collapse

Auteur Topic: Zwanger En Op Huwelijksreis  (gelezen 13250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Gepost op: 27 mei 2009, 14:10:57 »
Als we trouwen, ben ik 29 weken zwanger.
We willen er wel graag even tussenuit.
De enige beperking is dat ik niet meer wil vliegen en niet twee volle dagen in de auto wil zitten.
Heeft iemand ervaring/tips?

Swiffer

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2009, 14:17:05 »
Een van de waddeneilanden?!
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 15:14:50 door Swiffer »

Tammy

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2009, 14:46:41 »
Ik vind zelf België altijd een hele goede keuze. Het is niet ver weg, maar toch echt wel een hele andere sfeer.
Vooral Brugge is erg mooi en romantisch! Er zijn daar ook hele mooie Middeleeuwse hotelletjes, leuk!!
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 14:53:58 door Tammy »

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2009, 14:56:40 »
Zuid Limburg vind ik altijd erg mooi. Daar heb je vast wel een mooi hotel en veel kastelen waar je ook kunt overnachten.

~M*M~

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2009, 15:07:34 »
wanneer trouw je precies?
sommige delen van europa zijn in bepaalde tijden prachtig.

zelf vind ik normadie in frankrijk erg mooi in de buurt van granville, je hebt daar hele mooi krijtrotsen. iets verder heb je het prachtige saint malo en dinan, prachtige bretonse steden.

maar de andere kant van frankrijk heb je de elzas prachtig wijngebied met hele leuke stadjes en natuur.

noord italie heeft in de zomer zon en bergen maar is wel wat verder rijden. de buurt van trentino is erg mooi!
duitsland en luxemburg heeft hele mooie natuur waar je kan wandelen en fietsen. (kan je dat nog als je zo lang zwanger bent)

helemaal dichtbij zijn onze prachtige waddeneilanden, heerlijk vertoeven daar. ik ben zelf op vlieland geweest dat heb je na een lang weekend wel gezien, maar terschelling of texel is al veel groter.

ook op 1 dag rijden: link linklink linklinklink linklinklinklink

de laatste streek is echt super mooi!
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 15:08:02 door ~M*M~ »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2009, 16:16:34 »
[color=\"#6600CC\"]Wat onze favoriet is :biggrin: www.sterrenberg.nl
Heeerlijk eten, lekker klein en knus, supergoede service, verwennen doen ze je echt, prachtige luxe kamers ennnnnnn 5 minuten fietsen van de ingang van Park Hoge Veluwe.

Wij gaan ook weer een weekendje, gewoon omdat we helemaal verslaafd zijn aan dit hotel![/color]
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 16:17:55 door iris&sander »

daantje84

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2009, 16:54:28 »
Hoi!

 Ook ff een leuke relaxte tip van mij!
Wij gaan vaak een weekendje naar Sanadome in Nijmegen. Je kunt daar vanuit je hotelkamer in je badjas met de lift naar de thermen.

Echt super relaxed is het daar! Krijg er nu alweer zin in........

Kijk maar es op sanadome.nl, ze hebben ook vaak leuke lastminute aanbiedingen voor € 49,- p.p.p.n incl ontbijt!

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2009, 11:04:19 »
Bedankt voor jullie reacties.
We trouwen op 17 juli, dus midden in het hoogseizoen.
Zat er zelf ook aan te denken om in de buurt te blijven.
De waddeneilanden zie ik niet zo zitten, maar bv. wel Limburg of Belgie (of Veluwe waar ik zelf oorspronkelijk vandaan kom). Vriendlief heeft echter voorkeur voor het strand, dus daar wil ik ook een beetje rekening mee houden.  

Richting Frankrijk of Italie ken ik de omgeving niet zo goed.
En ik weet natuurlijk ook niet hoe ik me tegen die tijd voel.

Dit weekend gaan we toevallig naar Luxemburg, dus dan kunnen we alvast een beetje sfeerproeven daar  :thumbsup:

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2009, 11:53:25 »
Je bent ook in 6 uur rijden in Parijs...

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2009, 13:49:01 »
Wij zijn vorig jaar in Parijs geweest voor een weekend. Vonden het allebei niet heel bijzonder.
En in Frankrijk zelf is het dan ook vakantie en dus vermoedelijk erg druk in Parijs.
Maar bedankt voor het meedenken natuurlijk!

~M*M~

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2009, 14:04:22 »
misschien kan je aangeven wat jullie leuk vinden om te doen?

- strand voor je dan man en wat nog meer?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2009, 17:41:41 »
@ Iris: Dat hotel ziet er goed uit zeg, maar wat moet ik me voorstellen bij "half open" badkamers? Vind het toch wel prettig prive naar het toilet te gaan hoor! :laugh:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2009, 22:33:59 »
Persoonlijk vind ik Gent ( is lekker klein, dus hoef je ook niet veel te lopen met je dikke buik, maar wel erg gezellig) erg leuk en Brussel en Keulen vind ik ook SUPER!!

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2009, 15:31:38 »
Ik zit ook wel aan Belgie te denken.
We wonen zelf bij de kust, dus met de "strand wens" hoeft niet perse rekening te worden gehouden.
Als het er heel druk is, vind ik er zelf niks aan en ben ik er liever niet. Dat zal met de zwangerschap misschien alleen maar erger zijn.

Verder wil ik wel bv fietsen en wandelen en misschien ergens een beauty behandeling (weet eigenlijk niet zo goed wat dan nog mag qua massage enzo). En wel lekker zwemmen, maar liefst in een buitenbad en niet in zee.

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #14 Gepost op: 29 mei 2009, 15:33:52 »
[quote name=\'Inx\' post=\'233940\' date=\'28 May 2009, 17:41\']Vind het toch wel prettig prive naar het toilet te gaan hoor! :laugh:[/quote]
Inx, dat heb ik ook hoor. In Maastricht zaten we in een hotel met van die vaag doorzichtige deuren. Ik ben toen beneden in het hotel gegaan. Tja, kan me er ook nog niet zo goed aan overgeven terwijl ik straks voor weet ik het wie met de beentjes wijd moet....  :unsure:

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2009, 09:24:27 »
Dit weekend waren we naar Luxemburg. Pff.... lang in de auto zitten (zonder airco) met dit weer in de file viel wel een beetje tegen. En straks zijn we natuurlijk wel twee maanden verder.
Ik heb zo'n vermoeden dat als ik niks regel het onze eigen achtertuin gaat worden.. dus moet nog maar even goed op internet speuren...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2009, 18:58:13 »
Wat dacht je van Valkenburg kun je heerlijk wandelen en er is een klein centrum, wel heuvelachtig natuurlijk
En relaxen en zelfs speciaal voor als je zwanger bent.

Waarom laten jullie je niet rijden.
In plaats van zelfs te rijden een lekkere ruime taxi jullie naar je plek van bestemming laten brengen is ook relaxt.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2009, 19:00:52 »
En je kunt er ook blijven slapen hebben wij vorig jaar gedaan en is erg lekker omdat je in je badjas van je kamer naar het bad kunt lopen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2009, 10:45:21 »
[quote name=\'Gupje\' post=\'234244\' date=\'29 May 2009, 15:33\'][quote name=\'Inx\' post=\'233940\' date=\'28 May 2009, 17:41\']Vind het toch wel prettig prive naar het toilet te gaan hoor! :laugh:[/quote]
Inx, dat heb ik ook hoor. In Maastricht zaten we in een hotel met van die vaag doorzichtige deuren. Ik ben toen beneden in het hotel gegaan. Tja, kan me er ook nog niet zo goed aan overgeven terwijl ik straks voor weet ik het wie met de beentjes wijd moet....  :unsure:
[/quote]
Dat eerste heb ik ook :laugh: Maar om dat laatste hoef je je niet druk te maken hoor, daar maak je je tijdens de bevalling echt geen zorgen meer om. Bovendien, het is het werk van die mensen he, die hebben altijd wel iets gezien dat nog "raarder" is :) Ik zag daar ook heel erg tegenop maar heb me er toen het eenmaal zo ver was geen seconde druk om gemaakt.
We dwalen offtopic maar dat wilde ik je toch even vertellen :)

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2009, 16:01:59 »
Ha ha... nee hoor, dat hoor ik inderdaad meer om me heen. Dat je je daar op het moment zelf niet druk om maakt.
Zal toch even slikken zijn denk ik, maar ga me er zeker niet druk om maken.

Happy Bride, heb wel aan v'burg en thermae 2000 gedacht. Misschien om daar twee dagen te beginnen en dan nog een hotelletje in de omgeving te zoeken. Laten rijden is voor ons geen optie. Dat vind ik echt zonde van het geld. En op een gewone zondag of maandag is het vast minder erg op de weg dan in het Pinksterweekend  :wink:

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2009, 15:08:59 »
Belgie en Frankrijk zijn dit weekend afgevallen. Waarschijnlijk dus toch Limburg of de Veluwe...

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #21 Gepost op: 24 juni 2009, 10:06:47 »
Wij zijn naar Terschelling geweest! Ook erg leuk, zodra je met de boot over bent, heb je vakantiegevoel.

Op de Veluwe raad ik Hotel Vennendal in Nunspeet aan, die heeft ook aparte huisjes op het terrein staan! Wij hebben daar onze bruiloft gevierd en zijn daar toen ook blijven slapen.

www.vennendal.nl

Palle

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #22 Gepost op: 24 juni 2009, 14:54:34 »
Even tussendoor als je vaker naar de sauna gaat en zonder probleem lekker naakt rondloopt dan is de thermen 2000 in V'burg niets. Je moet je zwemkleding aan als je naar het grote zwembad wil (natte zwemkleding weer aantrekken is afschuwelijk)en ook heeft het absoluut geen sauna gevoel, ik vond het zonde van mijn geld.

Gupje

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2009, 09:37:40 »
Ik ben eigenlijk sowieso niet zo'n saunaganger, dus ben juist wel blij als ik niet uit de kleren hoef.
Zeker nu niet  :wink:

Inmiddels zitten we toch aan de waddeneilanden te denken.
Op Texel ben ik al vaker geweest, maar op Terschelling en Ameland nog niet.
Iemand ideeen?

~M*M~

  • Gast
Zwanger En Op Huwelijksreis
« Reactie #24 Gepost op: 7 juli 2009, 10:08:57 »
ja hoor google,

edit ik zou in het hoogseizoen niet naar Terschelling gaan. er zitten dan vol met jongeren
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2009, 10:11:51 door ~M*M~ »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards