collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar Bali  (gelezen 43170 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2009, 15:04:58 »
EEEEEEN wij hebben het geboekt!!

Reisschema:
21 sep             Vertrek uit Amsterdam per Cathay Pacific
22 sep             Aankomst op Bali + transfer naar hotel
22 sep- 2 okt   Verblijf in Legian in het Legian Beach Hotel (superior kamer)
2 okt                Transfer naar het vliegveld + vlucht naar Hongkong
2-10 okt          Verblijf in Hongkong & Guangzhou op eigen gelegenheid
10 okt              Vertrek uit Hongkong
11 okt              Aankomst in Amsterdam
Prijs: 1.399 euro p.p.


In HongKong blijven wij 2-3 dagen dan per trein gaan wij naar Guangzhou en blijven daar 6 dagen


Wij zijn erg blij mee! Het is uiteindelijk niet erg duur geworden, wel goed hotel. Hebben ook direct gevraag dat zij voor ons een luxe restaurant met taxi kunnen boeken op de dag van aankomst.
Zeer tevreden met Balitravel dienst!

LovelyMe

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #26 Gepost op: 13 maart 2009, 15:11:02 »
Is inderdaad erg goedkoop zeg!

Veel plezier!

RainbowR1

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #27 Gepost op: 13 maart 2009, 17:11:30 »
[quote name=\'@nniek\' post=\'213275\' date=\'05 March 2009, 09:22\'][quote name=\'annakrylova\' post=\'212825\' date=\'03 March 2009, 23:45\']MIMPI TULAMBEN 5*
Tulamben

Oost-Bali


Wie kan iets zeggen over Lombok??? misschien is leuke daar te gaan op plaats van bali eiland?[/quote]

Lombok is geweldig!!!!!!!!
Veel minder toeristisch dan Bali, hele mooie natuur en wij zaten echt in het paradijs op aarde.
Alleen dat is niet echt luxe. We hadden ons eigen 'hutje/huisje' en zaten direct aan het strand.
Ik zou daar erg graag nog een keer naartoe gaan.
Weet even niet meer hoe het heette... Staat wel in de Lonely Planet. Iets van Windy Cottages geloof ik.
En als je op Lombok bent is het een kleine moeite om een paar dagen naar één van de bounty eilanden te gaan die daar heel dichtbij liggen.
De Gili eilanden heten die.
Geen auto's, alleen paard en wagen en heerlijk niks doen! Wij zaten op Gili Meno en hebben er geweldig genoten. Veel snorkelen enzo. Heel gaaf!

Ja ik ben echt enorm enthousiast over Indonesie en dan met name Lombok. Maar Java en Bali zijn ook ontzettend mooi hoor!
[/quote]

Ook hier een Lombok-fan!! Ik vind Bali persoonlijk te toeristisch, ben er al een paar keer geweest en dan heb je het al snel gezien. Wat overigens niet afdoet voor de eerste keer. Eerlijk is eerlijk het blijft een mooi eiland en ze hebben veel faciliteiten. Lombok vind ik ongerepter en de Gili eilanden zijn super! Tijdens mijn huwelijksreis ben ik ook naar Lombok gegaan en we hebben een honeymoonvilla met eigen zwembad afgehuurd, echt super!

Veel plezier in Bali Anna! Selemat jalan!! :wink:

annakrylova

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #28 Gepost op: 13 maart 2009, 17:24:44 »
is het Balinese taal?:)
 wij zijn zelf meer toeristische mensen, wij houden van gezelligheid en veel mensen om ons heen. Wij hebben bewust voor hotel gekozen en niet voor villa of  bungalow.
Wij houden wat meer openbaar dan prive.

Wij konden kiezen tussen Legian Beach en Tahan...  of zo iets waar dus die tempel staat in de zee. Kozen wij voor Legian omdat het meer toeristisch is,  die ons dus aanspreek meer dan rust

 dank jullie wel wij gaan er wat van maken!

RainbowR1

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #29 Gepost op: 13 maart 2009, 17:28:24 »
[quote name=\'annakrylova\' post=\'216429\' date=\'13 March 2009, 17:24\']is het Balinese taal?:)
 wij zijn zelf meer toeristische mensen, wij houden van gezelligheid en veel mensen om ons heen. Wij hebben bewust voor hotel gekozen en niet voor villa of  bungalow.
Wij houden wat meer openbaar dan prive.

Wij konden kiezen tussen Legian Beach en Tahan...  of zo iets waar dus die tempel staat in de zee. Kozen wij voor Legian omdat het meer toeristisch is,  die ons dus aanspreek meer dan rust

 dank jullie wel wij gaan er wat van maken![/quote]
Selamat jalan betekent Goede reis.  "Selemat" gaat vaak vooraf aan een groet/wens, bijv. selamat maken = eet smakelijk of selamat pagi = goedemorgen.
Enne het is bahasa Indonesia, ik kan helaas geen Balinees :wink: Gelukkig kan ik in Bali wel gewoon Indonesisch praten en als ik er niet uit kom spreek ik Engels, alhoewel ik dan wel enorm word afgezet :ohmy:
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2009, 17:28:57 door RainbowR1 »

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #30 Gepost op: 1 juni 2009, 20:04:28 »
wie heeft ervaring met binnnenlandse vluchten in Indonesië? Alle vluchten worden uitgevoerd door Garuda, maar die staat op de zwarte lijst van Schiphol... word ik niet geruster op :wink:

Of heeft iemand met de auto gereisd van Yogjakarta naar Ubud/Denpasar/strandhotel op Bali? Zo ja, hoe lang doe je daar over?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #31 Gepost op: 1 juni 2009, 20:26:22 »
Geen ervaring met binnenlandse vluchten hier.
Autorijden op Bali vind ik wel link - het is qua verkeer heel erg druk, alles rijdt kriskras doorelkaar en overal rijden van die kleine brommertjes met drie man er op. Ik geloof niet dat ik er snel zelf zou gaan rijden.

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #32 Gepost op: 1 juni 2009, 21:03:19 »
nee, dan zouden we een auto met chauffeur huren via het reisburo.

bedenk me net dat we midden in de ramadan daar zitten...

Zoef

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #33 Gepost op: 1 juni 2009, 22:54:23 »
Wij gaan ook 21 sept nr BALI!!!!
Wij verblijven dan in Sanur en gaan daar eerst rondtrekken 10dagen en daarna 10 dagen strans erachteraan!

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #34 Gepost op: 2 juni 2009, 11:51:12 »
[quote name=\'femkemarije\' post=\'234644\' date=\'01 June 2009, 20:04\']wie heeft ervaring met binnnenlandse vluchten in Indonesië? Alle vluchten worden uitgevoerd door Garuda, maar die staat op de zwarte lijst van Schiphol... word ik niet geruster op :wink:

Of heeft iemand met de auto gereisd van Yogjakarta naar Ubud/Denpasar/strandhotel op Bali? Zo ja, hoe lang doe je daar over?[/quote]

Toen wij er waren hebben we ook binnenlandse vluchten gemaakt. volgens mij met Lion's Air.
Garuda is de nationale luchtvaartmaatschappij geloof ik, maar er zijn heel veel kleinere.
Mijn man heeft zich eigenlijk geen enkele binnenlandse vlucht veilig gevoeld.
ik heb dat minder gehad, en er is ook niets gebeurt.  :rolleyes:
Wel is er in de tijd dat wij er waren een vliegtuig van Adam Air neergestort, met heel veel doden tot gevolg.

Met de auto van Yogja naar Ubud? Je bedoelt dan met de boot oversteken ofzo? Want anders zou ik niet weten hoe je dat moet doen?

Wij hebben vanaf yogja gevlogen naar Lombok en zijn met een boot van Lombok naar Bali gegaan.
Met de boot van Java naar Bali kan ook wel denk ik.
Het zijn van die enorme veerboten, waar iets van 500 pers op kunnen.
Toen wij er waren is er zo'n boot gezonken, omdat ze met te slecht weer toch gingen varen.

Oftewel, echt advies geven kan ik niet... Het is ook een gevoel, volgens mij.

Wel hebben wij alles ter plekke geregeld en dat kan ook makkelijk.
Niks geen taxi met chauffeur via het reisburo, dan betaal je de hoofdprijs en het zegt niets over de kundigheid van de chauffeur.
je kunt enorm afdingen als je gewoon een taxichauffeur op straat vraagt je van Ubud naar een andere plaats te brengen.

Als je in Ubud bent, moet je zeker naar de markt gaan. Geweldig!!

Nou ja ik kan er nog wel even over uitwijden, maar volgens mij heb ik je geen steek verder geholpen, haha!

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #35 Gepost op: 2 juni 2009, 11:52:35 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'234645\' date=\'01 June 2009, 20:26\']Geen ervaring met binnenlandse vluchten hier.
Autorijden op Bali vind ik wel link - het is qua verkeer heel erg druk, alles rijdt kriskras doorelkaar en overal rijden van die kleine brommertjes met drie man er op. Ik geloof niet dat ik er snel zelf zou gaan rijden.[/quote]

Het verkeer is wel enorm chaotisch ja.
Wij hebben wel een brommertje gehuurd en zijn er lekker op uit getrokken.
Het links rijden went snel.

En hoe chaotisch het verkeer ook is, je ziet geen ongelukken...

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #36 Gepost op: 9 juni 2009, 10:15:35 »
[quote name=\'@nniek\' post=\'234705\' date=\'02 June 2009, 11:51\'][quote name=\'femkemarije\' post=\'234644\' date=\'01 June 2009, 20:04\']wie heeft ervaring met binnnenlandse vluchten in Indonesië? Alle vluchten worden uitgevoerd door Garuda, maar die staat op de zwarte lijst van Schiphol... word ik niet geruster op :wink:

Of heeft iemand met de auto gereisd van Yogjakarta naar Ubud/Denpasar/strandhotel op Bali? Zo ja, hoe lang doe je daar over?[/quote]

Toen wij er waren hebben we ook binnenlandse vluchten gemaakt. volgens mij met Lion's Air.
Garuda is de nationale luchtvaartmaatschappij geloof ik, maar er zijn heel veel kleinere.
Mijn man heeft zich eigenlijk geen enkele binnenlandse vlucht veilig gevoeld.
ik heb dat minder gehad, en er is ook niets gebeurt.  :rolleyes:
Wel is er in de tijd dat wij er waren een vliegtuig van Adam Air neergestort, met heel veel doden tot gevolg.

Met de auto van Yogja naar Ubud? Je bedoelt dan met de boot oversteken ofzo? Want anders zou ik niet weten hoe je dat moet doen?

Wij hebben vanaf yogja gevlogen naar Lombok en zijn met een boot van Lombok naar Bali gegaan.
Met de boot van Java naar Bali kan ook wel denk ik.
Het zijn van die enorme veerboten, waar iets van 500 pers op kunnen.
Toen wij er waren is er zo'n boot gezonken, omdat ze met te slecht weer toch gingen varen.

Oftewel, echt advies geven kan ik niet... Het is ook een gevoel, volgens mij.

Wel hebben wij alles ter plekke geregeld en dat kan ook makkelijk.
Niks geen taxi met chauffeur via het reisburo, dan betaal je de hoofdprijs en het zegt niets over de kundigheid van de chauffeur.
je kunt enorm afdingen als je gewoon een taxichauffeur op straat vraagt je van Ubud naar een andere plaats te brengen.

Als je in Ubud bent, moet je zeker naar de markt gaan. Geweldig!!

Nou ja ik kan er nog wel even over uitwijden, maar volgens mij heb ik je geen steek verder geholpen, haha!
[/quote]

Je kunt inderdaad met de boot oversteken van Java naar Bali, dat hebben wij ook gedaan. Wij zijn van Jakarta, via allerlei bezienswaardigheden (oa Yogjakarta, Bromovulkaan, Borobudur,Prabanan) helemaal naar de oostkust gereden om vanaf daar de boot te nemen naar Bali. Is geloof ik iets van een uurtje varen. Wij zaten wel in Kuta, maar we hebben weinig van de drukte meegekregen. We zaten dan ook een beetje aan de rand van Kuta. Maar als je echt voor de rust gaat, kun je beter voor Sanur of Benoa gaan denk ik.

Even over de ramadan: een kennisje van mij was ook tijdens de ramadan in Indonesie. Zij bracht toen een bezoek aan de Borobodur en volgens haar was dat niet echt geweldig. Het stikte er van de mensen, vooral ook van de lokalen. Weet niet of je er wat aan hebt. Veel succes met beslissen!

daantje84

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #37 Gepost op: 15 september 2009, 13:40:09 »
Hoi!

Nu heb ik op foxvakanties.nl een supergave huwelijksreis gezien!
Voor 15 dagen naar Bali in een superluxe villa!

Heeft iemand ervaring met Fox vakanties??
Ze zijn wel geregistreerd bij SGR, etc, maar toch!

En Bali, wie is daar al geweest??

Groetjes

Danielle

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #38 Gepost op: 15 september 2009, 13:51:21 »
Wij zijn net een week terug uit Bali!

Prachtig!!!!!!!!!!

Wij zaten op 3 plaatsen:

* Ubud: Alila Ubud hotel - prachtig hotel, luxe en heel mooi gelegen midden in het woud. Aanrader is een deluxe kamer met een douche buiten. Shuttle busje 15 minuten naar Ubud, leuk dorpje, goedkoop eten, lekker winkelen en genoeg te zien in omgeving, tempels, rijstvelden

* Alila Manggis hotel. Bij Candidasa aan Oost-kust: Puur genieten, rust, zwembad, luxe!

Er is bij Kuoni een pakketje van 4 nachten Ubud en 3 nachten Manggis, krijg je massage's en transfer erbij en we kregen een mooie wajang pop kado!

* The Ahimsa, privé villa in Seminyak: zo luxe heb ik t nog nooit gehad, een eigen villa, met woonkamer, keuken, slaapkamer en eigen zwembad!
Het zit niet aan t strand, maar er is een chauffeur die je zo naar Legian of Kuta brengt (zit allemaal aan elkaar, kleine plaatjes, maar wel lekker toeristisch)

Ik zou niet op 1 plaats gaan zitten, maar een beetje rondtrekken, er is zoveel moois en zo zie je alle facetten!

op www.kuoni.nl kan je de hotels zien en ook op de website van Alila hotels, ze zijn echt heel erg mooi!
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 13:55:08 door Femke »

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #39 Gepost op: 15 september 2009, 13:53:11 »
http://www.theahimsa.com/
(we hadden een 2-bedroom villa, is net wat luxer en groter zwembad)

http://www.alilahotels.com/ubud
upgrade van de room met een douche buiten

http://www.alilahotels.com/manggis
upgrade van de room, op 1e verdieping zodat je een lekker balkonnetje hebt met ligbank!
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 13:54:01 door Femke »

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #40 Gepost op: 15 september 2009, 13:56:36 »
oh en Fox is wel prima hoor, maar ik zou gewoon een losse vlucht boeken met bv Singapore Airlines en dan die hotels bij Kuoni boeken (via een reisburo, zoals Globe)

Sandra1977

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #41 Gepost op: 15 september 2009, 14:12:55 »
Ik heb zeker al vijf verre vakanties gedaan met FOX en dat is altijd goed bevallen. Nou ja, op een na dan, maar dat lag meer aan de reisleiding dan aan de organisatie.  FOX is onderdeel/partner van de ANWB.

P73

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #42 Gepost op: 15 september 2009, 14:51:07 »
Ik ben een aantal jaar geleden met FOX naar Maleisie geweest.
Had geen complete reis geboekt, alleen losse bouwstenen, dus vluchten en accomodaties in de volgorde die wij wilden.
Prima geregeld voor een prima prijs!

Flowers

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #43 Gepost op: 15 september 2009, 15:15:42 »
[quote name=\'daantje84\' post=\'264264\' date=\'15 September 2009, 13:40\']Hoi!

Nu heb ik op foxvakanties.nl een supergave huwelijksreis gezien!
Voor 15 dagen naar Bali in een superluxe villa!

Heeft iemand ervaring met Fox vakanties??
Ze zijn wel geregistreerd bij SGR, etc, maar toch!

En Bali, wie is daar al geweest??

Groetjes

Danielle[/quote]

Hoi,

Welke villa heb je op het oog?Heb daar ook al wat mooie hotels/villa's gezien!

Groetjes Flowers

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #44 Gepost op: 15 september 2009, 15:27:20 »
[quote name=\'P73\' post=\'264307\' date=\'15 September 2009, 14:51\']Ik ben een aantal jaar geleden met FOX naar Maleisie geweest.
Had geen complete reis geboekt, alleen losse bouwstenen, dus vluchten en accomodaties in de volgorde die wij wilden.
Prima geregeld voor een prima prijs![/quote]

ja, dat is relaxter, dan kan je zelf uitzoeken wat je wilt qua hotels enzo

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2009, 15:31:04 »
Ben september 2001 met FOX naar Thailand geweest. Das toen heel goed bevallen. Echt uitstekend verzorgt.

Femke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2009, 15:36:33 »

daantje84

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2009, 17:25:39 »
Zo wat al veel reacties in zo'n korte tijd!
Ga ze morgen even beter bekijken, moet nu gaan!

Maar alvast bedankt!

XXX

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2009, 17:45:59 »
Mijn ouders gaan ook regelmatig op vakantie met Fox, en ook mijn schoonmoeder heeft dat een aantal keer gedaan. Zij zijn alledrie superenthousiast, maar ik moet erbij zeggen dat zij altijd rondreizen maken en dan soms aan het einde een verlenging aan het strand hebben ofzo. Maar de organisatie schijnt erg goed te zijn. Veel plezier met de voorpret!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar Bali
« Reactie #49 Gepost op: 15 september 2009, 22:07:13 »
Ben met Fox naar Bali en India geweest en prima bevallen!

Maar als je 15 dagen in dezelfde vila blijft, zou ik zelf een ticket boeken, ben je goedkoper uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards