collapse

Auteur Topic: Anna Livia En Echtgenoot :)  (gelezen 14268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Gepost op: 8 maart 2009, 12:34:27 »
hallo allemaal, ik zet hier alvast even wat foto's neer, wij gaan vannacht op huwelijksreis naar Madeira, dan haal ik ze weer even weg en volgende week zal ik dan wat plaatjes posten waar andere mensen op elegante wijze uit gefotosoept zijn, ik weet niet hoe happig men is om op internet te staan :) Maar op de volgende link kun je wat bekijken:
http://www.flickr.com/photos/36143206@N04/

Dan even een kort verslagje van onze dag.

We sliepen 's avonds gewoon samen in ons eigen huis, nog heel relaxed op de bank gezeten en veel voorpret gehad, de allerlaatste dingen voorbereid en lekker gaan slapen. 's Morgens om 9.30 kwam de dame die mijn haar en make up deed. Mijn verloofde dronk toen nog een kop koffie mee en werd toen door zijn moeder opgehaald om de bloemen en corsages te halen en zich in het ouderlijk huis aan te kleden. Inmiddels druppelden bij mij de eerste familieleden binnen, eerst mijn ouders, mijn broer met zijn vriendin, zus en mijn beste vriendin (tevens steun en toeverlaat voor de hele dag).

Om half twaalf was ik helemaal klaar en zat ik op de bank helemaal netjes opgemaakt met een sluier in mijn haar in mijn oude kloffie nog een sigaret te roken (geen gezicht natuurlijk :wink:). Toen kon ik me dan gaan aankleden. Met vereende krachten hesen moeder, zus en vriendin me in de jurk, de zenuwen begonnen flink te gieren. Laatste knopen doorhakken (die oorbellen toch maar uit, dat plukje haar achter mijn oor). Uiteindelijk arriveerde mijn verloofde en ik bleef in de slaapkamer wachten met mijn vriendin. Iedereen verzamelde in de woonkamer (inclusief foto en video crew) en toen was het moment dat we elkaar zagen. Prachtig, ik zag meteen aan hem dat hij me mooi vond (eerste spannende moment van de dag geslaagd :)) en we hebben even fijn geknuffeld. Hij had een prachtig boeket laten maken en we konden even lekker lunchen en iedereen begroeten.

Toen arriveerde de chauffeur van onze auto (een mintgroene Cadillac Coupe de Ville) en gingen we op pad om foto's te maken. De hele week was er regen voorspeld maar wij stonden op de Kop van Zuid in Rotterdam tegen een strakblauwe lucht. Maar het waaide wel. Zo hard zelfs dat bij een van de eerste foto's mijn sluier recht omhoog waaide en hij uit mijn haar vloog. Verloofde had hem direct te pakken maar het was wel even een stress moment. (Ik ben enorm verwend, dit is het enige op de hele dag dat "misging). Met geweld heb ik die sluier er weer ingepropt en met een frisse verwaaide blik hebben we lekker veel foto's gemaakt.

Op weg dan naar het stadhuis. We kwamen aanrijden en er stonden al veel vrienden familie en collega's ons op te wachten. Ik zag al wat mensen die het niet drooghielden toen we uitstapten. Nog even staan zenuwpezen in de hal en we mochten naar boven. Ik werd "apart" gezet omdat ik als laatste met mijn vader naar binnen ging. Toen iedereen zat gingen we lopen. Op de Wedding March maar dan uitgevoerd door Queen. (Hier te beluisteren). De adrenaline gierde door me heen en ik heb mijn vader helemaal fijn geknepen. We liepen richting de zaal en ik zag alleen maar lieve mensen en aan het einde mijn verloofde staan. Het voelde zo gaaf om op deze muziek binnen te komen lopen, in die prachtige stijlvolle zaal gierden de gitaren door de ruimte.

De ceremonie was mooi al was de ambtenaar een beetje slordig, maar het ja zeggen was prachtig en alles ging vanzelf. Toen feliciteren in de Burgerzaal (weer een tranendal :)) en in de trouwauto naar de Ierse pub waar we een receptie gaven. Dit was echt ons, met een pint Guinness in mijn jurk in het zaagsel staan. Taart aangesneden, champagne geknald en een hartverwarmende toast van mijn moeder.

Vervolgens vertrokken wij naar de feestlocatie om te gaan eten met de familie. Dat was voor ons ook even een rustmoment, met twee mooie speeches van onze vaders. Onze ouders hadden gezamenlijk een fotopresentatie gemaakt van ons door de jaren heen, ontzettend leuk en lief om te zien.

Toen mochten we naar boven voor het feest. We kwamen de zaal binnen en werden begroet door ongeveer 100 mensen die een welkomstlied voor ons zongen. heel persoonlijk en leuk. vervolgens hebben we de openingsdans gedanst en belachelijk veel mooie en leuke cadeaus in ontvangst genomen. En toen was het stukjes tijd.

Eerst een lied van zijn familie, toen een lied van mijn familie. Het geheel had een Iers tintje (Ierse band) en de melodie was de Ierse traditional Fiddlers Green.
Aan het einde zei mijn vader
"En hier is je tekst wen"
"haha, ja is goed"
vader reikt mij een blaadje aan
"Echt???"

Ik had al eens gezegd dat het eigenlijk jammer was dat je op je eigen bruiloft niet kunt optreden (ik zing heel graag en vaak samen met mijn vader). Blijkbaar had ik toen eens letterlijk gezegd "het leukste zou natuurlijk zijn als mensen een stukje doen en aan het einde zeggen "hier is je tekst".

Ik had niet eens de tijd om zenuwachtig te zijn en stond daar opeens in die jurk met mijn familie voor de hele zaal Fiddlers Green te zingen. Hier is het origineel te beluisteren

Toen de rust (voor mij :wink:) wedergekeerd was kregen we een stukje van mijn collega's dat ook hilarisch was. Toen kwamen onze gezamenlijke vrienden, dat was echt huilen van het lachen. Wij kennen elkaar via internet en de hele groep had alle archieven (chatlogs, oude foto's) opengetrokken om ons verhaal te vertellen. Dat was echt fantastisch.

Vanaf toen vloog de tijd echt voorbij, het feest ging veel te snel! Nog heerlijk gedanst en toen was het tijd om te bedanken. Mijn man (ha!) hield een mooi en lief verhaal waarin hij ook mij bedankte en om half twee moesten we echt in een taxi naar huis. Samen op de bank nog alle kaarten gelezen en toen lekker gaan slapen. ik had nog energie voor tien. Vond ik echt bijzonder, had de hele avond bier gedronken maar ik werd maar niet moe.

Tot zover, dit is natuurlijk weer véél langer geworden dan ik had bedacht dus ik weet niet of iemand de eindstreep van dit stukje haalt. :wink: Ik heb echt een waanzinnige dag gehad. Nu lekker bijkomen op Madeira met een koffer vol boeken. :)
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2009, 12:41:33 door Anna Livia »

Mariettekl

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2009, 12:59:19 »
klinkt als een hele moooooie dag :biggrin:    en nu lekker op huwelijksreis!  VEEL PLEZIER!!!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2009, 13:11:26 »
Wat klinkt het als een geweldige dag en wat fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten! Mooi foto's en ga nu maar lekker genieten van Madeira (daar gaan na de bruiloft ook heen, lijkt me geweldig!). Heel tof verslag. Ik houd juist wel van zo uitgebreid hoor! :biggrin:

Esmaralda

  • Junior
  • **
  • Berichten: 124
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2009, 13:30:34 »
Ik krijg altijd kippenvel als ik deze verhalen lees!
Klinkt echt als een perfecte dag!!
Gefeliciteerd!

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2009, 13:45:25 »
Gefeliciteerd! En het klinkt inderdaad als een super dag :biggrin: ! En jullie hebben ook nog eens mooi weer gehad. Geniet van de huwelijksreis!

Malika

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2009, 13:54:37 »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk en geniet van de huwelijksreis!!!

roxanne29-08

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2009, 13:57:43 »
wat een mooi verhaal!!en jullie stralen echt op die foto's... geniet van jullie honeymoon en tot snel..


groetjes rox

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2009, 14:00:01 »
Het klinkt als een geweldige dag!  :)

Ennuh ook ik vind lange trouwdagbeschrijvingen alleen maar prima!  :tongue:

deedee

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2009, 14:04:20 »
Zo te lezen hebben jullie een geweldige dag gehad. En nu lekker genieten van de huwelijksreis.

Pepper

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2009, 14:26:48 »
WOW! Jullie zagen er prachtig uit, en wat een mooie locatie inderdaad! Geniet van jullie huwelijksreis!


owja vraagje: heeft de fotograaf wel het moment dat je sluier wegvloog 'gevangen'? dat zou wel supermooi zijn!
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2009, 14:27:44 door Pepper »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2009, 14:31:27 »
Bedankt allemaal!

@Pepper: mooi he de burgerzaal, ik voelde me echt een prinses toen ik daar kwam binnenlopen.
De fotograaf zei dat hij een foto had waarbij mijn sluier recht omhoog waait (hij was 2 meter lang) en dat dat echt te gek was om te zien, dus daar ben ik heel benieuwd naar. :)

~M*M~

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #11 Gepost op: 8 maart 2009, 14:32:25 »
wow wat zagen jullie er prachtig uit, en wat een gaaf boeket!
heel veel plezier in madeira en nogmaals gefeliciteerd!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2009, 15:06:50 »
Super verslag om te lezen!
Jullie zagen er ook mooi uit.

Door je verslag weten wij nu ook wel nummer we willen bij binnenkomst in de trouwzaal :wink:.
Als je dat niet vervelend vindt uiteraard  :rolleyes: .

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #13 Gepost op: 8 maart 2009, 15:11:30 »
Wat leuk Maaike! Natuurlijk niet vervelend, gaaf juist! Ik ben al jaren fan van Queen en vind dit zo'n prachtige uitvoering. Eigenlijk zou het orgel bespeeld worden (maar dat is kapot). Nu moesten we iets anders kiezen en achteraf vind ik het een 'geluk bij een ongeluk', want dit was echt zo gaaf, het paste helemaal bij ons.

Tip: zet m lekker hard :wink:
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2009, 15:14:53 door Anna Livia »

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #14 Gepost op: 8 maart 2009, 15:13:05 »
Ja, wij zaten ook al te zoeken naar een nummer.
We trouwen middeleeuwse stijl, maar vinden het juist erg grappig om dan zo'n nummer ertussen te hebben.
Daarbij houden we allebei van metal, dus komt dit het dichtste in de buurt haha!

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #15 Gepost op: 8 maart 2009, 15:22:16 »
Gefeliciteerd!!!
Jullie zagen er echt prachtig uit, jullie stralen echt allebei, heel mooi om te zien :biggrin:

Geniet van jullie honeymonn..

femkemarije

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #16 Gepost op: 8 maart 2009, 16:05:13 »
leuke foto's meid! zal straks even je verslag lezen!

Niel

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #17 Gepost op: 8 maart 2009, 16:46:14 »
Gefeliciteerd!!
Jullie zien er stralend uit! Heel veel plezier op jullie honeymoon!

x niel

Jory

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #18 Gepost op: 8 maart 2009, 17:03:15 »
Van harte gefeliciteerd!! Zo te lezen hebben jullie een super mooie dag gehad!!
En nu nog lekker op vakantie samen, geniet ervan!!  :biggrin:

angel82

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #19 Gepost op: 8 maart 2009, 22:37:41 »
Van harte gefeliciteerd!!!
Jullie zagen er prachtig uit!!!
Geniet lekker van de huwelijksreis!!!! Ffies lekker bijkomen van alles.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #20 Gepost op: 8 maart 2009, 23:03:22 »
Jullie zien er prachig uit. Vind die foto in de auto erg mooi.
Heel veel plezier op jullie huwelijks reis als man&vrouw

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #21 Gepost op: 8 maart 2009, 23:08:45 »
He, sentimentele muts die ik ben ook! Ik zit er helemaal van te snuffen! Mooi, dat ierse tintje aan je bruiloft en wat ongelofelijk gaaf dat je hebt staan zingen - ik zing ook zo graag samen met mijn moeder dus ik kan me voorstellen hoe dat moet voelen!

Ik vind de foto waarop je de jig staat te dansen in je jurk helemaal de bom!

Veel plezier op je huwelijksreis, geniet er van en ook vooral van elkaar meid.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2009, 19:19:22 door Annemieke »

Elliebellie

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #22 Gepost op: 9 maart 2009, 18:08:11 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]GEFELICITEERD!!!
Jullie zagen er stralend uit, wat een mooie foto's!
Fijne honeymoon...Madeira klinkt goed![/font]
[/color]

Lisa2009

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #23 Gepost op: 9 maart 2009, 19:30:59 »
Mooi verslag, mooie bruid en mooie foto's. Zo te lezen een topdag. Fijne honeymoon gewenst.
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2009, 19:31:20 door Lisa2009 »

ybranda123

  • Gast
Anna Livia En Echtgenoot :)
« Reactie #24 Gepost op: 9 maart 2009, 20:49:09 »
Mooi verslag, er goed van genoten volgens mij die dag. Jammer dat het dan alweer voorbij is, maar nu nog even de honeymoon dat is ook niet mis. Nog even heerlijk na genieten lijkt mij. Mooie foto,s jullie stralen zo lekker.
Heel veel plezier en geniet met volle teugen................

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards