collapse

Auteur Topic: Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd  (gelezen 26411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trouwring

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 28 april 2009, 15:09:59 »
[quote name=\'rubbie\' post=\'226662\' date=\'28 April 2009, 15:00\']nee vandaar dat ik dus ook wil trouwen. en als vader erkennen kost geloof ik aardig wat geld[/quote]

Je moet gewoon goed bedenken welke dingen je absoluut perse op een bepaalde manier wilt, en welke je dingen naar beneden bij kunt stellen, omdat je er zelf geen of weinig waarde aan hecht. Wij willen het onszelf niet duurder maken dan nodig, dus bijvoorbeeld de bedankjes wilden we wel, maar we hechten er zelf niet heel erg waarde aan.. Dus we hebben een verpakking voor chocoreepjes ontworpen (kun je gewoon downloaden via internet) en we hebben voor iedereen een chocoladereepje gekocht. In totaal: 10 euro. Ik denk dat je het op die manier moet bekijken en dan gewoon heel veel surfen op internet om alles zo goedkoop mogelijk te vinden! Maak gebruik van handige familieleden en mensen die pas nog zijn getrouwd, misschien hebben die nog wel spullen over :) Of: http://gratisoptehalen.nl/

Sh@ron

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 28 april 2009, 15:10:31 »
Dan heb je nog 1.5 maand!!  :ohmy:   Dan zou ik maar alvast gaan beginnen!!

Pepper

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 28 april 2009, 15:12:45 »
Ik vind het allemaal een beetje vreemd klinken. Sluit me voor een groot deel bij de reacties van Lyanna aan. Ik snap de haast niet zo.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 april 2009, 15:21:03 »
het is natuurlik krap dag. maar ik zeg al vanaf het begin van dit jaar dit word ons jaar, trouwen kindje en huis kopen. en als ik denk dat het kan gaan lukken dan ga ik er ook echt voor dat te realiseren. dus het komt wel goed. en dat is ook een leuk idee om zelf te doen...dat zijn toch leuke dingen. kijk ringen en kleding gaan we natuurlijk wel doen. en de rest zien we wel denk ik. blijf vooral reageren. altijd leuk om ideeen te horen.

jet17

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 april 2009, 15:27:02 »
gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!! en natuurlijk met de kleine op komst!

Ik denk dat het wel haalbaar is, ik snap ook goed waarom je wil trouwen  :biggrin:  het liefste was ik nu ook al getrouwd... hahaha
maar doe eerste de ''noodzakelijke'' dingen en kijk dan of je geld overhoud voor de extra leuke dingen!! :)
Als jij en je vriendin zo willen trouwen, doe het dan! :)  iedereen heeft een andere kijken op zijn/haar perfecte trouwdag!

succes met alles..

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 april 2009, 15:30:30 »
heel erg bedankt voor deze symapthieke reactie. als je iets wil dan is alles haalbaar. en we krijgen dus vakantie geld. en dan kan ook nog van salaris juni iets gekocht worden.

sammie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 28 april 2009, 15:34:54 »
erkennen van t kind kost volgens mij niks hoor zoals eerder al gezegd.....anders bel je ff naar het gemeentehuis daarover?

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 28 april 2009, 15:37:54 »
dat heb ik dus wel gedaan he. en ik weet niet meer precies wat het is maar ik zou dan 500 euro kwijt zijn. wij hebben geen samenlevingscontract dus misschien dat dat het was. in ieder geval moest er iets geregeld worden

sammie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 28 april 2009, 15:43:15 »
Lijkt me heel raar maar goed......Google eens op 'erkennen van kind'of kosten erkennen van kind'.....

jet17

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 28 april 2009, 15:47:45 »
Het erkennen zelf zal misschien niets of bijna niets kosten maar aan erkennen alleen heeft hij niet veel....


Erkenning wordt nog wel eens verward met ouderlijk gezag. Als de ouders zijn getrouwd of een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan, krijgen zij allebei automatisch het ouderlijk gezag over hun kind, anders geldt dat alleen voor de ongehuwde moeder. De vader krijgt door erkenning geen ouderlijk gezag; hiervoor moet door de ongehuwde ouders apart een verzoek worden ingediend bij de griffier van het kantongerecht.  

Aan dat verzoek zullen wel de nodige kosten verbonden zijn.....

sammie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #60 Gepost op: 28 april 2009, 15:52:06 »
volgens mij valt dat wel mee;
Er zijn geen kosten verbonden aan het aanvragen van ouderlijk gezag bij de rechtbank.
Er zijn wel kosten verbonden aan de documenten die u bij de gemeente moet halen.

~M*M~

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #61 Gepost op: 28 april 2009, 15:55:36 »
krap bij kas en een huis willen kopen?
dan hoop ik voor jullie dat je in een goedkoop deel van nederland woont.
je weet dat het heel moeilijk is geworden voor starters om een huis te kopen?
niet denigrend bedoeld, maar mijn vriend en ik hebben een koop huis, hij werkt en ik studeer nog. maar wij kunnen meer sparen in 1,5 maand dan 500€.
als je een huis koopt dan zou je ook voor het onderhoud moeten sparen. hoe ga je dat doen?
ik vind het heel leuk hoor dat je geroepen hebt dat 2009 jullie jaar wordt maar ik zou mijn prioriteiten bij de baby leggen 2010 is ook een mooi jaar.

jet17

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #62 Gepost op: 28 april 2009, 15:57:15 »
ohh haha....  :biggrin:   tjsaaa...


maar goed... Hij wil trouwen en komt hier voor tips over een budget trouwerij...
niet voor de erkenning van zijn kind en hoe dat goedkoop kan...

er is niets mis met een budget bruiloft, zolang het maar de bruiloft is die je wilt!
Ik wilde een grote bruiloft dus heb ik lang gespaard, andere kunnen/willen niet zolang wachten en vinden het prima om dan geen grote bruiloft te hebben!
het is ieder zijn eigen keus!
 :biggrin:

Tigru

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #63 Gepost op: 28 april 2009, 16:22:34 »
Hmmm... ik reageer toch maar...

Ik snap het wel en niet (lekker handig).

Ik snap dat het romantischer is om te trouwen dan een samenlevingscontract of een geregistreerd partnerschap. Ook hopen jullie dat het goedkoper zal zijn.

Wij hebben ook 2 weken geleden besloten om te trouwen, en wel 15 juli, dit omdat mijn vriend naar Afghanistan moet en wij vonden dat telkens het samenlevingscontract en testament aanpassen onhandig en duur is. Echter wij krijgen steeds meer kosten "Je trouwt immers maar één keer". Ik ben bang dat je spijt krijgt van je beslissing. Wij hebben ook niet kunnen sparen, staan er financieel niet geweldig voor, maar schuiven met andere dingen (als kinderen) omdat we trouwen nu op de lange termijn goedkoper vinden. We kunnen het dus lijden.

Wat ik me afvraag is of het geen makkelijke overhaaste beslissing is. Ik wil absoluut niet vervelend zijn of iemand kwetsen.

Wij hebben alle voors en tegens op papier gezet. In ons geval van samenlevingscontract of trouwen. Echter in jullie geval zou ik een geregistreerd partnerschap aangaan. Je mist het romantische van trouwen ja, maar je hebt wel de voordelen. En later kun je altijd nog trouwen (in deze volgorde heeft een klant van mij het overigens gedaan). En dan kun je sparen, kun je je kindje mee laten genieten.

Natuurlijk is het jullie eigen beslissing en ik wens jullie ook alle geluk bij jullie beslissing en dat het jullie dag mag zijn.

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #64 Gepost op: 28 april 2009, 16:39:24 »
natuurlijk hebben jullie ook wel gelijk hoor. maar nogmaals ik/wij zijn ons nog aan het orienteren he. er is nog niks definiteif. we hebben ook nog geen afspraak voor ondertrouw. vandaar dat ik eerst hier kwam, om te kijken wat er mogelijk is

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #65 Gepost op: 28 april 2009, 16:54:17 »
Het ligt natuurlijk ook aan de planning van de dag. Als je vroeg gaat trouwen moet je ook de gasten hele dag bezig houden.

Onze dag grof: 13.00 uur. ouders en schoon ouders kwamen bij ons broodje eten. Is echt heel leuk en kost maar paar euro.
                       14.00 uur. Foto's maken. Zoals al eerder gezegd werd kan je ook doen met een bekende met goede camera.
                       15.30 uur. Gasten verzamelen en richting gemeente huis.
                       16.00 uur. Trouwen gemeentehuis
 
En dan kan je richting je feestlocatie en aan de koffie, bruidstaart hoeft niet duur te zijn. Die van ons was 80 euro. Door iemand thuis laten maken warvan eht een grote hobby is. Receptie ( hebben wij niet gedaan, ook dit scheelt een hoop geld )
En een feest is wel erg duur ja, het duurste als je je bruiloft goedkoop wilt houden. Je kan ook lekker eten met zn allen en dan naar huis. Kies je voor een fesst, kan je kijken of de locatie een muziekcomputer heeft. Hoef je geen dj/band en dat scheelt ook een hoop geld.

Kijk wat je doet,maar probeer niet te veel te laten schieten. Elk meisje droomt van een mooie trouwdag of het nou een goedkope of een dure is. Een jurk en foto's zijn ( vind ik ) heel belangrijk en hoeft echt niet veel geld te kosten. Ik hoop dat je iets aan mijn tips heb, en mocht je nog meer willen weten, ik heb nog tips zat :wink:

Thora&Neanie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #66 Gepost op: 28 april 2009, 19:10:23 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'226548\' date=\'28 April 2009, 10:33\']ik wil een jurk, mooie foto's en een heerlijke dag om aan terug te denken en niet sorry thora&neanie een diner bestaande uit kebab (heel lekker maar niet op mijn huwelijk)[/quote]
Geeft niet hoor, die dag was om het wettelijke gebeuren geregeld te hebben zodat we onze "droombruiloft" in het bos konden houden zonder naar andere locaties te hoeven op die dag (link naar verslag staat in mijn vorige post)

lune

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #67 Gepost op: 28 april 2009, 22:42:48 »
Dat is echt niet zo hoor.
Wij hebben alleen erkenning en gezag (paar tientjes, geboorteaktes ofzo die je moet aanvragen, dat kost geld, verder niet) geregeld en geen samenlevingscontract.
Dat hoeft ook echt niet perse, zeker als je toch al trouwplannen hebt en dat geeft wel net wat meer ademruimte.
Maar goed, ik snap het wel als je het graag al geregeld wilt hebben en de bruiloft achter de rug.
Aan de andere kant, het is ook heel bijzonder om te trouwen met je kind(jes) erbij!

Esmé

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #68 Gepost op: 29 april 2009, 09:12:17 »
ze is net 4 weken zwanger, lees ik dat goed?
Zal je dan niet eerst even afwachten tot alles zeker goed is?
En als je het trouwen voor het trouwen doet, ga dan op maandagmorgen naar het stadhuis, trouw en ga lunchen, klaar.. En verstuur e-cards. Lekker simpel, lekker goedkoop. Je vriendin kan nog alles aan want ze is pas net zwanger, dus dat is ook geen probleem... budget van 500 is natuurlijk helemaal niks... Sorry maar wil je dan helemaal geen herinneringen? leuke foto's? mooie jurk, mooie auto?? Over een paar jaar krijg je er spijt van omdat je alleen voor een kind getrouwd bent.
Wij trouwen in sept na 13 jaar en onze 2 kinderen van 6 en 4 zijn onze bruidskindjes. We konden wel eerder trouwen, helemaal met budget van 500,- maar dat wilden wij niet. Eerst alles netjes geregeld, mooi huis etc.. en nu kunnen wij trouwen....precies zoals we willen.
Ik weet niet wat voor budget je voor het kind hebt, maar je wilt toch wel iets nieuws voor het kind? Alles zoveelste hands maakt voor bepaalde dingen niet uit, maar denk eens aan lakentjes, matrasje, kamertje behangen, kleertjes.
Denk dat als je nu al die instelling hebt van alles 2e hands voor je kindje, dat het niet helemaal goed gaat komen met de kosten.

Erkennen bij stadsdeelkantoor kost niet zoveel en het regelen bij kantongerecht daarna helemaal niks... Dus hierom hoef je niet te trouwen hoor..

rubbie

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #69 Gepost op: 29 april 2009, 09:27:04 »
nee ze is geen 4 weken zwanger hoor. 9 weken, tuurlijk is nog vroeg. maar we gaan van het positieve uit he uiteraard. en natuurlijk willen we wel wat herinneringen vandaar dat ik ook wel foto's zou willen nemen he. maar uato hoeft van mij niet perse hoor. nou uit principe willen we niet te veel nieuwe dingen kopen voor kindje. matrasje en dat soort dingen zijn geen dure uitgaven dus dat kan best nieuw hoor. ik had het meer over kinderwagen en kinder kamer.

mariekemeisje

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #70 Gepost op: 29 april 2009, 12:42:29 »
Nog even voor de duidelijkheid

Erkennen en ouderlijk gezag aanvragen is gratis en heel eenvoudig. Even twee forumuliertjes invullen bij de gemeente,
Daarvoor het je een uitreksel uit het geboorteregisternodig en dat kosteen tientje ongeveer.
Echt een werkje van 10 minuten.
Gezag aanvragen doe je gelijk bij de aangifte van het kind. Erkennen kan nu al

OVERIGENS : ERKEN HET NU
Want al jij tijdens de zwangerschap, voor je getrouwd bent overlijd..... dan is het dus niet jouw kind en niet jouw erfgenaam !!!!!!

Gewoon even samen naar gemeentehuis en je bent klaar.

Samenlevingscontract en testament is wat anders dat kost inderdaad rond de 500 Euro
Dat is wel belangrijk als je samenwoont maar heeft niet per definitie iets met je kind te maken

Als jij overlijd erft het kind dat je erkend hebt, en niet je partner ( want geen testament en niet getrouwd)


Het beste advies vind ik nog steeds : ga voor geregistreerd partnerschap, doe gezellig een pizza en een borrel bij je thuis met wat vrienden en trouw straks als je wel geld hebt.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2009, 12:45:59 door mariekemeisje »

Swiffer

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #71 Gepost op: 29 april 2009, 13:12:55 »
Ik zou persoonlijk eerder erkennen, lekker uit eten gaan, en over een langere tijd nog eens kijken hoe je precies wilt trouwen, en wat je ervoor wilt sparen.
Zoals al eerder gezegd, straks krijg jij of misschien je vriendin wel spijt dat het niet anders is gevierd.. Je weet maar nooit! Trouwen is in deze al bestempeld tot moetje, maar bekijk echt je andere opties zoals hierboven al genoemd.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2009, 13:13:23 door Swiffer »

suzan1983

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #72 Gepost op: 29 april 2009, 16:59:56 »
Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar zal ons verhaal even vertellen.

In 2006 besloten wij een geregistreerd partnerschap (GP) af te sluiten.
Dit was omdat we een huis gingen kopen. We wisten dat we met elkaar verder wilden, maar trouwen wilden we officieel en een samenlevingscontract kost behoorlijk wat geld. Dit vonden we zonde.
We zijn dus op een woensdag naar het gemeentehuis gegaan en zijn daar het GP aangegaan.
woensdag is bij ons de gratid dag, dus het kostte niets.

In de zomer van 2007 besloten we te trouwen.  Eind 2007 zijn we getrouwd.

Van GP naar getrouwd scheelt 1 handtekening en is eigenlijk alleen maar paierwerk. Maar als je betaald voor het gemeentehuis kunnen ze wel een nepceremonie houden. Niemand die merkt dat het "nep " is. De akte die we ondertekend hebben was dus niet de huwelijksakte, maar de omzettingsakte. Voor de rest was nergens wat aan de merken.


Wat ik hiermee aan wil geven....
Je kunt mijn voorbeeld volgen.
Een GP aangaan op een gratis dag, dan is alles voor jullie kleine in ieder geval geregeld.
En ECHT trouwen wanneer het uitkomt.

Succes met je keuze.

En dan tot slot nog een tip:
Wij zijn getrouwd in het dorpshuis. Die hoefde we niet af te huren. we betaalde dus alleen de drank.
Je zou er bv een tuinfeest van kunnen maken en zelf drank en hapjes inslaan.
Of je feest bij een vereniging vieren.

CyrinaChris

  • Gast
Goedkoop Gaan Trouwen...tips En Ervaringen Gevraagd
« Reactie #73 Gepost op: 16 juni 2009, 00:24:42 »
Ik vind bovenstaande reactie een hele mooie oplossing.

Wij trouwen ook lowbudget, nee niet omdat ik zwanger ben....
Maar door onze omstandigheden( ik heb zelf een chronische aandoening)
Wij doen wel een dag met het meeste erop en eraan.

Wij trouwen op 07-07-2009,om 9.15 op dinsdag en donderdag morgen kun je dan gratis trouwen. ( dit niet perse voor het budget maar meer omdat we meer waarde hechten aan de kerk)

Rond half elf gaan we met de gasten die er dan al zijn( mijn familie komt uit limburg), naar mijn schoonzusje die het huis en tuin voor die dag beschikbaarsteld.
En dan eten we met zijn alle broodjes... met koffie of thee.
Dus geen luxe broodjes gewoon zelf klaarmaken met wat vlees, kaas en zoet voor de kinderen.
Om 13.00 trouwen we voor de kerk.
En daarna gaan we weer naar mijn schoonzus en hebben daar taart( geen echte bruidstaart) maar een slagroomtaart van de multivlaai met dezelfde afbeelding als die op onze trouwtaart stond.En daarbij voor de liefhebbers koffie en thee bij.
Dan gaan wij met mijn vader foto's maken( hij is fotograaf)
En rond 5 uur een buffet voor ongeveer 30 mensen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat onze ouders ook iets meebetalen.
 Mijn vriend heeft zijn pak gekocht toen ze in zijn winkel de pakken in de aanbieding hadden.
En ik heb een jurk laten maken, net zo mooi als een echte trouwjurk voor nog geen 250 euro....

En rond acht uur is de hele dag afgelopen, aangezien ik door mijn chronische vermoeidheid het gewoon niet langer volhoud.
En mijn  neefjes en de rest van de familie die komen een kopje koffie doen na de bruiloft...
net zo gezellig....

Er zijn dus alleen ouders, zussen en ooms en tantes aanwezig de enige vrienden die er zijn zijn onze getuigen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards