aan drank na het dessert.
Dus ik ben heel erg blij dat we voor turven hebben gekozen.
Als je echt grote drinkers en veel gasten hebt is het misschien beter van af te kopen, maar voor een kleiner gezelschap dat niet zo veel drinkt is turven beter dus.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Kijk, dat zijn lekkere meevallers! Goed ingeschat Steffie, scheelt toch een flink bedrag!

mamamikado

  • Gast
Wij hebben gekozen voor turven. Doordat we zelf werkzaam zijn in de horeca, en onze gasten kennen, kunnen we wel redelijk inschatten hoeveel er gedronken gaat worden.

ScreenHunter

  • Gast
Bij onze locatie kunnen wij de drank op het feest op afkoop doen (25,- pp). Overdag wordt alles netjes geturft. We zijn met 80 man s avonds (ongeveer), maar zouden mensen voor 25,- kunnen drinken? Ik bedoel, ik weet wel hoeveel mijn schoonfamilie drinkt qua bier (en dat is nogal wat), maar mijn familie is wat rustiger daar in. Tuurlijk zitten er wat mensen bij die flink kunnen drinken..

Daarin tegen, iedereen kan dan drinken wat ze willen, verschillende soorten bier, fris wijn, portjes etc en we mogen 1 mix drank uitkiezen (bacardi, euuuh, wat meer?) Maar we zijn er nog niet helemaal uit welke dat zou worden. zelf ben ik erg van de zoete mixen, zoals pasoa met Appelsap, mmm!!  ^-^

Efin, trouwlocatie ligt midden in het bos (dus de ambiance, de sfeer en uitsraling was al meteen een plus 10!) en is dus ook meteen de feestlocatie. We verhuizen niet meer naar een andere locatie.. Kost wel wat, maar als ik zie wat een nichtje van mijn AS heeft betaald voor alleen het feest (een zaaltje met live band, die overigens niet heel goed speelde die avond) ergens midden in het dorp (wat overigens wel erg gezellig was!) en wat wij ongeveer kwijt zijn voor die hele dag op een prachtlocatie, dan maken mij die kosten ook niet zo heel veel meer uit . Wordt gewoon even wat langer op water en brood ;)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Ook wij kozen voor turven, uiteindelijk een heete zomerdag 26 Gr. Op het strand. Reken maar dat er flink gedronken is en durf het aantal flessen prosecco wat op gegaan is niet te noemen en nog waren we goedkoper uit dan de schatting vooraf bij afkopen!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Wij hebben een locatie waar je zelf voor het drinken moet zorgen.

Opzich heel erg mooi want dat maakt het weer wat goedkoper.

Wel wil ik er voor zorgen dat er voldoende drinken is. Maar gelukkig kunnen we het drinken terug brengen als we teveel hebben. Behalve de vust met bier.

Whitebride

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Hi meiden,

Volgend jaar ga ik trouwen op het strand en wij verwachten ongeveer 100 personen verspreid over de dag/avond. Nu weten we al zeker dat we de hele dag/avond willen afkopen. We hebben een aantal gasten voor de receptie, voor het eten en voor het feest. We verwachten dat gasten vroegtijdig naar huis gaan, dus we kunnen nooit zeker weten hoeveel gasten er bv. tijdens het feest overblijven. Hoe bepaal je nu voor hoeveel gasten je tot hoe laat moet afkopen. Wordt er elk uur geteld, hoe gaat zoiets?

Bedankt voor jullie reacties!

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Sorry kan je geen advies geven. Wij hebben gewoon het aantal aangehouden van het aantal mensen wat wij hadden uitgenodigd en welke af hadden gezegd.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Wij hebben helemaal niet afgekocht maar laten turven :) Was uiteindelijk goedkoper dan afkopen en bij ons werd er door het mooie weer goed gedronken... Dus ik zou het ook niet weten!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards