collapse

Auteur Topic: Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?  (gelezen 15002 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Gepost op: 28 februari 2009, 20:25:40 »
Hoeveel waren jullie kwijt tijdens het avond feest van jullie bruiloft?

wij willen misschien alleen een zaaltje huren en onze eigen drinken/drank kopen, maar ben je dan goedkoper uit ja of nee? Of is het voordeliger als de gasten gewoon drinken kunnen bestellen waarvan je het zaaltje hebben gehuurd?

(( bij ons gaat het wel om misschien meer als 200 mensen die er s`avonds komen ))
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2009, 20:28:07 door Destiny »

femkemarije

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2009, 21:41:56 »
ik denk dat je makkelijker uit bent als je het niet zelf koopt, want straks heb je te weinig bier, of te weinig wijn...

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2009, 22:39:28 »
Je moet er wel om denken dat je ruim haalt en vaak kun je wel afspreken dat je het overgeblevene kunt retourneren (zolang het gesloten is natuurlijk :)).

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2009, 15:25:04 »
Okee. en hoeveel waren jullie kwijt met zaaltje en drank enz enz?

hongkong

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2009, 15:30:40 »
Wij zitten er ook aan te denken om de drank zelf in te kopen. Wij houden het feest namelijk op de manege en dan kunnen we gewoon bij de groothandel inkopen en wat er teveel is retour sturen. We laten wel de aankleding en het buffet verzorgen door een cateringsbedrijf. Maar drinken is 3,50 p.p.p.u en dan kom je wel op een heel groot bedrag. Dus volgens mij kan het goedkoper als we het zelf doen maar wat het gaat kosten nog geen idee. Dat ga ik onze ceremoniemeester laten uitrekenen die heeft daar verstand van.

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #5 Gepost op: 1 maart 2009, 15:37:04 »
[quote name=\'hongkong\' post=\'211673\' date=\'01 March 2009, 15:30\']Wij zitten er ook aan te denken om de drank zelf in te kopen. Wij houden het feest namelijk op de manege en dan kunnen we gewoon bij de groothandel inkopen en wat er teveel is retour sturen. We laten wel de aankleding en het buffet verzorgen door een cateringsbedrijf. Maar drinken is 3,50 p.p.p.u en dan kom je wel op een heel groot bedrag. Dus volgens mij kan het goedkoper als we het zelf doen maar wat het gaat kosten nog geen idee. Dat ga ik onze ceremoniemeester laten uitrekenen die heeft daar verstand van.[/quote]

Okee ja dat denk ik ook dat dat goedkoper kan ... en hoeveel gasten hebben jullie ongeveer savonds? als je het weet zou je aub mij iets kunnen laten weten?? alvast bedankt

hongkong

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #6 Gepost op: 1 maart 2009, 15:38:40 »
Overdag met buffet een man of 50 en s`avonds een man of 100. Ja dat is goed zodra ze het globaal heeft uitgerekend laat ik het weten.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #7 Gepost op: 1 maart 2009, 15:42:09 »
Oh dit topic houd ik in de gaten.
Wij geven een tuinfeest en kopen ook zelf drank in.
We hopen wel dat we de spullen die gesloten zijn terug kunnen brengen dat scheelt een hoop denk ik.
Wij twijfelen ook nnog of we een fust bier nemen of kratjes

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #8 Gepost op: 1 maart 2009, 15:44:18 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'211679\' date=\'01 March 2009, 15:42\']Oh dit topic houd ik in de gaten.
Wij geven een tuinfeest en kopen ook zelf drank in.
We hopen wel dat we de spullen die gesloten zijn terug kunnen brengen dat scheelt een hoop denk ik.
Wij twijfelen ook nnog of we een fust bier nemen of kratjes[/quote]

Oke happy bride, en hoeveel gasten nodigen jullie uit? en hoeveel schatten jullie dat jullie gaan uitgeven ???

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #9 Gepost op: 1 maart 2009, 15:48:58 »
Uhm wij nodigen zo'n 120 mensen uit maar ik verwacht er ongeveer 75 (heb veel familie die te ver weg woont)
Wat we uitgeven uhm eigenlijk totaal geen idee nog. Ons feest is pas in augustus.
Maar omdat we geen idee hebben houd ik dit topic wel in de gaten. Mijn as zegt €250,-ongeveer. Ik denk meer maar daar komen wel wel uit.

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2009, 15:51:58 »
Okee.. en wat voor drank/drinken halen jullie allemaal?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2009, 16:12:11 »
Nou ik heb geen bril nodig hoor haha :tongue:

Jus d'orange, appelsap, cola, sinas, bitter lemon, Bier, witte wijn, rode wijn, Bessen, Baileys(vooral voor mij dat laatste)
Ik moet zeggen dat wij niet persee de dure merken kopen. Die eerste 2 kun je ook erg goed bij de aldi kopen.

Ingedepinge

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2009, 17:47:18 »
Ik zal als ik jou was ook spa rood, rivella en cola light halen.

(heb voor mijn werk ook wel eens dat soort dingen moeten inkopen voor een eindejaars receptie bijv)

Ingedepinge

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2009, 17:49:37 »
Ga maar gerust uit van 6 a 7 consumpties uit, vooral als het in de zomer is.
we hadden laatst een feestje van 2 uur op mn werk waar er 4 consumpties pp er door gingen.
zorg ook dat je voldoende bier hebt.

En vraag heel goed na of je daadwerkelijk de dichte flessen kan retouneren.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2009, 17:53:55 »
Goeie tips en zeker even checken voor het terug brengen.
Met name bij de alcohol denk ik.
Spa rood en light drank had ik idd niet aan gedacht maar goed dat het nog even duurt :biggrin:

Ingedepinge

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2009, 17:56:11 »
Eventueel tokkelroom (advocaat) voor de oudere mensjes :wink:
ik zou zelf ook een fles of 2 passoa (of nep natuurlijk) voor de gene die geen wijn en bier drinken en toch wat willen drinken

maar ik zou dan even een berekening maken hoeveel 6/7 concumpties kosten pp en hoeveel drank die de zaal kost
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2009, 17:56:36 door Ingedepinge »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #16 Gepost op: 1 maart 2009, 18:00:17 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'211737\' date=\'01 March 2009, 17:56\']Eventueel tokkelroom (advocaat) voor de oudere mensjes :wink:
ik zou zelf ook een fles of 2 passoa (of nep natuurlijk) voor de gene die geen wijn en bier drinken en toch wat willen drinken

maar ik zou dan even een berekening maken hoeveel 6/7 concumpties kosten pp en hoeveel drank die de zaal kost[/quote]

Wij feesten op een eigen locatie dus catering ter plekke is niet aan de orde tenzij we die zelf in moeten heten aar dat is heel duur.
De oudjes die komen drinken fris of Bessen dus dat scheelt :biggrin:
Maar ik ziet hier een beetje iemand anders haar topic over te nemen

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2009, 18:24:52 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'211743\' date=\'01 March 2009, 18:00\'][quote name=\'Ingedepinge\' post=\'211737\' date=\'01 March 2009, 17:56\']Eventueel tokkelroom (advocaat) voor de oudere mensjes :wink:
ik zou zelf ook een fles of 2 passoa (of nep natuurlijk) voor de gene die geen wijn en bier drinken en toch wat willen drinken

maar ik zou dan even een berekening maken hoeveel 6/7 concumpties kosten pp en hoeveel drank die de zaal kost[/quote]

Wij feesten op een eigen locatie dus catering ter plekke is niet aan de orde tenzij we die zelf in moeten heten aar dat is heel duur.
De oudjes die komen drinken fris of Bessen dus dat scheelt :biggrin:
Maar ik ziet hier een beetje iemand anders haar topic over te nemen
[/quote]

HAHAHa dat maakt helemaal nix uit hoor, als we elkaar allemaal kunnen helpen is het goed toch, tis al best moeilijk genoeg.. dus ik vind het niet erg hoor :laugh:

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2009, 18:25:58 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'211737\' date=\'01 March 2009, 17:56\']Eventueel tokkelroom (advocaat) voor de oudere mensjes :wink:
ik zou zelf ook een fles of 2 passoa (of nep natuurlijk) voor de gene die geen wijn en bier drinken en toch wat willen drinken

maar ik zou dan even een berekening maken hoeveel 6/7 concumpties kosten pp en hoeveel drank die de zaal kost[/quote]

Hey hey, misschien een beetje een domme vraag, maar hoe bedoel je 6/7 concumpties pp? bij je zaaltje of bij je zaaltje/tuinfeest met je eigen drank?

sammie

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2009, 18:28:55 »
Dacht ooit eens gelezen te hebben dat ze bij de Jumbo dichte flessen gewoon weer terugnemen, als je dat aangeeft uiteraard. Maar neem aan dat het wel opvalt als je met giga veel drank/fris de deur uitgaat :wink:

Qua bier, weet niet hoeveel mensen dat er bier drinken bij jullie? Anders is het misschien beter om een tap te huren met 1 of 2 vaten bier? (wel rekening mee houden wat voor bier.....)

Voor degene die  van die aparte mixdrankjes houden...bij de AH heb je van die flessen met blue curacao, kokos, pisang. zijn dan wel de neppe maar daar proef je niks van, dacht iets van 3 of 4 euro per fles...
Of misschien is een ritje naar Kaufland in Duitsland de moeite waard? Veel drank en niet zo duur.

Ingedepinge

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #20 Gepost op: 1 maart 2009, 18:34:48 »
Bij allebij.

Het is altijd zo dat sommige mensen wat meer en sommige mensen wat minder drinken.
dus gemiddeld zal je wel op 6 a 7 consumpties komen voor een feest van 4 a 5 uur

Tap huren is wel handig, maar ik ben een keer op een feest geweest daar stond er ook een maar op een gegeven moment, tap leeg, dus zorg dat je wel wat extra achter de hand hebt
http://www.mitra.nl/ bij de mitra kan je ook dranken kopen en ongeopende flessen terug brengen.

Heb je al gedacht aan glazen

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #21 Gepost op: 1 maart 2009, 18:42:41 »
hey en makro, kan je daar ook best goedkoop inslaan?

oja glazen ook nog hahaha er kom echt veel bij kijken

sammie

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #22 Gepost op: 1 maart 2009, 18:44:27 »
Bij de makro moet je het echt van de aanbiedingen hebben, en dan nog is niet alles goedkoper...qua drinken heb je dan natuurlijk alleen de echte cola/sinas etc.

Glazen kan je misschien ook wel regelen bij de gene waar een tap vandaan komt?
Bakjes voor nootjes oid, die zou ik gewoon bij de action halen.

Ingedepinge

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #23 Gepost op: 1 maart 2009, 18:48:01 »
Volgens mij kun je glazen ook bij de mitra bestellen plus andere benodigdheden.

Ennu hoe wil je de drank koud houden/maken

Destiny

  • Gast
Hoeveel Hadden Jullie Besteed ?
« Reactie #24 Gepost op: 1 maart 2009, 18:50:58 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'211775\' date=\'01 March 2009, 18:48\']Volgens mij kun je glazen ook bij de mitra bestellen plus andere benodigdheden.

Ennu hoe wil je de drank koud houden/maken[/quote]

ik neem aan als ik een zaaltje huur dat hun wel een koelkast hebben? als ze dat niet hebben wordt het of een andere plek zoeken of ...... misschien coolboxen inzetten ofzo die groot zijn ?

Heb je een idee :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards