collapse

Auteur Topic: Je Eigen Babs  (gelezen 36446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destino

  • Gast
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #50 Gepost op: 11 december 2012, 11:44:15 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:50:12 door destino »

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #51 Gepost op: 11 december 2012, 11:56:39 »
Bij ons heeft mijn tante ons getrouwd en dat was super persoonlijk, echt heel erg leuk.

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #52 Gepost op: 11 december 2012, 12:09:52 »
Even met de gemeente gebeld, het benoemen van een eigen babs is geen probleem. We moeten het gewone trouwbedrag betalen, €315, daarnaast voor het benoemen €195 en dan de vergoeding welke de babs zelf wil ontvangen....oh ja willen we nog een mooi trouwboekje...ook dat kost extra!  :confused:

Omdat we al een zelf gekozen ceremonielocatie hebben komt daar een extra vergoeding bij, €150.

Zo loopt ons budget gauw leeg. We hebben gezocht binnen bekenden/vrienden maar geen ceremoniespreker gevonden dus zijn we of aangewezen op de gemeentebabs of een eigen babs...

Fijn om te lezen dat er meer stelletjes zijn die zoeken naar een ceremonie met een vertrouwd en eigen gevoel. In onze omgeving is dat niet gebruikelijk. Voor velen geldt dan je zegt ja en daar gaat het om...zo zie je maar weer ieder mens is uniek!





Destino

  • Gast
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #53 Gepost op: 11 december 2012, 15:58:45 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:09:12 door destino »

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #54 Gepost op: 11 december 2012, 16:10:38 »
Wij hadden er gewoon een van de gemeente. Ze heeft echt heel erg dr best gedaan en het was ook leuk, maar bij de bruiloft van een bevriend stel vond ik de ceremonie veel mooier, omdat hun babs de buurvrouw van de bruid was in haar jeugd. Er is in een 'gewone' ceremonie ook echt wel ruimte om het persoonlijk te maken!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #55 Gepost op: 11 december 2012, 16:55:36 »
Wij zijn op 13 april 2012 getrouwd met een speciale BABS...hij noemt zichzelf ook wel ceremoniespreker ;-)!! Wij hebben inderdaad behoorlijk wat extra kosten gehad, daarbij is in Rotterdam trouwen ook duurder dan veel andere gemeentes, maar het was het allemaal waard. Wij hadden zo'n persoonlijke, bijzondere ceremonie, die wij en onze gasten nooit meer zullen vergeten.... Alle gasten hadden het er daarna ook nog over, en dat sommigen hun bruiloft zo nog een keer over wilden doen, maar dan met onze BABS erbij.

Als het budgettechnisch kan, zou ik het dan ook zeker aanraden!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #56 Gepost op: 11 december 2012, 22:44:45 »
Wij hebben ook onze eigen BABS, een jeugdvriendin van mijn moeder die mij dus ook al jaaaaren kent, zelf BABS is in een andere gemeente en bovendien een heel fijn mens, die de strubbelingen in onze familie kent en dus in haar toespraak daar ook echt rekening mee zal houden. Ze is er nu al over na wan het denken hoe ze dat wil doen.

Wij zijn er echt heel blij mee, willen ook graag een meer persoonlijke ceremonie en niet iemand die ons verhaal opdreunt vanaf een blaadje en een aantal keer in haar papieren moet kijken hoe je ook alweer heet. Dat hebben we meegemaakt op een bruiloft laatst, vreselijk... Mijn lief zou er ook graag wat persoonlijke elementen in brengen en dat kan allemaal.

Nou scheelt het voor ons wel dat de BABS het gratis doet (ze krijgt van ons natuurlijk wel een mooi cadeau) en dat bij de gemeente benoemen €53 kost. Wat nog wel meevalt als ik dat hierboven zie... Kan me voorstellen da als het echt duur is, dat je twijfelt en heb er nog geen persoonlijke ervaring mee, maar ik ben er van overtuigd dat onze ceremonie echt prachtig wordt zo!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #57 Gepost op: 12 december 2012, 11:22:45 »
Wij zijn ook getrouwd door een 'eigen' babs, de beste vriendin van mn moeder die een soort 2e moeder voor mij is en ik dus al mijn hele leven ken.
Voordeel was wel dat zij in haar eigen gemeente al Babs was dus zij was al beëdigd, we hoefden alleen een benoeming voor 1 dag in de gemeente waar wij gingen trouwen en dat kostte niks extra's.

Ik vond t reuze bijzonder en zou het echt aanraden. Zij kent ons allebei door en door en weet heel veel van ons en onze families en omgeving, ook van dingen die we hebben meegemaakt of belangrijke dingen die in ons leven hebben gespeeld en impact hebben gehad. Daardoor was het super persoonlijk. Ook al is er in een ceremonie met een 'gewone' babs ook wel ruimte voor een persoonlijke touch, het is toch anders als diegene jullie echt goed kent. Als je de kans hebt zou ik het zeker doen.

MenS

  • Gast
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #58 Gepost op: 30 januari 2013, 17:48:28 »
Nou dames het volgende is mede dankzij jullie goed gekomen:

Ik heb met onderstaande info een stevige klachtenbrief aan de gemeente verzonden. Toen er bij de ondertrouw gevraagd werd of wij een voorgesprek met de babs wilden zei ik dat ik liever antwoord op mijn klacht daarover wilde. Toen kwam de chef van de afdeling en heeft ons gelijk gegeven en nu mogen we dus mijn tante gratis en voor niets als babs hebben. Super toch!! Schrijven loont!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #59 Gepost op: 13 augustus 2013, 10:31:25 »
Ben me ervan bewust dat dit een oud  topic is, maar misschien is het inmiddels iets 'hipper' om je eigen BABS te regelen.
Wij trouwen in Rotterdam en hebben mijn broer gevraagd eenmalig BABS te zijn. Wie o wie heeft er ervaring mee en wil mij meer vertellen over hoe dit in zijn werk gaat? Kom op internet weinig info tegen, vooral dat het kan en hoe iemand eenmalig babs wordt, niet hoe het dan tijdens de ceremonie echt gaat..

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2013, 11:42:27 »
Wij hadden het zelf niet, maar vrienden van ons hadden hun eigen Babs meegenomen (buurvrouw van de ouders van de bruid). In de praktijk was de ceremonie zoals elke andere, alleen veel persoonlijker. Ik kreeg echt een warm gevoel van die ceremonie :)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #61 Gepost op: 10 september 2013, 09:57:28 »
Wij zitten erover te denken om een familielid te vragen om ons te trouwen. Het spreekt ons niet zo aan dat iemand die je helemaal niet kent wel de trouwceremonie leidt. Vooral niet omdat je eigenlijk precies weer te horen krijgt wat je een week van te voren aan die persoon verteld hebt. Door een familielid wordt de ceremonie toch wat persoonlijker en hoor je ook dingen die je van te voren niet weet. Het lijkt ons heel erg bijzonder, dus we hopen dat we het voor elkaar krijgen.

Is er iemand die dit ook gedaan heeft of gaat doen?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #62 Gepost op: 10 september 2013, 10:06:49 »
Wij zitten erover te denken om een familielid te vragen om ons te trouwen. Het spreekt ons niet zo aan dat iemand die je helemaal niet kent wel de trouwceremonie leidt. Vooral niet omdat je eigenlijk precies weer te horen krijgt wat je een week van te voren aan die persoon verteld hebt. Door een familielid wordt de ceremonie toch wat persoonlijker en hoor je ook dingen die je van te voren niet weet. Het lijkt ons heel erg bijzonder, dus we hopen dat we het voor elkaar krijgen.

Is er iemand die dit ook gedaan heeft of gaat doen?

Er is al een recent topic over dit onderwerp. Heb je vraag hieraan toegevoegd.

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #63 Gepost op: 10 september 2013, 10:14:31 »
Oeps sorry! :blush:

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #64 Gepost op: 10 september 2013, 10:25:43 »
Ik heb hier zeer goede ervaringen mee. Mijn peettante is Babs, ze heeft mijn eerste huwelijk voltrokken destijds...

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #65 Gepost op: 10 september 2013, 14:34:18 »
Wij zijn getrouwd door een goede vriendin van mijn moeder, die BABS is in een andere gemeente en mijn vader & moeder, moeder & stiefvader en opa & zijn tweede vrouw al getrouwd heeft. Wij waren dus de vierde in het rijtje en dat was op zichzelf al bijzonder. Maar zij is ook een enorm hartelijke en fijne vrouw en ze heeft er een prachtige ceremonie van gemaakt. Zij kent mij al van kleins af aan, heeft mijn man leren kennen uit de verhalen van mijn moeder vanaf het moment dat wij iets kregen en al die verhalen en ervaringen heeft ze verwerkt in haar verhaal. Het is daardoor niet zo'n standaard 'zo hebben jullie elkaar leren kennen'-verhaaltje geworden, dat weten we tenslotte zelf ook wel! Ik kan het zeker aanraden!

Bij ons moest er nog wel een ambtenaar van de gemeente zelf aanwezig zijn, om te controleren of alles wel op de goede manier verloopt en om de papieren weer mee te nemen. Dat is wel even handig om te checken bij de gemeente. We moesten nog €52 betalen om onze BABS te laten benoemen, beëdigen hoefde in dit geval niet omdat ze al BABS is in een andere gemeente. Kosten kunnen behoorlijk verschillen, heb ook verhalen gehoord van €300 voor een eigen BABS dus dat is zeker de moeite van het navragen waard!

Demellie

  • Gast
Re: Je Eigen Babs
« Reactie #66 Gepost op: 12 september 2013, 21:52:54 »
Mijn schoonvader word onze babs. En het is al een bijzondere tijd: hij is ambtenaar, maar is een maand ervoor gaat hij met pensioen. Hij zit er helemaal in, zegt dat hij een speech heeft en dat we 'maar even samen moeten gaan zitten voor wat vragen', want hij heeft wat gaten in zijn speech, hahaha. Leuk om te zien hoe iedreen eromheen enthousiast wordt.

marjolein1989

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Ceremonieel huwelijk
« Reactie #67 Gepost op: 17 februari 2014, 11:56:22 »
Hallo iedereen, nu heb ik niet alle topics door gebladerd dus ik weet niet of er al een topic er over is.
Mijn vriend en ik willen volgend jaar gaan trouwen en hebben een heel mooi kerkje op het oog.
Maar om kosten te besparen, willen we gratis op het gemeente huis trouwen (scheelt bijna 500 euro aan leges) en
dan een ceremonieel huwelijk in het kerkje. Het liefst de ceremonie geleid door mijn moeder.
Echter mijn moeder is geen Buiten gewoon ambtenaar van de burgelijke stand.
Heeft iemand ervaring met ceremonieel huwelijken, en weet iemand of het toegestaan is om deze te laten lijden door iemand die geen BABS is?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremonieel huwelijk
« Reactie #68 Gepost op: 17 februari 2014, 12:42:17 »
Je bent al voor de gemeente (wet) getrouwd, dus wat je verder wil doen moet je zelf weten. Ceremonieel huwelijk heeft geen betekenis verder, behalve uiteraard voor jullie zelf.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremonieel huwelijk
« Reactie #69 Gepost op: 17 februari 2014, 12:50:03 »
Je bent al voor de gemeente (wet) getrouwd, dus wat je verder wil doen moet je zelf weten. Ceremonieel huwelijk heeft geen betekenis verder, behalve uiteraard voor jullie zelf.
Dat was ook mijn gedachte jof

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremonieel huwelijk
« Reactie #70 Gepost op: 17 februari 2014, 21:32:14 »
Wij hebben hier ook naar gekeken en dat gewoon hoor, al wil de ceremonie laten doen door de melkboer van de achternicht van de buurman van je schoonmoeder, mag je allemaal zelf weten. Hier heeft ook verder helemaal iets mee te maken behalve jullie zelf!

marjolein1989

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Re: Ceremonieel huwelijk
« Reactie #71 Gepost op: 18 februari 2014, 08:06:08 »
Dank jullie wel. Ik had op internet al wel gezocht.
Maar daar kon ik als enige informatie over ceremonieel trouwen vinden
Dat het gedaan werd door een buitengewoon ambtenaar van de burgelijke stand.
Welke er nog 700 euro voor vraagt. Dus ik dacht hierdoor dat et niet mocht.

Maar jullie hebben me gerust gesteld :-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards