collapse

Auteur Topic: Huwelijkse Voorwaarden  (gelezen 20611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bride 2 be

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Gepost op: 4 maart 2009, 09:32:33 »
Op verzoek hier een verslagje van ons bezoek aan de notaris gisteren.

Gisteren zijn we bij de notaris geweest voor een orienterend gesprek met betrekking tot de huwelijkse voorwaarden. Mijn lief heeft er nooit zo bij stil gestaan maar ik des te meer om verschillende redenen.

Het gesprek zelf vond ik niet erg veel voorstellen. Dit zal natuurlijk afhankelijk zijn van de notaris met wie je het gesprek voert maar deze beste man had een duidelijke mening. Die mening was uiteraard dat huwelijkse voorwaarden niets anders dan voordelen had. Ook sprak hij zichzelf een aantal keer tegen en vond ik dat hij veel vaktermen gebruikte wat niet voor iedereen helder is. Nu zit ik zelf in de verzekeringswereld dus kon aardig meekomen maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedreen het geval is. Al met a vond ik het gesprek erg verwarrend. Ook vertelde hij op den duur dat je het inkomen wel gemeenschappelijk zou kunnen vastleggen, zodat als de een minder inkomen heeft dan de ander dit verdeeld wordt, maar dan was je in feite verplicht om aan het einde van elk jaar een berekening van je vermogen te maken en dit 50/50 te verdelen. Als de man dan bijvoorbeeld een vermogen van € 10.000,-- had opgebouwd dat jaar en de vrouw maar € 5.000,---, dan moest de man een gedeelte van zijn vermogen aan de vrouw geven zodat het verdeeld is. Ik had hier nog niet eerder van gehoord en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje onduidelijk allemaal? Betekend dit dat als je onder huwelijkse voorwaarden trouwt, je ieder jaar een rekensommetje moet gaan maken?

Uiteindelijk kregen we de kosten op (pffff € 675,--,) en kregen we een informatie boekje mee.

Onderweg naar huis het een en ander eens doorgenomen met m'n lief. Hij gaf aan dat dit zijn ogen wel geopend had omdat hij zelke 'regeldingen' normaal altijd aan mij over laat en er zelf niet zo bewust bij stilstaat. Toch wel een positif iets dat hij er nu dan wel voor open staat en ver nadenkt vind ik zelf.

Ik ben er zelf nog niet helemaal definitief uit wat ik vind wat we zuden moeten doen. Laat een en ander nog maar even bezinken en neem dat informatieboekje eens goed door. Verder denk ik dat ik ook eens verschillende offertes ga opvragen aangezien mijn ervaring is dat er nogal wat prijsverschil tussen notarissen kan zijn.

Wel merk ik dat huwelijkse voorwaarden bij veel mensen nog een beetje taboe is. Als je met elkaar trouwt ben je zeker van elkaar en moet je elkaar vertrouwen, dus in gemeenschap van goederen. Tja natuurlijk vertrouw ik mijn aanstaande, anders zou ik niet met hem gaan trouwen. Maar het feit dat ik eventueel een en ander vast wil laten leggen zegt niet dat ik niet van hem hou! Helaas kun je niet in de toekomst kijken (soms maar goed ook), maar het kan wel eens voorkomen dat je over een aantal jaar elkaar niet meer kunt luchten of zien. Liefde is een werkwoord! Alleen kan het soms weleens misgaan helaas.

Goed genoeg gekletst voor nu :wink: Wie kan mij vertellen waarom ze voor huwelijkse voorwaarden gekozen hebben? Wat zijn nou die grote voordelen die de doorslag hebben gegeven (behalve eigen zaak natuurlijk!)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2009, 09:47:30 »
Hier iemand die op huwelijkse voorwaarden is getrouwd (en ja, vanwege een eigen zaak). Dat is denk ik toch een van de meest voorkomende oorzaken.

Ik wilde sowieso zakelijk en persoonlijk graag gescheiden houden - ik bouw de zaak op, maak winst (of niet haha) en beschik dus over de liquide middelen die daaruit voortkomen. Dat is mijn ding - ik voel daar heel sterk over. Heel anders dan wanneer ik gewoon in loondienst zou zijn. Dus daar maak ik graag mijn eigen beslissingen over. Lijkt me logisch toch?

Daarnaast had ik heel sterk de behoefte om mijn man te beschermen mocht het niet goed gaan met de zaak, of mocht ik plotseling komen te overlijden. In het gesprek met onze notaris (die overigens ook docent is geweest, en daardoor eea heel goed uit kon leggen zonder in te veel jargon te vervallen) kwamen een heleboel vormen aan de orde. Je kunt inderdaad bezittingen gescheiden houden maar je inkomen dan wel weer gezamenlijk doen etc, maar daar komen inderdaad allerlei rekensommen aan te pas. Wij hebben gekozen om de boel qua inkomsten dus gescheiden te houden. Uiteindelijk hebben wij voor de volgende vorm gekozen:

- Als mijn zaak failliet gaat, dan komt men bij mij aankloppen, en niet bij mijn man. Ik ben dus hoofdelijk aansprakelijk voor schulden, en hij niet. Het enige vervelende is dat we het huis op beider naam hebben gekocht, en ik dus theoretisch mijn deel van het huis zou kunnen kwijtraken om schulden in te lossen, zodat hij ook op straat komt te staan. Volgens de notaris komt dit echter eigenlijk niet voor, omdat banken huizen niet met verlies willen verkopen.

- Als ik plotseling kom te overlijden en mijn zaak draait verlies, dan draait Arno niet voor de kosten op. Maak ik winst, dan erft hij die winst.

- Als wij uit elkaar gaan en ik heb winst, dan krijgt hij de helft. Maar als ik verlies draai, dan krijgt hij ook de helft van de schulden. Ik heb dit er door gedrukt, omdat ik anders vond dat het wel een heel erg gevalletje "Wel de lusten, niet de lasten" werd. In de praktijk heeft Arno natuurlijk ook inspraak in hoe ik mijn zaak run - je bent getrouwd en bespreekt dingen met elkaar. Hij belegt ook met de afgeroomde winst uit mijn zaak. Ik vond dat als we zouden scheiden, dat een beslissing van beiden zou zijn - je bent er beiden bij zeg maar. Dus dat moet ook consequenties hebben. Het zou heel gemakkelijk zijn om dan mij met de schulden te laten zitten. Arno is daar mee akkoord gegaan - hij vond het ook wel logisch.

Je ziet, er kan dus heel veel! En de kosten kloppen wel zo ongeveer.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2009, 09:49:35 door Lyanna »

angel82

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2009, 11:52:02 »
Wij gaan ook op huwelijkse voorwaarden trouwen.
Dit omdat mijn vriend waarschijnlijk een eigen bedrijf wil gaan beginnen (wanneer???)
en ik een studieschuld heb(niet torenhoog, maar genoeg om hem voor te beschermen vind ik).

Qua kosten kun je misschien op www.degoedkoopstenotaris.nl kijken. Zo kun je zien wie de goedkoopste is in jouw regio. Ik heb er goede ervaringen mee, want we hebben zo de notaris gevonden voor ons samenlevingscontract een paar jaar geleden en daar hebben wij nu ook de huwelijkse voorwaarden geregeld (ongeveer 540 euro). Ik weet natuurlijk niet of de andere notarissen net zo goed zijn.

Veer

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2009, 13:54:07 »
Wij hebben het hier er nog niet over gesproken maar ik wil ook op huwelijkse voorwaarden trouwen. Hier heb ik ook een studieschuld en nog een andere lening aangegaan voor mijn ex heel dom achteraf maar goed. Mijn aanstaande is vroeg gaan werken en heeft flink gespaard en daardoor kon hij een huis kopen. Ik vind het niet meer dan logisch dat hij niet mede verantwoordelijk is voor fouten uit mijn verleden.

LovelyMe

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2009, 17:03:13 »
Zijn er eigenlijk ook mensen die op huwelijkse voorwaarden gaan trouwen terwijl er geen eigen zaak of schulden in het spel zijn?

mika

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2009, 18:27:58 »
[quote name=\'LovelyMe\' post=\'213105\' date=\'04 March 2009, 17:03\']Zijn er eigenlijk ook mensen die op huwelijkse voorwaarden gaan trouwen terwijl er geen eigen zaak of schulden in het spel zijn?[/quote]

Jazeker, wij doen dat.

Er zijn geen schulden maar juist eigen vermogen. Mijn vriend heeft zijn huis verkocht en een leuk bedrag aan overwaarde. Ik voel me er prettiger bij als we de zaken zo regelen dat ik geen aanspraak op zijn inleg in een nieuw te kopen huis kan maken. Hij heeft het vermogen opgebouwd. Ik heb altijd een huurwoning gehad (dat is mijn keuze geweest) en zo ongeveer de halve wereld afgereisd. Mijn eigen vermogen zit 'm in mooie herinneringen. Die wil ik toch ook niet kwijtraken :-)

Bovendien heb ik meer zekerheid van baan en inkomen en ook een hoger inkomen. Mocht het misgaan dan kan ik financieel prima op eigen benen staan.

Gezien onze kinderwens denk ik dat we wel wat gaan regelen in verband met mogelijk minder werken en dus minder inkomen bij een van beide.


Enne...trek je van het taboe niets aan. Ik zie het heel simpel. De huwelijkse voorwaarde leg je vast voor als het mis zou gaan. Op dat moment is er in de meeste gevallen ook een deuk in de liefde gekomen. Het getuigd naar mijn mening juist van liefde als je de zaken vooraf goed regelt voor elkaar zodat ik bijvoorbeeld als de liefde over is er niet met de door mijn vriend opgebouwd spaarcentjes vandoor ga.

Voorwaarden klinkt zakelijk, is het feitelijk ook, maar jullie geloof in elkaar zal er zeker niet minder door zijn.
En dat ja woord zal er net zo overtuigd uitkomen  :wink:

succes ermee!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2009, 18:39:00 »
Wij gaan ook trouwen op huwelijkse voorwaarden, van zijn kant een eigen bedrijf, van mijn kant vermogen en aandeel in bedrijf in mijn familie. Bride 2 be had het over inkomens optellen en dan 50/50. Dit is ook wat wij gaan doen. In ons geval is het namelijk zo dat zijn inkomen direct weer in het bedrijf gaat en we leven van mijn inkomen. Dat zou betekenen dat ik niets overhoud en hij gratis leeft.. daarom wordt er op papier elk jaar uitgerekend wat het totale inkomen was, hiervan wordt het levensonderhoud afgetrokken en wat overblijft wordt (op papier) weer verdeeld (want blijft feitelijk in het bedrijf maar als het ooit tot een scheiding zou komen, heb ik hier wel aanspraak op en moet dit uit het bedrijf worden gehaald). We zouden er ook voor kunnen kiezen om allebei maandelijks een vast bedrag in de huishoudpot te doen, maar dan heb ik geld op een spaarrekening waarover ik belasting moet betalen terwijl het bedrijf van mijn vriend rente over de schulden moet betalen.. en zo vinden we het goed geregeld. Overigens zou je het officieel elk jaar moeten laten berekenen (en in feite liggen onze belastingaangiftes toch elk jaar bij de accountant dus dat is geen probleem) maar als je het goed laat vastleggen (dat is dan wel belangrijk dat het niet vervalt) kan je het ook elke paar jaar doen.

Over het taboe, ik vind het gewoon erg slim. Het is ter bescherming van elkaar, zijn familie kan niet in de problemen komen door het bedrijf van mijn familie en andersom. Het is niet het meest romantische aan een huwelijk, maar goed dat is een testament ook niet én dat is ook belangrijk in de meeste gevallen!

hanielle

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2009, 21:49:20 »
hoi meiden,

ja wij gan ook op huwelijkse voorwaarden trouwen,
mijn aanstaande is nu nog in loondienst bij zn vader maar het is de bedoeling dat hij het binnen enkele jaren over gaat nemen!
dus idd als het fout gaat (de zaak) dat ze niet ons huisje leeg komen halen.

Omdat ik niet werk zijn we al na de notaris geweest voor als hij komt te overlijden dat ik het huis niet uit hoef
met onze 2 kids, dus dat is allemaal goed geregeld.
en ja wat maakt het uit als je alles goed hebt geregeld, kun je re geen gezeik over krijgen mocht het toch fout gaan, wat niemand natuurlijk hoopt

CCBloom

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2009, 23:02:03 »
Ik wil niet heel cocky zijn, maar wil toch iets zeggen over de term huwelijkse voorwaarden. Het lijkt in de post van b2b een beetje alsof er 2 pakketten zijn: voorwaarden of gemeenschap van goederen. Dit is echter niet het geval. Als je een voorwaarde stelt, al is hij nog zo klein, dan heet het al onder huwelijkse voorwaarden trouwen. Dus een kleine voorwaarde zou bij wijze van spreken kunnen zijn: het cd rekje is van mij en blijft van mij... Huwelijkse voorwaarden kunnen dus allerlei vormen aannemen totaan erfenissen en eigen bedrijven aan toe.

In mijn omgeving is het juist een taboe dat je in gemeenschap van goederen zou trouwen. Mij lijkt dat wel romantisch, maar mijn moeder en anderen verklaren me echt voor gek als ik dit hardop zeg haha De vader van mijn a.s. is notaris (gepensioneerd en net terug van 4 maanden costa rica) en hij gaat ons vrijdag een aantal dingen uitleggen. Hij mag ons huwelijk niet 'doen'vanwege de familieband, maar hij heeft op kantoor nog wel wat vriendjes (is o.a. nog steeds zijn kantoor) die het kunnen doen...

Wij gaan dus opvoorwaarden en dat heeft vooral te maken met erfenissen, eventuele eigen bedrijven, studieschulden, etc....niets van dat alles is nu aan de orde, maar dat gaat het wel zijn....

Swiffer

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2009, 23:24:24 »
Wij gaan in gemeenschap, kan altijd nog aan voorwaarden worden verbonden..

Hypnotic

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2009, 00:26:06 »
Hier ook onder voorwaarden,
Dat heeft te maken met een erfenis, en ongelijk vermogen,

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2009, 01:24:01 »
Wij trouwen in gemeenschap.
Ik heb een kleine schuld, en hij wat spaargeld, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.

Ratatosk

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2009, 14:05:32 »
Ik denk dat wij ook in gemeenschap gaan trouwen.
We hebben geen enorme schulden of spaargelden dus het komt wel goed.
En we gaan niet scheiden :wink:.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2009, 14:16:10 »
Hier huwelijkse voorwaarden, maar alleen omdat ik bij mijn ouders heb gezien en bij mijn zakelijk partner, dat achteraf regelen veel lastiger is...

moi2009

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2009, 14:35:30 »
Vinden jullie op huwelijkse voorwaarden niet vervelend? Al die dingen waar je aan moet denken tijdens je trouwen.

bride 2 be

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2009, 14:41:03 »
Citaat
Vinden jullie op huwelijkse voorwaarden niet vervelend? Al die dingen waar je aan moet denken tijdens je trouwen.

Waar moet je aan denken dan? Mij lijkt het fijn om dingen juist duidelijk geregeld te hebben. Tuurlijk ga ik niet uit van een scheiding maar heb in mijn omgeving al wel gezien hoe dat er aan toe kan gaan (hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn maar toch). Dat lijkt me pas vervelend!
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2009, 14:41:21 door bride 2 be »

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #16 Gepost op: 5 maart 2009, 15:31:19 »
Ben ik ook mee eens... Mijn tante ging ook in eens scheiden, nou, dan ben je blij dat je het hebt geregeld...
Nou trouw je natuurlijk niet in de veronderstelling dat je gaat trouwen, maar ja... Wie weet wat er allemaal gebeurt... Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om er in ieder geval bij stil te staan...
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2009, 15:34:44 door Kity »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2009, 15:49:25 »
Het is gewoon het zoveelste dingetje dat je even moet regelen. Kostte ons een middagje en klaar :wink:

Wilma1980

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2009, 16:50:29 »
Wij gaan niet op huwelijkse voorwaarden trouwen. We hebben alleen studieschulden (beide ongeveer even veel) een klein beetje spaargeld en verder weinig waardevolle spullen. Wel willen we misschien in de toekomst een eigen bedrijf stichten, maar we hebben iets van, we zien dan wel.

Ik lees hier wel een paar keer over studieschuld en wat er gaat gebeuren bij scheiding. Vanwege een eerder beëindigde relatie heb ik het al een keer moeten uitzoeken en kan jullie vertellen dat een studieschuld bij de IB-groep een 'schuld op naam' is. Zo'n soort schuld is niet te verhalen op een ander als de persoon die hem is aangegaan en als er geen afspraken hierover zijn vastgelegd dan wordt na scheiding deze schuld niet gedeeld. Bij overlijden van de schuldpersoon wordt de schuld ook volledig kwijtgescholden en niet verhaald op achterblijvende partner of familie.

Als je zoekt op de site van IB-groep kan je dit nazoeken via vraag en antwoord, eerst kiezen dat je klaar bent met studie en dat je terug moet betalen, en dan :Terugbetalen >  Persoonlijke situatie >  Scheiden.
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2009, 22:59:58 door Wilma1980 »

daffy

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2009, 17:21:10 »
wij willen op huwelijkse voorwaarden trouwen ivm het zoontje van mijn vriend en zijn erfrecht en zo als vriend komt te overlijden. zolang hij minderjarig is zou het dan bij zijn moeder terecht komen ,en dan heeft zij de mogelijkheid om mij het huis uit te zetten en de boel te verkopen....de helft dan bedoel ik... of ik moet haar uitkopen..... :sad: :sad: :sad:  

ook het testament moet nog geregeld worden denk ik??? of valt dit dan samen met de huwelijkse voorwaarden????

waar we tot nu toe geinformeerd hebben zijn we erg geschrokken van de prijzen, dus die site kan ik erg goed gebruiken, staan leukere prijzen op.... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2009, 18:52:30 »
[quote name=\'daffy\' post=\'213443\' date=\'05 March 2009, 17:21\']wij willen op huwelijkse voorwaarden trouwen ivm het zoontje van mijn vriend en zijn erfrecht en zo als vriend komt te overlijden. zolang hij minderjarig is zou het dan bij zijn moeder terecht komen ,en dan heeft zij de mogelijkheid om mij het huis uit te zetten en de boel te verkopen....de helft dan bedoel ik... of ik moet haar uitkopen..... :sad: :sad: :sad:  

ook het testament moet nog geregeld worden denk ik??? of valt dit dan samen met de huwelijkse voorwaarden????

waar we tot nu toe geinformeerd hebben zijn we erg geschrokken van de prijzen, dus die site kan ik erg goed gebruiken, staan leukere prijzen op.... :biggrin: :biggrin: :biggrin:[/quote]

Je testament is niet automatisch geregeld met huwelijkse voorwaarden. Waarschijnlijk zal de notaris je er wel op wijzen, maar het is inderdaad goed om hier nog eens naar te kijken. Ik weet trouwens niet hoe het zit met je testament regelen als je in gemeenschap van goederen trouwt, maar ik kan me voorstellen dat het erfrecht niet de enige reden is voor jullie om op huwelijkse voorwaarden te trouwen.

mods

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2009, 22:49:00 »
[quote name=\'daffy\' post=\'213443\' date=\'05 March 2009, 17:21\']wij willen op huwelijkse voorwaarden trouwen ivm het zoontje van mijn vriend en zijn erfrecht en zo als vriend komt te overlijden. zolang hij minderjarig is zou het dan bij zijn moeder terecht komen ,en dan heeft zij de mogelijkheid om mij het huis uit te zetten en de boel te verkopen....de helft dan bedoel ik... of ik moet haar uitkopen..... :sad: :sad: :sad:  

ook het testament moet nog geregeld worden denk ik??? of valt dit dan samen met de huwelijkse voorwaarden????[/quote]

ik zit ongeveer in dezelfde situatie zit als jij
wij hebben het zo geregeld dat het kindsdeel pas uitgekeerd word als ik (in het geval van langstlevende) kom te overlijden

(ook om te voorkomen dat het huis onder mijn kont vandaan verkocht kan worden)
Is jouw man getrouwd geweest met zijn ex?
anders is het ook handig om te kijken naar eventueel pensioenrecht.

mika

  • Gast
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2009, 09:33:40 »
wat een verstandige en wijze woorden allemaal. Ben blij dat er meer mensen zijn die over huwelijkse voorwaarden nadenken :-)

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2009, 09:47:23 »
Ehhh... Ik lees dat veel mensen denken aan het hier en nu (nu wel/geen (studie)schuld, nu wel/geen bezittingen) maar als je gaat trouwen, dan moet je toch ook denken aan later?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2009, 10:01:04 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hebben huwelijkse voorwaarden overwogen, vanwege de overwaarde van mijn man zijn huis, maar hij vond het uiteindelijk te duur. Ik wilde het vooral voor hem regelen (ik had 'niks', dus voor mij is het gunstiger als er niets is vastgelegd, hahaha), maar hij heeft zelf besloten dat het niet hoeft.

@ Kity: als wij wel huwelijkse voorwaarden hadden laten opstellen, zou dat alleen maar betrekking hebben gehad op de zaken van vóór ons huwelijk (dus zijn eigen vermogen uit zijn oude woning). Alles wat we tijdens ons huwelijk opbouwen, beschouwen we als gezamenlijk bezit, dus had er buiten moeten vallen. Daarbij zijn wij niet concreet van plan een eigen zaak te starten (en als we dat wel doen, doen we 't samen), dus ook daar hoeven wij geen rekening mee te houden.[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2009, 10:01:16 door _mirjam_ »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards