collapse

Auteur Topic: Waarom Eigenlijk Krullen?  (gelezen 9727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bride-to-be

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Gepost op: 28 april 2009, 20:26:19 »
Hoi meiden,

ik vraag me af waarom het ''standaard'' bruidskapsel bijna altijd krullen heeft en opgestoken is, terwijl heel veel bruiden supermooi stijl haar hebben. Ik begrijp niet zo goed dat je op je trouwdag zou willen terwijl je dat in het dagelijks leven niet hebt. Komt dit dan niet erg onnatuurlijk over? :dry:

Heb zelf lang steil haar en zou als ik ga trouwen het liefst mijn every-day look houden, tenminste als het mn haar betreft. Zijn er meer meiden die er zo over denken? Ik zou ook graag bruidskapsels willen zien met het haar los...

Ben benieuwd naar jullie reacties!

groetjes

suzan1983

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2009, 20:33:46 »
Tja, een bruidsjurk heb je ook niet iedere dag aan. het hoort volgens mij bij het prinsesjes gevoel.
Maar je moet doen waar jij je lekker bij voelt.

jet17

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2009, 20:41:36 »
Ik snap je helemaal! Ik heb het zelfde....lang stijl haar!
Alleen zou ik voor op me bruiloft wel lichte golven willen (moeilijk uit te leggen) dus eigenlijk een beetje meer volume, anders hangt het zo sluik langs me hoofd!
Maar echt krullen NEEJ, dan herkent niemand me straks hahaha...

bride-to-be

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2009, 20:57:53 »
Suzan, je hebt gelijk. Alleen vraag ik me af waarom zoveel bruidjes zich dan op krullen storten ipv stijl... Wie heeft bedacht dat krullen bij de dag horen en waarom willen zoveel dat? Beetje diep gedacht, maar toch!

@jet, gelukkig een gelijkgestemde! Ik wil ook het liefst een Carme-setje onderaan, beetje dat J-Lo effect. Nu heb ik zelf al slag, dus staat niet onnatuurlijk denk ik. Versterkt de slag alleen maar...

Kleintje

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2009, 20:59:08 »
Ik denk dat de meeste bruidskapsels krullen hebben omdat het een feestelijk effect geeft en eens een keer iets anders is voor mensen die stijl haar hebben. In mijn geval (ik had het heel laag en schuin opgestoken) heb ik voor krullen gekozen omdat ik erg fijn stijl haar heb wat ook nog eens niet heel lang is. Als ik het niet had gekruld was het erg lastig geweest om het op te steken.

Verder vind ik dat je je als bruid helemaal niet hoeft te houden aan wat 'normaal' is voor een kapsel. Als je je haar graag stijl hebt, moet je dat gewoon doen. Ik vind het leuk als mensen het 'een beetje anders als anders' doen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2009, 21:08:31 »
Meestal worden krullen gezet omdat krullen makkelijker op te steken zijn en ook beter blijft zitten dan steil haar. Je kunt er ook makkelijker dingen "tussen" steken zoals bloemen of andere versieringen. Je kapsel is met krullen gewoon een stuk steviger.
Verder zijn krullen natuurlijk heel romantisch en sjiek, denk dat daarom veel bruiden er ook voor kiezen. Maar als jij je haar steil wilt houden dan kan dat volgens mij wel hoor!

bride-to-be

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2009, 21:14:20 »
Zo al best veel reacties!

dat het beter op te steken is als er krullen in zitten is een hele goeie, als je stijl haar hebt is dat wat moeilijker.
Voor mezelf heb ik al jaren vaststaan dat ik mn haar los wil als ik ga trouwen, ben wat kleiner en voller (44/46) en vind lang haar dan mooier staan. Lijkt wat minder propperig...

Zou het eerlijk gezegd ook zonde vinden als ik mn haar niet laat zien, heb hard gespaard :biggrin:

deedee

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2009, 21:22:00 »
Grappig idd dat veel bruiden krullen in hun haar willen. Ik heb van mezelf een enorme bos met krullen, maar daar is straks op mijn bruiloft niks meer van te zien. Ik laat juist mijn krullen er voor een dag uithalen omdat mijn haar dan veel strakker kan worden opgestoken.
Ik denk ook dat vooral tijdens je bruiloft je een keer helemaal anders mag doen dan normaal, ik steek mijn haar in het dagelijse leven namelijk nooit op maar voor mijn bruiloft wil ik graag een chiq en anders dan anders kapsel.

Tigru

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2009, 21:23:11 »
Hier nog een met redelijk lang en zeer stijl haar. Ik weet het niet, ik ben er veel over aan het denken. Maar zou er een slag in willen.

Als ik mijn haar stijl laat op steken ben ik bang dat het doet waar het zelf zin in heeft, zoals altijd, dus in een scheiding vallen. Ook ieder bobbeltje zie je in opgestoken haar. Ik draag een sluier en denk dat ik dat leuker vind. Maar een bos met krullen? Nee, moet er niet aan denken, denk dat mijn vriend het ook geen succes vind, hij houdt van mijn stijle haar en vindt krullen niks.

annakrylova

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2009, 22:27:53 »
je moet uiteraard doen kapsel die bij je past ook in je dagelijks leven.
ik heb stijl haar, maar krullen doe ik ook erg vaak. ook de krullen geven  wat romantische en jeugd-achtig gevoel

als je nooit krullen had of heb zie ik dan ook geen nut op krullen te doen. je kan stijl haar ook mooi half opsteken of geheel opsteken. juist met stijlhaar die lang zijn kan je zoveel variaties doen, terwijl krullen blijven gewoon krullen.

 met stijl haar kan je een vlecht over je hooft doen of zo bijvoorbeeld, of gewoon los indd.


Zelf persoonlijk vind ik stijl los haar op de dag voor mij zelf wat moeilijk: het is dan meteen warmer,  als je het mooi glad stijl had dan beetje regen en die is dan niet zo mooi meer.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 22:31:48 door annakrylova »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2009, 23:36:35 »
ha ik had hetzelfde! Ik ging voor mijn proefkapsel (heb ook erg steil haar) en ze vroeg wat ik wilde. Het enige dat ik zeker wist was géén krullen! Er is bij ij wel een carmenset ingegaan om er meer volume aan te geven en daarna is het steil opgestoken, waar ik heel blij mee was (in een dubbele grace kelly rol). Ik begrijp ook niet zo goed waarom het vaak krullen zijn, ik zag het in elk geval niet zitten. :wink:
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 23:36:44 door Anna Livia »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2009, 00:03:12 »
Mijn krullen blijven op mijn trouwdag hoor! :tongue: Maar ja, ik heb van mezelf al krullen, dus daar ga ik wel wat mee doen. :)

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2009, 06:22:35 »
Ik heb van mijzelf "krullen". Dan moet ik er wel iets van schuim ofzo insmeren. Als ik het gewoon uitborstel heb ik steil haar. Voor de bruiloft heb ik ook krullen laten zetten. Dit omdat ik dat mooier vind/vond :laugh:

K en P

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2009, 12:33:45 »
Ik denk dat je zelf in je openingspost al hebt beschreven waarom mensen vaak krullen en opsteken doen.
Omdat je alledaagse haar zo alledaags is!
En een bruiloft absoluut niets alledaags is, maar iets speciaals.
Dan kiezen de meeste mensen ervoor om ook iets speciaals met hun haar te doen.

Bij mij was mn haar alleen opgestoken.
Verder geen krullen en niet stijl, gewoon mn eigen haar.
Ik wilde wel iets speciaals, maar toch ook wel mezelf blijven.

Gewoon lekker doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt!  :biggrin:

mariekemeisje

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2009, 12:50:00 »
Ik werd veel te lief en popperig met krullen ( tijdens proefkapsel) en heb het dus stijl los en de punten naar buiten gefohnt en de bovenlaag met mini knotjes half opgestoken.
En ik wilde graag krullen wanti die staan me zo leuk.... inderdaad leuk bij een stoere spijkerbroek met dito shirt, bij een jurk kon ik zo mee in wuthering heights..

Swiffer

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2009, 13:10:08 »
Vor mij zijn grove krullen een goede oplossing, ik heb heel zwaar haar en een smal gezicht, als ik dat stijl opsteke, ziet het er helemal lniet uit. Groffe krullen, en half opgestoken, staat inderdaad wel anders dan anders, maar dat mag ook, je ziet er op zon dag meestal niet echt alledaags uit :)

CCBloom

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2009, 15:54:59 »
Ik heb ook stijl haar en wil zeker geen krullen! Misschien een carmen set voor meer volume en dan stijl opsteken...

Ik vind zo'n opgestoken krullenkapsel ook zoveel gedoe zeg maar...EN krullen erin EN bloemtjes En achterop zo'n toef....ik ben geen paasei ;-) En het liefst nog een sluier (vind ik ook niet mooi trouwens)

Ik ga zelf voor glad opgestoken a la Bree van de Kamp toen ze met Orson ging trouwen...helaas is het daar nog niet lang genoeg voor maar dat vind ik nou echt mooi.

Dat prinsesjes-gevoel heb ik eigenlijk ook niks mee, ga in een korte jurk omdat ik zulke mooie benen heb!

~M*M~

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #17 Gepost op: 29 april 2009, 16:19:42 »
hier nog een bruidje met stijl haar.

ik wil (denk ik wel) mijn haar opgestoken, mijn haar is heel fijn en alles zakt eruit. als het omhoog zit dan blijft het hopelijk de hele dag mooi zitten. :wink:


zoiets vind ik erg mooi.


hairdresser

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #18 Gepost op: 1 september 2009, 22:56:42 »
zelf kapster:

ik denk idd dat als je helemaal stijl haar heb je dan op de dag van je bruiloft helemaal strak in de krullen moet zitten....maar ieder zijn eigen mening.

zelf heb ik heel veel krullen en ik zou me er ook niet prettig bij voelen met een stijl kapsel.

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr
ik vind idd krul of slag wel vaak wat feestelijker en blijft goed zitten...

doen waar je je goed bij voelt zou ik zeggen en laat je adviseren

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #19 Gepost op: 2 september 2009, 09:55:28 »
Ik heb krullen omdat dit veel beter staat bij mijn jurk dan stijl, echt romantisch.
Daarnaast heb ik normaal nooit krullen, en vindt het daarom juist wel leuk om het voor 1x wel te hebben.

Palle

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #20 Gepost op: 2 september 2009, 10:48:21 »
Ik heb ook stijl haar en wil ook zeker geen krullen. Stijl haar kan je ook opsteken, doe ik zelf ook wel eens. Ach en als het een beetje los komt vind ik het vaak nog mooier.

Hannielle

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #21 Gepost op: 3 september 2009, 09:22:06 »
dan wel een beetje touperen anders zakt het echt snel uit!,
ik heb zelf krullen van mezelf, maar fohn het altijd stijl.
Maar denk da ik toch wel krullen wil (geen poedel).
wil me haar overdag ook anders als s avonds.
overdag lijkt het me leuk om het half opgestoken te hebben, en s avonds vast met evt haarstukken
lekker over de top.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2009, 10:28:09 »
Ik heb normaal slag in mn haar, en ik heb het tot net iets over de schouders (het lijkt wel alsof het gewoon niet langer wil,maar  vanaf daar krult ongeveer alles gewoon op.. Maar op de dag wil ik krullen.. (gaat op de grond liggen..IK WIL KRULLEN!! en slaat met de vuisten op de grond) ik wil krullen met een tiara.. oooo zoomooilijkt me dat.. en ik denk dat het best blijft zitten... :)


gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #23 Gepost op: 3 november 2009, 00:29:46 »
Ik heb nogal steil haar van mezelf en wilde wel krullen , niet zon poedel pernamentje hoor

maar gewoon mooie los vallende krullen , omdat het altijd zo slap langs me hoofd hangt .
Wil er graag wat meer volume in en dat is best lastig
'
kheb ook een tiara en dat vind ik het mooist toch met krullen. het feestelijks ook

zit er alleen nu over na te denken om eer toch een sluier bij te doen om me manneke te verrassen

me schoonmoedr heeft nog een sluier liggen met een klein werkje langs de kanten hij is nu wel vrij lang
kan hem laten inkorten

maar twijfel.
wie helpt me ?

Kippie

  • Gast
Waarom Eigenlijk Krullen?
« Reactie #24 Gepost op: 3 november 2009, 09:01:34 »
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! ik had zelf ook stijl haar en zag mezelf ook altij met lekker stijl haar voor me (het liefst met een strakke paardenstaart). Maar sinds een paar maanden begint mijn haar opeens (licht) te krullen....
Ik denk er serieus over om mijn haar recht te stylen, in een paardestaart!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards