collapse

Auteur Topic: Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd  (gelezen 26410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Gepost op: 27 april 2009, 14:13:40 »
wij gaan binnenkort trouwen en we gaan het heel simpel houden en goedkoop mogelijk. dit omdat we weinig te besteden hebben en omdat ze zwanger is. we willen in ieder geval de volgende dingen doen:
-trouwen stadhuis
-kaartjes sturen natuurlijk
-eten(lunch of diner met naaste familie alleen, man of 20)
-ringen uiteraad
-en op vakantie meteen daarna(kort hoor)

wat eventueel erbij doen, zitten we nu te bekijken of het mogelijk is.
-fotograaf hoort er eigenlijk wel bij he.
-receptie voor rest familie en collega's en kennissen.
-bedankjes voor getuigen en gasten.

wat ik nu zat te denken of we misschien zoveel mogelijk dingen zelf kunnen doen of regelen.
niet omdat we nu zo gierig zijn maar gewoon niet te veel te spenderen hebben.

ik hoop op vele reacties

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2009, 14:34:10 »
Hallo Rubbie,

Allereerst gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk en de zwangerschap!
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je volgens mij verschillende onderwerpen met budgettips vinden!

Veel succes!

~M*M~

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2009, 14:40:58 »
gefeliciteerd en zoals anniek al aangeeft er zijn genoeg tips te vinden hier! gewoon even zoeken.

willen jullie geen speciale kleding voor die dag? ook al is je vriendin zwanger dan nog is het leuk om je een bruidje te voelen.
fotograaf: zijn er mensen in je omgeving die misschien een goede fotocamera hebben? ik zou persoonlijk graag foto's willen hebben van de dag.

een tip waar een budget bruiloft niet zonder kan is marktplaats en dergelijke sites.
daar kan je echt alles en iedereen vinden voor je bruiloft.

succes

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2009, 14:47:16 »
Hier wat tips:
-trouwen stadhuis
Dat is op bepaalde momenten gratis. Zoek uit hoe dat in jullie gemeente zit. Wil je toch in een trouwzaal of andere bijzondere locatie trouwen, kijk dan goed welke dagen je dat doet. Vrijdagen en zaterdagen zijn meestal het duurst.
-kaartjes sturen natuurlijk
Je kunt de trouwkaarten zelf maken. Je kunt ze laten drukken, dat kost geld, of zelf uitprinten. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een goede printer (of iemand in je omgeving die er eentje heeft) en mooi papier (dat kun je bij de betere kantoorboekhandel kopen). Heel veel tips hiervoor staan in het Doe-het-zelf onderdeel van het forum.
-eten(lunch of diner met naaste familie alleen, man of 20)
Dit kun je ergens doen (tip: Kies dan altijd voor een "buffet", of, ook leuk, een "koffietafel". Dit is ook een broodmaaltijd maar net iets uitgebreider. Vaak zit er soep bij, wat salades en iets warms, bijvoorbeeld een kroket o.i.d.). Ook kun je het thuis/bij je ouders/bij een bekende thuis doen. Dat is nog goedkoper, maar zorg wel dat je dan wat vrienden/familieleden paraat hebt staan om te regelen, om te voorkomen dat je zelf in je trouwkloffie in de keuken staat te sloven.
-ringen uiteraad
Wij hadden ook een klein budget voor de ringen. Wij zijn bij Lucardi geweest, die heeft erg veel voordelige ringen, is zeker een bezoekje waard. Wij zijn er uiteindelijk niet geslaagd, want wij wilden witgoud, en daar hebben ze niet veel keus in. In geelgoud echter wel, en goed betaalbaar!! Ook kun je een kijkje nemen bij een Siebel-juwelier, die hebben een goed en relatief "voordelig" huismerk in ringen. Als zelfs deze ringen nog te prijzig zijn kun je in plaats van voor een trouwring ook een vriendschapsring kiezen. Die zijn voordeliger.
-en op vakantie meteen daarna(kort hoor)
Van vakanties heb ik niet zo heel veel verstand, maar misschien een paar dagen lekker weg in eigen land of anders een korte stedentrip?

-fotograaf hoort er eigenlijk wel bij he.
Fotograaf kun je zo duur maken als je wilt. Wil je een uitgebreide fotosessie (geposeerd/op allerlei locaties) of is het voor jullie voldoende dat er tijdens de dag foto's gemaakt worden? Je kunt overwegen een fotograaf maar voor 2 uurtjes in te huren (dan fotografeert hij jullie tijdens een kleine "sessie" en het officiele gedeelte van de dag) en dan familieleden en vrienden vragen hun (digitale) camera's mee te nemen om nog meer foto's te maken. Laat dan wel weten welke dingen je graag terug wil zien! Overigens loont het ook goed in je omgeving rond te vragen. Vaak kent iemand in je omgeving via via wel weer een vriend/familielid/collega die een goede cameraheeft en een goede hobbyfotograaf is/een fotografiecursus volgt. Zo iemand maakt vaak prachtige foto's en kost weinig tot niks!
-receptie voor rest familie en collega's en kennissen.
Voor een receptie geldt hetzelfde als een lunch. Je kunt het ergens laten doen (shop dan goed rond voor verschillende prijzen en laat op de locatie duidelijk merken dat je een klein budget hebt, misschien kan er nog iets van de prijs af!), of je regelt het zelf. Misschien ken je iemand die op een school werkt (aula), of een bedrijfskantine kan regelen o.i.d. Kwestie van zelf drank en hapjes inslaan, paar familieleden/vrienden mobiliseren om de boel in de gaten te houden en vieren maar!
-bedankjes voor getuigen en gasten.
Ook hier zijn een hoop leuke en goedkope dingen in te vinden. Ik weet niet waar jullie van houden, maar neem eens een kijkje in het Doe-het-zelf gedeelte en tik in de zoekmachine "bedankjes" in!
Hopelijk heb je iets aan mijn tips!
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 14:47:48 door Inx »

Tigru

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2009, 15:53:55 »
Allereerst gefeliciteerd zowel met jullie aanstaande huwelijk als met de kleine op komst! Dubbel feest :biggrin:

Wij hebben ook op veel dingen bezuinigd, kaarten, bedankjes maak ik allemaal zelf (ok, mijn vriend mag mee knutselen). Zo ook corsages en meer.

Fotograaf hebben wij waarschijnlijk (dit is nog niet zeker, maar we hopen het) een student fotografie...

Verder is veel al gezegd hierboven. Veel succes met plannen.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2009, 16:22:45 »
heel erg bedankt allemaal. en zeker spannend jaar dit jaar dus voor ons. voor stadhuis heb ik al gekeken ja. wij gaan in de ochtend trouwens is het iets van 160 euro of zo vind ik ook nog geen probleem. kaartjes wil ik wel zelf proberen te maken en bedankjes ook. en ja natuurlijk willen we ook wel kleding. maar ja inderdaad een jurk via marktplaats is geen probleem. maar ringen en zaaltje huren voor ongeveer 2 uur zal denk ik het meeste gaan kosten dus he.

zullen we rond de 500 euro kunnen redden misschien????nee nu ik dat zo typ denk ik zal wel tegen de 700 á 800 komen

Tigru

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2009, 16:24:25 »
Het gaat harder dan je denkt, onze eerste budget bedroeg 2000, al snel 4000 en waarschijnlijk wordt het 6 a 7000 :S

Je kunt ook nog altijd thuis een feestje houden, met catering... Als je het feestelijk aankleedt, hartstikke leuk.

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: 27 april 2009, 16:35:26 »
[quote name=\'rubbie\' post=\'226282\' date=\'27 April 2009, 16:22\']heel erg bedankt allemaal. en zeker spannend jaar dit jaar dus voor ons. voor stadhuis heb ik al gekeken ja. wij gaan in de ochtend trouwens is het iets van 160 euro of zo vind ik ook nog geen probleem. kaartjes wil ik wel zelf proberen te maken en bedankjes ook. en ja natuurlijk willen we ook wel kleding. maar ja inderdaad een jurk via marktplaats is geen probleem. maar ringen en zaaltje huren voor ongeveer 2 uur zal denk ik het meeste gaan kosten dus he.

zullen we rond de 500 euro kunnen redden misschien????nee nu ik dat zo typ denk ik zal wel tegen de 700 á 800 komen[/quote]

Ik ben bang dat 500 euro wel erg weinig is. Helemaal als ik je verhaal lees.
160 euro voor de ceremonie, is meer dan 1/3 van je budget.
Kun je niet gratis trouwen? Dan heb je weer 160 euro over (hoewel je hebt wel wat papieren nodig die sowieso geld kosten).
Als je het feestje thuis geeft, scheelt dat ook weer zaalhuur. Want dat kost ook behoorlijk wat over het algemeen...
En bedankjes zou ik dan ook meteen schrappen.

Hoeveel mensen wil je uitnodigen? Want dat maakt natuurlijk ook veel uit...
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 16:36:38 door @nniek »

lune

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: 27 april 2009, 16:36:05 »
Onder de 1000 euro is echt wel heeeel weinig hoor.

Wij wilden onder de 5000 blijven en zitten nu toch al aan bijna 10000 :oops:

-ringen; zou ik zo min mogelijk op besparen, je draagt ze tenslotte de rest van je leven. Dat is ook waar wij het meeste aan uitgegeven hebben.

- diner; regel het zelf! Zeker voor zo weinig mensen lukt dat makkelijk. Moeders, vriendinnen de dag vantevoren gezellig met een groepje (of meerdere groepjes in meerder huizen) de keuken in en dingen maken die goed te bewaren/op te warmen zijn. Dan ben je voor 150 euro ofzo wel klaar, anders is het al gauw 20 euro pp.

-fotograaf; een bekende die graag fotograveert, of studente idd.

- kaartjes; misschien ook een bekende die handig is? Anders zelf maken, evt zelfs zelf schrijven voor zo weinig mensen kan dat prima!

-bedankjes; koop een paar meter tule op de markt, lintjes, snoepje, kaartje eraan en klaar. Maar bedankjes blijven gewoon prijzig, zeker als je hoopt onder de 1000 euro te blijven zou ik het gewoon laten.

-vakantie; ga lekker kamperen! of anders, lastminutes checken.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: 27 april 2009, 16:40:17 »
Even heel bot hoor, maar als je aangeeft zo rond de 500 euro te hebben voor het trouwen, en er is een kleine op komst .. waarom houd je het dan niet gewoon bij de formaliteit op het stadhuis?

Dat zou ik doen, persoonlijk. Want met eten, receptie, jurk van marktplaats, ringen - dat ga je niet redden voor 500 euro, en waarschijnlijk ook al niet voor 7 á 800 euro.

Ik zou later lekker een feestje vieren als ik er wel het geld voor had.

lune

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: 27 april 2009, 16:51:46 »
inderdaad..

of doe wel het eten (zelfmaken) en ringen, gratis trouwen en dan nog een hotelletje boeken, dan ben je dat ook al makkelijk kwijt.
Ik weet ook niet wat 'goedkope' ringen kostten maar ik ben bang dat je daar alleen al gauw 300 euro aan kwijt bent, en dan heb je echt weinig keus hoor.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2009, 17:03:22 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'226293\' date=\'27 April 2009, 16:40\']Even heel bot hoor, maar als je aangeeft zo rond de 500 euro te hebben voor het trouwen, en er is een kleine op komst .. waarom houd je het dan niet gewoon bij de formaliteit op het stadhuis?

Dat zou ik doen, persoonlijk. Want met eten, receptie, jurk van marktplaats, ringen - dat ga je niet redden voor 500 euro, en waarschijnlijk ook al niet voor 7 á 800 euro.

Ik zou later lekker een feestje vieren als ik er wel het geld voor had.[/quote]

Hier zit op zich wel iets in. Wij hadden hetzelfde als jullie, ik was 18 toen ik zwanger raakte en ik ben op mijn 19e met mijn vriend en mijn beste vriend en mijn vriend's beste vriend op een (gratis) maandagochtend naar het gemeentehuis gegaan. We hebben een geregistreerd partnerschap gesloten. Want ook wij hadden bijna geen cent te makken, we wilden niet "trouwen om het kind", en als we wel zouden trouwen wilden we wel mensen uitnodigen en een feestje geven. Dus een geregistreerd partnerschap. Een maand later is ons zoontje geboren.
Nu gaan we, als ons zoontje bijna twee jaar is, alsnog trouwen. Met een kerkdienst, een receptie (best groot, met 120 mensen) en een lekker buffet met een klein groepje mensen (20 mensen). In een mooie jurk (slank en wel  :laugh: ) en een mooi pak, met mooie ringen erbij. Nog geen mega-dure bruiloft, maar wel eentje die toch zo'n 4000-5000 euro gaat kosten. Nu kan dat wel.
Misschien iets om over na te denken!

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: 27 april 2009, 17:06:17 »
jaja ik begrijp jullie reacties hoor heel logisch allemaal. maar wij gaan trouwen natuurlijk omdat we van elkaar houden en omdat we bij elkaar willen zijn/blijven maar het is ook zo dat het beter is om te trouwen als je baby krijgt. of tenminste beter, als je niet trouwt ben je ook geld kwijt aan van alles en nog wat. en tuurlijk moeten het ook wel wat leuke ringen zijn he. maar misschien dat we dan toch maar geen receptie moeten doen he. maar aan de andere kant als je dat wel doet en alle familie kennissen en collega's komen dan krijg je daar van toch weer kado's etc of geld. en dat kan je weer gebruiken voor een last minute.

gasten zullen er niet zoveel zijn horo trouwens. bij de stadhuis en eten aleen naaste familie. dus iets van 20 á 25 denk ik. en bij receptie misschien rond de 50.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: 27 april 2009, 17:11:20 »
[quote name=\'rubbie\' post=\'226305\' date=\'27 April 2009, 17:06\']jaja ik begrijp jullie reacties hoor heel logisch allemaal. maar wij gaan trouwen natuurlijk omdat we van elkaar houden en omdat we bij elkaar willen zijn/blijven maar het is ook zo dat het beter is om te trouwen als je baby krijgt. of tenminste beter, als je niet trouwt ben je ook geld kwijt aan van alles en nog wat. en tuurlijk moeten het ook wel wat leuke ringen zijn he. maar misschien dat we dan toch maar geen receptie moeten doen he. maar aan de andere kant als je dat wel doet en alle familie kennissen en collega's komen dan krijg je daar van toch weer kado's etc of geld. en dat kan je weer gebruiken voor een last minute.

gasten zullen er niet zoveel zijn horo trouwens. bij de stadhuis en eten aleen naaste familie. dus iets van 20 á 25 denk ik. en bij receptie misschien rond de 50.[/quote]

Ja, maar als je mijn verhaal leest zie je dat wij dus eigenlijk precies hetzelfde hebben gedaan. Natuurlijk, als jullie nu willen trouwen moet je het gewoon doen. Maar een "trouwdag" is niet je enige optie. Een geregistreerd partnerschap is precies hetzelfde als een huwelijk. Voor jullie kindje is dan ook meteen alles geregeld, precies hetzelfde als bij een huwelijk. Een geregistreerd partnerschap kun je later omzetten in een huwelijk. Dit kan simpel, doormiddel van een handtekening, maar ook met een ceremonie. Jullie kunnen dus op dit moment als dat beter uitkomt, gewoon een gratis geregistreerd partnerschap afsluiten (kost je bijna niks, alleen wat geld voor de papieren enzo.), dat dan bijvoorbeeld vieren met een lekker etentje met naaste familie/vrienden. Als je wilt kun je eventueel vriendschapsringen kopen (die zijn ook prachtig en veel en veel goedkoper, je bent vaak onder de 100 euro klaar. Dan lekker doorzwangeren en als jullie kindje er is en jullie hebben wat meer geld, alsnog trouwen en dan wel met alles erop en eraan, en een mooie (gouden) ring.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 17:12:00 door Inx »

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: 27 april 2009, 17:34:04 »
[quote name=\'Inx\' post=\'226306\' date=\'27 April 2009, 17:11\'][quote name=\'rubbie\' post=\'226305\' date=\'27 April 2009, 17:06\']jaja ik begrijp jullie reacties hoor heel logisch allemaal. maar wij gaan trouwen natuurlijk omdat we van elkaar houden en omdat we bij elkaar willen zijn/blijven maar het is ook zo dat het beter is om te trouwen als je baby krijgt. of tenminste beter, als je niet trouwt ben je ook geld kwijt aan van alles en nog wat. en tuurlijk moeten het ook wel wat leuke ringen zijn he. maar misschien dat we dan toch maar geen receptie moeten doen he. maar aan de andere kant als je dat wel doet en alle familie kennissen en collega's komen dan krijg je daar van toch weer kado's etc of geld. en dat kan je weer gebruiken voor een last minute.

gasten zullen er niet zoveel zijn horo trouwens. bij de stadhuis en eten aleen naaste familie. dus iets van 20 á 25 denk ik. en bij receptie misschien rond de 50.[/quote]

Ja, maar als je mijn verhaal leest zie je dat wij dus eigenlijk precies hetzelfde hebben gedaan. Natuurlijk, als jullie nu willen trouwen moet je het gewoon doen. Maar een "trouwdag" is niet je enige optie. Een geregistreerd partnerschap is precies hetzelfde als een huwelijk. Voor jullie kindje is dan ook meteen alles geregeld, precies hetzelfde als bij een huwelijk. Een geregistreerd partnerschap kun je later omzetten in een huwelijk. Dit kan simpel, doormiddel van een handtekening, maar ook met een ceremonie. Jullie kunnen dus op dit moment als dat beter uitkomt, gewoon een gratis geregistreerd partnerschap afsluiten (kost je bijna niks, alleen wat geld voor de papieren enzo.), dat dan bijvoorbeeld vieren met een lekker etentje met naaste familie/vrienden. Als je wilt kun je eventueel vriendschapsringen kopen (die zijn ook prachtig en veel en veel goedkoper, je bent vaak onder de 100 euro klaar. Dan lekker doorzwangeren en als jullie kindje er is en jullie hebben wat meer geld, alsnog trouwen en dan wel met alles erop en eraan, en een mooie (gouden) ring.
[/quote]

dit lijkt mij gezien jullie situatie veel beter
als je man of 20/30 mee eten moet nemen katjing!!
en 50 man een feest tikt ook al lekker hard aan je moet zowiezo wel denken bij een loctie tussen de 22 en 35 euro

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2009, 17:36:59 »
Inx, ik ben het helemaal met je eens.

Sorry hoor, maar je wilt dus eten met 20 a 25 man, en een receptie voor 50? Wij hadden eten voor 25 man en een receptie voor 75, en wij waren daarvoor alleen al 8000 euro kwijt. Natuurlijk kun je het veel goedkoper doen als je een andere locatie kiest of zelf kookt of wat dan ook, maar hoe je het ook wendt of keert, als je er ringen bij rekent ga je dat echt niet redden met 500 euro.

Ik snap dat jullie van elkaar houden en dus willen trouwen, en dat getrouwd zijn voor je je kindje krijgt een hoop bureaucratische rompslomp uit de weg ruimt. Maar dat alles kun je ook regelen met een geregistreerd partnerschap. Dan houd je een groot deel van het geld lekker in je zak - voor 500 euro kun je best een boel kinderkleertjes en luiers kopen. En dat lijkt me toch een stuk praktischer dan dat geld uitgeven aan een diner dat opgegeten wordt en weg is.

Daarnaast - een receptie doen en dan hopen dat je genoeg geld of cadeau's krijgt zodat je nog een reis kunt boeken? Ten eerste (maar dat ben ik he, da's heel persoonlijk) nodig je toch geen mensen uit in de hoop op geld? Ten tweede - echt, kijk naar je prioriteiten. Wat is nou belangrijker? Goed geregeld voor je kind, of krap bij kas door een feestje dat niet nodig was?
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 17:39:57 door Lyanna »

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: 27 april 2009, 17:39:43 »
wij zijn voor diner 20 man
en feest 75 man

2250 euro kwijt en dan hadden we al een hele scherpe offerte

dussss iets om misschien om over na te denken

en dat mensen geld geven
als iemand niet de hele dag komt moet je er ook niet van uit gaan dan er minstends 50 euro per stel in de flop zit
(dat kan ik mijn ook heel goed voorstellen)

Ratatosk

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #17 Gepost op: 27 april 2009, 17:44:04 »
Nou alleen eten met 20 man kost al 500 euro en dan heb ik een HELE goedkope tent uitgezocht waar je voor 25 euro de man all-in kunt eten en drinken.
Dan heb je ook nog de ringen die je toch de rest van je leven wilt houden.. laten we zeggen, 500 euro?
Dan zit je al op tweemaal je budget..
Ik denk dat je aan de tips van Lune nog het meeste hebt.

En op geld van de gasten mag je mijns inziens niet rekenen.

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #18 Gepost op: 27 april 2009, 17:57:13 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'226321\' date=\'27 April 2009, 17:44\']Nou alleen eten met 20 man kost al 500 euro en dan heb ik een HELE goedkope tent uitgezocht waar je voor 25 euro de man all-in kunt eten en drinken.
Dan heb je ook nog de ringen die je toch de rest van je leven wilt houden.. laten we zeggen, 500 euro?
Dan zit je al op tweemaal je budget..
Ik denk dat je aan de tips van Lune nog het meeste hebt.

En op geld van de gasten mag je mijns inziens niet rekenen.[/quote]


*huil*  :'( wij hebben geen goedkope freettent :sad:
nee maar gein wij zijn dus 500 euro kwijt voor 20 pers voor een drie gangen diner bij onze feest locatie in het bos

http://www.fredeshiem.nl/
« Laatst bewerkt op: 27 april 2009, 17:58:01 door Ingedepinge »

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #19 Gepost op: 27 april 2009, 18:09:55 »
Allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en de zwangerschap van je vriendin!

Ik vraag me af hoeveel rompslomp het scheelt rondom jullie kindje.. verschillende vrienden om ons heen hebben ongehuwd kinderen en dat was allemaal prima en snel geregeld. Als moeder moet je het gaan erkennen dat de vader de vader is (voor de 26 weken zwangerschap als ik me niet vergis, voor worst case scenarios) en je moet bij de notaris de erfenis en voogdij (of is dat automatisch als de vader erkent is?) regelen. Als jullie op huwelijkse voorwaarden willen trouwen (ik zie het nergens staan maar ken jullie situatie niet) moet je toch langs die notaris dus is dat geen extra geregel.

Maar goed, anders zou ik denk ik ook nu "gratis" trouwen of geregistreerd partnerschap en later pas de jurk, trouwringen, receptie enzo. Want met een budgetbruiloft is niets mis maar het moet wel een reeel budget zijn dat klopt met je wensen en dan zie ik toch iets mis gaan nu..

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #20 Gepost op: 27 april 2009, 18:13:40 »
@ Kabouter: Dat is niet helemaal waar. De vader moet inderdaad het kindje erkennen, maar, zo werd ons op het hart gedrukt, de vader heeft dan NIET ook het gezag over het kind. Kortom, bij het verbreken van de relatie, of, als de moeder iets overkomt o.i.d. kan het kind mogelijk niet eens bij de vader blijven!! Daarom moet je naast het erkennen van het kind (als je geen partnerschap/huwelijk of samenlevingscontract hebt) gerechtelijk het ouderlijk gezag aanvragen. Dit kost een hoop rompslomp en trouwen/partnerschap is wel zo makkelijk dan :wink: Wij zijn in gemeenschap van goederen "getrouwd" en dan is alles in een keer voor bijna niks geregeld. :)

~M*M~

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #21 Gepost op: 27 april 2009, 18:16:28 »
als je naar de notaris zou gaan ben je ook al weer snel € 500 kwijt. lijkt me n dit geval niet zo handig.

ik vind de bovenstaande adviezen niet gek.
trouw lekker als je er meer geld voor over hebt maak er dan een onvergetelijke dag van.

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #22 Gepost op: 27 april 2009, 18:17:52 »
Aha, weer wat geleerd! Ik denk dat onze vrienden al een samenlevingscontract hadden.. maar inderdaad als je in gemeenschap van goederen trouwt (kan je ook op huwelijkse voorwaarden geregistreerd partner worden, klinkt raar) is het zonder tussenkomst van de notaris geregeld!

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #23 Gepost op: 27 april 2009, 19:54:09 »
beste mensen heel erg bedankt voor alle reacties. had ik niet verwacht hoor. kom wel is op andere forums en dan gaat dat niet zo snel. maaruh ik heb er nog effe over nagedacht in mei krijg ik natuurlijk weer vakantie geld, dus ik denk dat we dan wel rond de 1000 euro te besteden hebben. dus wie weet. ennuh ik had begrepen dat je inderdaad iets van 500 euro kwijt bent om te erkennen en zo. vandaar dat ik dacht dan kunnen we net zo goed trouwen. woensdag hebben we een afspraak ergens om te vragen voor zaaltje huren met eventueel eten erbij. dus dan weet ik meer wat er mogelijk is.

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #24 Gepost op: 27 april 2009, 19:59:54 »
volgens mij zijn wij vrouwen gewoon een beetje fanatiek bezig met trouwen :biggrin: :biggrin: :biggrin: vandaar die lekkere snelle reacties

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards