collapse

Auteur Topic: Trouwen In Het Buitenland  (gelezen 277149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stevenenlinda

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #250 Gepost op: 23 januari 2011, 16:24:20 »
Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je gaat trouwen, als je in het land bekend bent kan je wellicht zelf veel regelen.

Wij trouwen in Italie en hebben het via tiamoweddings.com geregeld. Ze reageren lekker snel en het is duidelijk.

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #251 Gepost op: 8 februari 2011, 02:02:52 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 14:07:31 door Mwiktrouwnooit »

anna23

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #252 Gepost op: 8 februari 2011, 09:38:22 »
Wij trouwen in NL, maar hebben ook een feest in het buitenland, telt dat ook??

Wij hebben de locatie in december geregeld, de bloemen en de fotograaf ook. En een paar dagen voor het feest, zijn we ook in het buitenland om alles weer na te checken. Verder helpen mijn ouders heel erg mee. Maar idd, het blijft lastig om dingen te regelen in het buitenland...

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #253 Gepost op: 8 februari 2011, 13:24:28 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 14:07:23 door Mwiktrouwnooit »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #254 Gepost op: 8 februari 2011, 16:27:01 »
Wij zijn in australie getrouwd.
Als je even zoekt op buitenland dan vind je ook wat meer topics hierover.
Ik heb ook een topic over World wide weddinggeopend toendertijd.
En een Polletje
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2011, 16:43:26 door Happy Bride »

happy1

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #255 Gepost op: 8 februari 2011, 20:18:23 »
Wij trouwen in het geheim op Rhodos in september en sturen onze trouwkaarten vanuit daar!
Ons feest is een week nadat we terug komen, in tropische sfeer, dus iedereen moet in korte broek komen  :biggrin:

We hebben een weddingplanner die ons ontvangt bij aankomst en de fotograaf en vervoer staat allemaal vast.

Nu maar wachten en duimen dat op de dag zelf alles goed gaat, en de jurk en pakken maar in de handbagage :biggrin:

en duimen dat mijn zoontje van dan 2,5 zich gedraagd :ohmy:

Succes met alles!!!

Latina

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #256 Gepost op: 14 april 2011, 00:44:23 »
Wij trouwen in december 2011 op Aruba!!
Eigenlijk is het voor ons geen buitenland, want wij wonen op Aruba. Maar we komen er beiden niet vandaan, spannend dus......

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #257 Gepost op: 14 april 2011, 10:01:49 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 13:51:29 door Mwiktrouwnooit »

Latina

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #258 Gepost op: 14 april 2011, 15:50:11 »
Hey, wat leuk dat je AS daar vandaan komt :)
Maar dus geen plannen om daar te trouwen??

'Toevallig' komt mijn familie begin december naar Aruba. Zij hebben een villa met zwembad gehuurd en daar willen we ons 'feest' geven. Het wordt niet groot hoor, gewoon een leuk, bescheiden feestje. Met een barbecue ofzo.

Ik wilde eigenlijk ook wel op het strand trouwen, maar dat is niet officieel...... Dan moet je dus ook naar het stadhuis. En trouwen op het strand is best duur....

Maar wie weet, veranderen we nog van gedachten.

'Ayo'

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #259 Gepost op: 15 april 2011, 10:20:40 »
Wat leuk :biggrin:
Ik heb mijn vriend ook leren kennen op Aruba!  :wub:  We hebben nog overwogen daar te trouwen, de ouders van mn vriend hebben daar twee huizen (1tje voor verhuur). Dus we zijn er de afgelopen paar jaar elk jaar wel even geweest.

Vond het alleen erg jammer dat veel vrienden er dan niet bij kunnen zijn, of toch een behoorlijk bedrag moeten uitgeven voor onze bruiloft.. Dus daarom besloten toch in NL te trouwen... :)

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #260 Gepost op: 15 april 2011, 10:31:11 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 13:51:21 door Mwiktrouwnooit »

Latina

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #261 Gepost op: 15 april 2011, 17:03:26 »
@ mwiktrouwnooit: wat gaaf de Bahama's!! Hier kan je ook op het strand trouwen hoor, maar dus niet officieel, Je moet daarna of daarvoor gewoon hier op Aruba naar het stadhuis. Ach ja, mss gaan we het alsnog wel zo doen, weet het nog niet. Ik woon in Noord, maar ga ws verhuizen naar Sta Cruz. Ben nog op zoek naar een leuke woning ...... (hint :wink: )

 :heart:@ trouwen 2012: Jammer dat jullie niet op Aruba trouwen. Maar nu kan er dus geen familie van je vriend bij zijn?? Of zijn vrienden van vroeger. Maar geniet van de voorpret van het voorbereiden.

 :heart:

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #262 Gepost op: 15 april 2011, 17:15:02 »
Mn schoonouders hebben de huizen ook in Noord (eigenlijk meer Bakval) :) Bij het Marriott naar rechts de wijk in :)
Santa Cruz is wel een stuk centraler :) en leuke plaats!

Mijn vriend is Nederlands, mn schoonouders hebben daar vakantiehuizen. 1tje waar ze zelf regelmatig naartoe gaan en 1tje voor de verhuur.

Dus alle fam van beide kanten woont in Nederland. :)
« Laatst bewerkt op: 15 april 2011, 17:16:54 door trouwen2012 »

bruidje2011

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #263 Gepost op: 23 juli 2011, 00:48:06 »
Hi allemaal,

is er iemand op dit forum die op Ibiza is getrouwd of gaat trouwen?

Wij hebben besloten om met een klein gezelschap op 18 mei 2012 te trouwen op Ibiza. We gaan trouwen op het strand van cala carbo. Ik kan echt niet wachten! Via het internet hebben we een weddingplanner gevonden die alles verzorgd. Ben heel beniewd of er meer forumgebruikers zijn die dit gedaan hebben

groetjes

CarolineK

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #264 Gepost op: 15 november 2011, 12:32:06 »
Hi allemaal,

is er iemand op dit forum die op Ibiza is getrouwd of gaat trouwen?

Wij hebben besloten om met een klein gezelschap op 18 mei 2012 te trouwen op Ibiza. We gaan trouwen op het strand van cala carbo. Ik kan echt niet wachten! Via het internet hebben we een weddingplanner gevonden die alles verzorgd. Ben heel beniewd of er meer forumgebruikers zijn die dit gedaan hebben

groetjes

Ik ben benieuwd hoe het gelopen is en of het een succes is geworden. Wij zijn namelijk ook van plan om in het buitenland te gaan trouwen, met name in Ibiza. Mijn toekomstige echtgenoot is Deens en we willen een bruiloft in het buitenland houden met gemixte tradities, dus klompendansen, teensokken afknippen, enz. :) (buitenlandse bruiloft tradities en gewoontes) in een neutrale atmosfeer. Dus als je mij kunt helpen met een paar details, dan zou dat fantastish zijn!

RalfSara

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #265 Gepost op: 7 juli 2012, 20:57:43 »
Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer willen wij in Oostenrijk gaan trouwen, aan de wörthersee! Over twee weken gaan we locaties kijken in Oostenrijk.
Zijn er nog mensen die tips hebben? En Do's en Don'ts over je buitenlandse bruiloft?
Wat adviseren jullie bijv over een locatie? Waar denk je aan? Wat moet je echt niet vergeten?
En is het gebruikelijk om voor de gasten de overnachtingen te betalen?
En kun je verschil in dag en diner/avond gasten maken?
En is er misschien iemand die die omgeving goed kent? En toevallig iets heeft aan te bevelen?

Al vast bedankt!!!
Groetjes Ralf en Sara

2juli2013

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #266 Gepost op: 8 juli 2012, 09:10:21 »
Hey,

Ik heb geen ervaring wat dat betreft maar wel een mening :wink:

Wat betreft locatie is het natuurlijk afhankelijk van wat jullie willen.
Waarom naar Oostenrijk ?

Ik zal met mn as gaan trouwen op Texel.
Voor de gene die een midweekje zelf gaan plannen betalen we natuurlijk geen overnachting.
Voor de mensen die de dag met ons mee gaan vieren en alleen een dag blijven zullen we dit wel doen.
Maar dit is eigenlijk op basis van mijn gevoel onder het mom: wij hebben verzonnen daar te trouwen en de laatste boot gaat al om 9 uur.
Wij zullen met een klein intiem groepje trouwen wat dan ook allemaal daggasten zullen zijn.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen om iedereen zo'n eind (voor ons is het een eind) te laten rijden om even te komen eten en dan de laatste boot terug te sturen.
Dit is natuurlijk allemaal mijn persoonlijke mening.

Wat hebben jullie over ogen wat betreft de gasten ?
Wordt het een groot feest of houden jullie het klein ?

Ben ook wel heel nieuwsgierig waarom jullie naar Oostenrijk willen :wink:

Liefs

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #267 Gepost op: 8 juli 2012, 11:10:23 »
Volgens mij is het gebruikelijk om je gasten ruim op tijd te informeren. Wie mee wil betaald zelf. Je loopt dan natuurlijk wel het risico dat je met z'n tweeën in Oostenrijk staat tegen die tijd. Als je zeker wil weten dat bepaalde personen erij zijn zal je dit voor ze betalen. Hou er wel rekening mee dat je gasten niet alleen de kosten van de reis kwijt zijn. Ze moeten vrije dagen opnemen, eventuele dieren naar pensions doen, bezien kosten , vignet kopen, reisverzekeringen...komt voor je gasten een hoop in kijken....tenzij je gasten ook vaak op vakantie naar Oostenrijk gaan in de zomer dan is het wellicht gewoon de hoofdvakantie voor ze...maar wel een mooie locatie...succes!

lauraatjeh

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #268 Gepost op: 19 augustus 2012, 11:21:11 »
Wij (nouja, vooral ik..) wilden ook graag in Oostenrijk trouwen, en dan gewoon met een klein gezelschap als ouders, mn broer, beste vrienden (en dit zijn dan 3 stellen). Toch hebben wij het niet gedaan omdat we vonden dat wij he dan moesten betalen.. Voor mijn ouders en broer had dit niet gehoeven, die wonen daar half.. Maar voor de rest, tsja, wij willen toch dat ze erbij zijn... Uiteindelijk besloten dat we het teveel rompslomp vonden en we aan nu ook een fotoreportage maken in Oostenrijk (mijn broer is fotograaf en doet ook de reportage in Nederland). Zo hebben we toch een beetje Oostenrijk...

In Fieberbrunn, Tirol is een erg leuk restaurant met zalen... Ik ken verder de Wörthersee niet, dus geen idee hoe ver dit er vandaan is?

Llama

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1200
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #269 Gepost op: 19 augustus 2012, 16:05:24 »
Ik kan je geen advies geven over aanbevelingen in Oostenrijk. Via deze site offbeatbride.com/ kun je waarschijnlijk wel Oostenrijkse bruidjes vinden die je kunnen adviseren over locaties.

Locatie:
- Ik zou in de gaten houden dat je in de buurt kunt overnachten, hoe dichterbij hoe makkelijker voor je gasten. Als ze met het vliegtuig komen is het handig als ze niet een auto of taxi hoeven te huren om van jullie trouwlocatie heen en terug te gaan naar het hotel.
- Kies vooral en locatie waarmee het email/telefonisch contact ook goed verloopt, daar zul je veel van afhankelijk zijn.

Gasten:
- Laat het ze ruim van te voren weten dat ze uitgenodigd zijn en waar het is zodat ze vrij kunnen vragen, vervoer kunnen regelen en als ze willen er een vakantie bij kunnen boeken.
- Mijn persoonlijke mening is dat ik vind dat je vervoer en overnachting voor sommige gasten moet betalen (directe familie, beste vrienden die je er bij wil hebben)
- Wees niet beledigd als er niet heel veel overige gasten komen, ze moeten meerdere dagen er vrij voor nemen en een hotel regelen
- Voor de gasten waar je niet voor betaald, maar die wel willen komen kunnen je kijken of je 'groepskorting' kunt regelen bij een hotel.
- Als je gasten zo veel moeite doen om op jouw bruiloft te komen vind ik niet dat je onderscheid kunt maken tussen dag- en avondgasten. Zij doen zo veel moeite (en kosten en tijd), dan zou ik het raar vinden als ze niet eens de hele dag erbij mogen zijn.

Heb je ook al gekeken naar de regelgeving qua huwelijken in Oostenrijk? Word het een wettelijk huwelijk, of teken je eerst voor je huwelijk in Nederland? Weet je hoe je een huwelijk verloop daar? En hoe regel je dit precies?

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #270 Gepost op: 19 augustus 2012, 16:34:37 »
is het misschien een idee om een weddingplanner te regelen? Die weet waarschijnlijk precies hoe het zit en kan korting enzo voor je onderhandelen... dat is wat ik zou doen als ik in het buitenland zou willen trouwen

maggylove

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #271 Gepost op: 2 september 2012, 18:47:49 »
Wij gaan volgend jaar in verona trouwen en nemen onze ouders er broers en zussen mee.
Ik ben net begonnen met de voorbereidingen en heb er heel erg zin in :-)

Wie gaar er ook in italië trouwen?

maggylove

  • Gast
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #272 Gepost op: 2 september 2012, 19:36:56 »
Wow, wat geweldig!
Veel plezier met de voorbereidingen!
Dank je!

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #273 Gepost op: 3 september 2012, 08:36:49 »
Wat een leuk om in het buitenland te trouwen, heel veel plezier met het plannen.

Omdat wij meerdere mensen uitnodigen is het voor ons helaas niet mogelijk om in het buitenland te trouwen, anders hadden we het zeker weten ook gedaan!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Het Buitenland
« Reactie #274 Gepost op: 3 september 2012, 19:43:05 »
Geen ervaring mee, maar klinkt heel gaaf!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards