collapse

Auteur Topic: Wie Op Het Forum Was Ook Snel?  (gelezen 15319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #50 Gepost op: 11 mei 2009, 21:20:15 »
[quote name=\'Suusjeuh\' post=\'229752\' date=\'11 May 2009, 21:02\']Heb hier op  het werk even geen bijbel bij de hand.[/quote]

NEE??? dat valt me nou tegen zeg :wink: :tongue:

Suusjeuh

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #51 Gepost op: 11 mei 2009, 21:39:47 »
[quote name=\'angelique_20\' post=\'229755\' date=\'11 May 2009, 21:20\'][quote name=\'Suusjeuh\' post=\'229752\' date=\'11 May 2009, 21:02\']Heb hier op  het werk even geen bijbel bij de hand.[/quote]

NEE??? dat valt me nou tegen zeg :wink: :tongue:
[/quote]
Tss... Stelletje godelozen hier :wink: haha nee hoor ik ben ook weleens op groepen ( zorg voor verstandelijk gehandicapten ) waar je wel ene kerkelijke opvoeding geeft :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #52 Gepost op: 11 mei 2009, 21:46:47 »
Hahaha, valt me tegen dat je geen bijbel meeneemt :wink: Maar goed, ik vind het een misvatting om op de bijbel af te gaan, die is tenslotte geschreven door mensen en in een heel, heel ver verleden. Ik vind dat daar door sommige christenen te weinig rekening meegehouden wordt, maar dat is een heeel andere discussie, waar je toch nooit uitkomt en waar dit forum en dit topic denk ik ook niet voor is :wink: We dwalen af :wink:

~M*M~

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #53 Gepost op: 11 mei 2009, 21:55:35 »
[quote name=\'dedutchess\' post=\'229748\' date=\'11 May 2009, 20:44\']Ik wilde graag eventjes zeggen dat ik het niet volledig met je eens ben over een uitspraak die gemaakt is door M&M alhoewel ik wel begrijp waar je heen wilt. Het gaat over deze zin: je bent elkaar nog zo aan het aftastenen over het algemeen ken je elkaar nog niet door en door. je hebt immers nog geen slechte tijden met elkaar mee gemaakt  
Ik snap wat je wilt zeggen dat slechte tijden je bijelkaar kunnen brengen maar dit is natuurlijk niet een garantie dat je huwelijk hierdoor stand houdt. Maar ik weet zeker dat je dat niet bedoelt, toch? Ook kun je als stel natuurlijk niet wachten tot er slechte tijden aanbreken.[/quote]

Citaat
Ik denk dat het belangrijk is dat er duidelijkheid heerst in je relatie. Dat je open bent. Hoe iemand reageert in 1 situatie wil nog niet zeggen dat je weet hoe die in een ander situatie zal reageren.

Geen relatie heeft natuurlijk garantie.
Iedereen hier hoopt op een goed huwelijk. Wat precies datgene is dat een huwelijk meest zal laten slagen is geheel afhankelijk van de personen in kwestie. Ik vind dat het in elk geval belangrijk is om niet alleen te kiezen vanuit je hart maar ook vanuit je verstand. En dan is een keuze niet altijd verbonden aan tijd.


haha nee dat bedoelde ik absoluut niet.



ik bedoelde dat je als je juist iemand nodig hebt (meestal in slechte tijden) mensen heel erg kunnen tegenvallen.
niet hetgeen kunnen geven wat je nodig hebt. het hoeft natuurlijk niet heel ernstig en doemachtig te zijn.
heel veel mensen hebben een heel leuk leven samen, maar blijken elkaar niet de steun te kunnen geven die zij nodige hebben in moeilijke tijden.

als suusjeuh goed had gelezen dan had ze mijn tussen haakjes ook gezien, dat mijn verhaal niet voor iedereen geldt, zij heeft een vriendin verloren. dat is zeker een test of iemand voldoet aan jou verwachtingen.

ik ben helemaal eens met de openheid in een relatie, de verwachtingen van beide personen voor de toekomst en het leven. daarom vind ik de huwelijksles dingen in de Belgisch kerk ook heel goed. je praat samen heel bewust over verwachtingen, hoewel ik wel vind dat je dat voor het besluit van trouwen moet doen.

ik vind je tweede quote erg mooi dedutchess..

@ mika wat een mooi gedicht!
@ Inx, hail hail, heel mooi geschreven en ik kan me er helemaal in vinden
@ suusjeuh, sorry het lijkt wel of ik je enorm aan het bashen ben maar ik zie wiki niet als een betrouwbare bron.
maar misschien morgen als je de bijbel bijdehand hebt...
weet ook dat de bijbel samengesteld is door een heidense romein. samengesteld in de zin van dat mensen tien tot honderdtal jaren na christus hebben bepaald wat er wel en niet in kwam te staan. misschien zijn er wel evangeliën die iets heel anders vertellen maar het niet gehaald hebben tot het boek.
je weet het niet dus neem dat boek niet te letterlijk

moi2009

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #54 Gepost op: 11 mei 2009, 22:17:28 »
Wij gaan ook niet samenwonen en dan pas trouwen en dit komt ook mede doordat ik christen ben. Ik ga me nu niet mengen in de discussie of het christendom wel of niet 'zegt' dat je wel of niet mag samenwonen of seks mag hebben, maar wij zijn van mening dat dit wel voor het huwelijk bedoeld is. Wij willen elkaar eerst trouw beloven voordat we samen met elkaar willen leven. De reden dat wij gaan trouwen is dus om samen te leven. Wij zijn bijna 3,5 jaar samen als wij gaan trouwen. Ik vind dit niet echt zeer snel. Mijn schoonzusje trouwde 6 maanden nadat ze elkaar via internet hadden leren kennen. Dit vond ik heel erg snel, eigenlijk te snel, aangezien ze zelf in een niet stabiele situatie was. Maar het blijft hun keuze en als zij die keuze maken, dan moeten ze het ook zeker niet laten om te trouwen.

CCBloom

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #55 Gepost op: 11 mei 2009, 22:36:30 »
Ik ben het met iedereen eigenlijk wel eens, voor zover dat kan. Voor zover dat kan, omdat dit zo onwijs persoonlijk is voor mensen dat ik er eigenlijk geen mening over kan hebben. Dingen vinden gewoon een vorm, die bij de betrokkenen past. Er spelen dingen mee als geloof, normen en waarden van personen, haast of geen haast en ga zo nog maar ff door... Wij zijn nu 5 of 6 jaar samen (ik weet nooit welk jaar het was, maar het was ergens in december) en kenden elkaar al meer dan 3 jaar als vrienden. Dat hele trouwen doen we eigenlijk gewoon omdat het kan, we hebben er nooit zo over nagedacht... we zijn het beiden op een gegeven moment graag gaan willen, dus voila!

Mijn mening is dat alles met Franske erbij gewoon superleuk is, zelfs het vuilnis buiten zetten ofzo...en hij is goed in bed en stinkt eigenlijk zo goed als nooit en hij heeft een groot hart en hij kan lekker koken. en hij is slim en de grappigste persoon die ik ken, hij is normaal...

vervolgens erger ik me rot aan hoe hij in de eerste versnelling leeft en de dingen niet regelt, maar dat is onderdeel van zijn laisser faire houding die ik zelf ook erg kan hebben en altijd komt alles weer op zijn pootjes terecht. We hebben wel gekke dingen meegemaakt zoals een vriendin die zelfmoord pleegte, een baan die ik niet kon vinden en vervolgens een baan die ik echt niet trok, een studie waar geen vaart in zit en voordat we elkaar kenden zijn zijn ouders en de mijne gescheiden en bij die van mij leverde dat best wat rotzooi op...Ik schrijf heel bewust 'gekke' dingen en geen moeilijke tijden, omdat ik met hem erbij alles aankan en kan relativeren. (hopen dat ie ook dat over mij denkt ;-)) en denk nu niet dat ik mijn levensgeluk aan hem ophang...als hij weg zou gaan, heb ik altijd nog dierbare herinneringen en heel veel geleerd van 1 van de meest wijze mensen die ik ken... (oh ik moet 2 mensen zeggen want zijn ma is ook heel belangrijk voor me)

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #56 Gepost op: 11 mei 2009, 22:46:49 »
Go CCBloom!!!

CCBloom

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #57 Gepost op: 11 mei 2009, 23:03:51 »
ja, maar het is wel waar...Ik vergelijk hem weleens met die film: le fameux destin d'amelie poulain... zolang er films worden gemaakt die zo leuk en lief zijn en er mensen rondlopen als Frans, geloof ik in de aangeboren goedheid van de mens.... (vaarwel, erfzonden ;-))

Suusjeuh

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #58 Gepost op: 11 mei 2009, 23:32:15 »
Haha ja zo gaan we een hele andere kant op... Ik geloof ook niet in de erfzonde... Nouja, het verbond is een feit, maar ik geloof in de goedheid van de mens, ieder mens is van nature goed...

Pepper

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #59 Gepost op: 12 mei 2009, 08:22:11 »
[quote name=\'Suusjeuh\' post=\'229788\' date=\'11 May 2009, 23:32\']Haha ja zo gaan we een hele andere kant op... Ik geloof ook niet in de erfzonde... Nouja, het verbond is een feit, maar ik geloof in de goedheid van de mens, ieder mens is van nature goed...[/quote]

waah, dat is dan ook weer een andere discussie....... :laugh:

Tigru

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2009, 08:57:35 »
Ik moet zeggen dat ik toch een groot voorstander ben van samenwonen. Voordat ik mijn As weer tegenkwam had ik ook een vriend. Hij is erbij geweest met het overlijden van mijn moeder. Hij heeft mij ook ten huwelijk gevraagd wat ik heb afgewezen, dit was een maand denk ik voordat mijn moeder overleed. Achteraf alleen maar blij. Als ik aan iemand slechte steun heb gehad in die tijd, dan is het wel van hem. Daarbij konden we het ook niet eens wonen over waar te wonen. Zijn gedachte was "Ik ben de man, dus jij volgt mij". Ik moest maar gaan naar de stad waar hij wilde wonen (ik ben absoluut geen stadsmens) en ook mijn baan maar opgeven, die was namelijk niet belangrijk. Goed, is dit een geheel foute basis. Met mijn As woon ik nu bijna 3 jaar samen en niks is op proef. Op proef neem ik een abonnement op een tijdschrift. Niet op de man met wie ik mijn leven wil doorbrengen.

Ook mensen die samenwonen zonder getrouwd te zijn gaan na 10 jaar uitelkaar. Echter klinkt trouwen voor veel mensen definitief, vandaar denk ik dat er zoveel ophef over wordt gegeven.

Daphne85

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2009, 10:28:15 »
Mijn vriend en ik zijn op 29 maart 2008 een relatie begonnen. We kenden elkaar toen een week.
Vrij snel dus, maar bij hem kon ik mezelf zijn zoals ik dat nog nooit bij iemand heb kunnen zijn..En we waren allebei ontzettend verliefd..
Na een maand zijn we samen op pinksterweekend weggeweest en in de grote vakantie ook nog eens 3 weken samen weg geweest.
Dit ging allemaal goed en we groeiden alleen maar meer en meer naar elkaar toe. Na 3 weken samen weg geweest te zijn hebben we naar elkaar uit gesproken dat we wilden gaan samenwonen. We waren uiteindelijk 5 maanden samen toen wij gingen samenwonen
Dit was absoluut niet als proef of test om te kijken of we wel bij elkaar horen. Ons samenwonen was voor ons een definitieve keuze om bij elkaar te zijn en te blijven. Dat hij de man van mijn leven is dat wist ik al. Wel ben ik van mening dat je iemand pas leert kennen wanneer je met hem samenwoont en continue op elkaars lip zit. Gelukkig voor ons is dit bij ons heel soepel gegaan. Geen ruzie's gehad over het huishouden en ook zijn er geen nukken aan het licht gekomen die we nog niet van elkaar kenden. Als ik terug kijk dan kan ik wel zeggen dat ik hem nu veel beter ken dan toen wij gingen samenwonen..je doorziet iemand gewoon meer. Als hij ja zegt en hij bedoeld nee..dan zie je dat.
December 2009, we woonden 3 maanden samen, heb ik een ongeluk gehad waardoor ik volledig afhankelijk van hem werd. Ik kon de eerste maand werkelijk niks zelf, en ben ook nu nog steeds revaliderend. Hij heeft zoveel voor mij gedaan, en doet hij nog steeds. Geen enkele keer heb ik hem horen klagen, ook niet als ik emotioneel een drama was..hij was mijn vangnet.
29 maart 2009 hadden we een jaar verkering..en toen heeft hij mij ten huwelijk gevraagd. Onze datum is 29 maart 2010.. dus als we trouwen zijn we 2 jaar bij elkaar.
Voor sommige mensen snel, maar wij kennen elkaar door en door. Ik ben van mening dat de tijd van je relatie niet zoveel zegt.. Ik weet namelijk zeker dat wij elkaar beter kennen dan een stel dat 3 jaar bij elkaar is, en elkaar alleen in het weekend zien.
Uiteindelijk gaat het er toch ook niet om wat een ander ervan vind? Alleen jij voelt hoe jij in een relatie zit..
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2009, 10:29:17 door Daphne85 »

Trouwring

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2009, 16:56:21 »
Tsja, zo denkt iedereen er anders over. Ik respecteer mensen uiteraard in hun keuze en zal ze er ook absoluut niet op veroordelen. Als je van mening bent dat God het prima vindt dat je samenwoont voor je trouwt, vind ik het prima. Ik denk er echter wel anders over, maar dat is ook de reden dat ik het zelf anders doe.

En volgens mij staat er wel in de bijbel dat je voor God getrouwd bent op het moment dat je seks hebt (als je wil kan ik de tekst er wel bij zoeken). Dus dan sta je er toch wel anders in. En ik geloof (inderdaad, een andere discussie, maar kan het toch niet laten) dat God de bijbel geschreven heeft, door de mensen heen. Het is de basis van wat ik geloof dus ik hecht er meer waarde aan :)

@ Inx: Ik voelde me ook niet aangevallen, sorry als het zo over kwam!
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2009, 16:58:05 door Trouwring »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #63 Gepost op: 12 mei 2009, 18:04:49 »
Nee, helemaal niet! Ik zou het naar vinden als mensen zich aangevallen voelen, dat is niet mijn bedoeling.
Zoals ik al eerder zei, het is een discussie waar moeilijk uit te komen valt.
Toch komt het wel een beetje veroordelend over als je zegt dat "jij het prima vindt maar het zelf niet gelooft, dat God samenwonen goedkeurt". Wij zouden dan dus "slechte" christenen zijn.

Volgens mij dwalen we weer zwaar offtopic :laugh:

Ratatosk

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #64 Gepost op: 12 mei 2009, 18:15:31 »
Zal ik dan even ontopic gaan?

Wij kennen elkaar sinds 12 april 2007, hebben 13 juli 2008 een huis gekocht en zijn gaan samenwonen.
Rond 12 april 2009 hebben we besloten dat we gaan trouwen, op 18 juni 2010 :).
Dan zijn we dus 3 jaar samen.

Trouwring

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #65 Gepost op: 12 mei 2009, 19:07:36 »
[quote name=\'Inx\' post=\'229994\' date=\'12 May 2009, 18:04\']Nee, helemaal niet! Ik zou het naar vinden als mensen zich aangevallen voelen, dat is niet mijn bedoeling.
Zoals ik al eerder zei, het is een discussie waar moeilijk uit te komen valt.
Toch komt het wel een beetje veroordelend over als je zegt dat "jij het prima vindt maar het zelf niet gelooft, dat God samenwonen goedkeurt". Wij zouden dan dus "slechte" christenen zijn.

Volgens mij dwalen we weer zwaar offtopic :laugh:[/quote]

[Als je van mening bent dat God het prima vindt dat je samenwoont voor je trouwt, vind ik het prima.]
Kortom: Ik vind het prima als mensen dingen anders opvatten. Ik denk dat er heel veel dingen in't geloof zijn die mensen anders opvatten, kijk maar naar de verschillende stromingen in het geloof alleen al.

[Ik denk er echter wel anders over, maar dat is ook de reden dat ik het zelf anders doe.]
Ik geloof, dat als ik seks met iemand heb, dat ik voor God dan met diegene getrouwd ben. Dus trouw ik met iemand en heb ik pas daarna seks met diegene. En ik zeg niet dat God samenwonen afkeurt (of dat ik het afkeur) maar ik heb het op deze manier geïnterpreteerd, dus ga ik er op deze manier mee om.

Is dat duidelijker :) ?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #66 Gepost op: 12 mei 2009, 19:11:54 »
Absoluut :)

Om ontopic te blijven, volgens mij ligt het gemiddelde dat stellen samen zijn voordat ze gaan trouwen tot nu toe zo tussen de 3-6 jaar ofzo. Dan doen wij het met 4 jaar dus prima :laugh:

Monique_1983

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #67 Gepost op: 13 mei 2009, 11:18:02 »
Wij waren bijna twee jaar samen toen we samen gingen wonen., nu wonen we twee jaar samen en volgende maand gaan we trouwen.
Dus zijn we 4 jaar en 2 maanden samen als we trouwen.

En je weet het toch niet, ik ken stellen die 7 jaar samen woonden en uitelkaar gingen, ik ken een stel die 25 jaar getrouwd waren en gingen scheiden en ik ken een stel die 6 maanden getrouwd waren en gingen scheiden.....

marinda

  • Gast
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #68 Gepost op: 13 mei 2009, 13:39:52 »
[color="#FF00FF"][/color]Hier weer een vroege as. bruid:
morgen hebben wij 1,5 jaar verkering.
Voor die tijd kenden we elkaar 1,5 week!!!
Het gaat nog steeds goed en precies morgen over een jaar gaan we trouwen!

Ik ben dan 21, mooie leeftijd toch?

liefs

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Wie Op Het Forum Was Ook Snel?
« Reactie #69 Gepost op: 13 mei 2009, 13:49:23 »
Hier ook een snelle...we hebben nu 1jr en 8 mnd verkering, daarvoor kenden we elkaar een krap maandje en we trouwen over 2 weekjes

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards