collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 277290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne van der Wal

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #225 Gepost op: 21 juni 2010, 10:27:30 »
Zo inmiddels zijn wij alweer een poosje verder en wordt dit alweer de 3e week werken na onze vakantie.
Onze vakantie die ons voerde naar het eiland waar wij willen gaan trouwen, want dat is inmiddels wel duidelijk, het gaat gebeuren op Kefalonia!
Wat een schitterend eiland is het toch, allemaal mooie kleine dorpjes, erg groen en bergachtig en de meest schitterende baaitjes met witte stranden en azuur blauw water!

We hebben via onze weddingplanner contact gehad met een fotograaf op het eiland en alvast even een fotoshoot gedaan, foto's zijn erg mooi geworden. Tsja nu nog een kleine 2 jaar wachten! Hahaha
http://trouweningriekenland.blogspot.com

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #226 Gepost op: 21 juni 2010, 10:59:02 »
Het duurt nog even maar wel een heel gaaf vooruit zicht.
Ik ben zelf ook in het buitenland getrouwd en het was echt iets om nooit meer te vergeten.

Malia2001

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #227 Gepost op: 21 juni 2010, 14:34:40 »
Meiden onwijs bedankt voor de tips.. saskia die bruiloftsverzekering helemaal top, wist niet dat het bestond. En Cdctje, ik heb afgesproken dat wij pas iets tekenen als wij ze ontmoet hebben en dat is volgende maand als wij op vakantie zijn in Italie, ik ga ook zeker de vraag stellen wat voor zekerheden wij hebben mochten zij failliet gaan.Saskia, mag ik vragen welke weddingplanner jullie gebruikt hebben?

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #228 Gepost op: 21 juni 2010, 18:41:55 »
Tuurlijk! Onze weddingplanners waren ToscanaFesta; twee zussen waarvan er één in Nederland woont en één in Siena (getrouwd met een Italiaan). Was echt super, ze hadden alles fantastisch geregeld! Ze doen in principe alleen huwelijken in Siena, maar voor ons maakten ze een uitzondering (wij zijn in een klein middeleeuws dorpje getrouwd).

Trouwens, de bruiloftsverzekering hadden we volgens mij bij de Europeesche afgesloten, want zij waren vorig jaar de enige die bruiloften in het buitenland verzekerden. Kost wel wat natuurlijk, maar stel dat je locatie afbrandt oid, en je moet alternatief onderdak regelen, dan is het wel fijn dat je dat niet óok nog moet betalen...

Seolram

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #229 Gepost op: 28 juni 2010, 14:43:02 »
Ik heb helaas niet zulke beste ervaringen met een weddinplanner voor Italie.
De meeste dingen gaf ze geen antwoord op, of verkeerde info, ben alles uiteindelijk zelf gaan uitzoeken en gaf haar info voor andere klanten!

Ik ben me eigenlijk nog aan het beraden wat ik ermee aan moet. De lijst van misstanden is behoorlijk lang en ik had eigenlijk meer stress door haar...

Ik weet niet of ik de naam van het bureau mag noemen?
Ik gun niemand zo'n aanlooptijd, maar misschien kan ik het beter juridisch aanpakken of via consumentenbond of kassa ofzo...?

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #230 Gepost op: 28 juni 2010, 23:09:05 »
Wij hadden hetzelfde met het eerste bureau waar we contact mee opnamen. Alles duurde langer dan ze had beloofd, en toen er uiteindelijk een reactie kwam, was het niet wat we hadden afgesproken. We hebben toen duidelijk gezegd dat we hier niet op zaten te wachten en dat we naar iemand anders op zoek zouden gaan.

Ik stuur je een pb Seolram, want ik ben benieuwd of het dezelfde mevrouw is...

Malia2001

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #231 Gepost op: 30 juni 2010, 09:26:58 »
Seolram, wat vervelend voor jullie. Ik heb je ook even een berichtje gestuurd want ik ben ook wel benieuwd welk bureau het is.

Saskia, ik ga de trouwverzekering ook afsluiten. Echt goede tip van je. Over 3 weken hebben wij een afspraak met de wedding planner in Italië en gaan we locaties kijken, ik ben zeer benieuwd!

Anne van der Wal

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #232 Gepost op: 26 juli 2010, 09:37:26 »
Het duurt nog even maar wel een heel gaaf vooruit zicht.
Ik ben zelf ook in het buitenland getrouwd en het was echt iets om nooit meer te vergeten.

Waar zijn jullie getrouwd dan?

bettyboop

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #233 Gepost op: 3 augustus 2010, 15:54:50 »
Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer gaan mijn vriend en ik trouwen op Mauritius.
Wie is hier ook getrouwd of gaat daar trouwen en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Betty

Diana0407

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #234 Gepost op: 7 augustus 2010, 13:30:30 »
Hoi Nicole,

Jullie trouwmoment hebben jullie natuurlijk al gehad.
Wij gaan nog ! 10-10-10 wordt DE grote dag.
Wij gaan ook trouwen op Nusa Dua Beach.
Ben erg benieuwd hoe je alles ervaren hebt, en of je nog tips hebt.
Waren de foto's mooi?

gr. Diana

w&ndy

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #235 Gepost op: 8 augustus 2010, 19:34:10 »
En hoe was Bali nusa dua?
Wij trouwen 24 sep as en gaan op honeymoon naar Kuta.
Ben benieuwd naar jullie ervaring en dag!

lots

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #236 Gepost op: 8 augustus 2010, 19:45:45 »
he dames

het was echt super als je kijkt in de topic getrouwd en dan kijkt naar 16-6-10 dan zie je mijn verslag inclusief foto's en ik denk dat deze voor zich spreken... ik vond persoonlijk kuta op bali niet zo leuk, het was er erg druk maar doe eens een bezoek aan de bali collection dan krijg je het idee hoe het nusa dua gedeelte eruit ziet, het is een wereld van verschil op nog geen 20 minuten van elkaar! en bereid je maar voor op een cultuur shock! wat een verkeer zeg niet normaal, maar goed ik denk dat je het gezien moet hebben voor je het echt kunt geloven hihi...

MMM

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #237 Gepost op: 10 augustus 2010, 15:33:00 »
Hoi Betty,

Wij gaan ook trouwen op Mauritius op 1-11-2011 in het Le Victoria hotel op basis van all-in. We hebben alles geboekt bij Mauritius Travel. Zij regelen verder het papierwerk etc.

hebben jullie al iets geboekt?

Groetjes!

bettyboop

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #238 Gepost op: 11 augustus 2010, 12:29:38 »
Hoi Betty,

Wij gaan ook trouwen op Mauritius op 1-11-2011 in het Le Victoria hotel op basis van all-in. We hebben alles geboekt bij Mauritius Travel. Zij regelen verder het papierwerk etc.

hebben jullie al iets geboekt?

Groetjes!

Hallo,

Leuk dat jullie ook op Mauritius gaan trouwen! :) Wij hebben ook getwijfeld tussen Le Victoria en Le Cannoniers, maar uiteindelijk is het de laatste geworden, we vonden dat er iets leuker uitzien, nu maar afwachten of dat daadwerkelijk zo is. We hebben 2 weken geleden geboekt bij Mauritius Travel en ik vind het wel een prettig idee dat zij alles regelen. Ik vind ze ook heel klantvriendelijk en ze denken ook echt met je mee.
Hoe we de grote dag daar verder in gaan vullen dat weten we nog niet, daar zijn we nog druk over aan het nadenken.
Weten jullie dat al? en gaan er ook nog familieleden/vrienden met jullie mee?

Groetjes Betty
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2010, 12:32:29 door bettyboop »

tk1984

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #239 Gepost op: 16 augustus 2010, 22:31:07 »
Hallo,

Wij hebben inmiddels ook de offerte binnen voor meerdere hotels op Mauritius. We gaan waarschijnlijk voor Le Victoria hotel. Ook wij zijn van plan om het via Mauritiustravel te boeken. Hebben ook bij World wide weddings een offerte gemaakt, maar deze was aanzienlijk duurder. Hebben jullie nog onderhandeld over de offerte? Ben erg benieuwd naar jullie ervaring.

Groeten,
T

trouwambtenaar Mariëlle

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #240 Gepost op: 6 oktober 2010, 14:05:22 »
Een weddingplanner is zeker handig als je in het buitenland trouwt er moet zoveel geregelt en zo'n WPer kent de omgeving en de taal.
Er zijn ook Wpers die vanuit Nederland huwelijken in Italie(het buitenland) regelen, dan kan het contact misschien wat makkelijk verlopen.

Ik heb namen als je dat wilt.

Beloven jullie elkaar in Italie maar 'Per centi Ani' (voor 100 jaar, een Italiaanse uitdrukking bij een huwelijk)

MMM

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #241 Gepost op: 11 november 2010, 20:49:23 »
Hallo,

Wij hebben inmiddels ook de offerte binnen voor meerdere hotels op Mauritius. We gaan waarschijnlijk voor Le Victoria hotel. Ook wij zijn van plan om het via Mauritiustravel te boeken. Hebben ook bij World wide weddings een offerte gemaakt, maar deze was aanzienlijk duurder. Hebben jullie nog onderhandeld over de offerte? Ben erg benieuwd naar jullie ervaring.

Groeten,
T

Hoi,
Wij trouwen op in Le Victoria via Mauritius Travel tot op heden niks dan goeds! Weten jullie al hoe jullie dag eruit zal zien?

Groeten!

stevenenlinda

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #242 Gepost op: 19 november 2010, 21:32:23 »
Hallo allemaal,

Ik haal dit topic even omhoog, het lijkt ons ook wel wat om te trouwen in italie. Maar dan alleen met onze fam, ong. 20 pers totaal.

Maar hoe pakken we dit aan? Het hoeft alleen maar een symbolisch huwelijk te zijn. Wij zouden dan ook graag met zijn alle in een huis verblijven voor een weekend.

Iemand tips? En ook wat de gemiddelde kosten zijn voor een 'kleine' bruiloft in Italie? We willen verder dus geen feest maar gewoon een gezellige lunch/diner.

gr, Linda

RachelPronk

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #243 Gepost op: 25 november 2010, 15:39:34 »
Beste 'Brides2Be',

Mijn ouders hebben een tijdje een horeca bedrijf gehad...
HE-LE-MAAl geweldig !

Ik heb daar ook gewerkt en ik was voornamenlijk serveerstertje, maar met bruiloften kreeg ik de decoratie in handen. Dat was echt leuk om te doen! Maar na ongeveer 5 bruiloften kwam ik erachter dat DAT het enige leuke was aan een bruiloft, want serieus elke bruiloft is ongeveer hetzelfde... Eerst dacht ik dat het door de locatie kwam, want tja elk bruidspaar trouwde bij ons.. Maar ik heb ook bruiloften van vrienden meegemaakt en die waren net zo!

Altijd de eerste dans, taart eten, feest, diner blablabla

Voor mij was het dus echt niks nieuws meer..

Dus toen ik ten huwelijk gevraagd werd zat ik al snel met een dillema, want hoe exclusiever hoe duurder ...
Mijn aanstaande heeft toen het geweldige idee naar voren gebracht om in het buitenland te gaan trouwen en we hebben toen direct een afspraak gemaakt bij World Wide Weddings.

Ik vond het helemaal niet duur, want op huwelijksreis ga je toch al!
De familieleden die meegaan betalen voor hun zelf, ze zien het gewoon als een vakantie :biggrin:
je betaald ongeveer 1500 euro als je op Aruba wilt gaan trouwen, maar daar zit van alles in! behalve de reis en vakantie zelf
- fotograaf
- taart
- trouwen zelf
- papierwerk
- kapper
- bloemen
enz enz enz enz

Mensen dit regelen alleen al kost zoveel tijd ! en time = money dus bespaar stress en tijd!

Ik heb der ongelooflijk veel zin in !!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #244 Gepost op: 25 november 2010, 16:21:50 »
Maar na ongeveer 5 bruiloften kwam ik erachter dat DAT het enige leuke was aan een bruiloft, want serieus elke bruiloft is ongeveer hetzelfde... Eerst dacht ik dat het door de locatie kwam, want tja elk bruidspaar trouwde bij ons.. Maar ik heb ook bruiloften van vrienden meegemaakt en die waren net zo!

Altijd de eerste dans, taart eten, feest, diner blablabla

Voor mij was het dus echt niks nieuws meer..
Jaja, hier ga je de sympathyvote wel mee krijgen hoor! :)

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #245 Gepost op: 25 november 2010, 16:49:49 »
:laugh:

Sissy

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #246 Gepost op: 6 december 2010, 23:12:09 »
Hallo,

Dank jullie wel.

We zijn uitgekomen bij Villa Grünau in Kennelbach. Daar trouwen we voor de ambtenaar van gemeente Bregenz.
Hier pasten al onze 48 gasten in. :) Veel gemeentelijke trouwzalen waren te klein.
We trouwen verder niet in de kerk. En houden het diner en feest in een hotel in Lingenau.

Groetjes,
Sissy

ireeul

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #247 Gepost op: 22 januari 2011, 18:20:46 »
Beste Lisa en Mark,

allereerst proficiat.
enkele maanden geleden was ik in Spanje op het huwelijksfeest van een nicht.


groetjes en veel succes



Hallo,
Mijn vriend en ik willen op 9 oktober 2011 (09-10-11) gaan trouwen in het buitenland.
We weten alleen niet goed hoe we dit moeten aanpakken.
We hebben al op internet rondgekeken en kwam 2 huwelijksbureaus tegen world wide weddings en extravanca, heeft iemand ervaring met deze bureaus? (graag goede en slechte ervaringen)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt!
Groetjes Lisa & Mark
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2011, 20:44:23 door stimpy »

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #248 Gepost op: 22 januari 2011, 19:00:16 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 14:17:24 door Mwiktrouwnooit »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #249 Gepost op: 23 januari 2011, 10:56:53 »
Cool! Trouwen op de bahama's!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards