collapse

Auteur Topic: Wat Eerst?  (gelezen 4836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Gepost op: 17 mei 2009, 19:57:25 »
Ik wil deze week de visagiste gaan bespreken. Maar nu zit ik ineens te denken...
Wat is het verstandigste om eerst te laten doen? Je kapsel of je make-up?? Is wel zo handig om te weten voor de planning. :wink:

Mijn haar laat ik namelijk door mijn eigen kapster doen, en ik laat iemand apart komen voor de visagie :biggrin:.
 
Liefs,
Daantje

Ingedepinge

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2009, 20:04:38 »
eerst kapsel dan make up

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2009, 20:09:23 »
Dat lijkt mij ook logischer, maar o horror, moet ik dan met een blote-billen gezicht naar de kapper?! Ik ga echt nooit de deur uit zonder make-up!

Ingedepinge

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009, 20:12:18 »
Inx dan doe je een hele grote zonnebril op met een hoofddoek op :) :biggrin:
incognito :biggrin:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2009, 20:18:54 »
Hahaha, volgens mij denkt dan iedereen in Meppel "Hee daar gaat Inge met een hoofddoek en een zonnebril op, zou ze wat te verbergen hebben?" :laugh:
Bovendien kan ik toch moeilijk bij de kapper gaan zitten met een hoofddoek om :laugh:

Ingedepinge

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2009, 20:25:07 »
woon je al in meppel dan? en welke kapper ga je heen?

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2009, 20:31:23 »
ik had beide thuis en de kapper zette eerst mijn haar in de krullers, ging onder tussen mijn moeders haar föhnen en toen kwam bij mij de visagiste en deed de make up. Toen zij klaar was, hadden de krullers lang genoeg gezeten en kon mijn haar worden gedaan.

Lotte2009

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2009, 21:39:13 »
Hoi

Nou bij mij is het eerst make up en dan kapper....ik heb namelijk kort haar en als ik eerst naar de kapper ga en daarna moet de mevrouw van de make up mijn haar aan de kant doen (lok) dan is dat natuurlijk een beetje zonde....

Denk dat het er dus wel aan ligt wat voor een kapsel je hebt...

Groetjes,
Lotte

svdh

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2009, 08:43:35 »
Bij mij werden eerst mijn krullen erin gezet. Deze moesten even blijven zitten en ondertussen werd mijn make-up gedaan. Daarna ging de kapster verder om mijn haar op te steken.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2009, 09:30:28 »
@ Inge: Ja, sinds een week! :biggrin: En naar Lensen haarmode, die zaak is van mijn oom. :)

vrouwantje

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2009, 09:47:04 »
Bij mij wordt ook eerst de basislaag van de make-up aangebracht i.v.m. het korte haar en het daaronder opbrengen van de make-up zodat je geen randen ziet. Daarna gaat de kapster aan de slag en de vigasiste maakt het helemaal af als mijn haar gekapt is.

Robine82

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2009, 09:49:46 »
Ik las de variant hier al meer: mijn krullen worden er ingezet, ik ga onder de draagbare droogkap en dan wordt mijn make-up gedaan.
Mijn kapster is overigens ook mijn vigasiste, dus dat is wel handig!
Ga je overigens naar de kapper en vigasist toe Daantje? Lijkt me lekkerder als ze gewoon naar jou toe komen .. (anders wordt het zo'n gerace in mijn ogen)

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2009, 12:25:42 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'231350\' date=\'18 May 2009, 09:49\']Ik las de variant hier al meer: mijn krullen worden er ingezet, ik ga onder de draagbare droogkap en dan wordt mijn make-up gedaan.
Mijn kapster is overigens ook mijn vigasiste, dus dat is wel handig!
Ga je overigens naar de kapper en vigasist toe Daantje? Lijkt me lekkerder als ze gewoon naar jou toe komen .. (anders wordt het zo'n gerace in mijn ogen)[/quote]

Nee, ik ga niet naar de kapper en visagist toe. Ze komen beide lekker aan huis. :biggrin: Heb echt geen zin in gehaast op die dag.
Vond het wel jammer dat mijn kapstertje geen visagie kon doen, maar ja je kunt niet alles hebben he :wink:.

Swiffer

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2009, 12:33:29 »
Ik heb ook de 2 in 1 versie :)

maar mijn kapsel komt eerst, dan make-up.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2009, 13:00:31 »
Bij mij wordt ook eerst mijn kapsel gedaan en dan de make-up.
Moet zeggen dat dit alleen is, omdat mijn nichtje (=kapster) mijn haar doet en dat zij daarna nog tijd heeft om naar huis te gaan en zichzelf klaar te maken. Anders had ik het misschien ook wel omgedraaid.
Maar volgens mij maakt het helemaal niet uit, dus doe lekker waar je jezelf fijn bij voelt!!!  :)

Elena83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 750
  • Geslacht: Vrouw
Wat Eerst?
« Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2009, 14:48:06 »
Gisteren mijn visagiste gesproken (wat klinkt dat leuk :)) Zij vertelde dat het eigenlijk niet zo heel veel uit maakt wat ik als eerste laat doen.
Dus ik ga eens kijken hoe mijn proef make-up en proef kapsel verlopen. Hoeveel tijd ze nodig hebben. Maar ik vermoed dat een van de twee al heel vroeg hier zal zijn.
Uurtje of half 8 kwart voor 8...
Maar ik denk dat ik op de dag zelf toch erg vroeg wakker zal zijn van de zenuwen.. dus dan is het niet zo erg. :biggrin:

Jantine25

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2009, 11:26:31 »
Hallo meiden,

ik heb de proefsessie net achter de rug en bij werden er eerst krullers ingezet daarna de basis make-up daarna weer mijn haar en voor de losse plukjes weer wat krullers erin en toen de rest van mijn make-up, ze eindigde met mijn haar en deed daarna vast een aantal nagels voor! ik vind het wel erg makkelijk om iemand te hebben die alles kan! Hoeven er niet zo veel mensen rond te lopen (ik raak nogal snel gestresst! :))

Tigru

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2009, 13:04:50 »
Mijn nagels laat ik de dag tevoren doen, omdat dit nog al lang kan duren... Heb wel twee man rondlopen, maar verder alleen een vriendin en mijn broertje, dus vind het wel meevallen...

Wanneer trouw je dan Jantine?

Jantine25

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2009, 13:36:54 »
Ik trouw 31 juli Tigru! En jij?

Haha laat maar ik zie het net staan, leuk dat hele rijtje van jou! Jullie werden verliefd op de geboortedatum van mijn aanstaande (alleen de maand  en dag niet het jaar natuurlijk :wacko: ) Dus dat moet wel goed zijn!

Hoe hebben jullie elkaar leren kennen dan?

Lionness

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2009, 13:55:18 »
Ik laat eerst mijn make-up doen en daarna mijn haar.

deedee

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #20 Gepost op: 3 juni 2009, 14:25:46 »
Ik heb eerst mijn make-up laten doen en toen pas mijn haar.
Dat heb ik gedaan omdat mijn kapper niet voor 9 uur wilde komen,de dramaqueen :tongue: kan namelijk niet zo vroeg opstaan! En mijn stiefzus was mijn visagiste en die bleef de nacht voor de bruiloft bij mij slapen, dus die kon makkelijk lekker vroeg beginnen.

Hypnotic

  • Gast
Wat Eerst?
« Reactie #21 Gepost op: 3 juni 2009, 14:54:58 »
Eerst kapsel dan make up
de eerste uren nadat ik wakker ben, heb ik nog van die dop-ogen, dat make- upt niet fijn,

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards