collapse

Auteur Topic: Zwanger En Trouwen  (gelezen 6413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Gepost op: 4 mei 2009, 21:32:49 »
Hoi, in principe willen we graag in april/mei volgend jaar trouwen. we proberen vanaf heden echter ook een kindje te krijgen. als ik snel zwanger ben halen we het huwelijk misschien naar oktober. mijn vriend wil sowieso graag een knalfeest geven. ik vraag me af of ik er van kan genieten als ik zwanger ben. wat is jullie ervaring?
mijn idee is klein trouwen dwz ceremonie, grote borrel en daarna intiem etentje met beste vrienden, fam en bruidspersoneel.
ik hoop snel zwanger te raken, maar je weet het dus niet. dit wordt denk ik wel een probleem met locatie regelen. hebben jullie hier ervaring mee. hoe zouden jullie dit aanpakken. het is geen optie om nog te wachten met zwanger raken, want ik wacht al 2 jaar.
ik hoor graag al jullie tips etcetera want vind het erg moeilijk allemaal

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2009, 21:37:05 »
kijk eens bij het subforum kinderen. Hier zijn al een aantal onderwerpen over zwanger en trouwen te vinden.

safian78

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2009, 07:55:44 »
Ik vraag me af waarom je niet kan genieten van je bruiloft als je zwanger zou zijn. Als ik al 2 jaar zou wachten is het toch geweldig om zwanger te zijn? Als de zwangerschap goed verloopt ben je tegen die tijd zeker een stralende bruid! Het enige is dat je dan geen champagne mee kan drinken of bier of wijn. Maar dat heb je er wel voor over toch?

Als wij gaan trouwen en alles gaat goed ben ik 12 weken zwanger, heerlijk toch? Die biertjes mogen me gestolen worden! Zonder kan het ook leuk zijn en je hebt geen kater de volgende dag!!! Nu alleen hopen dat ik tegen die tijd niet kotsmisselijk ben!

Ben benieuwd hoe het verder gaat!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2009, 09:59:25 »
[quote name=\'safian78\' post=\'227982\' date=\'05 May 2009, 07:55\']Als de zwangerschap goed verloopt[/quote]

Dat is de gok die je neemt. Er is hier op het forum iemand die een dag voor haar bruiloft te horen kreeg dat het kindje al 2 weken niet meer groeide (ze was toen iets van 8 weken zwanger, geloof ik) en iemand anders die een paar dagen na de bruiloft een miskraam kreeg. Zij zegt al dat ze bij elke foto van de bruiloft een raar gevoel heeft, omdat ze daar nog wel zwanger was.
Dan is het natuurlijk nog de vraag hoe je je voelt tijdens je zwangerschap. Ook hiervan zijn forumleden die toch echt niet zwanger hadden moeten zijn op hun bruiloft. Mensen die zich na een paar maanden weer beter voelen en 'nog maar' 2 keer per dag overgeven. Dit geeft wel aan hoe zij zich aan het begin hebben gevoeld...

Het is echt een keus die je zelf moet maken. Als alles goed gaat met je zwangerschap en als je je goed voelt tijdens je zwangerschap, dan is het prachtig, maar je neemt wel een 'risico'.

Hannielle

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2009, 09:59:44 »
dat is idd de keus die je maakt, maar zoals al gezegd ik zou er lekker van genieten en ja dat wijntje maakt dan ook niet uit dat je die niet neemt,
en ookal ben je zwanger (wat ik hoop voor je) dan kun je toch nog een knalfeest geven????????????
ik zou me niet zo druk maken en gewoon doen wat je wilt doen!

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2009, 11:17:13 »
hier strax een zwangere bruid :) wij hebben ons trouwen in 2 dagen omdat ik altijd heb geroepen ik wil kein trouwen en walter wilde graag een feest dus nou ik zwanger ben komt het ok heel goed uit want anders had ik het niet volgehouden. maar wij geven ok een knalfeest voor 120 pers en ik heb der zin in ! maar die keuze kan je alleen voor jezelf maken. wij hoopte dat ik zwanger zou zijn met het trouwen en een mooier kado kennen wij ons niet wensen.

ikkegatrouwen

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2009, 11:27:35 »
wij zijn nu bijna 3 jaar aan het proberen om kinderen te krijgen. En wilden pas trouwen als die er dan waren. Maar ja hoe lang moet je dan nog wachten???
Dus toen toch de stap genomen om te gaan trouwen. En tja ondertussen blijven oefenen he!
Nu ben ik 5 dagen overtijd(normaal altijd cyclus van precies 28 dgn), maar ik durf nu dus niet te testen. Bij 1 dag overtijd(avond) al getest en toen was het negatief. Misschien iets te vroeg gedaan?? Nu dus afgesproken met vriendlief om zaterdag te testen.
Ik hoop er zo op!! Als het dan toch raak is (iets wat we beiden heel erg hopen)zou ik rond de 11 weken zijn op de bruiloft. Ook een mooi moment om het dan aan iedereen te vertellen(door onze Babs bijvoorbeeld).
Nou ja, nog even wachten.....

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2009, 11:35:40 »
oo wat spannend ik hoop het voor je !!

roxanne29-08

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2009, 11:59:27 »
ohh wat leuk ikkegatrouwen.. spannend!!
mij zou het op zich niks uitmaken.. en collega van me haar dochter had wel al haar jurk laten maken in september, zou trouwen in mei.. maar werd toen zwanger.. dus haar jurk hangt nu een jaartje langer in de kast, ze is gisteren voor de wet getrouwd en trouwt volgend jaar voor de kerk, met jurk.
dus daar zou ik wel even rekening mee houden.

groetjes rox

Han

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2009, 12:19:35 »
bedankt mensen! Het ging me echter niet om zwanger trouwen an sich.. maar meer om het feest.
als ik zwanger zou zijn dan zou ik het denk ik liever wat kleiner houden... maar mijn vriend wil graag een feest. Als ik een feest geef wil ik zxelf ook lekker mee kunnen dansen en liefst ook mee drinken... dat is het dilemma. dus misschien ene half jaar later een knal feest geven... of zouden jullie ook als je zwanger bent het gewoon groots aanpakken en een knalfeest geven'?

Tigru

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2009, 12:25:05 »
Waarom zou je het niet groots aanpakken als je het je kunt veroorloven en graag wilt? Kijk, als je zwanger bent kun je niet drinken (althans, ik zou het je niet aanraden en denk met mij de meesten niet), maar waarom kun je niet feesten? Tuurlijk wel, gewoon jouw dag er van maken!

ikkegatrouwen

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2009, 12:35:00 »
Ja zeker kan een feest wel. Ik zelf hou ook wel van af en toe een drankje. maar ik merk wel dat als ik drink ik sneller moe ben. En ik had toch niet
het voornemen om dan veel te gaan drinken, zwanger of niet.

lune

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2009, 21:01:57 »
Ik zou het zelf niet doen, tijdens mijn zwangerschappen was ik helemaal niet in zo'n feeststemming. Als ik dan wel naar een feestje ging voelde ik me vaak een beetje raar, erbuiten staan.
Dat je als enige niets drinkt droeg daar voor mij ook wel aan bij, maar het is vooral je gemoedstoestand. Veel vrouwen keren toch een beetje naar binnen zeg maar.

Ratatosk

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2009, 09:10:56 »
Ik heb eigenlijk altijd gevonden dat één glaasje best moet kunnen, als je zwanger bent..
Nou ben ik niet zo'n drinker verder maar dat vond ik toch wel kunnen.

En ontopic:
Het lijkt me een gok om zwanger te trouwen want je weet niet hoe je je voelt. Sommige vrouwen zijn niks waard tijdens hun zwangerschap, continue moe en misselijk. Weer anderen voelen zich beter dan ooit.
Ik ga de gok toch ook proberen te nemen en als jij dat graag wilt zou ik zeggen ga er voor!

lune

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #14 Gepost op: 7 mei 2009, 09:35:46 »
Dat vind ik ook wel, maar ik zou het echt niet zo snugger vinden als je je dag er qua programma niet een beetje op aanpast.

Ratatosk

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2009, 09:41:23 »
Dat ben ik met je eens!
Het programma mag dan wat minder zijn, met wat meer rustpauzes.
Wat ik graag voor mijn babietje over zou hebben :biggrin:.

ikkegatrouwen

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2009, 14:18:48 »
enne Han, zijn jullie er al uit wat jullie doen?? Lijkt me wel een risico om meer dan 9 maanden de bruiloft te gaan planne. Ik bedoel in het ergste geval ben je dan rond de trouwdatum uitgeteld.  Zelf ben ik in september ten huwelijk gevraagd en in december zijn we gaan kijken wanneer en waar we dan de bruiloft wilden vieren. Eerst twijfelden we tussen juni en september. Maar tja,... september dat zou misschien niet uit komen als ik ineens zwanger zou blijken....
En toen hebben we dus voor juni gekozen.  

Vandaag ben ik al weer 7 daagjes overtijd :biggrin:
na 1 dag al getest: negatief
dinsdagavond getest: met kruidvattest een heel wazig plusje.... we twijfelen dus nog heel erg en durven nog niet te veel te hopen
Morgen: weer testen.....ben echt wel zenuwachtig.

Ik zou vandaag ook wel weer willen testen, maar ik moet vanavond weer meteen weg en zie vriendlief dan misschien niet meer. En we willen toch graag saampjes die test bekijken. Lijkt me ook wel zo leuk.

Annemiek1975

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2009, 22:54:48 »
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig met het proberen van zwanger te raken. In Januari is dit helaas in een miskraam geeinidgd.
We hebben nu belsoten dat we willen trouwen in september 2010. ALs ik dan zwanger ben zou dat super zijn. Stiekum hoop ik natuurlijk dat ik dan al een kleine op de arm heb :wink:
Ik ga er echter wel rekening mee houden dat ik niet rond de trouwdatum uitgerekend ben, dat zou wel heel vervelend kunnen uitpakken.
Maar verder zou ik gewoon mijn planning van een groot feest aanhouden hoor. Ik kijk wel of de locatie ook een ruimte heeft waar ik evt tussendoor kan rusten, mocht het nodig zijn.

Liefs Annemiek

Naffie

  • Gast
Zwanger En Trouwen
« Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2009, 17:57:06 »
En ikkegatrouwen??? Heb je vandaag al getest?? (is aan het duimen)
Ik hoop t echt voor jullie! Zou toch prachtig zin!

Enne gewoon voor dat knalfeest gaan hoor!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Trouwen
« Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2009, 22:33:02 »
voor de nieuwsgierige kijk maar eens bij het subonderdeel kinderen daar is een apart tpoic geopend door ikkegatrouwen :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards