collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 277288 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #150 Gepost op: 16 juli 2009, 09:23:19 »
Wauw Jen, dat ziet er fantastisch uit, wat heerlijk!

Cybie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #151 Gepost op: 24 juli 2009, 14:16:01 »
Wij trouwen 16 maart 2010 in Australie!

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #152 Gepost op: 8 augustus 2009, 14:09:34 »
Wat leuk dat er zoveel stellen in het buitenland trouwen!

@Joyfullady, wat jammer dat jullie uiteindelijk niet op lapland zijn getrouwd  :sad:

Bruidje2B

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #153 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:55:36 »
Wij zijn 22 juli jl. op Malta getrouwd, en het was echt een droom die uitkwam voor ons. Ik zou het niet anders hebben willen doen.

Anne van der Wal

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #154 Gepost op: 17 augustus 2009, 13:35:09 »
En inmiddels al getrouwd?? Mijn vriendin en ik willen namelijk ook trouwen op een Grieks eiland en Santorini is 1 van de kandidaat eilanden! Ook wij zijn opzoek naar een accommodatie voor onze gasten (15-20 kamers), aangezien wij GEEN feest geven in NL, waarom zouden we het feest is namelijk in Griekenland al,  zitten wij eraan te denken om de accommodatie zelf te betalen voor onze gasten (voor een week), zodat ze alleen de reis hoeven te betalen. Oh en natuurlijk het eten en drinken etc. op alle dagen, behalve onze trouwdag.

Ben zeer benieuwd hoe het jullie is bevallen!!

ABressers

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #155 Gepost op: 4 september 2009, 12:50:27 »
[quote name=\'Anne van der Wal\' post=\'255944\' date=\'17 August 2009, 13:35\']En inmiddels al getrouwd?? Mijn vriendin en ik willen namelijk ook trouwen op een Grieks eiland en Santorini is 1 van de kandidaat eilanden! Ook wij zijn opzoek naar een accommodatie voor onze gasten (15-20 kamers), aangezien wij GEEN feest geven in NL, waarom zouden we het feest is namelijk in Griekenland al,  zitten wij eraan te denken om de accommodatie zelf te betalen voor onze gasten (voor een week), zodat ze alleen de reis hoeven te betalen. Oh en natuurlijk het eten en drinken etc. op alle dagen, behalve onze trouwdag.

Ben zeer benieuwd hoe het jullie is bevallen!![/quote]

Voor ons is Santorini helaas van de baan wegens gezondheidsproblemen van de vader van de bruid... :-( Maar we maken er gewoon een superfeest van in Nederland!!

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #156 Gepost op: 11 september 2009, 11:28:28 »
Nou om maar weer ff omhoog te gooien

Ik ga 12 januari 2010 trouwen in mexico !

duurt nog vier maandjes en vind het wel een beetje spannend hoor

Ik heb mijn reis via een reisbureau geboekt ! en daar ook de weddingplanner geregeld zeg maar het is wedding unlimited ( volgens mij
extravaganza maar dan voor reisburea's )
En heb idd kunnen regelen dat mijn trouwkleding veilig mee komt !

Ben alleen wel heel nieuwsgierig hoe het daar verder gaat :tongue:

iemand ?

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #157 Gepost op: 11 september 2009, 19:16:34 »
Extravaganza is voor particulieren, wedding unlimited is voor reisbureaus. Het schijnt hetzelfde bedrijf te zijn. Wij hadden ook alles via het reisbureau en dus wedding unlimited geregeld. Dat is uitstekend bevallen.

zoefje

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #158 Gepost op: 28 oktober 2009, 19:08:27 »
[quote name=\'*Nikki*\' post=\'28208\' date=\'19 May 2005, 15:04\'][font=\"Courier\"]<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Ben je of ken je iemand die getrouwd is in het buitenland?

Vertel hier hoe het geregeld is?

Waar ben je getrouwd?

Waar je dat hebt geregeld?

En hoe het allemaal was !!

Foto's altijd welkom :laugh: [/font]</span>[/quote]
hallo Nikki,

6 weken geleden zijn wij getrouwd in thailand.
eerst in bangkok voor het gemeentehuis en 4 dagen later hadden we een hele mooie
boedistische ceremonie op het eiland Koh Tao.
Het was allemaal nog mooier en romatischer dan we verwacht hadden.

groetjes zoefje

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #159 Gepost op: 29 oktober 2009, 08:19:16 »
@Penciltje, heeeeeel herkenbaar ! Voor ons is het alweer ruim 2,5 jaar geleden, maar ik was ook zoooo benieuwd! Ze zeiden elke keer 'het komt wel goed' en 'het is allemaal geregeld', maar je hebt het toch niet zelf in de hand, dus dat geeft veel onzekerheid  :wacko:

Uiteindelijk wist ik de dag vantevoren pas dat ik bijvoorbeeld wel een trouwboeket had, terwijl ik daar niet meer op had gerekend  :biggrin:

Maar ik moet zeggen, ondanks dat je je echt helemaal over moet leveren aan de wedding planner en dus niet weet wat je te wachten staat... onze dag was perfect  :wub: (Ondanks dat ik de dag zelf zo misselijk was van de zenuwen dat ik er gewoon ziek van werd  :sleep: ) Wij hadden ook extravacanza trouwens.

Alvast een hele fijne bruiloft gewenst en ik weet zeker dat het helemaal super wordt  :cowboy:

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #160 Gepost op: 29 oktober 2009, 10:38:13 »
Gehhehe ik heb wel een bruidsboeket < maar ben dan weer nieuwsgierig of je der een keuze in hebt :tongue:
Eten en drinken is ook helemaal geregeld , en ik heb gevraagt of ze ook de kapper al konden reserveren voor mij
Wil er wel prachtig uit zien :tongue:
dan kan je je make up daar laten doen of moet je het zelf doen ( wat ook niet er is hoor )
maar ja al met al toch wel beetje zenuwachtig maar geloof zeker dat het helemaal super gaat worden
ze hebben het wel vaker geregeld , Oja ik heb wedding unlimited dat is geregeld via het reis bureau dat is ook extravaganza maar dan voor reis bureau's
Maar heb er ontzettend veel zin in :)

leuk dat het zo geslaagd was :)

Anne van der Wal

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #161 Gepost op: 11 november 2009, 10:45:07 »
Aangezien 'Trouwlocaties' mij de meest logische plek leek om deze vraag te stellen, stel ik hem dus hier:

Wie heeft er ervaring met het trouwen in het buitenland en dan het liefst in Griekenland? Wij zijn druk  bezig met het zoeken naar een (reis)organisatie die voor ons op zoek kan gaan naar een accommodatie met zo'n 20 appartementen/kamers, waar we met de hele familie en vriendengroep een week kunnen verblijven.
En in die week gaan we dan op 1 dag trouwen.
Om antwoord te geven op de vraag uit het even voorstellen topic, of we al weten welk eiland. Nee, dat weten we nog niet. Dat is ook een beetje afhankelijk van de accommodaties die er zijn en wat er verder nog te beleven is. Kijk we weten dat we familie en vrienden wat vragen om helemaal naar Griekenland te komen en daarvoor dus min of meer hun vakantie moeten opofferen, dan willen we ze naast de trouwerij ook wat bieden natuurlijk!

Ik zal, als de beheerders het toestaan, voorlopig dit topic houden om alle vragen en vorderingen in de zoektocht in bij te houden. Ook kunnen jullie die volgen op trouweningriekenland.blogspot.com

Seolram

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #162 Gepost op: 18 november 2009, 15:40:44 »
WAAAAUWW!! heb net te horen gekregen dat we toestemming hebben gekregen voor een trouwlocatie op een archeologische site op Sicilie, wat helemaal fantastisch is en ik zou ook helemaal euforisch moeten zijn en dat ben ik ook wel... maar ik had in mijn hoofd al een beetje afscheid van de locatie genomen...

Daarnaast : om tot deze toestemming te komen is er heel wat water onder de brug gevloeid en ik heb niet het idee dat die lui die het regelen heel competent zijn en ze communiceren helemaal niet zo goed....
en de verschillende familieleden hier doen heel nukkig en ... aahrgh... ik weet het niet meer!!!

maar ik ben wel heel blij...of niet... jawel HEEL BLIJ! Maar nu?

Ik heb eindelijk maar eens een correcte offerte gevraagd (alleen maar halve prijsindicatietjes gehad). Verder is a.s. de hele week weg... dus alleen telefonisch contact... poeh!

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #163 Gepost op: 18 november 2009, 15:44:54 »
leuk !!!! succes met regelen

~M*M~

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #164 Gepost op: 18 november 2009, 15:45:41 »
wat gaaf trouwen op Sicilië!
ohh lijkt me zo romantisch.

jammer dat het bureau? waarmee je samenwerkt niet opschiet. als bruid wil je natuurlijk alles snel en goed geregeld hebben maar niet alle partijen zijn de bruid he? :tongue:

ga lekker thuis hyperen! 1 hobbel is genomen, de rest zal vast ook wel oplossen.
(familie lekker in hun sopje gaar laten koken)
en hier al je vorderingen neer plempen, iedereen leest vast met groot plezier mee!

Seolram

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #165 Gepost op: 18 november 2009, 16:09:33 »
hopelijk gaat het goed zo... maareh... dus hier...

enne dan is dit een beetje het plan:
bruiloft, Gasten naar Selinunte,
bruid naar hotel voor omkleden, make-up etc.(’s ochtends versieringen aanbrengen bv ook op boot)
10:45 -12:15 brunch/lunch bij Selinunte op het strand/bij hotel/ picknick bij Agriturismo(?),
12:45 gasten gaan vooruit/ bruid op ezeltje ofzo naar archeologische site.
13:15 rondleiding over site
14:00-14:15 aankomst bij tempel, harpiste zit er al en zo ook huwelijksvoltrekker en tolk,
14:15 ceremonie (voltrekking met eigen beloften?, kaarsjes/ ballonnen/vlinders voor bv opa?),
15:00 gasten kunnen site verder bekijken en worden daarna naar boot gebracht, bruidspaar snel naar dichtsbijzijnde stadhuis voor handtekening,
16:00 aanmeren, windkaarsen aansteken voor degenen die er niet bij zijn, toost met champagne en hapjes uitvaren,'rondleiding/rondvaart' langs de kust,
rond 17:00u. taart aansnijden, borrelen rond 17:45-18:45, voor kust Selinunte voor anker,
19:00u. aanschuiven aan tafel diner met bbq achtig (wel chique! En wel geserveerd aan tafel, geen lopend buffet of zelf klooien met bbq!!) en dan gaat het eten over in dessert buffet. Lounge-achtigfeestje met dansen op het dek (21:00u.), als het donker wordt lampionnetjes aan en dan redelijk op tijd 22:30u. weer richting land om naar hotel te gaan (taxibus voor gasten, bruidssuite bij Selinunte)

zoiets dus...

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #166 Gepost op: 18 november 2009, 19:28:30 »
dat van dat plaatje is de acropolis in griekenland

die heb  ik gezien is mooi trouwens

leuk idee,

suzan1983

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #167 Gepost op: 18 november 2009, 20:06:17 »
Wat gaaf.
Heel bijzonder om zo te trouwen.
Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's.

Kippie

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #168 Gepost op: 18 november 2009, 20:13:02 »
Wow. Wat een droombruiloft!
Hopelijk gaat het plannen straks wat soepeler dan je verwacht... en reageert je familie (toch) leuk!

Frances

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #169 Gepost op: 19 november 2009, 09:34:40 »
Wat een mooi idee om zo te trouwen.
Ik ben zelf half siciliaans, en ben altijd verliefd geweest op het eiland. Heel veel plezier toegewenst!

Seolram

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #170 Gepost op: 19 november 2009, 09:54:18 »
@penciltje: nope, is niet acropolis, wel uit zelfde periode om en nabij, het is Temple E, Hera-tempel op de archeologische site van Selinunte . Wel goed dat je het herkent als Griekse stijl, die Grieken hebben namelijk in die tijd Sicilie gekoloniseerd, maar namen wel hun eigen bouwstijl mee. Vooral in de wat vroegere periode hielden ze nog strak vast aan de technieken van het moederland, later worden ze wat slordiger.

Het is een complete tempel-site, dus wel 8 tempels die voor het overzicht ieder een letter hebben gekregen bij onderzoek, omdat de onderzoekers er op dat moment nog geen notie van hadden welke tempel aan wie gewijd was.... De Hera tempel is heropgebouwd, als enige temple op het complex. Zo is er ook nog de Aesculapios tempel, castor en polluxtempel (wat latere datering) en de apollotempel die inmiddels zijn geidentificeerd, maar die liggen zeg maar nog in stukjes verspreid,,,

weer mail uit sicilie, ik heb dus om offerte gevraagd en heb weer kruimels gekregen, met als klapper dat ze even een bootmaatschappij voor ons zouden contracteren. Ik direct een mail terug: ho, stop, nee... daar kunnen we alleen mee akkoord gaan als we de prijs weten en weten hoe de maatschappij heet en weten hoe de boot er uit ziet. Ik versturen, vanuit 2 verschillende mailadressen, maar bouncers: hun mailbox zit vol. Dus ik dacht: even op hun website kijken voor tel.nr.: doet hun website het ook niet!!! Wat nu?

suzan1983

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #171 Gepost op: 19 november 2009, 10:11:48 »
Ah nee, wat een tegenslag. Ik hoop dat ze snel wat mail legen. \Ik neem aan dat ze je niet zomaar vast kunnen leggen, toch.....
(misschien voor de zekerheid het berichtje bewaren dat hun mailbox vol zit, als bewijs)
« Laatst bewerkt op: 19 november 2009, 10:12:25 door suzan1983 »

marjan82

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #172 Gepost op: 29 december 2009, 21:33:11 »
Leuk om te lezen dat er hier meer mensen zijn die in het buitenland getrouwd zijn/gaan trouwen!

Ook wij willen begin 2011 in het buitenland gaan trouwen, op Sri Lanka!

Ik heb informatie aangevraagd bij worldwideweddings en extravacanza, op dit moment is worldwideweddings bezig om een offerte voor ons op te maken.

Ik ben heel benieuwd, en erg leuk om hier op het forum al jullie verhalen te lezen!

Sissy

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #173 Gepost op: 24 januari 2010, 20:02:51 »
Hoi,

Ook wij zijn van plan in Oostenrijk te trouwen. Op 14 januari 2011. Een winterbruiloft dus!
We zijn nu druk bezig om een geschikte locatie in Vorarlberg te vinden. (Daar heb ik gestudeerd)
Als iemand nog een mooie locatie weet?!

Sissy

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #174 Gepost op: 24 januari 2010, 20:30:54 »
Hoi,

Wij zijn van plan in Oostenrijk te trouwen. Op 14 januari 2011. Een winterbruiloft dus!
We zijn nu druk bezig om een geschikte locatie in Vorarlberg te vinden. (Daar heb ik 'vroeger' een half jaar gestudeerd)
Als iemand nog een mooie locatie weet?!
Ik heb offertes ontvangen van Extravacanza en Worldwideweddings. Standaard bieden ze geen bruiloften in Vorarlberg aan.
Maar ze kunnen het vast wel regelen.
We zoeken nu vooral via internet naar trouw, foto en feestlocaties. En gaan waarschijnlijk in Mei die kant op om alles te bekijken.
In principe zijn we van plan om 'iedereen' gewoon uit te nodigen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards