collapse

Auteur Topic: Het grote tafelschikkingstopic  (gelezen 33767 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moi2009

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #25 Gepost op: 1 mei 2009, 08:18:41 »
Wij doen wel met tafelschikking. Vooral omdat wij echt een chique diner hebben, vind ik het wel wat hebben om iedereen een vaste plaats te geven.

Alexia

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #26 Gepost op: 1 mei 2009, 11:22:59 »
wij hadden 3 ronde tafels en wij zaten aan een van de buitenste tafels met ons gezicht naar de rest gericht.

Ik had wel een tafelindeling gemaakt. Het enige wat de locatie "fout" had gedaan was niet op letten waar wij aan die tafel zaten, want eerst hadden ze ons met ons rug naar de rest gezet :biggrin: maar toen hebben een paar mensen gewoon de tafel even omgedraaid hihi!

Mari€k€

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #27 Gepost op: 1 mei 2009, 18:39:03 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'227279\' date=\'30 April 2009, 23:09\'][quote name=\'Mari€k€\' post=\'227183\' date=\'29 April 2009, 23:42\']de rest mag zelf weten hoe ze gaan zitten.[/quote]
Dus ook op hun gezicht?


Ok, kom maar door met die dwangbuis, Vangarderen!!
[/quote]

Maar natuurlijk, moeten ze het wel de hele avond volhouden want dat gedraai vind ik te druk :tongue:

July-bride

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #28 Gepost op: 3 mei 2009, 23:30:36 »
Hier onze feiten:
Wij hebben één grote ovalen tafel en 18 mensen voor het diner.
M'n schoonouders zijn gescheiden, kunnen elkaar niet echt luchten en we willen wel naast/dichtbij alle ouders zitten,
Komt nog bij dat niet iedereen elkaar goed kent en we iedereen een gezellige avond met een leuke tafelgenoot om mee te kletsen, gunnen.

Dus na het knippen van een ovalen vorm en 18 naamkaartjes en een uurtje puzzelen komt het er zo uit te zien:

De 3 'ouderparen' zitten verspreid over de tafel, met steeds 4 mensen ertussen.
Na iedere gang ruilen we met twee anderen om steeds naast/dichtbij weer een ander ouderpaar te zitten.
Mooie bijkomstigheid is dat m'n zwager ook bij zijn moeder en later vader kan zitten en mijn broer en zus ook bij onze ouders.

Als mensen verder nog willen ruilen in de loop van de avond is dat ook geen probleem.

Monique_1983

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #29 Gepost op: 4 mei 2009, 16:03:50 »
Ik had een hele mooie indeling (vond ik zelf) totdat mijn zusje en zwager (geen stel, mijn zusje, zijn broertje) zich er mee gingen bemoeien :wink:. Ze vonden dat ze naast elkaar moesten zitten en mijn zwagertje wilde naast twee mooie dames :wink: Nou ja, na enig "overleg" heb ik de boel maar weer omgegooid en ik vind het zo ook prima.

fiepje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2009, 12:09:17 »
Wij hebben losse tafeltjes, waaraan steeds 6 of 7 mensen kunnen zitten. We hebben expres voor een buffet gekozen, zodat er wat geloop is en mensen misschien wat sneller/gemakkelijker met elkaar in contact komen. De families van mijn as en mij kennen elkaar nl nog helemaal niet (wel de wederzijdse ouders, natuurlijk), en omdat er ook vrienden van E en mij bij zijn, leek me dat leuker dan een opstelling met tafels - in welke vorm dan ook - waarbij iedereen steeds het eten krijgt opgediend. Dan wissel je in ieder geval niet van plek, denk ik... Toch?

bride 2 be

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2009, 12:13:29 »
Wij zitten.... gewoon op ons achterste :tongue:

Maar even zonder gekheid, wij hebben geen tafelindeling. We hebben een lopend buffet en zien wel hoe het verder uitpakt!

fiepje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2009, 12:17:34 »
Mijn schoonmoeder wil absoluut geen tafelindeling, mijn moeder eigenlijk juist weer wel. Ze vond het erg jammer dat ze bij mijn broer's bruiloft niet aan diens tafel zat (ikke wel, samen met de vriendenclub en de zus vd bruid). We maken geen tafelindeling, maar 'k heb m'n moeder wel ingeseind aan welke tafel het bruidspaar zal zitten (wij krijgen bijzondere tafelversiering nl, dus da's dan wel duidelijk :wink:)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2009, 15:46:24 »
Wij weten nog niet hoe de zaal wordt ingericht. Wel weet ik dat ik niet van plaatsen wil wisselen. Ik vind het zelf super onpraktisch, en ben altijd wel aan mn plaatsje gehecht als ik eenmaal ergens zit.

fiepje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #34 Gepost op: 5 mei 2009, 18:52:45 »
[quote name=\'Ctje\' post=\'228162\' date=\'05 May 2009, 15:46\']Wij weten nog niet hoe de zaal wordt ingericht. Wel weet ik dat ik niet van plaatsen wil wisselen. Ik vind het zelf super onpraktisch, en ben altijd wel aan mn plaatsje gehecht als ik eenmaal ergens zit.[/quote]

Nou, dat kan toch ook prima! Ik vind het juist wel leuk als de gasten zich tijdens 't eten een beetje met elkaar 'mengen' ;-) Maar op zich is ieder z'n eigen plekkie wel zo rustig, en praktischer misschien (bij ons worden vieze borden steeds afgeruimd, dus wat dat betreft maakt 't niet uit) Ik denk dat iedereen het gewoon naar eigen goeddunken moet doen. Toch? Iedereen - en ieder gezelschap - is anders, dus eris niet maar 1 'goeie' manier om iets te doen.
En da's maar goed ook - anders wordt 't zo saaaai! :)

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #35 Gepost op: 6 mei 2009, 11:00:25 »
Wij beginnen met het voorgerecht wel met een tafelschikking, maar daarna kan iedereen wisselen wat ie wil!

Kabouter T.

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #36 Gepost op: 6 mei 2009, 11:25:33 »
Gister ook hele discussie gehad over de tafelschikking. Aangezien het een redelijk formeel diner wordt, toch maar gemaakt, maar die wil naast die, zitten ook Engelstaligen en kinderen van 3 tussen, dus is allemaal erg lastig.....Bovendien is het 1 langwerpig ovalen tafel, dit kon niet anders ivm de indeling van de zaal. Dus je hebt altijd mensen die op de kop zitten, beetje een lullig plekje, lastig.....

Swiffer

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #37 Gepost op: 6 mei 2009, 13:06:38 »
Tafelschikking? We ploffen gewoon neer waar we kunnen :)

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2009, 15:38:14 »
Wij hebben wel een tafelschikking gemaakt (lekker op tijd :wink:). We willen één grote vierkante tafel en zijn inclusief onszelf met zijn 20-en. Wij willen na elke gang ergens anders gaan zitten, zodat we met iedereen kunnen kletsen. We hebben een Italiaans bruidsdiner (in Italië) en zullen zeker drie à vier uur aan tafel zitten.

Op de bruiloft van mijn beste vriendin twee jaar geleden was er geen tafelschikking en zaten mijn vriend en ik noodgedwongen aan tafel met de broer van de bruid (mijn ex) en zijn zeventienjarige (domme) vriendinnetje en de fotograaf... Mijn ex en ik zijn vier jaar geleden op een vervelende manier uit elkaar gegaan (hij ging vreemd met een meisje van 16, overigens niet dezelfde als op de bruiloft), dus je kan je voorstellen dat dit een vreemde situatie was.

Ik respecteer het feit dat mijn vriendin en haar man geen tafelschikking wilden, maar ik realiseer me dus ook hoe lullig het uit kan pakken als je het hele diner naast iemand zit die je echt níks te vertellen hebt (al was dit natuurlijk een extreem ongelukkige gewaarwording). Vandaar dat wij zelf aandacht aan alle gasten willen geven, omdat wij ze allemaal belangrijk vinden. En een lang diner leent zich daar natuurlijk prima voor!
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2009, 15:39:39 door Saskia1983 »

Flowers

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #39 Gepost op: 25 mei 2009, 11:48:32 »
Bij ons word het waarschijnlijk 1 lange tafel,we zijn met 18 man en de ruimte waar we gaan eten is niet zo heel groot.
Wie waar gaat zitten zijn we nog niet helemaal uit....
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2009, 11:49:55 door Flowers »

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #40 Gepost op: 25 mei 2009, 12:25:51 »
Wij moeten ook nog eens even gaan puzzelen... In eerste instantie hebben we bedacht om tafels van 6 personen te maken, dat zou precies uitkomen met het aantal gasten. Nu is er 1 persoon bijgekomen, dus we moeten eens even kijken hoe we het nu het makkelijkst kunnen oplossen.

Het plan is tot nu toe als volgt: er zijn twee kleine kinderen bij, die zetten we samen met hun beide ouders in ieder geval aan 1 tafel. Daar komen dan waarschijnlijk nog twee andere mensen bij te zitten, deze mensen kennen elkaar allemaal goed en ik ga er vanuit dat de twee 'extra's' het leuk vinden om bij het gezinnetje te zitten.
Dan houden we nog een aantal tafels over van 6 personen (en dan waarschijnlijk 1 van 7 personen,) waarbij we als bruidspaar na elke gang van tafel willen ruilen. In de praktijk betekent dat dat er vier mensen zullen zijn met wie we van plaats ruilen, na het voorgerecht twee en na het hoofdgerecht ook weer twee. Waarschijnlijk worden dat dan de beide CM's met hun aanhang, die kunnen we er vast op voorbereiden!
Verder zijn er -gelukkig- geen gescheiden stellen of mensen die het om een andere reden niet met elkaar kunnen vinden, dus dat maakt de verdere indeling wel redelijk makkelijk.
Ben alleen nog aan het nadenken of mijn lief en ik steeds samen aan 1 tafel willen zitten, of dat we het zo doen dat we samen starten aan een tafel tijdens het voorgerecht, en dan voor het hoofd- en het nagerecht beiden aan verschillende tafels gaan zitten, zodat elke tafel uiteindelijk in ieder geval met 1 van ons tweeen aan tafel heeft gezeten.

We hebben nog ruim 2,5 maand te gaan, dus ik stel deze puzzel nog even uit, haha!

bigbird

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #41 Gepost op: 25 mei 2009, 13:31:25 »
Wij hebben geen zin in geëmmer van mensen vooraf over hoe ze wel of niet willen zitten en bij wie. Dus we laten alles over aan de ceremoniemeester(s) die ervoor zorgen dat op de dag zelf mensen gewoon ergens gaan zitten. Het is niet een hele grote groep en ik neem aan dat mensen best zelf gezellig kunnen doen. Dus op hoop van zegen :tongue:

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #42 Gepost op: 25 mei 2009, 14:14:35 »
Eerder heb ik gezegd dat wij wel een tafelschikking wilden doen. Maar we waren ermee aan het stoeien en het kwam eigenlijk niet geheel uit. Nu doen we alleen voor onze eigen tafel een tafelschikking en de rest mengt zich maar. De vaste groepjes hebben elkaar nl al heel de dag gesproken en het is best leuk als ze dan met iemand anders aan tafel zitten en keer. Bovendien hebben we erna een ijsbuffet en dan kan iedereen weer elkaar opzoeken als ze daar behoefte aan hebben.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #43 Gepost op: 25 mei 2009, 15:01:07 »
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'232982\' date=\'25 May 2009, 14:14\']Eerder heb ik gezegd dat wij wel een tafelschikking wilden doen. Maar we waren ermee aan het stoeien en het kwam eigenlijk niet geheel uit. Nu doen we alleen voor onze eigen tafel een tafelschikking en de rest mengt zich maar. De vaste groepjes hebben elkaar nl al heel de dag gesproken en het is best leuk als ze dan met iemand anders aan tafel zitten en keer. Bovendien hebben we erna een ijsbuffet en dan kan iedereen weer elkaar opzoeken als ze daar behoefte aan hebben.[/quote]

Ben je dan niet bang dat de vaste groepjes alsnog met elkaar aan tafel terechtkomen, puur uit gewoonte? Kan me voorstellen dat je daar geen probleem van maakt, mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren, maar ik denk dat je, juist wanneer je wilt dat niet iedereen altijd met dezelfde mensen praat/aan tafel zit, wel een tafelschikking moet maken omdat mensen uit zichzelf nou eenmaal altijd dezelfde mensen opzoeken.
Ik denk dat mensen niet snel spontaan zullen gaan mengen, dat je dat juist met een tafelschikking 'afdwingt,' als je dat graag zou willen.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #44 Gepost op: 25 mei 2009, 15:02:45 »
Dat mengen wil ik ze ook weer niet opdringen :wink: Gewoon kijken hoe het loopt. De tafels zijn te klein om als hele groep bij elkaar te moeten zitten, dus gemengd zal er toch wel moeten. Als het niet gebeurt, ook goed.

Appelkruimeltaart

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #45 Gepost op: 25 mei 2009, 16:39:42 »
Ik las hierboven een verhaal van bij je ex aan tafel, daar moet je toch niet aan denken??

Wij hebben destijds ook zo zitten twijfelen, maar tóch gekozen voor een tafelschikking. Argumenten:

1 mensen willen toch het liefst met hun vaste clubje aan tafel en voelen zich dan het prettigst
2 ik vind het ook wel fijn om een bepaalde invloed te hebben, want zo kun je vervelende situaties voorkomen

Het ging prima allemaal. Alleen hadden 2 mensen dezelfde voornaam (een nogal aparte) en die wisten dat niet van elkaar. Ze stonden allebei dus prompt bij de verkeerde tafel en ik zag 2 teleurgestelde koppies. Hilarisch was het moment toen ze er achter kwamen dat er nog een *** was! En duidelijk opgelucht ruilden ze van tafel.

Maar goed, een tafelschikking kan ook vervelend uitwerken. Ik ben wel eens bij mensen aan een tafel geplant waar ik na een half uur mee was uitgepraat. Men, wat baalde ik toen dat je niet ongedwongen van plekkie kon ruilen...

Aan mij heb je dus niks  :laugh:  :biggrin:

moi2009

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #46 Gepost op: 25 mei 2009, 16:55:10 »
Dat lijkt me ook een rare situatie. Wij doen wel een tafelschikking, maar dan wel een beetje rekening houden met wie naast wie zou willen. Groepjesvorming vind ik geen probleem. Zolang ze maar gezellig hebben, dat heb ik liever dan dat ze na een half uur uitgepraat zijn.

Robine82

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #47 Gepost op: 25 mei 2009, 17:58:40 »
Zoals ik er nu over denk, doen wij niet aan tafelschikking. We hebben ongeveer 36 daggasten en het wordt een BBQ in een strandtent.
Bij mooi weer buiten en anders binnen. Ik ga er vanuit dat er gewoon geswitched wordt onder het eten door .. Is wel mijn idee om dan even iedereen te spreken. Ga er vanuit dat het goed gaat lopen! Overigens zijn er geen lastige situaties voor zover ik weet wat betreft exen en/of nieuwe partners, dus dat scheelt.

LovelyMe

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #48 Gepost op: 25 mei 2009, 19:53:18 »
Wij hebben 1/3 zit en 2/3 staan. Vooral de ouderen zitten (daar is iig 1 van de 3 tafels voor gereserveerd) en de rest mag staan/zitten waar ze maar willen. Wij hebben trouwens een lopend buffet, dus dat is altijd wat informeler.

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #49 Gepost op: 25 mei 2009, 20:55:02 »
[quote name=\'LovelyMe\' post=\'233059\' date=\'25 May 2009, 19:53\']Wij hebben 1/3 zit en 2/3 staan. Vooral de ouderen zitten (daar is iig 1 van de 3 tafels voor gereserveerd) en de rest mag staan/zitten waar ze maar willen. Wij hebben trouwens een lopend buffet, dus dat is altijd wat informeler.[/quote]

Staand eten??

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards