collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Bali  (gelezen 43172 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annakrylova

  • Gast
Huwelijksreis naar Bali
« Gepost op: 3 maart 2009, 16:34:45 »
Wij gaan 19 september trouwen.
Wij hebben lang gezocht en nu besloten naar Bali te gaan.

Wij hebben een reisburo  Balitravel.nl
 wij hebben  2 opties en dan keuzen uit hotels:

1)  Reisschema:
20 sep             Vertrek uit Amsterdam per Cathay Pacific
21 sep             Aankomst op Bali + transfer naar hotel
21 sep-2 okt    Verblijf op Bali in gewenst hotel
2 okt                Transfer naar het vliegveld
                        Vertrek uit Bali
3 okt                Aankomst in Amsterdam
Prijs: 1.399 euro met verblijf in Hotel Bali Mandira
Prijs: 1.249 euro met verblijf in Hotel Respati Bali
Misschien + 5 dagen een trip binnen Bali, incl hotels en ontbijt en prive auto met bestuurder  is dan + 250 euro p/p per 5 dagen.
Dus 3.500 euro totaal

Mijn eerste vraag: wie heeft ervaring met dit hotels of iets gehoord????


2) Optie twee
Wij willen hetzelfde schema an boven houden, maar dan tussenstop in HongKong maken voor 5-6 dagen
Mijn vriendin woont namelijk in Guangzhou en ik ben daar wel paar keren geweest maar mijn as niet. Dus leek ons leuk in HK 2 dagen, dan 3 dagen in Guangzhou.
Ik heb aparte vliegtickets gekeken maar met tussenstop  komt het duurder uit!

Heeft iemand ervaring met tussenstop in HK voor aantal dagen en hoeveel heeft het gekost????

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2009, 19:43:24 »
Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Bali vorig jaar, en ik kan het je zeker aanraden. Wij zaten vlakbij Kuta (jullie hotels ook, alleen liggen jullie hotels dichter naar het vliegveld toe volgens mij). Wij zaten niet direct aan het strand maar op zich was dat voor ons niet zo'n probleem. Beide hotels die jullie hebben liggen wel pal aan het strand - de zonsondergang is spectaculair daar.

Ik heb geen ervaring met deze hotels, maar ze zijn wel te vinden op Zoover en Vakantiereiswijzer:

Mandira: http://www.zoover.nl/indonesie/bali/kuta-b...dira/aparthotel
Respati: http://vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/21010/ en http://www.zoover.nl/indonesie/bali/sanur/respati/hotel

Ik denk dat ik persoonlijk op basis van deze reviews zou kiezen voor Mandira - het is net iets meer luxe volgens mij en voor een huwelijksreis is dat wel mooi. De meeste hotels in de Kuta omgeving zijn sowieso wel goed hoor, wij zaten in Risata. Klein hotel, maar een prachtige tuin, prima kamer en niet midden in het luidruchtige centrum. Overal kun je excursies boeken, de taxi's zijn spotgoedkoop, het eten lekker.

Ik vind het een aanrader. Wij hebben geen tussenstop gemaakt in HK (ja, behalve om over te stappen).

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2009, 20:14:35 »
Lyanna - en hoe si de strand? ik heb gehord dat bij Kuta is echt vieze strand is!

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2009, 21:16:47 »
ben er zelf niet geweest maar mn zus woont in singapore en kent veel mensen die naar bali zijn geweest en over Kuta hoor ik geen goede verhalen, idd geen mooi strand en veel te touristisch. Zou een andere strandbestemming doen.

Hte binnenland is zeer zeker aan te raden, Ubud, is mn zus geweest, super leuk plaatsje met allemaal kunstenaars!

Overstap HK lijkt me geweldig, maar waarom niet bv Singapore? Of Kuala Lumpur, ook super (ben ik wel beide geweest) en minder omweg!

xxx

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2009, 23:37:26 »
Ik vind zelf HK erg leuk - ben daar wel eens geweest. Ik dacht stop van 5 dagen doen en dan 2 dagen in HK - is genoeg voor Buddha en voor panorama. Dan wilden wij voor 3 dagen in Guangzhou gaan. daar woont mijn vriendin, dus wij kunnen gratis verblijven en er is wel wat te zien daar! Ik dacht binnen 3 dagen daar: 1) parken/tempels 2) winkels 3) Een spa is rond 3 uur  ervandaan maar dan ben je geheel dag bezig. Misschien meer dagen verblijven, dan is ook optie.

misschien weet dan iemand welk deel van eiland direct aan kust wel wat rustiger/en de stranden zijn mooi. Heb gehoord dat er is wel een deel is waar heel witte stranden zijn. Iemand kent het?

Nog paar hotels, misschien erkent het iemand?
Hotel Hyatt.
Er zijn 2 hotels: Resort en Grand Hyatt.
GrandHyatt kost 67 euro p/nacht p/p  iemand ervaring mee??

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2009, 23:45:55 »
MIMPI TULAMBEN 5*
Tulamben

Oost-Bali


Wie kan iets zeggen over Lombok??? misschien is leuke daar te gaan op plaats van bali eiland?

Maartje83

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2009, 08:28:33 »
Wij hebben twee superdeluxe villas gereserveerd, in Ubud en Sanur, dus zowel binnenland als dichtbij het strand.

Ik schreef hierover in het volgende onderwerp:
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...508&hl=bali

Wij waren net iets meer dan 3000 euro kwijt (nou ja, mijn schoonmoeder dan) voor 14 dagen.
We gaan daar ter plekke een auto met chauffeur proberen te regelen.

Ik kan je natuurlijk nog niet vertellen of het écht zo mooi is als het eruit ziet, maar 1 juni zijn we terug, dus dan weet ik meer.

Wij hebben trouwens via Hotelplan geboekt.

Veel plezier met uitzoeken!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2009, 08:35:18 »
Wat betreft het strand bij Kuta: ik kan je daar niet veel over vertellen, wij zijn niet zo van die strandgangers. We hebben wel op het strand gelopen, het is er druk, vooral 's avonds, vanwege de prachtige zonsondergang. Er wordt heel veel gesurfd, want de branding is heftig. Er wordt ook aangeraden om, als je gaat zwemmen daar, tussen de boeien te blijven, maar dan nog is het volgens mij gevaarlijk.

Kuta zelf is inderdaad touristisch maar ik vond het niet vervelend touristisch. Wij hebben sowieso Kuta gebruikt als uitvalsbasis voor trips over het hele eiland, en dan is het prima te doen. We hadden een hotel vrij ver weg bij het drukke centrum vandaan, dus van herrie of iets dergelijks had je sowieso geen last en als je naar het centrum wilde, dan wilde de receptie met alle plezier een taxi regelen.

Ubud is heel erg leuk, je verzuipt daar in de kunstwinkeltjes. Wij zijn daar, helaas, alleen doorheen gereden - eigenlijk is twee weken te kort om alles te zien. Wat ik geweldig vond is de catamaran trip die wij hebben gemaakt naar Nusa Lembongan, een klein eilandje voor de zuid-oostkust van Bali. Echt paradijselijk, we hebben daar ook gesnorkeld en prachtig koraal gezien.

Voor echt mooie stranden op Bali moet je volgens mij aan de noordkant zijn. Wij hebben daar een vulcanisch strand gezien, zwart zand, heel apart.

Wat betreft het verschil Bali - Lombok: volgens mij is Lombok primitiever, veel minder touristisch en dus ongerepter. Let wel op dat Bali hindoeistisch is, en Lombok is islamitisch. De cultuur is ECHT heel anders. Ook moet je op Lombok maatregelen nemen tegen malaria, en op Bali hoeft dat niet. Persoonlijk vond ik Bali een betere keuze voor ons, omdat het onze eerste trip ver weg naar een andere cultuur was, en ik liever een iets touristischer plaats wilde dus. De cultuur op Bali is schitterend, mensen zijn zo vriendelijk en de dagelijkse religie komt in alles tot uitdrukking. Overal zie je bloemen offerandes, mensen op weg naar de tempel, zowat elke dag is er wel weer een feest met de bijbehorende kleding en bloemen/fruit. Ze zijn heel erg open in hoe hun religie in elkaar zit, accepteren jou zoals je bent, en als je geinteresseerd bent leggen ze je alles uit en mag je zelfs meedoen met rituelen (heel indrukwekkend vond ik dat).

Voor een kleine impressie, zie onze fotos: http://www.flickr.com/photos/lyaspics/coll...57605725807530/
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2009, 08:42:15 door Lyanna »

Blauwra

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2009, 08:58:31 »
Hallo,

Ik ben vorig jaar Mei '08 ook naar Bali geweest op huwelijksreis.
Wij hebben eerst een week in Ubud gezeten in het Ubud vilage resort. Lekker relaxen en genieten van al het moois om ons heen. In Ubud kan je de echte balinese sfeer proeven en heb je een ontzettend mooie natuur!
Daarna zijn we naar Seminyak gegaan waar we ook weer een week hebben gezeten in Hotel Sun Island Boutique Villas, zeer mooie villa-tjes in de drukke toeristische omgeving van kuta. Totaal niet te vergelijken met Ubud, als je alleen aan de kust zou verblijven zou ik het echt zonde vinden want je proeft niet echt de balinese sfeer!

Als je vragen hebt stel ze gerust!!

Groetjes Laura

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2009, 10:49:19 »
Nou voor ons qua prijs is dus of HK/China/Bali strand of Bali/Ubud. Wij kiezen dus toch liever voor eerste.
bedankt voor  de mooie verhalen!

Ik heb indd hotels zien bij vulkan. ik weet niet of de strand is dan wel leuk is, mischien iemand ervaring? Ik heb hier boven hotel genoemd in Tulamben.  ik zie ook dat prijzen zijn goedkoper hoe je  verder van Kuta hotel boekt. In Kuta is 4* hotel 35 euro p/nacht en dan  verder   5* hotel 28 euro p/nacht.

Nog andere vraag:
- wat waren jullie kwijt aan diner? want wij hebben dus alles ontbijt.
- Welke excursies zijn aan te raden? wij kunnen alles en nog kiezen: olifanten tocht, 1 dag ergens heen, fietstocht enz. Wat is echt aanraden om te zien? welk tempels, steden, voor 1 dag dan?
-  zij het gebruikelijk in Bali hotels entertainment? Wij zijn niet zo'n mensen die in huwelijkreis willen een prive villa en gewoon genieten. Wij vinden het wel leuk om savonds wandelen door de stad, winkeltjes. Smiddags  willen wijeen hotel  waar je een volleyball kan spelen, fitnes enz. Ook svaond vinden wij het leuk  live muziek of zoiets dergelijks. Is het wel te doen daar in Hotels?

Ik snap wel wat jullie met Kuta bedoelden. Is het vergelijken met Maramaris in Turkey en Creta asl drukte? In principe drukte vinden wij niet zo erg,  wij willen voraal niet dat  mensen die buiten de deur  staan je slingeren in restaurant of cafe of disco!  gebeurt het in Kuta of is het gewoon druk maar niet belast jou?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2009, 11:29:48 »
Ik vind Kuta niet te vergelijken met Kreta/Chersonissos etc ... de sfeer is heel anders.

Eten: spotgoedkoop. Je moet er in principe van uit gaan dat je per week zo'n 70 euro uitgeeft aan eten etc. Met zijn tweeen dus he. Natuurlijk kun je het zo gek maken als je wilt, maar het is allemaal echt heel goedkoop (en toch van goede kwaliteit).

Excursies: de olifantentocht hebben wij niet gedaan, maar ik hoorde daar wel enthousiaste verhalen over van nederlanders die het wel deden. Wat ik erg mooi vond was het apenbos (maar dan wel Alas Ketadon, niet het Monkey Forest bij Ubud, dat is erg commercieel). We hebben een trip gedaan naar Puru Ulun Danu, een tempel aan een meer aan de voet van een vulkaan - erg mooi. Complex is ook schitterend onderhouden. Zoals gezegd vond ik het snorkelen en duiken op Nusa Lembongan echt het hoogtepunt van onze trip. Wij hadden daarnaast het geluk dat we een prive gids hadden die heel veel van het eiland wist, erg aardig was en ook nog eens heel goed Engels sprak. Wij zijn dus regelmatig van de excursieroutes afgeweken en hebben andere dingen bezocht - bijvoorbeeld een botanische tuin in de jungle waar zo ongeveer alle produkten die verbouwd worden op Bali te zien (en te koop) waren.

Wij hadden geen entertainment in het hotel (of althans, niet noemenswaardig). Volgens mij op een dag in de week werd er een bbq gehouden en op een andere dag was er live muziek maar dat was het wel. Nu hadden wij geen groot, uitgebreid hotel. Wel een prachtig onderhouden tuin, maar geen tennisbanen enzo. Maar dat soort dingen doen wij toch niet, wij zijn veel meer van er op uit dan in je hotel verblijven. Ik weet niet hoe het zit met andere hotels.

12 september grote dag

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2009, 11:33:05 »
wij zijn vorig jaar twee weken naar Bali geweest op huwelijksreis.
Achteraf vonden wij het jammer dat we twee weken op alleen Bali zijn geweest.
Wij hadden graag nog wat andere eilanden gezien, maar helaas kon dat niet wegens het einde van de ramadan waren er geen vluchten en boottochten meer te krijgen
Dus misschien nog een tip, kijk van te voren even wanneer het dit jaar is (weet niet precies hoe dat werkt)

Wij hebben een lokaal persoon gevonden daar die ons voor 10euro p.p de hele dag heeft rond gereden en ons de mooie dingen laten zien. Ook zijn we met Oad op excursie geweest, naar de vulkaan van Bali en het vervloekte dorp wat daar vlakbij ligt.

Daarnaast hebben we op op eigen gelegenheid een olifantentocht gemaakt (kun je net zo goed georganiseert doen, want dat bleek achteraf goedkoper dan er zelf heen te gaan ze werken daar namelijk met gewoon vaste prijzen eigen vervoer of niet)

Wij zijn ook twee keer door Ubug gereden, was erg leuk om te zien
Kuta zijn we aan het eind van de middag zelf met een taxi heen gegaan om de zonsondergang te zien.
Het strand is daar alles behalve mooi, en daarbij komt nog dat je eigenlijk bijna nooit in de zee mag door de hoge golven,
daarom wordt het ook wel het surfers-strand genoemd.
Verder was Kuta erg toeristisch, wat wel indruk op ons maakte was de herdenkingplaats voor de aanslagen die er een aantal jaren geleden zijn geweest.

Verder, Bali Hyatt lag vlak naast ons resort. Zag er 's avonds erg donker uit allemaal. (ligt ook bij een donder gedeelte van een straat (de winkelstraat zeg maar)

Weet zo even niet meer welk resort wij hadden.

Ook wij hadden alleen ontbijt erbij en met het diner waren wij gemiddeld 15 euro met z'n 2en kwijt. Voor voor en hoofd of hoofd en nagerecht met drankjes. Dus dat vinden wij een groot pluspunt. Je kunt eten wat je wil en het kost echt bijna niks.
Weet niet wanneer jullie precies willen vertrekken, maar ons is verteld dat oktober de warmste maand van het jaar zou zijn
(kan dat zelf niet beoordelen)

Wij hebben een tussen landing op Hongkong gemaakt en mijn advies is: heb je de mogelijkheid om daar langer te verblijven moet je dat zeker ook doen, maar wij hoorde pas achteraf dat dat kon.

Het lijkt misschien een heel negatief verhaal, maar dat is niet zo hoor!! wij hebben 2 super weken gehad, maar zouden mensen nu wel aanraden om te kijken of je naast Bali nog naar andere eilanden kan gaan

Succes met de keus

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2009, 12:27:33 »
ik lees wel vaker dat je niet tijdens de ramadam moet gaan, lijkt me logisch, maar in hoeverre heb je er echt last van?

wij willen misschien in aug/sep naar java en bali, maar nou hoorde ik dat de ramadam dit jaar vroeg valt, dus in aug/sep... en java is islamitisch... wat doen we?
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2009, 12:27:50 door femkemarije »

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2009, 13:12:15 »
wij gaan dus 20 september t/m 6 oktober.
 net kost ons dan 1.300 euro p/p met tussenstop in HK. Tussenstop kan je net zo lang maken hoe je wil. 1.300 is incl 10 dagen Bali Mandira, alle transfer en kosten. Excl hotel in HK. Maar zij bieden Metropil hotel voor 55 euro p/p nacht in kawloon. Je kan heel goedkoper vinden zelf. Dus dan doen wij dat

hoe het met ramadan zit, weet ik niet, ga even  onze reisbureau vragen!

Maar als hotels is op Legian Beach, het is wat verder dan Kuta. ik wil ook zelf niet in Kuta, maar lijk mij misschien leuk om 3-5 km van dan?
Heeft iemand ervaring met legian beach en met strand bij het vulkan?
Ik zou zelf graag naar vulkan gaan, maar wil toch niet 10 dagen in het hotel zitten. Wij willen s'avonds wat wanderen tussen restaurantjes, winkeltjes enz!

Vergelijke met Kreta bedoelde ik Malia. Ik ben benieuwd hoe is het  Kuta-Malia vergelijken... want Chersonissos is echt een saaie dorp- waren daar 1 keertje bijna dood gegaan van  alle  families met kindertjes, en rustigheid.
Wij wilden ook geen discos, of zo, maar meer leeftijd van 30-35, couples

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2009, 13:17:06 »
aan het einde van de ramadan is iedereen vrij, (suikerfeest) bali is ook voor de mensen van java een gewilde vakantie bestemming.

weetje:
de cultuur van bali en dan voornamelijk het paradijselijke, is uitgevonden door de nederlanders.
door een oorlog waarbij de koninklijke familie zichzelf heeft uitgemoord, hebben de Nederlanders er alles aan gedaan om het eiland een andere naam te geven en de gruwelijkheden die daar hebben plaatsgevonden te vergeten.

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #15 Gepost op: 4 maart 2009, 13:18:30 »
hehe grappig!
 nog vraagje- hoeveel kost visum?

12 september grote dag

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2009, 13:26:45 »
van de ramadan zelf hebben wij op Bali vrijwel niks gemerkt, behalve dat het wat rustiger is met lokale bevolking omdat de mensen dan veelal naar Java gaan op familie bezoeken.

Dus met einde ramadan niet gaan vind ik niet helemaal waar, alleen heb je dan qua vervoer gewoon minder tot geen mogelijkheden als je naar de andere eilanden wil gaan. omdat je of mega lange wachtijden heb zonder garantie van een plekje op de boot of geen tickets meer.
Heb ook mensen gesproken die halsoverkop weg moesten van Bali en dat werd een groot probleem op de luchthaven
(op dat moment)


Het enige wat wij ervan hebben gemerkt was dat er geen mogelijkheid was om naar Java en daardoor lukte het ook niet met een binnenlandse vlucht naar Lombok te gaan


En je laatste vraag wat een visum kost?
Je kunt op internet en bij je reisbureau de exacte prijs navragen dat veranderd namelijk per jaar.
Geloof dat wij rond de 30 dollar pp kwijt waren

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2009, 13:28:35 »
M*M sorry .. maar volgens mij zit het echt heel anders in elkaar. De hindoeistische/boeddhistische cultuur is overgebracht uit (dacht ik) Japan en stamt al van lang voor de Nederlandse overheersing. Sterker nog, op de Nederlanders wordt niet echt heel vriendelijk teruggekeken (hoewel je daar nu niets meer van merkt in de omgang).

12 september grote dag

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #18 Gepost op: 4 maart 2009, 13:29:52 »
dit stond op balionline.nl
(alleen dat van die creditcard of geld is niet zo)
Je moet gewoon je retourticket hebben en je krijgt in het vliegtuig een kaartje in te vullen

"Nederlanders en Belgen kunnen bij aankomst een visum voor Indonesië aanschaffen op een van de internationale luchthavens. De kosten bedragen 10 USD voor een visum van 7 dagen en 25 USD voor een visum tot 30 dagen. Dit visum kan lokaal niet worden verlengd of aangepast. Wanneer je een visum bij aankomst regelt, dien je het retourticket en een geldige creditcard (of 1000 euro contant) te laten zien. Voor alle reizigers geldt verder dat het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Indonesië."

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #19 Gepost op: 4 maart 2009, 13:44:16 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'212996\' date=\'04 March 2009, 13:28\']M*M sorry .. maar volgens mij zit het echt heel anders in elkaar. De hindoeistische/boeddhistische cultuur is overgebracht uit (dacht ik) Japan en stamt al van lang voor de Nederlandse overheersing. Sterker nog, op de Nederlanders wordt niet echt heel vriendelijk teruggekeken (hoewel je daar nu niets meer van merkt in de omgang).[/quote]

ik zeg helemaal niets over het hidoeisme of boedisme, ik zeg iets over het paradijselijke.
ik weet ook wel dat de godsdienst er langer is dan de Nederlandse overheersing.
ik zeg dat de Nederlanders door de oorlog hebben benadrukt hoe paradijselijk Bali is. dit om de oorlog voor het thuisland te maskeren.

de nadrukkelijke aanwezigheid van het geloof draagt daar aan bij.
denk je echt dat als jij mee mag doen als ongelovige het ritueel dezelfde betekenis heeft? denk je echt dat als je dansen op gaat voeren op gezette tijden dat die dansen dan nog een bepaalde betekkenis heeft?

zal hier niet een heel college culturele antropologie gaan houden.

ik geef alleen aan als weetje, dat er een wrange kant aan het paradijselijke sfeer op Bali hangt.
en dat dat de reden kan zijn dat er niet zo vriendelijk op nederlanders wordt teruggekeken.

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2009, 14:02:13 »
antwoord van reisagent:
Bali is voor 95% hindoeïstisch dus je hebt zeker geen last van de Ramadan. Ik ben er toevallig afgelopen september geweest en heb toen niets gemerkt, dit was wel het geval op Lombok overigens.
 
Legian is iets rustiger dan Kuta en ziet er ook wat chiquer uit. Jullie gaan maar kort, dus dan kun je het beste in het zuiden aan het strand verblijven. Vanuit het zuiden zijn er heel veel excursies mogelijk: http://www.balitravel.nl/reisaanbod.php?tp=6&pl=84 Je kunt dan heel makkelijk een dagje naar de vulkaan of wat dan ook.
 
Legian en Seminyak (ligt direct naast elkaar) zijn beide heel geschikt voor jullie leeftijdscategorie. Het hotel heeft voldoende entertainment en ook buiten het hotel is meer dan genoeg te doen. Ik zou je dus aanraden om het hele verblijf in Legian te plannen en daarvandaan dagtripjes over Bali maken.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #21 Gepost op: 4 maart 2009, 14:38:50 »
Citaat
denk je echt dat als jij mee mag doen als ongelovige het ritueel dezelfde betekenis heeft? denk je echt dat als je dansen op gaat voeren op gezette tijden dat die dansen dan nog een bepaalde betekkenis heeft?

Dat weet ik nog zo net niet. Ja, de commerciele barong dansen - die zijn voor de touristen en hebben (op dat moment) geen religieuze betekenis. Ik vind het wel fijn dat wij van onze gids het hele verhaal uitgelegd hebben gekregen en dus weten wat de oorsprong er van is en wat de dans precies uitbeeldt. Misschien dat de meeste touristen er alleen maar naar kijken voor het plaatje, maar ik wil ook graag de achtergronden weten.

De ceremoniele dagen die werden gevierd toen wij er waren, waren echt wel serieus. Men kleedde zich daar ook mooi voor aan.

Wat rituelen betreft - van wat ik heb gezien wordt dat echt heel erg serieus genomen. Dat ik mee mocht doen aan een ritueel was ook geen commerciele bedoening, dat gebeurde in de hotel tempel. Er was iemand offers aan het maken en ik was geinteresseerd. Zij vroeg me of ik mee wilde helpen ze te maken en daarna heb ik zelf gevraagd of ik mee mocht naar de tempel om te kijken wat er dan mee werd gedaan. Zij vroeg vervolgens of ik dan mee wilde doen ... waarop ik nog heb gevraagd of dat dan wel mocht, want ik ben een "ongelovige". Maar het mocht. Was dus geen groots toeristisch spektakel of zo.

Blauwra

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #22 Gepost op: 4 maart 2009, 15:26:19 »
[quote name=\'annakrylova\' post=\'212906\' date=\'04 March 2009, 10:49\']Nou voor ons qua prijs is dus of HK/China/Bali strand of Bali/Ubud. Wij kiezen dus toch liever voor eerste.
bedankt voor  de mooie verhalen!

Ik heb indd hotels zien bij vulkan. ik weet niet of de strand is dan wel leuk is, mischien iemand ervaring? Ik heb hier boven hotel genoemd in Tulamben.  ik zie ook dat prijzen zijn goedkoper hoe je  verder van Kuta hotel boekt. In Kuta is 4* hotel 35 euro p/nacht en dan  verder   5* hotel 28 euro p/nacht.

Nog andere vraag:
- wat waren jullie kwijt aan diner? want wij hebben dus alles ontbijt.
- Welke excursies zijn aan te raden? wij kunnen alles en nog kiezen: olifanten tocht, 1 dag ergens heen, fietstocht enz. Wat is echt aanraden om te zien? welk tempels, steden, voor 1 dag dan?
-  zij het gebruikelijk in Bali hotels entertainment? Wij zijn niet zo'n mensen die in huwelijkreis willen een prive villa en gewoon genieten. Wij vinden het wel leuk om savonds wandelen door de stad, winkeltjes. Smiddags  willen wijeen hotel  waar je een volleyball kan spelen, fitnes enz. Ook svaond vinden wij het leuk  live muziek of zoiets dergelijks. Is het wel te doen daar in Hotels?

Ik snap wel wat jullie met Kuta bedoelden. Is het vergelijken met Maramaris in Turkey en Creta asl drukte? In principe drukte vinden wij niet zo erg,  wij willen voraal niet dat  mensen die buiten de deur  staan je slingeren in restaurant of cafe of disco!  gebeurt het in Kuta of is het gewoon druk maar niet belast jou?[/quote]


Hoi,

- Diner was echt goedkoop, wij hebben regelmatig voor 15 a 20 euro met z'n tweeen zitten eten.
- Ik raad aan om te gaan raften! Wij hebben dat gedaan en het was zooooooooo mooi, je komt op plekken waar een auto niet komt.
  Enorme mooie natuur en zelfs langs plekken tussen bergen waar mensen ook echt wonen... Je hebt ook echt wel tijd om te genieten
  tussen het raften door! Aanrader dus.

Ik moet je wel meegeven dat wanneer je meer in het binnenland zit je niet echt 's avonds kan wandelen door de stad langs allerlei winkeltjes.
Ubud gaat wel maar ben je wel wat snel uitgegeken vond ik dan.
Wanneer je meer bij de kust zit dan is er overal om je heen drukte, muziek winkels e.d. en raak je niet uitgekeken langs de winkeltjes, want
daar heb je straatjes genoeg.

~M*M~

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #23 Gepost op: 4 maart 2009, 18:00:17 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'213042\' date=\'04 March 2009, 14:38\']
Citaat
denk je echt dat als jij mee mag doen als ongelovige het ritueel dezelfde betekenis heeft? denk je echt dat als je dansen op gaat voeren op gezette tijden dat die dansen dan nog een bepaalde betekkenis heeft?

Dat weet ik nog zo net niet. Ja, de commerciele barong dansen - die zijn voor de touristen en hebben (op dat moment) geen religieuze betekenis. Ik vind het wel fijn dat wij van onze gids het hele verhaal uitgelegd hebben gekregen en dus weten wat de oorsprong er van is en wat de dans precies uitbeeldt. Misschien dat de meeste touristen er alleen maar naar kijken voor het plaatje, maar ik wil ook graag de achtergronden weten.

De ceremoniele dagen die werden gevierd toen wij er waren, waren echt wel serieus. Men kleedde zich daar ook mooi voor aan.

Wat rituelen betreft - van wat ik heb gezien wordt dat echt heel erg serieus genomen. Dat ik mee mocht doen aan een ritueel was ook geen commerciele bedoening, dat gebeurde in de hotel tempel. Er was iemand offers aan het maken en ik was geinteresseerd. Zij vroeg me of ik mee wilde helpen ze te maken en daarna heb ik zelf gevraagd of ik mee mocht naar de tempel om te kijken wat er dan mee werd gedaan. Zij vroeg vervolgens of ik dan mee wilde doen ... waarop ik nog heb gevraagd of dat dan wel mocht, want ik ben een "ongelovige". Maar het mocht. Was dus geen groots toeristisch spektakel of zo.
[/quote]

laatste reply want ik wil dit topic niet vervuilen.
ik heb het voor de duidelijkheid over deze gebeurtenis.

voor de rest kan je als het beste dit boek lezen waar het een en ander over de Balinese cultuur en het ontstaan van agama Hindu wordt uitgelegd.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #24 Gepost op: 5 maart 2009, 09:22:33 »
[quote name=\'annakrylova\' post=\'212825\' date=\'03 March 2009, 23:45\']MIMPI TULAMBEN 5*
Tulamben

Oost-Bali


Wie kan iets zeggen over Lombok??? misschien is leuke daar te gaan op plaats van bali eiland?[/quote]

Lombok is geweldig!!!!!!!!
Veel minder toeristisch dan Bali, hele mooie natuur en wij zaten echt in het paradijs op aarde.
Alleen dat is niet echt luxe. We hadden ons eigen 'hutje/huisje' en zaten direct aan het strand.
Ik zou daar erg graag nog een keer naartoe gaan.
Weet even niet meer hoe het heette... Staat wel in de Lonely Planet. Iets van Windy Cottages geloof ik.
En als je op Lombok bent is het een kleine moeite om een paar dagen naar één van de bounty eilanden te gaan die daar heel dichtbij liggen.
De Gili eilanden heten die.
Geen auto's, alleen paard en wagen en heerlijk niks doen! Wij zaten op Gili Meno en hebben er geweldig genoten. Veel snorkelen enzo. Heel gaaf!

Ja ik ben echt enorm enthousiast over Indonesie en dan met name Lombok. Maar Java en Bali zijn ook ontzettend mooi hoor!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards