collapse

Auteur Topic: Het grote tafelschikkingstopic  (gelezen 33765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sh@ron

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Gepost op: 28 april 2009, 16:51:26 »
Ik ben bezig met de tafelindeling.
Bij ons hebben ze een U-vorm voorgesteld, maar losse tafeltjes lijkt me ook leuk en dan telkens wisselen ofzoiets! We hebben een best grote zaal, 26 personen en mogen de tafels zelf neerzetten hoe we willen....

Hoe zaten jullie?

Groetjes Sharon

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2009, 16:53:46 »
Een u-vorm stelden ze ook bij ons voor, maar dat vinden we zo ouderwets. We kiezen voor tafels voor ca 8 personen en hebben een ijsbuffet, dus dan kan iedereen door elkaar lopen.

deedee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2009, 16:56:06 »
Bij ons komen er een aantal grote ronde tafels in de zaal te staan, waar per tafel ongeveer 10 mensen aan kunnen zitten. Een u-vorm had ik ook wel leuk gevonden, maar omdat wij 70 gasten hebben was dat geen optie.
Het leuke van losse tafels is dat je steeds bij een andere tafel en dus andere gasten kan gaan zitten. Zo kun je al je gasten even spreken.

Sh@ron

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2009, 17:13:40 »
dat lijkt me idd ook het gezelligste om losse tafels te doen. Ben alleen bang dat uiteindelijk niemand gaat lopen zodat je kan wisselen...

Tigru

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2009, 17:56:50 »
Hmmm, hier heb ik nog niet over gedacht, weer wat op mijn "dingen-die-ik-nog-moet-bedenken-lijstje".Ons "probleem" is alleen dat wij een BBQ houden...

Vind u-vorm ook vrij ouderwets, maar toch handig als je niet veel ruimte hebt om te lopen. Mocht je ruimte hebben zou ik ook gezellige grote tafels maken en lekker een beetje wisselen.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 17:57:24 door Tigru »

Bouncy

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2009, 19:46:06 »
Ik lees dat jullie een u ouderwets vinden, ik vind het juist leuk. Wij in het midden, zodat we iedereen kunnen zien. Wij eten met 20 personen (incl wijzelf), dus dat past makkelijk aan 1 tafel.

deedee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 19:47:13 »
Ik was eerst ook bang dat niemand zal gaan lopen tijdens het eten. Maar dat heb ik nu (hopenlijk) opgelost. Ik laat mijn
zus(ook getuige) haar speech voor het eten houden en dan sluit zij dit af door te vertellen dat de mensen tijdens het eten gewoon lekker van plek mogen wisselen. Mocht dit nog niet werken dan geven wij als bruidspaar het goede voorbeeld door zelf van tafel te veranderen en dan volgen er vast wel meer mensen.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2009, 20:37:11 »
wij hebben zitjes van een aantal stoelen bij een tafel.
Ik en as zullen bij mijn moeder en zijn ouders aan tafel zitten. We hebben een buffet, dus het zou ook fijn zijn als mensen wat gaan mixen maar dat moeten ze zelf weten.

mika

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2009, 20:44:17 »
Wij hebben ook ronde tafels (4 stuks) en wij hebben de tafelschikking zo gemaakt dat we na de eerste gang wisselen met de ouders (die we vooraf inlichten) en de tweede gang met de ceremoniemeesters die in het "complot zitten. Verder blijft dan de tafelschikking voor de overige mensen gelijk zodat de kans 100 % is dat we iedereen (op 1 tafel na) treffen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2009, 21:13:07 »
Pfff... Daar heb ik echt nog niet over nagedacht. Wij doen een buffet met 20 mensen en 6 kleine kinderen. Dus ik denk dat het (door het buffet en de kinderen) sowieso al lekker rommelig wordt (dat vind ik lekker, in een ongedwongen sfeer eten). Wij maken dan ook geen tafelschikking, laat iedereen maar kijken waar hij/zij wil zitten.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2009, 09:24:18 »
Ik heb een klassieke tafelschikking gemaakt, wij aten met 20 man aan een lange rechthoekige tafel. Dus wij in het midden aan de lange kant ouders er tegenover en ernaast, precies volgens de etiquette. Vond het wel leuk om te doen en aan de buitenkant hebben we gesmokkeld door mensen bij elkaar te zetten die het zeker weten gezellig zouden hebben met elkaar. :)

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2009, 09:28:44 »
Wij kunnen kiezen, maar gaan waarschijnlijk voor meerdere ronde tafels. Misschien gaan we wisselen tussendoor, maar daar heb ik het helemaal nog niet over gehad met vriendlief.

Monique_1983

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2009, 10:45:58 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'226966\' date=\'29 April 2009, 09:24\']Ik heb een klassieke tafelschikking gemaakt, wij aten met 20 man aan een lange rechthoekige tafel. Dus wij in het midden aan de lange kant ouders er tegenover en ernaast, precies volgens de etiquette. Vond het wel leuk om te doen en aan de buitenkant hebben we gesmokkeld door mensen bij elkaar te zetten die het zeker weten gezellig zouden hebben met elkaar. :)[/quote]

Zo doen wij het ook... :)

xbruidjex

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2009, 11:18:27 »
Wij zijn met 24 personen tijdens het eten. In het begin zouden wij een grote rechthoekige tafel hebben.
Nu kunnen we bij onze locatie ook BBQen. Dit lijkt ons een beter idee want dat past meer bij ons.
Het is lekker buiten en nu hebben we meerdere zitjes met 4 stoelen er aan. Dat is beter want een tafelschikking lukt toch niet. Want die wil niet naast die zitten.. vriendlief zijn ouders zijn gescheiden. Mijn ouders liggen op dit moment in scheiding (goede timing). Dus nu kan iedereen gewoon lekker zelf rond lopen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2009, 13:31:32 »
Wij hadden drie tafels. We zouden er eerst één hebben, een grote, maar toen kwamen er twee gasten bij voor het diner en dat paste niet meer aan de grote tafel. We waren met 28 mensen voor het diner meen ik me te herinneren.. We hebben niet 'gewisseld' van plek/tafel ofzo, gewoon een tafelindeling gemaakt en zo zijn we blijven zitten. Met de tafelindeling hadden wíj geen moeite. We waren er heel snel uit: wij samen plus onze getuigen met hun  partners aan onze tafel, de andere mensen aan de andere twee tafels. Mijn schoonmoeder en schoonzusje hebben er achteraf wel steen en been over geklaagd dat ze niet bij ons aan tafel zaten. Tja, dan had schoonmoeder maar niet moeten afzeggen als getuige (maar dat is een ander verhaal). Ik vind desondanks nog steeds dat je gewoon moet doen wat jij en je aanstaande man willen!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2009, 13:42:25 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hadden ook een 'ouderwetse' U-tafel. We waren met 20 man, en was hartstikke perfect! Wij konden iedereen goed zien (en zij ons dus ook), en iedereen liep toch af en aan met cadeau's, of voor een praatje, of er werd gespeecht door de ouders... Als ik het over mocht doen zou ik dit zeker niet veranderen!!
Enige dat ik dan wel anders zou doen is een 'beperkte tafelschikking' maken, en dan met name zodat de ouders zeker weten het dichtst bij ons zouden zitten. Nu was er tussen mijn schoonvader en zijn vriendin in een vriend van mijn man gaan zitten. Was heel vreemd! Om dat te voorkomen zou ik dus voor hun en voor mijn ouders wel een aangewezen plek maken :biggrin: Maar normaal gesproken snappen mensen zelf ook wel dat de ouders bij het bruidspaar zitten, hahaha![/color][/font]

moi2009

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2009, 14:27:06 »
Wij eten in een U-vorm. Dit is op onze locatie het handigst voor 40 daggasten.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #17 Gepost op: 29 april 2009, 15:11:55 »
Ik had ook kaartjes neergezet met daarop de namen (en een lintje, beetje feestelijk gemaakt). (Voor mij dan want ik ben niet zo'n knutselaar :wink:). Dat zorgde ervoor dat het geen rommeltje werd bij het aanschuiven.

CCBloom

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #18 Gepost op: 29 april 2009, 16:24:43 »
wij geven een buffet met tafels buiten en in de tent...iedereen mag gaan zitten waar hij/zij wil...voor de rest leek het ons handig als iedereen wel op zijn billen gaat zitten :tongue:

Elliebellie

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #19 Gepost op: 29 april 2009, 16:52:44 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Wij willen een lange rechthoekige tafel voor 32 personen, alleen gaf de locatie aan dat 30 pers. misschien max. is met zo'n opstelling. Dus moeten er nog even over nadenken.
Het plan was om tijdens het buffet bij elke "gang" (dat is 3x) iedereen 4 of 5 plekken te laten opschuiven. Resultaat: je linker en rechter eetmaatje blijven gelijk, maar de mensen tegenover je wisselen steeds. Leek ons leuk, spreek je toch steeds andere mensen. Wie waar gaat zitten in de 1e ronde dat laten we vrij, maar inderdaad wél op hun billen hahaha!!![/font]
[/color]

CCBloom

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #20 Gepost op: 29 april 2009, 19:37:09 »
Tenzij er echt mensen zijn die hun gezicht als zitvlak willen gebruiken...maar dan moeten ze wel het hele diner zo blijven zitten en als ze meer gaan halen op hun handen lopen en met hun voeten opscheppen! (ok carried away here...waar zijn de mannen met witte jassen?)

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2009, 19:57:54 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'227142\' date=\'29 April 2009, 19:37\'](ok carried away here...waar zijn de mannen met witte jassen?)[/quote]

Weet je zeker dat de dwangbuis niet nodig is?? :wink:

Mari€k€

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #22 Gepost op: 29 april 2009, 23:42:14 »
wij doen eigenlijk alleen 1 vaste tafels voor onszelf, de ouders en grootouders,
de rest mag zelf weten hoe ze gaan zitten.

Hannielle

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #23 Gepost op: 30 april 2009, 21:53:44 »
wij hebben allemaal ronde tafels waar geloof ik 10 pers aan kunnen zitten,
en ik maar ZEKER van die tafelkaartjes want een hoop gescheiden en die wil niet bij die! dus met kaartjes is het simpel!

CCBloom

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #24 Gepost op: 30 april 2009, 23:09:28 »
[quote name=\'Mari€k€\' post=\'227183\' date=\'29 April 2009, 23:42\']de rest mag zelf weten hoe ze gaan zitten.[/quote]
Dus ook op hun gezicht?


Ok, kom maar door met die dwangbuis, Vangarderen!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards