collapse

Auteur Topic: Madeira Top Of Flop?  (gelezen 9931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Gepost op: 17 maart 2009, 20:24:06 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]De huwelijksreis...we zitten er een beetje tegenaan te hikken. Wel of niet gaan en zo ja: wanneer en waarheen?
Mijn a.s. en ik hebben namelijk allebei een baan waarbij we verplicht vrij zijn in de bouwvakantie.
En op vakantie gaan in deze periode (zeg tussen half juli en half augustus) is gewoon 1,5x zo duur als anders.  :sad:
Nu trouwen wij een week voordat de bouwvak start, dus we moeten na de bruiloft nog 5 dagen werken.
En dan? Als we niet op honeymoon gaan, dan hebben we 3/4 weken verplicht vakantie en zitten we (getrouwd :tongue: ) thuis...

Had toch alvast zitten zoeken naar mooie hotels/appartementen en kwam daarbij ook op Madeira.
Zag er leuk, en niet onbelangrijk, betaalbaar uit. Nu zijn over Madeira in onze kennissenkring de meningen erg verdeeld.
De een vind het hélemaal super en de ander verklaart ons voor gek mochten we daarheen gaan.

Dus mijn vraag, Madeira: DOEN of NIET DOEN?

Hebben jullie tips:
- wat leuk/niet leuk is daar qua plaatsje/hotel
- is het er in juli mooi weer (schijnt er heel vaak te regenen en wij willen ZON! :cool: )
- hoelang zou je blijven
- auto huren, etc.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!  :biggrin: [/font]
[/color]

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2009, 22:02:03 »
Wij hebben voor september onze huwelijksreis naar Madeira geboekt. Misschien zou je Anna Livia een pb kunnen sturen, want die is net terug...

Wij hebben wel een huurauto, maar zitten ook niet in een stad, maar lekker een schattig klein hotelletje ergens buitenaf. Verder heb ik heel veel positieve reacties gehoord, maar het ligt er natuurlijk aan wat je wilt op vakantie. Wij willen geen twee weken aan het strand liggen, maar ook leuke/ mooie dingen zien en dingen doen.
Verder kan ik je over het weer niet zoveel vertellen in die periode. Misschien is het handig om gewoon op internet vakantiebeoordelingen te bekijken en je aan de hand daarvan een beeld te vormen?

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2009, 22:16:52 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Anna Livia PBen...das een goeie, zie nu dat ze idd weer terug is!

En wat wij van de vakantie verwachten? Zowiezo fijn ontspannen en een dagje luieren met een goed boek afwisselen met een dagje cultuur o.i.d.
Ow ja...mijn a.s. moet ook lekker in de zee kunnen poedelen (das zo'n waterrat haha  :tongue: )

Waarom niet op internet zoeken naar vakantiebeoordelingen? Heb ik gedaan, maar vaak staan er maar 1 of 2 recente reacties en weinig info waar je écht wat aan hebt. Dus ik dacht "laat ik op het forum eens een balletje opgooien".

Mag ik vragen waar je naar toe gaat op Madeira? [/font]
[/color]

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2009, 22:20:12 »
Wij hebben op www.elizawashere.nl een klein hotelletje gevonden. Namelijk deze: *even zoeken* Gevonden!

Tammy

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2009, 22:22:58 »
DOEN!
Wij zijn er verleden jaar geweest en we vonden het er prachtig en heerlijk.
Veel regen valt trouwens best wel mee, het ligt er een beetje aan aan welke van van het eiland je zit. Wat het weer betreft zit je het beste aan de zuidkant van het eiland. Wij zaten in de buurt van de hoofdstad Funchal (hotel Oceans Garden, aanrader) en dus niet super toeristisch (dat zit je wel in Funchal, heel erg zelfs) maar wel daar in de buurt. Daardoor konden we elke avond gezellig in de stad gaan eten, zonder dat we ver hoefden te reizen.
Ik zou je wel aanraden om een auto te huren. Madeira heeft een aantal microklimaten, daardoor is de natuur bijna na elke berg weer anders (ook het weer trouwens!). Het gaat van droog en ruig naar groen en fleurig.
Het is echt de moeite waard om het eiland te bekijken en ook goed te doen om zelf over het eiland te rijden.
Wij zijn 15 dagen geweest en dat was op zich een goede lengte. We hebben daarvan 11 dagen een auto gehad en lekker 'gecruisd' en dan nog een paar dagen rust genomen. Tip: regel de auto in Nederland, da's vele malen goedkoper!! Wij hadden eerste 7 dagen gehuurd vanuit Nederland, maar hebben dit daar nog verlengd. Die paar dagen daar, waren net zo duur als de week ervoor.
Grappig is dat mijn mannetje net nog zegt: "ik zou er eigenlijk zo weer heen gaan".
Ik denk dat dat het best aangeeft wat ons idee van Madeira is.
Oh ja, niet geheel onbelangrijk: er zijn prachtige, romantische zonsondergangen te zien.... heerlijk!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2009, 22:24:26 door Tammy »

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2009, 22:33:41 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]@ vangarderen: Ooooo ziet er prachtig uit joh! (ik heb die website bij mijn favorieten gezet, die kon ik nog niet!)

@Tammy: wat een superverhaal! En als het ff romantisch kan worden, dan gaan we zeker hahaha!!!  :biggrin: [/font]
[/color]

xbruidjex

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2009, 23:10:57 »
persoonlijk zou ik het zelf niet doen.

ik ben stewardess en bij ons staan de vluchten daar naar toe bekend als de oudjes vluchten.
het is een eiland met hele mooie straatjes en dorpjes. het is een echt wandel eiland, de natuur is prachtig.
maar je moet er niet heen gaan als je ook op het strand wilt liggen. er zijn namelijk geen stranden (volgens een passagier 1tje ergens maar geen idee waar). de zee kun je in maar dan moet je eerst over keien lopen.. dus waterschoenen zijn aan te raden.

toevallig is vorige maand ons vliegtuig stuk gegaan dus toen heb ik daar 1 dag in het hotel gezeten. de mensen zijn vriendelijk het eiland is mooi groen.. maar ik denk echt dat je van wandelen moet houden. (persoonlijke mening natuurlijk).
wij zijn nog even naar funchal gegaan wat erg toeristisch is..

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2009, 06:09:51 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8B0000\"]Ta, het is idd een eiland waar je voor de omgeving naartoe gaat, niet voor het wilde nachtleven of de mooie stranden, want die zijn er idd niet. Wel zijn er aardig wat zwembaden die ook een stukje zee bijgetrokken hebben, dus je kunt wel in zee zwemmen. Daarbij zijn er genoeg manieren om de zee op te gaan (dolfijnen kijken ed) waarbij je vaak ook wel de gelegenheid krijgt even te zwemmen...

Wij zijn afgelopen september geweest, en vonden het helemaal fantastisch! Het is een prachtig eiland qua natuur, mensen zijn vriendelijk en spreken allemaal Engels, en het weer was geweldig! Wat mij betreft zeker een aanrader, en wij gaan ook absoluut nog wel een keer terug, maar als je niet van een heel rustige vakantie houdt, is het misschien niet zo'n aanrader :wink:[/color][/font]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2009, 18:58:14 »
ik ben inderdaad net terug, dus zal even mijn ervaringen vertellen. :)

De hoofdconclusie is dat wij een heerlijke week hebben gehad!

Wij hadden een bungalow in Arco de Sao Jorge (via Elizawashere). Echt een heel mooi complex met veel bloemen en privé gelegen bungalows. We waren gewaarschuwd dat het aan de noordkant slechter weer zou zijn. Toen we aankwamen goot het inderdaad uit de lucht en was het heel mistig. De rit naar de bungalow vanaf het vliegveld was daardoor wel avontuurlijk (smalle bergweggetjes, vijf meter zicht) maar mijn man met stalen zenuwen heeft ons er goed doorheen geloodst. :wink:

De dag erna was het nog een beetje fris, maar de rest van de week hebben we echt schitterend weer gehad! We hebben schandalig weinig ondernomen, maar heel veel zitten lezen op de veranda (met de twee buurtkatten op schoot). We zijn een dag naar Funchal geweest, dat vond ik wat tegenvallen. maar ik had er misschien meer van verwacht en wij hebben al heel wat grote steden bezocht dus toen vond ik Funchal niet heel "speciaal", maar wel leuk om een dagje te slenteren. We zijn ook nog een dag door het westelijke deel van het eiland gecrossed met adembenemende uitzichten op zee en in het midden, echt heel mooi om te zien.

Inderdaad zaten we op een oudjesvlucht maar dat maakte ons niets uit, wij wilden een rustige vakantie en dat is helemaal goed gelukt. In het complex waar wij zaten werd elke ochtend het ontbijt aan de deur gehangen en kwamen er elke dag twee dames alles schoonmaken en de voorraad aanvullen (koffie, melk, eieren). Echt superservice was dat. Alleen het restaurant aan de overkant (en tevens het enige in de buurt) was echt slecht. Zo erg dat we er heel erg om moesten lachen, eten dat uit de diepvries kwam, geen andere klanten en geen sfeer. maar de rest van de week heb ik lekker gekookt (beetje makkelijk, soms gewoon gebakken eieren op brood, maar ook een keer zalm en aardappels uit de oven). Dat vond ik wel het voordeel van een bungalow tov een hotel, dat je lekker je eigen keuken en koelkast hebt.

Nou goed, lang verhaal, als je houdt van wandelen (wat wij niet echt gedaan hebben maar dat kan daar dus prachtig), van hele mooie natuur en van heel veel rust dan kan ik je Madeira absoluut aanraden!

Wij zaten dus hier.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2009, 19:06:50 door Anna Livia »

Ewesterhoud

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2009, 20:14:56 »
Mijn ouders zijn er vorig jaar geweest en kwamen helemaal enthousiast terug. We hebben de foto's bekeken en het zag er heel gaaf uit.

Ik denk wel dat je een beetje sportief aangelegd moet zijn. Mijn ouders hebben werkelijk fantastische wandelingn gemaakt, maar als je daar niet van houdt, weet ik niet of er nog andere leuke dingen te doen zijn.

Als ik wat vaker vakantie zou hebben, zou ik er zeker naartoe gaan!

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2009, 10:38:47 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]O ja hoor lijkt ons heerlijk: ontspannen in een mooie natuur met veel bloemen!
Een zwembad is ook goed hoor, maar zijn daar helemaal geen zandstrandjes dan?

Wij houden ook best wel van een wandeling. Heb je op Madeira echte wandelschoenen nodig?
Of lukken deze tochten ook goed op stevige sportschoenen?[/font]
[/color]

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2009, 10:49:19 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Stevige sportschoenen moet ook lukken, hoor! De meeste wandelroutes lopen over "levada's" (soort waterkanaaltjes), waar je heel goed op kunt lopen. Als je googlet op Madeira en wandelen kom je daar vast info over tegen :)
Wij hebben onze hele vakantie op slippers gelopen, omdat we de wandelschoenen niet konden meenemen (heel verhaal), maar hebben toch ook best stukken gewandeld: prima te doen :biggrin:


EDIT zandstrandjes zijn er idd niet. Ja, eentje geloof ik, maar daar moet je echt naar zoeken :wink: [/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2009, 10:49:57 door _mirjam_ »

xbruidjex

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2009, 13:53:30 »
ik had ook gehoord dat dat ene zandstrandje ook niet heel groot is.
en waar die op het eiland ligt.. geen idee.. misschien even googlen.

goeie platte schoenen raad ik wel aan daar. toen ik daar gestrand was had ik alleen mijn uniform aan en hoge pumps en dat is geen aan rader haha.

de straten daar zijn gemaakt van veelal veel keien en kleine steentjes

Tammy

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2009, 19:20:04 »
Het (mini)zandstrandje is bij Seixal en er is er nog eentje, maar die wetenw e niet meer precies te liggen.
Om je even een klein kijkje te geven:

uitzicht vanaf een van de bochtige weggetjes

dit is een levada, waar langs je prachtig kunt wandelen (ook op sportschoenen!)

need I say more?
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2009, 19:21:12 door Tammy »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2009, 22:21:09 »
oh ja Tammy ik moest nog aan je denken (met je advies over de ligging van de quinta in het Noorden) toen we de eerste dag met regen en zware mist moesten rijden. :wink: Gelukkig de rest van de week mooi weer gehad. :)

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2009, 09:32:35 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Tammy wat een mooie fotoos!!! Das wel heel idyllisch, we zijn nog nooit naar een bestemming geweest met zoveel groen en natuur, maar dit is echt prachtig!  :cool:  Toch bij mijn vrienden eens even navragen waarom zij zo negatief over Madeira waren/zijn, want wat ik hier lees/zie bevalt mij best wel!

Zou 15 dagen te lang zijn? Of kun je je daar echt wel 2 weken vermaken? Ik zit even reisjes te kijken, maar de meeste reizen in de zomervakantie zijn óf voor 8 dagen óf voor 15 dagen. Wij vinden 8 dagen een beetje weinig, omdat we daarna nog 3 weken thuis zitten dan (willen meteen weg als we vakantie hebben). Op zich niet erg, maar dan ga je toch je alledaagse dingen doen en op vakantie gun je jezelf om te rusten.

Er zijn naast die 2 zandstrandjes toch ook wel andere (keien/steentjes)strandjes? Of zijn het allemaal hoge rotsen en kliffen zoals op Tammy's 1e foto? Als je een dagje met de auto weg bent dat je dan ook naar een strandje kan rijden ofzo. Ik zal er ook even op googlen!  :biggrin:  (hihi ik raak stiekem heel enthousiast!) [/font]
[/color]

Tammy

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2009, 19:04:24 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'218199\' date=\'19 March 2009, 22:21\']oh ja Tammy ik moest nog aan je denken (met je advies over de ligging van de quinta in het Noorden) toen we de eerste dag met regen en zware mist moesten rijden. :wink: Gelukkig de rest van de week mooi weer gehad. :)[/quote]

Hihi, ik ben wel heel erg blij dat dat dan niet doorgezet heeft hoor!
Wel genoten dus?

Ellie, wij waren dus 15 dagen en we hebben wel wat dingen twee keer bekeken. We zijn bijvoorbeeld twee keer de hoogvlakte op geweest en wat vaker naar leuke dorpjes terug gegaan.
Maar we vonden het goed te doen hoor. We gingen vaak iets bekijken en dan daarna naar een strandje en dan even lekker zwemmen.
Als je alles lekker een beetje relaxed doet en lekker wat dingen gaat bekijken, wandelen enzo, dan kun je best 15 dagen gaan.
En wij hebben echt geen rust in onze kont, en uiteindelijk dus maar een dag aan het zwembad gezeten met een boek.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2009, 19:08:05 door Tammy »

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2009, 10:05:12 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Gister begrepen dat mijn collega voor 12 dagen naar Madeira gaat in mei!
"Leuk kun je misschien het één en ander uithoren over het eiland" hoor ik jullie denken, maar...
...mijn collega valt in de categorie "ouwe l@llen", hij is dus 65.
En alles wat hij doet of heeft gedaan, vind ik zo NIET hip én hij heeft altijd alles leuker en beter meegemaakt.
Dus stel dat als ik na de honeymoon mijn verhaal ga doen over Madeira, dan heeft hij nog wel iets in de overtreffend trap te vertellen en is mijn verhaal niet boeiend meer  :dry: [/font]
[/color]

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2009, 10:19:52 »
Ook al aan de Azoren gedacht :)?

Elliebellie

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2009, 11:34:16 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]De Azoren...nee dat ken/kon ik nog niet...
Heb net even gegoogled, ziet er ook zo mooi als Madeira uit!
Ik ga me even verder oriënteren of dit ook wat is voor ons.
Dank je wel Patriesje, ben jij hier zelf geweest?[/font]
[/color]

Swiffer

  • Gast
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #20 Gepost op: 24 maart 2009, 11:43:59 »
Qua weer heb je misschien hier wat aan

http://www.weeronline.nl/Portugal/Madeira.htm

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Madeira Top Of Flop?
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2009, 14:12:51 »
De Azoren, daar gaan wij in juni naar toe. Het zijn verschillende eilanden en vnl het hoofdeiland wordt druk bezocht. Elk eiland is anders en daarom heb je ook wel 2 weken nodig. Aanbod is klein, want niet toeristisch. Wij overnachten in agricultura's: kleinschalige boerderijhotelletjes.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards