collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o  (gelezen 79745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #50 Gepost op: 11 mei 2011, 10:24:39 »
@Sofraine, als het goed is valt het redelijk mee hoeveel er in de steigers zal staan. Ben er inmiddels achter welk bedrijf het zal uitvoeren, dus ga hen straks in de pauze even bellen.

Groot Buggenum ziet er erg mooi uit! En die afkoop, dat is pas goedkoop! Bij de indicatie die ze gaf bij Heeze kwam ze op ongeveer 6,10 binnenlands en 6,60 buitenlands per persoon per uur (het was 27,50 of 30 per persoon voor de avond dus omgerekend komen we daarop).

Ik zal het eens aan mn vriend laten zien of hij het mooi vind. Vanaf ons huis is het maar een kwartiertje verder dan Heeze..
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 10:25:13 door trouwen2012 »

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #51 Gepost op: 11 mei 2011, 12:07:17 »
Fijn dat het mee lijkt te vallen. Goed van je dat je dat bouwbedrijf zelf ook belt, zou ik niet eens op zijn gekomen, hahaha!!

Buggenum vonden wij in het echt nog zó veel mooier dan op de foto's, we hadden echt gelijk het gevoel van "ja, dit is het!!" Daar begon ik na al die andere locaties een beetje over te twijfelen eerlijk gezegd, of ik dat gevoel wel echt zou hebben bij een locatie, of dat ik gewoon genoegen moest nemen met iets wat het dichtst bij ons ideale plaatje in de buurt kwam. Maar zodra we daar door de poort liepen zag ik ons daar al helemaal trouwen, alles klopte! En toen we aan het nabespreken waren met de beheerder aan een tuintafeltje had ik echt al een plaatje voor me van mezelf een jaar later op die plek in een witte jurk. *zwijmel*

Het kan in ieder geval geen kwaad om nog te kijken voor jullie def. besluiten, toch?

O, en wat ook leuk is (maar weer een heel ander type kasteel), is kasteel Tongelaar in Mill. Echt een schitterende omgeving en een afgesloten binnenplaats waar je onder een grote boom kan trouwen bij goed weer. Het is in beheer van een cateraar (keizer Culinair) en is binnen heel licht, fris en open. Bovendien zit er ook nog een groepsaccomodatie tegenover het kasteeltje (ook van cateraar) waar je met 10 personen zou kunnen slapen. Over de prijzen kan ik je niets zinnigs vertellen, behalve dat ik weet dat de afkoop ook daar in de omgeving heel goedkoop is, en dat de prijzen sowieso relatief laag zijn. En spannend detail: in de toren van het kasteel zou het spoken!

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #52 Gepost op: 11 mei 2011, 12:32:01 »
bedankt voor de tips. Wij kwamen zelf niet verder dan de Karpendonkse Hoeve, hebben daar inmiddels een gesprek gehad en verwachten deze week de eerste offerte. Ben benieuwd, ben een beetje bang dat ze te duur uitvallen. Nu heb ik in ieder geval alternatieven.

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #53 Gepost op: 11 mei 2011, 13:12:17 »
Trouwens, ik zeg wel afgesloten binnenplaats, maar dat is waar je binnenkomt, met grote houten poortdeuren dus. :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2011, 13:21:27 door Sofraine »

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #54 Gepost op: 12 mei 2011, 14:23:07 »
Hoi,

Buggenum gaat het niet worden, mn vriend wil liever niet in Limburg trouwen, de afstand voor vrienden van ons wordt dan ook wel erg ver, wij willen daar toch wel rekening mee houden.

Mill zijn we erg nieuwsgierig naar, gaan we nog even verder naar kijken.
Overigens neig ik toch naar iets meer in de buurt.. Vond Heeswijk al zover uit de richting.. Is meer een gevoel haha.

Heb net de aannemer gesproken, goed nieuws! De planning (valt onder monumentzorg, dus planning tja he) is om eind april de voorzijde van het pand af te hebben! Dan ziet het er dus extra mooi uit haha. De zijvleugel zal dan nog wel in de steigers staan, dat zie je opzich als je op het eerste binnenplein bent, maar goed alles is verder op het tweede binnenplein (Slot Eymerick) En na de ceremonie lopen we dan met de rug naar de doeken toe weg, dus zien we het ook niet haha. het is voor mij in elk geval geen showstopper meer.

Nu veel geduld voor de offerte :wink:

Edit: Heb net even op de site van de Tongelaar gekeken, maar het is te klein voor ons gezelschap. Max 150 mensen in de concertzaal, we zitten met zeker 200...
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2011, 14:27:30 door trouwen2012 »

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #55 Gepost op: 12 mei 2011, 15:01:39 »
En na de ceremonie lopen we dan met de rug naar de doeken toe weg, dus zien we het ook niet haha.

Uhm, jij ziet ze dan niet. Maar op de foto's is het dus wel je achtergrond.

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #56 Gepost op: 12 mei 2011, 16:56:46 »
Ik denk dat dat wel goed gaat komen. Het is een groot kasteel/binnenplaats. De fotograaf kan ze ook vanuit een andere hoek maken. En we zullen zat mooie foto's kunnen maken daar. Het heeft mn gedachte ook gekruist toen we daar waren. Maar goed, neem dat voor lief mochten we voor die locatie gaan :)

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #57 Gepost op: 16 mei 2011, 15:41:16 »
We zijn vrijdagavond bij kasteel Geldrop geweest. Dat is het echt niet voor ons. De 'schuren' om ze maar even zo te noemen, zijn van binnen erg gaaf. Maar dat verwacht je eerder in een heel hip pand. En het feit dat als je wegloopt uit de trouwzaal t volgende bruidspaar al klaar staat  :sad:  enz dat vind ik gewoon niks. Daarnaast kunnen er mensen van de bejaardensoos gewoon gebruik maken van het terras dat aan de ruimtes grenst (wij dus niet  :blink: )... kortom dat is niks.

Maar dat we langs zijn geweest was niet niks  :biggrin: ! De cateraar heeft ook nog een andere locatie: Kasteel Ammersoyen bij t plaatsje Ammerzoden net boven den Bosch  :) . Kent iem dat?
We gaan daar morgenochtend voor t werk nog even kijken. Als dat wat is gaan we daarvoor ook een offerte opvragen. Het is veel centraler in t land dat vinden we fijn.

Hoewel Heeze en Heeswijk nog bovenaan staan zijn we hier erg benieuwd naar! Website zag er goed uit. Ben wel benieuwd naar de prijzen. Zijn eerste schatting horen we dinsdag. Ben benieuwd of die veel afwijkt van wat de anderen als eerste schatting gaven..

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #58 Gepost op: 17 mei 2011, 11:55:47 »
Waaah! Heel stiekem durf ik enthousiast te zijn! Ammersoyen is erg mooi!
Nu de offerte nog afwachten.. die kan nog roet in het eten gooien, maar goed, tot dusver ben ik enthousiast!

www.kasteel-ammersoyen.nl






Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #59 Gepost op: 17 mei 2011, 12:38:09 »
Ja, dat ziet er inderdaad er mooi uit. Helaas voor ons was Maurick het meest noordelijke wat we wilden gaan.

sydnew

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #60 Gepost op: 17 mei 2011, 12:48:23 »
Kreeg je een offerte bij hutten catering? Wij moesten ons budget opgeven en daar zouden hun een offerte opmaken.
Dat vond ik dus ronduit belachelijk.

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #61 Gepost op: 17 mei 2011, 13:09:28 »
@Fee Mooi he :wub: en ook mooie zalen (zaaltjes), het koetshuis is wel heel modern maar ook erg gaaf. :biggrin:
Bij ons komt dit qua locatie eigenlijk beter uit, het is nu voor ong alle gasten goed te rijden: tussen 45 min en 1.30u. Dat we zelf 45 min rijden vinden we geen probleem. Het is nu 45 min over de snelweg, naar Heeze of Heeswijk zou ook ong 45min zijn omdat je veel meer binnendoor rijdt.. Waar zijn jullie nu uitgekomen?? (heb t vast wel ergens gelezen maar kan het me zo niet herinneren).

@Sydnew Ja wordt een offerte van Hutten... Hij gaf vrijdag een hele globale eerste schatting van rond de € 10.000 maar had toen nog niet echt gerekend..
Nu gaf hij aan dat het dichter bij de € 15.000 zou komen... We zullen wel zien. Hij wilde eerst afwachten of we dit mooi vinden, alvorens de offerte uit te werken.

De anderen zitten met hun eerste offerte rond de 14.000 en daar moet echt nog wel wat vanaf.. maar goed. Hij week nog niet heel erg af.. En we zien alle offertes als hun eerste voorstel en voel me vrij daar een tegenvoorstel tegenover te leggen.. Het gaat om enorme bedragen dus daar zullen we ook echt wel op onderhandelen (I like :wink:)

Wij hoefden ons budget overigens niet op te geven, zou dat ook belachelijk vinden... Hoor heel wisselende verhalen over Hutten, dus tja laat me maar verrassen en dan zien we het wel.. we hebben goede alternatieven :wink:

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #62 Gepost op: 17 mei 2011, 13:42:43 »
Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op kasteel Heeswijk, maar het was een moeilijke keus.

Veel gasten blijven in de buurt slapen, dus daarvoor maakte een haalf uurtje extra rijden ook niet uit.

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #63 Gepost op: 17 mei 2011, 17:46:58 »
@ Fee, Ook een erg mooi kasteel hoor! Het is zeker nog niet uitgesloten dat we daar niet naartoe gaan. Heb vandaag zelfs gebeld of we niet toch een gespecificeerde offerte konden ontvangen (aangezien we dat verder overal krijgen) en dat kon, dus die kunnen we morgen al verwachten.
Ik ben tot dusver tevreden over de contacten daar.
Waar blijven de gasten slapen? In de Leygraaf (even uit mn hoofd, het was iets met Ley.... :))?
Andere suggesties zijn nml altijd welkom :wink:

Fee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2011, 07:58:54 »
Wij en wat directe familie gaan slapen in Dinther Staete, helemaal volgeboekt :)

Onze vriendengroep blijft slapen bij één stel vrienden die toevallig in dezelfde gemeente wonen.

Carmen

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2011, 11:20:13 »
Wij en wat directe familie gaan slapen in Dinther Staete, helemaal volgeboekt :)

Onze vriendengroep blijft slapen bij één stel vrienden die toevallig in dezelfde gemeente wonen.
,


wat leuk, daar hebben wij een optie op de bruidskamer voor onze huwelijksnacht, de volgende dag vertrekken wij nl voor 2 nachtjes naar Belgie & onze hondenoppas kan dan direct vanuit het feest door naar ons huis om daar te slapen.....& wij dus een nachtje in hotel en s ochtends niets om je zorgen over te maken...

trouwen2012

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #66 Gepost op: 20 mei 2011, 14:16:23 »
@Fee en Carmen, ziet er leuk uit! Gaat in het locatielijstje :)

SGV

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #67 Gepost op: 4 december 2011, 21:36:08 »
Daar heb ik ook al geen ervaring mee.

Dwencke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #68 Gepost op: 5 december 2011, 10:16:47 »
Ik ken de Merckthoeve wel, ben er denk ik een jaar of twee geleden een keer voor een feestje geweest, maar heb er nooit zelf wat georganiseerd. Het zag er toen heel verzorgd en netjes uit en het personeel was erg vriendelijk. Nou kan er in 2 jaar natuurlijk veel veranderen. Als ik jullie was zou ik er eens gaan kijken en gaan praten met de organisatoren. Wellicht is het ook mogelijk dat je een keer een feest van hun meemaakt (vanuit de zijlijn zeg maar). Wij hebben dat bij onze locatie ook gedaan, toen mochten we een half uurtje komen kijken op een feest dat ze gaven, zodat we gelijk een beeld hadden hoe het er aan toegaat en het eruit ziet. Succes

ellaalaa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #69 Gepost op: 14 december 2011, 23:59:44 »
Hoihoi! Heb al een aantal feestjes meegemaakt in de Merckthoeve, altijd prima naar mijn zin geweest (vooral bruiloften moet ik toegeven).
Over de feestruimte heb ik geen klachten. In de zomer kan je ook buiten een feest geven. Parkeren is geen probleem. Alleen doordat het zo'n oud gebouw is (en dus erg sfeervol) is het enige minpuntje dat de  deuren soms wel erg laag zijn. Dus met wat alcohol op kan je daar wel goed je kop stoten als je niet oplet....

Ik heb er 1x een buffet gegeten, dat was meer dan prima, voor heel veel lekkere toetjes kan ik me daar nog van herinneren. Ik weet alleen niet of dat van een aparte cateraar was of dat het van de merckthoeve zelf was.

De spoorbaan heb ik niet gehoord, zowel binnen als buiten geen last van gehad. "buiten" is toch op een binnenplaats, daar zit je ook redelijk afgeschermd van de spoorbaan, dus ik heb ook buiten geen trein gehoord (maar misschien was ik daarvoor wel teveel aant feesten :wink:)

Hopelijk heb je hier wat aan.

Rob_en_Petra

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #70 Gepost op: 5 januari 2012, 00:19:24 »
Dankjewel voor jullie reacties Dwencke en ellaalaa, fijn om te lezen!
Binnenkort nog maar eens langs de Merckthoeve dan, waarschijnlijk wordt dat hem! :biggrin:

Mijn vriend heeft zijn promotiefeest in de Merckthoeve georganiseerd. We waren erg tevreden over de service, het meedenkende personeel, het eten, alles eigenlijk:)
We zijn er nu ook over aan het denken om daar ons diner + feest te doen.

Dwencke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #71 Gepost op: 20 januari 2012, 10:36:55 »
Leuk om te lezen! Heel veel plezier met de verdere voorbereidingen.

misseagle

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #72 Gepost op: 5 juni 2012, 18:18:01 »
Je leest het al in de titel.

Ik ga trouwen in een voetbalstadion. In het Philips Stadion wel te verstaan (PSV)
Dit is mijn 2e keus en mijn vriend zn 1e keus.

Wij hebben elkaar ontmoet in het stadion en zijn beide grote supporters van de club.
Ook heb ik er jaren gewerkt als steward!

Nu gaan we dus op het veld trouwen en vertelden ze me dat bloemen, planten, rode loper, etc dus aankleding geregeld wordt maar als ik "iets extra's" wil dan kan dat alleen dat kost uiteraard wel geld.

Nu kan ik me voorstellen dat er weinig voetbalsupporters hier tussen zitten, maar misschien zijn jullie crea genoeg om me te helpen met de ceremonie.
Hoe kan ik het specialer maken dan t al is?
Wie heeft een leuk idee?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #73 Gepost op: 5 juni 2012, 18:29:02 »
Een balletje naar je toe laten schieten waar de ringen inzitten?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Eindhoven e/o
« Reactie #74 Gepost op: 5 juni 2012, 23:42:31 »
Wat leuk! Ik zag meteen de mascotte voor me die de ringen brengt :tongue:. Ik vind het al speciaal, dus ik denk ook niet dat je heel veel extra's hoeft te doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards