collapse

Auteur Topic: Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd  (gelezen 26409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tammy

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: 27 april 2009, 20:17:54 »
Ja, leuk he hoe enthousiast iedereen hier op het forum is. Nou moet ik ook wel zeggen dat je hier even een heel populair topic hebt gestart hoor  :tongue: !
Ik weet niet hoe lang je nog de tijd hebt, maar als je echt wilt trouwen dan denk ik dat je tot die tijd echt even elke 10 eurocent (=dubbeltje) even drie keer moet omkeren en echt even aan de spaar moet om er wat leuks van te maken.
Ik denk dat je vanaf 1500 euro er echt wel iets heel leuks van kunt maken, daaronder is het toch (volgens mij) alleen maar een boterbriefje halen.

Verder nog een budgettip: voor ringen kun je ook voor staal gaan, kijk maar eens naar Teno ringen. Prachtig, en voor minder dan 300 euro ben je helemaal klaar! -> klik!!

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #26 Gepost op: 27 april 2009, 20:19:39 »
en en en aliance heeft nu een ringen actie!
wij zijn voor 430 klaar die normaal 900 had gekost
duurt tot overmorgen maar onze juwelier zij dat het waarschijnlijk wel 2wkeen langer duurt

Holla

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #27 Gepost op: 28 april 2009, 01:00:15 »
En wij hebben leuke ringen bij de V&D gehaald voor 25 euro per stuk :biggrin: Hardstikke mooi en het gaat toch om het symbool :)

In elk geval, een stel wat ik ken was voor 700 euro ong. klaar en ze hadden:
- trouwkleding: (hij in een pak en zij in een galajurk)
- de ceremonie op het stadhuis met familie en vrienden met koffie/thee & wat lekkers
- Met z'n tweeen een rustmoment tijdens de maaltijd samen
- 's avonds konden wat vrienden langs komen om te borrelen

Goedkoper dan dit kun je het bijna niet krijgen. Je kunt niet voor onder de 1000 euro kleding, de ceremonie, ringen, en een receptie krijgen. Nouja, dan zou je je kleding heel goedkoop houden (maar ook tweedehands zit je zo aan een jurk+assecoires van meer dan 200 euro), ringen van minder dan 100 euro moeten doen en de receptie zelf moeten regelen.

Wij willen ook low-budget trouwen maar zitten al aan 2000 euro. Wanneer je een feest wil 's avonds ben je sowieso alleen daarvoor al zo 1000 euro kwijt, en wanneer je er dan nog wat dingen omheen wilt.. het tikt hard aan, gaat sneller dan je denkt.

Ik zou goed op papier zetten wat je allemaal wilt. Dan zou ik informeren hoe duur dat is (en hoeveel je er aan uit wilt geven) en vervolgens kun je uitrekenen hoeveel geld je kwijt zal zijn.

Succes!

Thora&Neanie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #28 Gepost op: 28 april 2009, 03:04:27 »
Gefeliciteerd met je trouwplannen en het kindje op komst.

Wij hebben ons wettelijk trouwen klein en goedkoop gehouden, het duurst was het trouwen zelf (had natuurlijk gratis gekund, maar we wilden persé op die datum en dan kon dat niet). Aanwezig waren 4 ouders, 4 oma's, 1 opa, 2 zussen+aanhang, 2 broers 1 met en 1 zonder aanhang, 3 hele goede vrienden en wijzelf (en 1 babyneefje maar die kostte niets). Ik heb net geprobeerd een lijstje te maken van wat die dag met 21 volwassenen gekost heeft (het kan een beetje afwijken het was ruim 3 jaar geleden, maar volgens mij heb ik het best aardig herinnerd/bij elkaar gezocht):

- pak bruid (gemaakt door moeder) materiaal + overhemd  +/- 35 euro    
- 'pak' bruidegom broek + jasje al in bezit overhemd 15 euro
- broodjes 21 pers. +/-20 euro (luxe broodjes, gesmeerd en belegd door mijn moeder en broer, lunch voordat we naar de trouwzaal gingen)
- vlaai +/- 70 euro (luxe 5 verschillende soorten)
- broodjes kebab +/- 85 euro ("diner" van de Turkse bakker sommige gasten hadden genoeg aan 1 anderen wilden er 2, chinees halen zou duurder geweest zijn)
- Rvs "trouw"ringen 20 euro (zijn later bij onze "echte" [topic=\"0\"]bruiloft[/topic] vervangen door onze huidige ringen)
- koffie/thee/ander drinken gedurende de dag (?) +/- 20 euro (?)
- 11 postzegels (39 cent) 4,29 euro (uitnodigen zelf gemaakt)
- bedankjes vistaprint magneetjes (25stuks gratis alleen verzendkosten) 4 euro

We waren zonder het werkelijke trouwen dus al ruim 270 euro kwijt en volgens mij hebben we het echt niet gek gemaakt, we hadden belachelijk goedkope ringen en zijn op de ceremonie na de hele tijd bij ons thuis geweest. Feestelijke kleding goedkoper vinden lijkt me ook lastig (tenzij je iets draagt dat je al hebt)

trouwen +/-350 + uittreksels en boekje totaal 400 ofzo
foto's gemaakt door schoonzusje (en andere aanwezigen, die doen dat nou eenmaal sinds iedereen een digitale camera heeft :) )
op de fiets naar trouwzaal, gasten eigen vervoer

We hadden ook nog cadeautjes voor de getuigen en we hebben erna voor de oma's en ouders wat foto's laten afdrukken maar wat dat kostte weet ik niet meer.  Bij ons was er geen baby op komst waar we voor spaarden. Ik denk dat in jullie situatie de manier waarop Inx het gedaan heeft de beste oplossing is, op een later moment kunnen jullie dan een feest met receptie en al dat houden.



@ Ingedepinge, is jullie dinerprijs niet een speciale prijs omdat jullie ook het feest daar vieren? Fijn toch? :)

Ingedepinge

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #29 Gepost op: 28 april 2009, 08:18:14 »
ja klopt :)

eve-liene

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2009, 08:26:59 »
Mijn vriend en ik hebben ook een zoontje en die heeft ie toen ie 3 jaar geleden werd geboren erkend!! Nu na 3 jaar gaan we trouwen en kunnen we het uitgebreid gaan doen met alles er op en er aan!! Toen hij geboren werd wilde we niet trouwen omdat dat beter was voor ons zoontje etc.. We wisten toch wel dat we van elkaar houden maar als we zouden trouwen dan maar even wachten..Maar als je toch een goedkope bruiloft wil dan moet je echt goed zoeken denk ik..succes met het voorbereiden van het huwelijk..


groetjes eveline

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2009, 10:05:21 »
nou nou wat een reacties top hoor. ik bedoelde trouwens niet dat ik het met 500 euro wilde gaan redden hoor, ik vroeg mij af hoever ik zou komen. daarom vind ik het ook leuk om voorbeelden te horen van mensen hoe die het gedaan hebben. ennuh trouwens nog wat ik ben een man hoor...hahaha. dus schijnbaar reageren hier veel vrouwen. nou ik hou jullie op de hoogte hoor van onze plannen.

Valerie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2009, 10:16:25 »
Gefeliciteerd met jullie huwelijk en wangerschap.

Wilde toch even reageren op de rompslomp die erbij komt kijken als jeongehuwd een kindje krijgt. WIj dachten eerst ook dat dat heel veel werk en geld zou kosten. Niets is minder waar. Erkennen als de baby er nog niet is, dan als het kindje geboren is moet de vader het aangeven, zoals altijd. Het klopt dat de vader dan nog geen voogdij heeft, maar dat is een kwestie van een formulier invullen van de rechtbank, opsturen en klaar. Dus zoveel werk is dat niet en qua kosten is het een stuk minder dan 500 euri.

De keuze moeten jullie natuurlijk zelf maken en ik hoop dat het een prachtige dag wordt!

Sh@ron

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #33 Gepost op: 28 april 2009, 10:31:17 »
hoi,

toevallig trouwt mijn zusje volgende maand ook low budget en die doet het als volgt:

ontvangen eerst alle gasten met koffie en thee bij hun thuis, dan naar gemeentehuis (€300) in hun eigen auto waar bloemen op zitten. Na de plechtigheid gaan we in hun tuin de (hema) taart aansnijden die ze zelf hebben opgeleukd met foto's. daarna borrelen en bbq'en in hun tuin (partytenten voor evt. regen) en s'avond komen vrienden een bietje drinken, ook in de achtertuin.

Ipv een duur huwelijkskado geven mijn broer en ik de bbq kado, gemeentehuis is het huwelijkskado van de ouders.
Qua kleding, mijn zusje heeft in een positiekledingwinkel een heel leuk jurkje gekocht en was maar €100 kwijt daarvoor. hij heeft een pak aan dat ie al had, maar met  een mooie blouse eronder.

Totale kosten: nog geen €500 en de meeste kosten zitten in de drank. Valt ook op te beperken als je naar goedkopere winkel gaat!!

Hopelijk heb je er wat aan! Succes

Sh@ron

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #34 Gepost op: 28 april 2009, 10:32:33 »
vergeet ik wel de kosten van de ringen bij te doen, maar die kosten weet ik niet....

~M*M~

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #35 Gepost op: 28 april 2009, 10:33:36 »
ik ben heel benieuwd wat je vriendin hier allemaal van vind.
tuurlijk zijn er meiden die niet zo heel veel met trouwen en trouwjurken hebben, maar persoonlijk,
zou ik een budget bruiloft die jij in elkaar probeert te draaien, niet op prijs stellen. ik wil een jurk, mooie foto's en een heerlijke dag om aan terug te denken en niet sorry thora&neanie een diner bestaande uit kebab (heel lekker maar niet op mijn huwelijk)
ik wil (als het zonnetje schijnt) kunnen proosten op een terras van een leuke tent waar iedereen om wie ik geef bij is.
hierbij wil ik niet zeggen dat een budget bruiloft niets voorsteld, helemaal niet.
ik geloof alleen niet dat wat jij wil, te halen is voor een buget van 1000 euro.
ga eens met zijn 2'en om de tafel zitten en bespreek de moglijkheden van een geregistreed partnerschap en overweeg een huwelijk wanneer de kleine wat groter is.

daarnaast ik weet niet hoe ver je vriendin in haar zwangerschap zit? en wanneer jullie willen trouwen, maar hou je er rekening mee dat je allerlei kwaaltjes kunnen opspelen?

als laatste ben ik heel benieuwd waarom je je in 2007 hebt aangemeld en nu opeens weer opduikt

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #36 Gepost op: 28 april 2009, 13:07:03 »
heb ik zeker wel wat aan hoor sharon, dank je wel he.
en mijn vriendin denkt hier hetzelfde over hoor trouwens, natuurlijk hebben we het er vaak genoeg over gehad. maar zij wil ook een jurk en zo hoe ik het heb beschreven. misschien is het toch wat om in de tuin te doen inderdaad bij een van onze ouders dan. kijk in eerste instantie dacht ik echt van we gaan trouwen en dan wat eten met onze eigen familie en dat is het. maar ik dacht toen van ja het is toch ook wel leuk dat andere familie en kennissen etc er bij kunnen zijn even om te feliciteren. anders kom ik op een gegeven moment weer mensen tegen op werk of wat dan ook en dan goh gefelicitterd he. ja ik weet niet hoe ik het moet omschrijven hoor, maar lijkt me toch wel leuk om even wat felicitaties in ontvangst te nemen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2009, 13:11:25 »
Is nog geen antwoord op M*M's vraag waarom je je in 2007 al aangemeld hebt :wink:

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #38 Gepost op: 28 april 2009, 13:17:41 »
[quote name=\'Inx\' post=\'226639\' date=\'28 April 2009, 13:11\']Is nog geen antwoord op M*M's vraag waarom je je in 2007 al aangemeld hebt :wink:[/quote]

ja je weet inmiddels dat we fanatiek zijn... :tongue:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #39 Gepost op: 28 april 2009, 13:23:14 »
Ik had mezelf voorgenomen hier niet meer te posten maar ... ik kan het toch niet laten.
Ik ga weer even de botte muts uithangen - je moet het me maar vergeven maar ....

Waarom jaag je jezelf op kosten? Kosten die je, zoals je zelf al aangaf, eigenlijk niet zo goed kunt maken omdat jullie het niet breed hebben.

Hartstikke leuk, zo'n jurk en mensen die je komen feliciteren, maar dat zijn allemaal nice to haves. Waarom stop je dat geld dat je kunt uitsparen niet in je kind? In een babykamer, in flesjes, een badje, kleertjes, maxi cosi's, wandelwagen, enzovoorts? Want dat zijn must haves.

Echt, ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Ik ben een enorm romantische doos, maar er zijn ook tijden dat je gewoon rationeel en praktisch moet zijn. Waarom je vakantiegeld in een dag stoppen die zo voorbij is. Waarom niet nog even wachten, wel de zaken juridisch regelen en het dan later "over" doen als je het je wel kunt veroorloven???
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 13:23:48 door Lyanna »

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #40 Gepost op: 28 april 2009, 13:23:57 »
hahaha...dat kan je wel zeggen ja. ik wist niet eens dat ik mij toen al had aangemeld joh.
en waarschijnlijk had ik dat toen gedaan omdat ik toen al er aan dacht om te trouwen.

sammie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #41 Gepost op: 28 april 2009, 14:02:18 »
Wij gaan in juni trouwen, samen hebben we nu 2 kinderen van 5 en dan 3. Als je later gaat trouwen word je automatisch voogd/officiele papa :wink: of hoe het ook allemaal mag heten.  
En wat er al eerder werd gezegd, ik zou het geld ook zeker voor de babykamer/badje/kleding etc.  doen en later gaan trouwen, is ook leuker voor de kleine straks

lune

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #42 Gepost op: 28 april 2009, 14:16:33 »
Ik neem aan dat Rubbie zelf wel bedacht heeft of ze de noodzakelijke spullen voor de baby zich kunnen veroorloven, en ik neem aan dat dat dus hier volledig buiten staat. Buiten dat, zo duur is een baby nou ook weer niet. Ik werd ook jong moeder en ik geloof dat ik het eerste jaar een of twee setjes kleding heb gekocht en een ledikant.. de rest kreeg ik allemaal, anders kun je het 2ehands voor weinig vinden en driekwart van wat op die lijsten staat is toch overbodig.

Maar goed, ik wilde alleen nog even kwijt, dat 'al die romslomp' bestaat uit naar het stadsdeelkantoor gaan om het kind (liefst voor de geboorte) te erkennen, volgens mij was dat gratis, en dan een formuliertje in te vullen om gezag aan te vragen.. Wat een paar tientjes kostte. Dat is het.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #43 Gepost op: 28 april 2009, 14:40:21 »
volgens mij moet je ook toch wel iets van samenlevingscontract hebben. ik had begrepen dat je wel rond de 500 euro kwijt bent dan hoor. en over baby spullen hebben wij natuurlijk ook nagedacht, maar ook met dit zijn wij heel simpel hoor. wij hebben het eerlijk gezegd niet al te breed samen en we wonen in een flatje met 1 slaapkamer. en we gaan kinderwagen bedje en dat soort dingen via marktplaats kopen. ik weet het nu zullen heel veel mensen denken, jullie hebben weinig geld een klein huisje en waarom begin je dan aan kinderen. en dan ook nog willen trouwen.

nou toch denk ik dat het ons kan lukken en dat het kindje helemaal niks te kort komt. het zal heel veel liefde krijgen en dat vinden wij belangrijker dan mooie dure spullen te kopen. met alle respect voor de mensen die dat wel doen hoor. als ik meer geld had zou ik het misschien ook wel doen alles nieuw kopen. en toch heb ik ook zoiets van dat het met trouwen gewoon netter staat of ik weet niet, misschien iets ouderwets van mij kant hoor.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #44 Gepost op: 28 april 2009, 14:53:03 »
Let op, een samenlevingscontract alleen regelt wettelijk niets voor de kinderen.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 28 april 2009, 15:00:48 »
nee vandaar dat ik dus ook wil trouwen. en als vader erkennen kost geloof ik aardig wat geld

CCBloom

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 28 april 2009, 15:01:43 »
en weet, binnenkort is het weer koninginnedag en worden er ook weer sloten babyzooi verkocht...mijn zus gaat zo allerlei veiligheidsmaatregelen bij elkaar shoppen zoals traphekjes...


Oh en van dat trouwen...ik snap het wel hoor.. het is toch ook gewoon leuk! Ik zou zelf niet zitten met een diner van kebab, maar zorg wel dat er genoeg voor iedereen is en het vlees van een goede kwaliteit...turkse pizza's erbij en shazam!! een heerlijk maal! Wij wilden voor het huis (had ik gekocht en ik vind het zo suf dat hij nu een soort huurder is) een samenlevingscontract maar daar ben je ook een hoop geld aan kwijt voor de notaris (wij niet waarschijnlijk want zijn pa is notaris en die heeft wel wat vriendjes) dus dan is trouwen wel zo leuk....een kind is de eerste tijd helemaal niet duur, wacht maar tot ie gaat studeren! (zei mijn moeder altijd haha)

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 28 april 2009, 15:05:05 »
precies zo denk ik er ook over. moete mensen allemaal voor zich zelf weten he. maar wij houden het simpel. het is natuurlijk niet ideaal om in een huisje met 1 slaapkamer te wonen met een kind. maar in het begin moet dat kunnen. ennuh ik denk inderdaad dat we wel voor het trouwen gaan hoor toch maar.

Sh@ron

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 28 april 2009, 15:05:30 »
Rubbie, mijn zus zou eerst "gratis"" trouwen zonder poespas alleen voor de baby, omdat samenlevingscontract en notariskosten toch wel heel duur werd.
Maar gaanderweg werd het toch steeds leuker om er dan toch iets groters van te maken, vandaar dit feest!
Ik snap best dat je het dan nu wilt doen ipv straks.

ps, mijn zus is 8 maanden zwanger als ze trouwt, (2 maanden voor mij  :wink:, hoezo heftig! haha ) maar ik merk wel dat je er echt "rust" momenten in moet houden. Een hele drukke bruiloft wordt dan ook niks ivm vocht in de voeten enzo!

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 28 april 2009, 15:08:31 »
ja en zelf hou ik er ook niet van wegens gezondheid om hele dag zoet te zijn met trouwen. in juni willen we trouwen al omdat we dan 6 jaar gaan. en in december verwachten we pas dat kleine wondertje. en ik merk inderdaad ook wel dat ik steeds meer wil. we trouwen niet echt omdat het een moetje is hoor, ook omdat we dat graag willen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards