collapse

Auteur Topic: Het grote tafelschikkingstopic  (gelezen 33766 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moi2009

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #50 Gepost op: 25 mei 2009, 23:14:43 »
Als je een informeel diner/buffet hebt, dan kan ik het begrijpen dat je geen tafelschikking doet. Ik wilde dat eerst ook niet. Dus wel echt een heel formeel diner hebben, vind ik het toch wel een beetje erbij passen.

LovelyMe

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #51 Gepost op: 26 mei 2009, 18:42:42 »
[quote name=\'angelique_20\' post=\'233075\' date=\'25 May 2009, 20:55\'][quote name=\'LovelyMe\' post=\'233059\' date=\'25 May 2009, 19:53\']Wij hebben 1/3 zit en 2/3 staan. Vooral de ouderen zitten (daar is iig 1 van de 3 tafels voor gereserveerd) en de rest mag staan/zitten waar ze maar willen. Wij hebben trouwens een lopend buffet, dus dat is altijd wat informeler.[/quote]

Staand eten??
[/quote]

Ja, uiteraard aan staantafels. Nooit meegemaakt? Is hier toch wel vaste prik :biggrin:. Maar er zijn ook tafels, bankjes en een bar, dus plek genoeg. En niet iedereen eet aan één stuk gedurende die 2 uur, dus er is ook plek om te 'rouleren' haha.

Kvam

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #52 Gepost op: 28 mei 2009, 10:50:28 »
Ik had hier nog helemaal niet bij stil gestaan.
We hebben een buffet en gaan geen tafelschikking doen. Iedereen gaat maar zitten waar die wil..
Families blijven vaak toch wat bij elkaar plakken.

Melissie

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2009, 17:29:53 »
Hoi,

Ik heb zojuist ook de tafelindeling gemaakt. We zitten aan ronde tafels van ieder 10 personen en ik was eigenlijk zo klaar.
Toen wilde ik het netjes gaan intekenen, maar dat lukte niet echt..:S

Dus even gegoogled en toen kwm ik het handige programmaatje tegen:

http://www.simpleseating.com/

Je kan tot 50 gasten invoeren en dan je vorm tafel kiezen en dan je gasten op de juiste plek neerzetten. Vervolgerns printen en heb je de tafelindeling op papier.
Ik moet de indeling namelijk ook aan mijn ceremoniemeester en de locatie geven, dus vond dit wel erg handig!

Trouwring

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2009, 17:57:11 »
Pff.. zolang ik maar naast mn as zit, mag de rest het allemaal zelf weten :biggrin:

Marjannn

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #55 Gepost op: 6 mei 2011, 15:22:09 »
De augustusmaand nadert dus zijn AS en ik steeds meer concrete zaken aan het regelen. Omdat we binnenkort onze trouwkaart willen bestellen zijn we ook in de weer met de rest van het drukwerk zoals menu-kaartjes en eventueel kaartjes voor de tafelschikking. Ik zelf denk dat het handig is om een tafelschikking te maken maar AS vind het onnodig en denkt dat iedereen zelf makkelijk en snel een plekje kan vinden.

Wat doen jullie? Tafelschikking of laten jullie ieder zelf een plekje zoeken?

Wij zijn in totaal met 36 personen voor het diner en zitten als het goed is aan een grote u-vormige tafel.

Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #56 Gepost op: 6 mei 2011, 15:24:52 »
Als je wilt dat je gasten zelf een plekje uitzoeken, zou ik het niet doen. Maar met een tafelschikking kan je wel voorkomen dat je ouders te ver weg zitten, of dat die ene tante die ruzie heeft met die nicht niet naast elkaar terecht komen of dat er groepjes gevormd worden die altijd bij elkaar zitten.

Het is dus zeker iets om over na te denken.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #57 Gepost op: 6 mei 2011, 15:31:28 »
Ik heb eigenlijk geen idee of het nog wel gedaan wordt, maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet te bepalen of jij het wel wilt doen.
Zelf ga ik het niet doen. Bij ons heeft er niemand ruzie met elkaar dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik vind het ook niet erg als er groepjes zijn die altijd bij elkaar zitten. Blijkbaar vinden ze dat dan gezellig en ik vind het ook erg belangrijk dat mijn gasten het gezellig hebben. Mijn bruiloft is niet bedoeld om beide families elkaar beter te laten leren kennen, het moet vooral gezellig zijn. Ik ben er van overtuigd dat dit bij ons beter zal gaan zonder tafelschikking dan met tafelschikking.

suzanned

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #58 Gepost op: 6 mei 2011, 15:59:21 »
Ik wil wil wel een tafelschikking. Wij zijn waarschijnlijk met 21 mensen.

Mijn ouders zijn gescheiden, allebei met nieuwe aanhang. Daardoor kunnen er nogal scheve gezichten ontstaan ben ik bang. Weet ik eigenlijk wel zeker als ik kijk hoe het tot nu toe gaat.
Wij willen elke gang de tafelschikking veranderren zodat we uiteindelijk met alle gasten samen hebben gezeten.

We hebben het hier en daar al laten vallen dat we het op die manier gaan doen. Niet iedereen vindt dat zo fijn, maar dat kan ons niets schelen. Zitten wij tenminste rustig die avond.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #59 Gepost op: 6 mei 2011, 16:40:31 »
Wij doen half om half. Wanneer iedereen binnenkomt is er een tafelschikking en wordt de eerste gang uitgeserveerd. Hierna openen we het buffet en mogen gasten van plaats/tafel wisselen als zij dat willen. Zo hebben we een ordelijke en officiële opening van ons diner die later wat vrijer wordt :)

Jolanda

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #60 Gepost op: 6 mei 2011, 18:04:57 »
Wij hebben een tafelschikking. Dit wist ik al gelijk toen ik begon met plannen.
Ik was begin dit jaar bij een bruiloft waar dat niet was en het bruidspaar had aangegeven dat familie dicht bij hun moest zitten. Uiteindelijk kon ik bijna niet eens naast mijn verloofde zitten omdat ze het dus niet gepland hadden. Ik vond dat persoonlijk niet zo leuk, want je komt als stel op de bruiloft en wil dus ook tijdens een zittend diner naast je patner zitten.
Wij hebben bij onze tafelindeling 6 ronde tafels, waarvan 4 tafels voor 8 personen en 2 tafels voor 10 personen. Wij gaan aan een tafel voor 10 personen zitten samen met onze vrienden. Dit hebben we al aan onze ouders doorgegeven zodat ze niet teleurgesteld zullen zijn. Wij kozen voor aan de tafel bij vrienden zitten omdat de hele dag ook al in het teken van de beide ouders is en je veel met familie doet die dag. IK denk dus dat we niet veel tijd hebben om met vrienden te praten en op zo'n manier krijgen zij ook alle aandacht.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #61 Gepost op: 6 mei 2011, 19:56:22 »
Wij hadden het wel gedaan. We hadden 50 daggasten (incl kinderen) en dan duurt het wel heel lang voor iedereen zit en zo loop je ook niet het risico dat je als partners niet bij elkaar kunt zitten. 1x bij een bruiloft geweest zonder schikking, en iedereen liep maar heen en weer, niemand durfde te gaan zitten. Tot het bruidspaar aangaf dat ze de vrienden bij hun aan tafel wilden, want de ouders hadden ze vaak genoeg bij aan tafel gezeten.

Maar ik geloof dat het prima zonder kan hoor, maar een beetje afspraken van te voren wie je naast je wilt, geeft denk ik wel duidelijkheid voor de gasten.

Sofraine

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #62 Gepost op: 6 mei 2011, 20:23:13 »
Mijn stiefzus en haar man hadden vorig jaar ook een uitgeserveerd diner (voor 55 personen)tijdens hun bruiloft. Zij hebben toen gekozen voor een tafelschikking, en dit hebben ze met name gedaan om te zorgen dat de mensen van wie zij dat wilden ook daadwerkelijk bij hen aan tafel zaten. En dat er dus niet een overenthousiaste buurman naast hen aanschoof, of aanhang die ze net ff iets minder goed kenden. Zij hebben verder alle "bekende" groepjes uit elkaar gehaald (stelletjes wel bij elkaar natuurlijk) en deze aan verschillende tafels gezet. Zo ontstonden er ineens gesprekken met mensen waar je anders niet zo snel mee zou praten, en dit kwam de sfeer tijdens het eten en ook op het feest heel erg ten goede. Die mensen zie je ook weer op verjaardagen en zo, en daar heb je ineens veel meer contact mee, leuk!
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2011, 20:42:29 door Sofraine »

Maidenofmay

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #63 Gepost op: 6 mei 2011, 20:31:53 »
Wij hadden voor ons diner voor 60 man ook een tafelschikking gemaakt, met name omdat we wilden dat iedereen goed kwam te zitten. Het leek ons niet zo leuk als ooms en tantes per ongeluk in hun eentje aan een tafel met jongelui terecht kwamen. We wilden ook graag bij onze ouders aan tafel zitten, en dan toch m'n oma niet te ver weg, en dan een vertouwd iemand ernaast dat ze toch wat aanspraak had... Het heeft wel lang geduurd voordat we eruit waren :) We hadden er wel voor gekozen om mensen die goed met elkaar op konden schieten bij elkaar te houden, net als stelletjes.

missy-ila

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #64 Gepost op: 7 mei 2011, 07:35:18 »
Ik denk dat wij ook een tafelschikking gaan doen, gewoon omdat je dan inderdaad ervoor zorgt dat iedereen op een zo leuk mogelijke plek kan zitten. Ik weet nog dat toen ik klein was ik altijd graag bij een bepaalde oom of tante wou zitten en dan heel de tijd ging staan wachten tot hij/zij net ging zitten. Nou ik ga trouwen kan ik dan lekker zelf kiezen wie er het dichtst bij zit  :tongue:

Ik ga dan waarschijnlijk gewoon kleine naamkaartjes maken en die op de borden oid leggen. We zijn toch maar met 23 mensen bij het diner, maar die ene keer dat ik dan kan kiezen wie waar zit ga ik het ook zeker niet laten.  :)

Isabella

Bride-77

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #65 Gepost op: 7 mei 2011, 12:02:48 »
Wij doen waarschijnlijk ook wel een tafelschikking.

Ik vraag me alleen af: doen jullie de kinderen aan 1 tafel, dus een aparte kindertafel of zet je ze gewoon bij hun ouders aan tafel?

Wij hebben zelf nl. 2 kinderen en aan de ene kant lijkt het me fijn dat ze die speciale dag ook even lekker een moment rustig met ons samen kunnen zitten, maar aan de andere kant hebben we een vrij lang diner (5 gangen en nog koffie na) en verwachten echt niet van ze dat ze allemaal heel de avond netjes blijven zitten. Er is een speciaal kinderhoekje met tv en dergelijke aanwezig, maar dan krijg je dus wel a tijdens het diner allemaal lege plekken aan de tafels en dat lijkt me weer niet zo leuk voor diegenen die daar naast zitten..Dus ben benieuwd wat jullie doen/gedaan hebben!

suzanned

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #66 Gepost op: 7 mei 2011, 12:06:07 »
Wij hebben zelf geen kinderen bij het diner. Maar als er meerdere kinderen zijn dan denk ik dan het leuk is als ze  bij elkaar zitten. Vond ik vroeger als kind ook leuk, met neven en nichten. Toch een beetje de jongelui onder elkaar. Als kind vond ik het altijd vreselijk saai om aan tafel te blijven zitten bij al die volwassenen.

twijfeltje

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #67 Gepost op: 7 mei 2011, 14:32:55 »
Misschien de eerste gang kinderen bij ouders en daarna wisselen van plaatsen?
Iedere gang een andere plaats of gewoon mesnen laten schuiven qua plek als ze ineens naast een 'gat' zitten.

Marjannn

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #68 Gepost op: 7 mei 2011, 16:50:11 »
Dankjewel voor jullie reacties! We zijn er nog steeds niet helemaal aan uit, maar denk dat we onze CM opdracht geven om de stoelen voor ons en onze ouders en broertjes vrij te houden en dat de rest van de gasten dan zelf een plekje mag zoeken. Hebben gelukkig geen ruzies o.i.d. onder onze daggasten, dus dat zou wel goed moeten komen.

@Bride-77: Wij hebben ook zelf geen kinderen, maar ik denk dat ik het zelfde zou doen als Suzanned schrijft. Kids gezellig bij elkaar aan tafel, dan vermaken ze zich vast en zeker! :biggrin:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #69 Gepost op: 7 mei 2011, 17:32:03 »
Ik vraag me alleen af: doen jullie de kinderen aan 1 tafel, dus een aparte kindertafel of zet je ze gewoon bij hun ouders aan tafel?

Ik denk dat dit erg aan de leeftijd ligt. Wij hadden kinderen 7 kinderen onder de 4 jaar, die hebben we dus wel bij hun ouders laten zitten.

anna23

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #70 Gepost op: 7 mei 2011, 20:53:07 »
@ Marjan: dat gaan wij ook doen! Wij hebben een buffet als diner en we willen dat de gasten zelf kiezen waar ze willen zitten. Wel gaan we bij de Sligro ofzo van die 'gereserveerd' bordjes halen voor onze tafel  :cool:

LindaD

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #71 Gepost op: 8 mei 2011, 18:55:35 »
ik denk wel dat wij een tafelschikking maken, maar misschien wisselen tussen de gangen zodat we iedereen even spreken. Ik wil vooral ook dat de kleine kinderen bij hun ouders zitten en het liefst aan het einde van de tafel. Dan kunnen de kinderen makkelijk rondlopen EN de mensen zonder kinderen hebben er geen last van.

Marjannn

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #72 Gepost op: 8 mei 2011, 19:34:13 »
@Anna23, wij zijn het goed eens met elkaar dan! Zag dat jullie ook trouwen op 20 augustus, leuk! :biggrin:

Fee

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #73 Gepost op: 9 mei 2011, 08:30:11 »
Wij hebben ook een tafelschikking. We hebben 32 gasten voor het diner en krijgen 4 tafels. Bij elke ronde krijgen we 8 andere gasten bij ons aan tafel, zodat we met iedereen een keertje samen zitten.

Ook de andere tafels hebben we ingedeeld. Dit omdat we eigenlijk 4 groepen hebben (zijn familie, mijn familie en 2 vriendengroepen). Die groepen varieren echter in grootte. Om te voorkomen dat bv net één stel uit onze vriendengroep bij alleen maar famlilieleden van hem aan tafel zou komen te zitten (omdat dat het laatste plekje was), husselen we alles door elkaar.

Carmen

  • Gast
Het grote tafelschikkingstopic
« Reactie #74 Gepost op: 9 mei 2011, 09:42:21 »
ook hier kiezen we wel voor een tafelschikking, vind dat ewoon prettiger, duidelijker, weet dat het door een deel van de familie gewaardeerd wordt, dus waarom niet,
ohja, wij zijn met 21 man...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards