collapse

Auteur Topic: Hoeveel Drank Zelf Kopen  (gelezen 25352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lovebird

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Gepost op: 8 april 2009, 10:23:04 »
Wij gaan ons trouwdiner, receptie en feest in onze tuin houden wat echt super gaat worden.
Maar ........ voor het diner hebben wij 25 personen en receptie/feest hebben wij op 85 tot 100 personen gerekend.
Nu is onze vraag eigenlijk, hoeveel drank moet je nu inkopen  :unsure:
Het gaat om div. soorten frisdrank, jus d'orange, appelsap, rode en witte wijn, rosé en biertapjes.
WIe heeft er enig idee?

~M*M~

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2009, 10:25:29 »
misschien zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken, er zijn al hele goede adviezen in eerder topic gegeven.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2009, 10:30:01 »
Allereerst zou ik op zoek gaan naar een slijterij waar je alles wat je teveel hebt ingeslagen weer terug mag brengen.
Als je die gevonden hebt, kun je in ieder geval heel veel inslaan en het dus eventueel weer terugbrengen!
Dat maakt het al een heel stuk makkelijker.

Daarnaast hangt het hele verhaal samen met een aantal dingen:
- Worden de gasten bediend of moeten/mogen ze het zelf pakken/bestellen bij de bar? Als ze het zelf mogen pakken, gebruiken ze waarschijnlijk meer dan als ze bediend worden.
- Hoe lang duurt de receptie? Voor een uur heb je minder nodig dan voor twee uur (... :blink: ).
- Krijgen de gasten ook koffie/thee aangeboden?
- Drinkt de grootste groep gewoon bier of juist niet?

Tijdens een diner worden er gemiddeld 4-5 drankjes per persoon genuttigd.
Bij een receptie in het eerste uur 2-3 drankjes, het tweede uur 4.

Ik heb nog steeds geen antwoord op je vraag gegeven, maar ik hoop dat je iets verder komt met mijn verhaal...
Succes!

PS. Een cateraar is niet per sé duurder hoor, helemaal als je de tijd/moeite die je er zelf in moet steken meerekent...

Melissie

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2009, 10:34:54 »
Ik heb hier toevallig een stuk over gelezen in mijn 'Trouwen voor Dummies' (haha!)
Kan het wel even voor je overtypen als je dat wilt?

sammie

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2009, 10:44:39 »
Bij veel bierdrinkers; zeker een tap huren met 2 grote vaten bier!
Verder kan je natuurlijk ook op de drank aanbiedingen letten en alvast het eea inslaan?
Ik dacht trouwens dat als je bij de Jumbo groot inkoopt en je hebt na je feest nog veel over, dat je dat dan mag terugbrengen.

Natuurlijk is de lidl/aldi ook een (goedkope) oplossing voor de appelsap ed. vooral als je het zelf ook lust, heb je een voorraad. Ook sinas, cola, etc. Maar is maar net wat je lekker vind natuurlijk.

Hannielle

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2009, 11:03:00 »
als je jullie vrienden/kenissen groep kent dat lijkt het me dat je zo ongeveer wel weet wat ze drinken, bij ons bijv veel baco, bier en wijn!
En je zou idd met een slijterij een dealtje kunnen maken. of zoals al eerder gezegd een catering om info vragen!

lovebird

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #6 Gepost op: 8 april 2009, 11:07:44 »
[quote name=\'Melissie\' post=\'222768\' date=\'08 April 2009, 10:34\']Ik heb hier toevallig een stuk over gelezen in mijn 'Trouwen voor Dummies' (haha!)
Kan het wel even voor je overtypen als je dat wilt?[/quote]


[color=\"#800080\"]Ja, heel graag zie ik dat stukje van je tegemoet![/color]

lovebird

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #7 Gepost op: 8 april 2009, 11:09:26 »
[quote name=\'sammie\' post=\'222776\' date=\'08 April 2009, 10:44\']Bij veel bierdrinkers; zeker een tap huren met 2 grote vaten bier!
Verder kan je natuurlijk ook op de drank aanbiedingen letten en alvast het eea inslaan?
Ik dacht trouwens dat als je bij de Jumbo groot inkoopt en je hebt na je feest nog veel over, dat je dat dan mag terugbrengen.

Natuurlijk is de lidl/aldi ook een (goedkope) oplossing voor de appelsap ed. vooral als je het zelf ook lust, heb je een voorraad. Ook sinas, cola, etc. Maar is maar net wat je lekker vind natuurlijk.[/quote]


[color="#9932CC"][/color]Mijn idee is ook om bijna alle drank bij de Aldi/Lidl te kopen.
Dit is toch echt goedkoper dan via een catering.
Verder mogen de mensen zelf de drank pakken (daarom kopen we het ook zelf i.v.m. de prijs).

Melissie

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #8 Gepost op: 9 april 2009, 21:58:04 »
Hoi,

Hierbij het lijstje:

'De volgende hoeveelheden zijn berekend op 100 gasten, voor een open bar van vier uur inclusief borreluurtje'
Campari - 1 liter
Gin - 5 liter
Rum - 2 liter
Whisky - 4 liter
Tequila - 1 liter
Vermouth - 4 flessen
Wodka - 6 liter
Malt Whiskey - 1-2 liter

Bier - 2 of 3 kratten
Champagne tijdens borrel - 1,5 krat
Wijn (wit) tijdens borrel - 1,5 krat
Wijn (rood) tijdens borrel - 6 flessen

Club soda - 9 liter
Cola - 14 liter
Cola light - 12 liter
Ginger ale - 7 liter
Vruchtensappen - 8 pakke van elk (appel, sinaasappel en grapefruit)
Tonic - 1,5 krat

Verder staat er het volgende in Dummie:
- Uit een literfles alcohol gaan ongeveer 20 - 22 drankjes
- Bij een cocktailreceptie van een uur, gevolgd door een maaltijd, kun je uitgaan van 2 drankjes pp tijdens de borrel en 2-2.5 glas wij tijdens het eten
- Ga bij een diner van vier uit van 3 of 4 drankjes per persoon
- Uit een fles wijn gaan ongeveer 5 glazen
- Uit een literfles frisdrank gaan 5 tot 7 glazen, afhankelijk van ijs en grootte glas
- Uit een standaardfles champgne van 750 ml gaan 6 ruime glazen. Per krat zijn dat ongeveer 75 glazen


Dit stond er over drankinkopen in mijn 'Trouwen voor Dummies' Hopelijk heb je er iets aan!!

lovebird

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2009, 09:44:50 »
Hi Melissie,

bedankt voor de tekst! :biggrin:

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2009, 11:39:37 »
ik heb dat boek ook en bekeek vantevoren dit lijstje. Maar er staat echt veel te weinig bier op voor 100 man en verder vind ik het wel een heel Brits lijstje zeg maar. :)

Hannielle

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2009, 16:09:41 »
ja idd zou ook meer bier halen!!!!!

Melissie

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2009, 19:53:48 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'223341\' date=\'10 April 2009, 11:39\']ik heb dat boek ook en bekeek vantevoren dit lijstje. Maar er staat echt veel te weinig bier op voor 100 man en verder vind ik het wel een heel Brits lijstje zeg maar. :)[/quote]

Yep klopt. Was ik er vergeten bij te zetten. Het boek is namelijk geschreven door iemand uit Engeland of de VS en dat merk je wel aan bepaalde dingetjes in het boek. Maar misschien toch handig als richtlijn en dan aanpassen aan je eigen situatie.

sammie

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #13 Gepost op: 11 april 2009, 14:08:35 »
Denk dat dat lijstje helemaaaaaal niet klopt voor de nederlanders hier.
Idd het eerste wat me opvalt is ook het bier.... 2/3 kratten is veel te weinig :wink:
Net als club soda,, cola light etc..... Tja, hoe goed ken jij je gasten? Zou wel wat light spul in huis halen als je weet dat mensen dat drinken, maar geen overdreven hoeveelheden.

Feelfree

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2009, 19:40:18 »
Hahaha, 2 a 3 kratten bier is hier voldoende voor een feestje voor 8 a 10 personen. En meer echt niet!

En ginger ale is nogal moeilijk te verkrijgen in Nederland :)

Wel grappig, dat daar toch zoveel 'cultuurverschil' in zit.

lune

  • Gast
Hoeveel Drank Zelf Kopen
« Reactie #15 Gepost op: 13 april 2009, 00:13:54 »
Wat erg zeg, als wij een feestje geven voor vriendengroepje van ong 20 man dan komen we al aan de 4 kratten bier, 6 flessen wijn, 6 pakken sap en wat flessen cola en hier staat praktisch hetzelfde (op de cola na) voor een feest van 100 man :laugh:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards