collapse

Auteur Topic: Hoe Pak Je Dit Aan?  (gelezen 3291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nynke Jellie

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Gepost op: 7 maart 2009, 14:49:18 »
Ik zal het even uitleggen...

Ik hebt/had een vriendin waarmee ik op school altijd veel optrok en later ook nog regelmatig zag. Deze vriendin heb ik ook een save the date kaartje gestuurd met de mededeling dat ze ook uitgenodigd is.

En om het verhaal niet te lang te maken, heeft ze me in die tijd ook een paar keer laten stikken, door afspraken te vergeten of gewoon niet komen opdagen en meer van dat soort dingen. Nu komt het er heel simpel op neer dat ik wel klaar ben met deze vriendin en dus ook niet meer welkom is op mijn bruiloft.

Maar hoe kan ik haar op een subtiele manier laten weten dat het wat mij betreft wel klaar is? Waarmee ik ook de eer aan mezelf houdt.

Swiffer

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2009, 14:50:27 »
Wat klote heh dat er zulke mensen zijn!!

Maar wat ik zou doen is gewoon geen uitnodiging versturen, of je CM inschakelen...
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2009, 14:50:48 door Swiffer »

SoHappy

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2009, 15:07:11 »
[color=\"#4b0082\"]Ik zou haar gewoon netjes uitleggen dat vriendschap van twee kanten komt.
Leg haar uit dat jij je in de steek gelaten voelt en dat je er nu niet meer vanuit durft te gaan dat ze wel op de bruiloft zal komen. Daarom (en dat is een goede reden) heb je ook besloten dat je haar er niet meer bij wil hebben.

Niet zo heel subtiel, maar wel eerlijk.[/color]

Tammy

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2009, 15:34:03 »
Ik denk dat je met haar in gesprek moet gaan. Ik heb dit soort dingen ook wel eens meegemaakt in vriendschappen en mijn ervaring is dat het meestal wel een reden heeft dat het even niet meer loopt. Als je eens met haar afspreekt om 'gezellig' wat te gaan drinken en haar dan vraagt hoe het zit, heeft ze de mogelijkheid om het uit te leggen. Vriendschappen zijn dat toch wel waard, denk ik.
Als je dan echter nog steeds het gevoel hebt dat het voor jou niet meer werkt en het haar ook niet zoveel uitmaakt (want daar lijkt het in jouw verhaal een beetje op) dan kan je haar vertellen dat je ondanks het save the date kaartje toch besloten hebt om haar niet uit te nodigen.
Ik denk dat je op die manier het meest de eer aan jezelf houdt. Geen uitnodiging sturen is te vaag, want ze heeft wel een save the date kaartje van je ontvangen. Dit werkt denk ik niet en is niet netjes.
Daarnaast het door je CM laten opknappen vind ik ook niet een goed plan, is voor de CM ook niet leuk! Ze is(of: was) jouw vriendin en je moet het (naar mijn mening he :wink: ) zelf oplossen.

Misschien loopt het in het gesprek wel helemaal los joh! Dat zou toch het allermooiste zijn?!?
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2009, 15:34:50 door Tammy »

celie

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2009, 18:01:55 »
gewoon geen kaartje sturen, zorgen dat iemand uit haar omgeving wel het kaartje heeft staan.
dan zal ze het vast wel begrijpen.

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2009, 18:07:38 »
Ik zou ook voor een "goed gesprek" gaan. Als jullie zo lang vriendinnen zijn geweest, zou het zonde zijn om het zo te laten eindigen, toch?
Wellicht heeft ze goede redenen voor waarom ze bepaalde dingen zo heeft gedaan, misschien ook niet, maar dan krijgt ze in elk geval de kans het uit te leggen en haar excuses aan te bieden als dat nodig is. Heb je op dat moment (of daarna) toch het gevoel dat het niet meer goed gaat komen, kan je haar zeggen dat je haar niet uitnodigt (of een briefje sturen met die mededeling). Ik ga dus mee met Tammy in mijn advies..

~M*M~

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2009, 18:09:28 »
blijf zo duidelijk mogelijk en ga uit van je eigen gevoel.
ik zou met haar in gesprek gaan, wat gaan drinken op een neutrale en niet te drukke plek, en dan duidelijk uitleggen vanuit jou oogpunt.
ala "ik voel me rot omdat je ..." of  " ik heb het gevoel dat onze vriendschap niet lekker meer loopt"
igg vanuit de ik boodschap, het is jou gevoel hopelijk voeltze zich dan niet zo aangevallen en kan je er goed over praten.
misschien gaat zij wel door een rot periode, je weet het niet.

praat erover, en misschien janken jullie aan het einde alles bij elkaar en is het weer goed.
voel je je er nog niet goed onder dan duidelijk de vriendschap verbreken! wel zo eerlijk voor jou als voor je vriendin

Nynke Jellie

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2009, 18:40:37 »
Een gesprek lijkt mij inderdaad ook wel een goed plan, maar ik zat ook te denken aan een brief of een kaart. Of vinden jullie dat niet kunnen?

Het is naar mijn idee namelijk gewoon geen interesse hebben... Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ze met mij heeft afgesproken en vervolgens niet op komt dagen omdat ze met iemand anders afsproken heeft....

Bouncy

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2009, 19:12:54 »
Kan je haar niet bellen of mailen met je probleem?

Ik zou nog effe wachten met het zeggen dat ze niet welkom is, je trouwt pas in november zag ik, tot die tijd kan er nog veel gebeuren, en wil je haar misschien wel weer uitnodigen. Je kan natuurlijk niet de hele tijd van gedachte veranderen.

Ik zit ook met zo'n dillemma... een vriendin waar ik eigenlijk geen contact meer mee wil... maar ik heb nog effe om na te denken, ze weet toch nog niet of ze is uitgenodigd of niet.

Mariettekl

  • Gast
Hoe Pak Je Dit Aan?
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2009, 11:30:47 »
tja dat is lastig!  ik zou ook een gesprek aan gaan en als je dat liever niet doet, zou ik een mail sturen waarin je alles uitlegt.... en zeker niet uitnodigen als je dat niet wilt!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards