collapse

Auteur Topic: Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?  (gelezen 2855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Gepost op: 19 mei 2009, 11:06:09 »
Wie kan er tips geven over dingen die je echt zou moeten doen of zien in Kuala Lumpur, Penang en Langkawi???
We weten pas sinds gisteren (maandag) definitief dat we naar Maleisie gaan. Dit ivm de annulering naar Mexico.
Het is zo raar om ineens naar de andere kant vd wereld te gaan. Voor Mexico hadden wij al voorbereidingen getroffen, maar hebben nu weinig tijd om dit voor Maleisie te doen, aangezien wij over drie dagen gaan trouwen en al over een week op vakantie gaan!!!  :biggrin:

Dus wie o wie kan ons tips geven??? (we gaan trouwens voor de 1ste keer met FOX)

svdh

  • Gast
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2009, 13:40:07 »
Wij zijn 2 jaar geleden op huwelijksreis in Maleisie geweest (zie verslag op onze bruiloftsite en dan Maleisie). Wij hebben heel veel info gehaald van deze site: http://www.malaysiasite.nl/startnl.htm Maar ik kan zeggen, goede keus wat jullie gemaakt hebben. We zijn een paar jaar geleden in Mexico geweest en vonden Maleisie veeeel mooier. Wel moet ik eerlijk zeggen dat de stranden minder zijn (voor het snorkelen dan).
In Kuala Lumpur moet je zeker naar de Petronas Towers, wel moet je hier vroeg aanwezig zijn ivm toegangskaartjes.
We zijn bij de Batu Gaves geweest, dit vonden we eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. We zaten van te voren te twijfelen of we gaan een dag naar de Olifanten te gaan of blijven in KL. Dat laatste hebben we dus gedaan maar de Batu Gaves hadden wij persoonlijk liever overgeslagen.
's Avonds naar China Town is erg leuk. Wij hebben in KL heel veel gebruik gemaakt van de Monorail, snel en goedkoop. Verder is het eten (net zoals de rest in Maleisie) erg goedkoop.
Op Penang hebben wij een fietstaxi genomen, dit was erg leuk om zo de verschillende wijken gezien. Wij hadden een huurauto en daarmee hebben we ook een dagje het eiland rondgereden. Ook zijn we naar de Penang Hill geweest.
Op langkawi is het zeker de moeite waar om naar Pulau Payar te gaan. Dit is een marine eiland waar je schitterend kan snorkelen.
Daarnaast hebben we ook een excursie (island Hopping) gedaan naar een maagdeneiland (weet even de naam niet meer), zee arenden voeren en naar een ander klein tropisch eilandje waar we konden zwemmen. Dit was ook super gaaf om te doen.
Dit was het even in het kort. Mocht je meer info willen dan kan je me anders PB-en.

lievelinsey

  • Gast
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2009, 20:45:12 »
Wij zijn afgelopen jaar ook in Maleisie geweest, ik ben daar ook ten huwelijk gevraagd..erg romantisch!
In Kuala Lumpur kan ik aanraden om 's avonds naar de fonteinen achter het Suria KLCC te gaan (dat is een enorm winkelcentrum)
hier is een show met licht en water, en veel te zien, en ook gezellig om mensen te kijken.
De Twin torens zijn leuk om te bezoeken, maar zoals svdh aangeeft, moet je hier wel op tijd bij zijn. Wij kwamen om 8 uur aan (het gaat pas om 9 uur open...) en toen hadden we kaartjes voor de rondleiding om kwart voor 10. Jammer genoeg was het wat bewolkt, maar anders heb je een mooi uitzicht!
Wij hebben ook de excursie gedaan naar de olifanten, en hiermee erg veel geluk gehad. het was namelijk niet zo druk, waardoor we veel tijd hadden om met de olifanten te badderen en ze te voeren. Ook een aantal ritjes op zijn rug zijn erg leuke fotomomenten.
Vergeet ook niet om een kijkje te nemen in het winkelcentrum Times Squaree, hier vindt je namelijk een heus pretpark midden in het centrum.
Chinatown is idd ook leuk, om een kijkje te nemen, maar kan wel benauwd zijn. Ze verkopen er veel rotzooi en illegale dvd's, maar de sfeer is goed!
En de monorail ja, voor nog geen euro roetsj je de hele stad door!
Het eten is vooral goedkoop in de winkelcentra's. Ook daar kijk je je ogen uit als rond etenstijd zowat heel Kuala Lumpur uitloopt om daar te eten. Voor niet teveel (denk 5 euro) heb je daar een lekkere wokschotel, met noedels of rijst en een halve liter drinken.
Op Penang en Langkwai zijn wij helaas niet geweest, maar Tioman Island was ook erg mooi!
Gaan jullie ook nog naar Borneo? of blijf je alleen in West-Maleisie? in ieder geval veel plezier, het is echt een prachtig land! :laugh:

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2009, 15:22:47 »
Bedankt voor jullie reacties!! Nu krijg ik alleen nog maar meer zin om te gaan!!! Ga alles vd week even opschrijven, zodat ik t niet kan vergeten.
Wij gaan alleen naar de genoemde locaties. Hebben dit via FOX geboekt en alles ziet hier al bij. Hebben bewust voor de westkant gekozen, omdat ik mij heb laten vertellen dat aan de oostkust de moesson begonnen is en omdat je voor grote gedeeltes op Borneo malaria tabletten zou moeten slikken.
Aangezien wij heel graag zwanger willen worden, is dat niet zo'n goed idee...

Ik ga gelijk ff kijken op de site!! Hebben jullie trouwens tips mbt geld?? Hebben jullie euro's meegenomen??? Of gewoon daar geld gepind???

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2009, 15:40:59 »
svhd; Ik zie net op jullie site dat wij op Langkawi naar hetzelfde hotel gaan, als waar jullie zijn geweest!!! Ik las dat het jullie goed bevallen is???

femkemarije

  • Gast
Wie Heeft Er Tips Over Excusies E.d. In Maleisie?
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2009, 16:48:06 »
[quote name=\'svdh\' post=\'231667\' date=\'19 May 2009, 13:40\']We zijn bij de Batu Gaves geweest, dit vonden we eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.[/quote]

Die batu caves vond ik juist erg mooi, wau lichtinval enzo! wel veel trappen, dus wees voorbereid met goede schoenen. Tip: neem een taxi in de stad, spreek een tijd af voor heen en terug en hoe lang je er blijft (uurtje is ruim genoeg) en laat hem daar wachten! Daar kan je nl bijna geen taxi's krijgen! Veel goedkoper en makkelijker dan een geplande excursie.

Onder de towers kan je trouwens lekker eten en heb je een leuk winkelcentrum.

Vanuit KL kan je ook excursies doen naar Taman Negara of Cameron Highlands. Vooral die laatste streek vond ik geweldig!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards