collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 278383 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Anne van der Wal

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #175 Gepost op: 15 februari 2010, 12:12:26 »
Het is alweer een poosje geleden maar inmiddels is er meer te vertellen.

Afgelopen zondag (14 februari inderdaad) zijn mijn vriendin en ik naar de Brigitte van Rijn geweest, van de Griekse Bruiloft, voor een kenningsmakings gesprek. We hebben daar heerlijk zitten praten over ons huwelijk over 2 jaar. We hebben onze wensen aan haar voorgelegd en zij is toen met ideeën gekomen over locaties e.d. Hier is uitgekomen dat wij komende zomer het eiland Kefalonia maar eens gaan bezoeken! ;-)
Ook heeft ze ons een inschatting kunnen geven in wat de te verwachten kosten kunnen zijn. Het viel ons zeker mee!
Het idee om met al onze gasten in 1 appartementen complex te gaan zitten hebben we inmiddels laten varen. Zeker ook omdat wij het niet voor hun gaan betalen. Dan mogen ze toch ook het recht hebben om zelf iets uit te zoeken?
Het is nog ver weg maar we hebben er nu al ontzettend veel zin in!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #176 Gepost op: 15 februari 2010, 12:20:44 »
Fijn dat jullie nu ervaren hulp hebben! Mijn man en ik zijn in Italië getrouwd; een fantastische gebeurtenis om in het buitenland te trouwen met alle mensen die belangrijk zijn in je leven erbij. Geniet van de voorbereidingen, ook al heb je nog even :wink:

Geheim Bruidje

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #177 Gepost op: 18 februari 2010, 16:53:37 »
Hallo,

Wie zijn er op Curacao getrouwd of hebben plannen om daar te gaan trouwen?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Wij trouwen op 8 oktober 2010 op Curacao op het strand!

Groetjes, geheim bruidje

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #178 Gepost op: 26 maart 2010, 14:09:00 »
Deze zomer gaan mijn vriend en ik trouwen op Bali, hartstikke leuk en we kijken er ook erg naar uit!
De organisatie is al helemaal rond, maar ik ben erg benieuwd naar verhalen van  mensen die hier ook getrouwd zijn of er op een andere manier ervaring mee hebben.
En niet onbelangrijk: wat moet ik aan? We gaan voor en na de trouwerij nog reizen, dus ik was niet van plan om een 'echte' trouwjurk mee te nemen, dat past nooit in mijn backpack! Weet iemand leuke winkels waar ze feestelijke, zomerse trouwjurken verkopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Pepper

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #179 Gepost op: 26 maart 2010, 14:46:49 »
Mijn zus is op Bali getrouwd, in originele balinese kledij. Maar hier zie je meer voorbeelden van mensen die op bali getrouwd zijn.

PURIWEDDING

ow voor de mensen die het leuk vinden, mijn zus staat onder Ap en Saskia, Umabian. En op de tweede fotoi staan mn broer en zus.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2010, 14:48:25 door Pepper »

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #180 Gepost op: 26 maart 2010, 14:50:05 »
Wij zijn op bali getrouwd! Zie voor ons verhaal: http://www.roelenhenrieke.bruiloftsite.nl   :dry:

Je kan evt een echte trouwjurk meenemen en deze bij een hotel laten hangen  :cool: Voor wat voor bruiloft heb je gekozen? Balinees, westers of allebei? Via welke organisatie gaan jullie?
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2010, 14:51:39 door santos_05 »

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #181 Gepost op: 26 maart 2010, 15:00:16 »
Waauw! Mooie trouwsite!

We gaan niet met een organisatie. Onze reis hebben we zelf geregeld. Via bekenden bij een reisbureau zijn we terechtgekomen bij een hotel in Sanur waar ze zelf een weddingplanner hebben om legale huwelijken verzorgen. Wij vinden het heel prettig dat we direct contact hebben met diegene die het daar ter plaatse regelt.Zij handelt ook alle administratieve rompslomp af, dan gaan wij nog een paar weekjes reizen door Indonesië.
Wij gaan ook maar met zijn 2en en willen vooral een leuke relaxte dag hebben samen.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #182 Gepost op: 26 maart 2010, 15:00:22 »
wow wat leuk zeg dat jullie op bali gaan trouwen! mag ik vragen hoe jullie dat gaan doen met de gasten, betaal je ook voor iedereen de reis enzo? Wij willen namelijk in Italie gaan trouwen (weliswaar niet zo ver) maar weten niet wat gebruikelijk is, of je ook voor iedereen de reis betaalt of bv. alleen het verblijf en eten...
Andere mensen die hier ervaring mee hebben?

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #183 Gepost op: 26 maart 2010, 15:11:24 »
wow wat leuk zeg dat jullie op bali gaan trouwen! mag ik vragen hoe jullie dat gaan doen met de gasten, betaal je ook voor iedereen de reis enzo? Wij willen namelijk in Italie gaan trouwen (weliswaar niet zo ver) maar weten niet wat gebruikelijk is, of je ook voor iedereen de reis betaalt of bv. alleen het verblijf en eten...
Andere mensen die hier ervaring mee hebben?


Nee, wij nemen niemand mee, we gaan lekker een maand reizen en trouwen met zijn 2en.
Maar misschien kan ik je vraag een beetje beantwoorden. Ik ben nl wel eens op een huwelijk in het buitenland geweest en dat stel betaalde alleen de reis en het verblijf voor hun ouders en broers/zussen.Zij zaten ook samen in 1 hotel.
Maar ik denk niet dat mensen zoiets van je verwachten hoor, dat ligt natuurlijk helemaal aan je eigen situatie.
En Italië is niet aan de andere kant van de wereld, maar ik denk dat het een duur geintje kan worden als zo'n reis voor al je gasten gaat betalen.
Wel heel leuk, Italie!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #184 Gepost op: 26 maart 2010, 15:16:49 »
Ja ik las het bericht idd al;)
Wel heerlijk zeg lekker met zn tweeen weg en rondreizen!

Het wordt inderdaag wel erg duur als we voor iedereen de reis moeten betalen, dat gaan we ook niet doen. We willen alleen niet iedereen op hoge kosten jagen alleen omdat wij zo nodig in Italie willen trouwen...Weet ook niet zo goed hoe mensen daarop zullen reageren... Ik denk dat we voor iedereen het weekend verblijf betalen en dat mensen dan zelf de reis betalen. Italie is idd ook goed te doen met de auto (noord Italie sowieso) en er zijn ook wel goedkope vliegtickets te vinden.
Bedankt voor je reacite iig!

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #185 Gepost op: 26 maart 2010, 15:31:27 »
Wij hebben de ouders / broers / zussen uitgenodigd, zij mochten bij ons huwelijk zijn. Aangezien het erg kostbaar wordt om voor iedereen de reis te betalen hebben ze allemaal hun eigen 'vakantie' er van gemaakt en zaten een dag voor / na huwelijk bij ons in hetzelfde hotel en verder hebben we ze niet gezien  :dry:

@roxymilan, wat voor periode trouwen jullie? Kan niet iedereen in de buurt hun vakantie plannen? Of moeten ze speciaal voor jullie heen en weer vliegen? Wie wil je er allemaal bij hebben? Wij hebben bijvoorbeeld gezegd, voor vrienden en overige familie houden we thuis een receptie. Je weet vaak zelf wel wie het wel en niet kan/wil regelen en Italie zijn best wat mogelijkheden voor met bijv Easyjet.

@Bride2b, wij hadden ook een weddingplanner en het blijft vreemd als iemand anders veel regelt. Bijvoorbeeld je bruidsboeket, was het een grote verrassing hoe hij eruit zag :biggrin: Het voordeel van een organistie vond ik dat ze ook het papierwerk voor en na het trouwen regelden hier in Nederland (inschrijven Bureau Bijz Akten etc).  Wat voor bruiloft hebben jullie?

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #186 Gepost op: 26 maart 2010, 15:49:01 »
Ik heb iid over een aantal dingen ( Santos noemt het bruidsboeket, maar bijvoorbeeld ook de aankleding van de plek waar de ceremonie is) geen idee hoe het zal zijn omdat dat dus aan de andere kant van de wereld door iemand anders geregeld wordt. Ik KAN aangeven hoe ik het precies wil hebben, maar ik vind het wel iets hebben om dat aan die weddingplanner over te laten, ik laat me wel verrassen, haha.
Mensen vragen me hier ook wel eens: maar wat als het dan tegenvalt? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Mijn as en ik samen op een mooi eiland... dat kan een maf bruidsboeket of een kitscherige aankleding echt niet verpesten.
Wèl vind ik het dus heel leuk om te lezen hoe anderen zo'n dag beleven.@santos-05 we hebben trouwens een westerse bruiloft. En al het papierwerk wordt daar geregeld. En mocht er nou toch iets mee mis gaan dan doen we het hier alsnog op een maandagochtend, daar doe ik niet te moeilijk over. Dan hebben we toch (als het goed is!)een leuke dag gehad!

santos_05

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #187 Gepost op: 26 maart 2010, 15:55:00 »
Ik was zelf ziek van de zenuwen ochtend van de dag zelf (tja, wil graag alles onder controle hebben, maar dat kan je gewoon niet als je in het buitenland trouwt), maar we vonden het echt fantastisch en ik zou het iedereen aanraden  :laugh:

Als ik dus topics lees waar alles tot in de kleinste details geregeld is, cm's zich absoluut aan elke regel van het bruidspaar moeten houden etc, dan denk ik... 'juist de onverwachte (extra kleine) dingen maken je bruiloft zo mooi'  :dry:

@Bride2b, hier moet je toch ook de papieren naar de ambasade sturen? En achteraf de overschrijving in Nederland? Maar idd, je kan snel genoeg in Nederland op maandagochtend trouwen  :laugh: Maar dan is het wel veeeeel goedkoper om geen officiele bruiloft te doen, maar alleen een Balinese inzegening  :cool:
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2010, 15:55:55 door santos_05 »

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #188 Gepost op: 26 maart 2010, 16:09:52 »
Ik was zelf ziek van de zenuwen ochtend van de dag zelf (tja, wil graag alles onder controle hebben, maar dat kan je gewoon niet als je in het buitenland trouwt), maar we vonden het echt fantastisch en ik zou het iedereen aanraden  :laugh:

Als ik dus topics lees waar alles tot in de kleinste details geregeld is, cm's zich absoluut aan elke regel van het bruidspaar moeten houden etc, dan denk ik... 'juist de onverwachte (extra kleine) dingen maken je bruiloft zo mooi'  :dry:

@Bride2b, hier moet je toch ook de papieren naar de ambasade sturen? En achteraf de overschrijving in Nederland? Maar idd, je kan snel genoeg in Nederland op maandagochtend trouwen  :laugh: Maar dan is het wel veeeeel goedkoper om geen officiele bruiloft te doen, maar alleen een Balinese inzegening  :cool:


Als de hele handel daar gelegaliseerd is moeten we de inschrijving hier idd zelf doen, maar daar zitten wel een paar weken ( misschien wel 2 maanden) tussen. Over een zegening hebben we gedacht, maar we hebben begrepen dat je dan niet het 'jawoord' geeft, en dat vinden we toch wel belangrijk. Ook vind ik het wel gaaf dat die datum daar onze 'echte' trouwdatum is, dus het zou gaaf zijn als  het gewoon allemaal lukt
En tja, ik kan me best wel voorstellen dat ik op de dag zelf ook de zenuwen krijg hoor! Maar ik denk dan meer omdat het dan echt gaat gebeuren. Ik denk trouwens wel dat ik, als ik hier zou trouwen, ook veel meer een controlfreak zou zijn, maar nu is het aan de andere kant van de wereld, dus staat het gevoelsmatiger ook wat verder van me af. Wel zo relaxed :)

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #189 Gepost op: 26 maart 2010, 16:31:44 »
Wij hebben de ouders / broers / zussen uitgenodigd, zij mochten bij ons huwelijk zijn. Aangezien het erg kostbaar wordt om voor iedereen de reis te betalen hebben ze allemaal hun eigen 'vakantie' er van gemaakt en zaten een dag voor / na huwelijk bij ons in hetzelfde hotel en verder hebben we ze niet gezien  :dry:

@roxymilan, wat voor periode trouwen jullie? Kan niet iedereen in de buurt hun vakantie plannen? Of moeten ze speciaal voor jullie heen en weer vliegen? Wie wil je er allemaal bij hebben? Wij hebben bijvoorbeeld gezegd, voor vrienden en overige familie houden we thuis een receptie. Je weet vaak zelf wel wie het wel en niet kan/wil regelen en Italie zijn best wat mogelijkheden voor met bijv Easyjet.

@Bride2b, wij hadden ook een weddingplanner en het blijft vreemd als iemand anders veel regelt. Bijvoorbeeld je bruidsboeket, was het een grote verrassing hoe hij eruit zag :biggrin: Het voordeel van een organistie vond ik dat ze ook het papierwerk voor en na het trouwen regelden hier in Nederland (inschrijven Bureau Bijz Akten etc).  Wat voor bruiloft hebben jullie?

Wij hebben nog geen vaste trouwdatum, maar we zaten te denken aan eind mei 2012 (duurt nog ff dus!) en dan het pinsterweekend. Dan hebben mensen ook de mogelijkheid om wat langer te blijven. We willen graag naaste familie en wat vrienden erbij, totaal zal het zo'n 25 man zijn (mn vriend komt uit nogal groot gezin)..
We zullen maar eens moeten kijken wat haalbaar is qua kosten, of we voor iedereen een weekend verblijf betalen of alleen voor de naaste familie...

Curabruid

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #190 Gepost op: 30 maart 2010, 22:18:37 »
Hallo,

Wie zijn er op Curacao getrouwd of hebben plannen om daar te gaan trouwen?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Wij trouwen op 8 oktober 2010 op Curacao op het strand!

Groetjes, geheim bruidje
Ik ben op 10 maart 2010 getrouwd op Curacao!! OP het strand van Cas Abao, het was een geweldige dag een mooie ervaring en net een sprookje! Ik kan het alleen maar aanraden. Waar ga jij trouwen?

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #191 Gepost op: 1 april 2010, 16:33:37 »
wij gaan ook trouwen op bali, 16-6-10 met zn tweeen, ik vroeg me af of er nog mensen die ervaring hebben met nusa dua beach hotel????

bride2b

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #192 Gepost op: 7 april 2010, 12:31:48 »
wij gaan ook trouwen op bali, 16-6-10 met zn tweeen, ik vroeg me af of er nog mensen die ervaring hebben met nusa dua beach hotel????


Volgens mij is dat heel mooi, ik heb er op verschillende sites mooie foto's van gezien!
Doen jullie het zelf, of via een organisatie?
Wij trouwen overigens in augustus, in Puri Santrian in Sanur.

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #193 Gepost op: 21 april 2010, 17:46:36 »
wij gaan ook trouwen op bali, 16-6-10 met zn tweeen, ik vroeg me af of er nog mensen die ervaring hebben met nusa dua beach hotel????

sorry voor de late reactie, maar wij doen het via een organisatie, ik heb eerst geprobeerd om het zelf te doen maar er kwam veel bij kijken en omdat we ook nog eens een feest hier houden waar veel voor geregeld moet worden en dat moet ik al alleen doen dacht ik bij mezelf, doe eens luxe en laat je helpen door een bureau....

sanur hoor je erg veel zeker een populaire atracctie :-) ik was meteen verliefd op het hotel waar we nu heen gaan en heb toen eigenlijk ook niet echt verder meer gekeken haha..


Volgens mij is dat heel mooi, ik heb er op verschillende sites mooie foto's van gezien!
Doen jullie het zelf, of via een organisatie?
Wij trouwen overigens in augustus, in Puri Santrian in Sanur.

Davina

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #194 Gepost op: 10 mei 2010, 00:40:25 »
Mijn vriendin is vorige jaar in Bali getrouwd. Ik zal proberen om foto´s te plaatsen. Weet iemand hoe ik dat hier kan doen? thanks

91011

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #195 Gepost op: 12 mei 2010, 16:05:21 »
Hallo,
Mijn vriend en ik willen op 9 oktober 2011 (09-10-11) gaan trouwen in het buitenland.
We weten alleen niet goed hoe we dit moeten aanpakken.
We hebben al op internet rondgekeken en kwam 2 huwelijksbureaus tegen world wide weddings en extravanca, heeft iemand ervaring met deze bureaus? (graag goede en slechte ervaringen)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
Groetjes Lisa & Mark

Pepper

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #196 Gepost op: 12 mei 2010, 16:19:56 »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #197 Gepost op: 12 mei 2010, 17:54:00 »
Ik ben via Worls wide wedding getrouwd in Australie.
Alles goed geregeld en de oferte was goedkoper dan Extravaganza.
Het enige nadeel is dat ze wel traag reageren. Dit is al wel weer ruim een jaar gelden en ze zaten toen in een bedrijfsovername en verhuizing.
Ze hebben echter wel een geweldige babs en fotgraaf voor ons geregeld.
Ik zou het zo iedereen aan raden maar dan wel met de tip om ze achter de broek te zitten.Bellen gaat trouwens wel snel maar mail vind ik zelf altijd makkelijker.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #198 Gepost op: 12 mei 2010, 18:06:24 »
hoi

wij gaan in juni via world wide weddings trouwen in bali, hele leuke mensen maar je moet alles zelf goed nakijken, een voorbeeld:

ze vraagt in haar email 8 pasfoto's terwijl ik zeker weet dat het er maar 4 hoefde te zijn, na gebeld te hebben heb ik haar overtuigd het nog eens na te kijken en ja hoor ik had gelijk ook al wou ze het niet graag toegeven  :rolleyes:

en inderdaad ze zijn een beetje traag maar voor de rest alles helder en duidelijk en het helpt als je zelf goed meedenkt

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #199 Gepost op: 13 mei 2010, 09:25:46 »
Wij zijn in de Dominicaanse Republiek getrouwd via Wedding Unlimited. Dit is hetzelfde bureau als Extravaganza alleen de reisbureau afdeling ervan. Alles was keurig geregeld. Weddingplanner, papieren afhandeling enz. We zouden het zo weer doen.
Als je nog meer wilt weten pb me maar.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards