collapse

Auteur Topic: Strapless Jurk In De Zomer  (gelezen 11183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Gepost op: 28 mei 2009, 13:49:25 »
Twijfels, twijfels...
Ik ga midden in de zomer trouwen (14 augustus) en ik heb een strapless jurk van Marylise uitgezocht. Ben er helemaal happy mee, nu twijfel ik alleen of ik er niet toch nog een bolero/sjaal/vestje/ofzoiets bij moet doen. Ik denk ook niet dat ik een sluier wil namelijk, dus dan is zo'n jurk misschien wel erg 'bloot' de hele dag. En ook al gaan we ervanuit dat het mooi weer is, je weet het maar nooit in Nederland!!
Mijn jurk heb ik eind november al uitgezocht en die is dus allang binnen, ik heb 26 juni de eerste doorpas. Is dat nog wel op tijd voor als ik toch iets erbij zou willen?? Geen idee!

Kan alle tips, meningen en ervaringen van anderen dus goed gebruiken!

Tigru

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2009, 13:51:07 »
Ik trouw 15 juli, een maand voor jou dus, maar toch ook in de zomer. Ik heb ook een strapless jurk en niks er eigenlijk op. Wel even over gedacht, maar ik vind het zelf niet nodig... Ik duim gewoon voor mooi weer...

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2009, 13:51:22 »
Hoe lang haar heb je? Je zou je haar halfopgestoken kunnen doen ipv helemaal opgestoken. Dat bedekt ook weer een deel van je rug. Je kunt de hoeveelheid 'bloot' verder opvullen met een mooie ketting of een stola.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2009, 13:54:58 »
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'233822\' date=\'28 May 2009, 13:51\']Hoe lang haar heb je? Je zou je haar halfopgestoken kunnen doen ipv helemaal opgestoken. Dat bedekt ook weer een deel van je rug. Je kunt de hoeveelheid 'bloot' verder opvullen met een mooie ketting of een stola.[/quote]

Ik heb halflang haar, dwz zo ongeveer 5 cm over mijn schouders (is een beetje gokken want het krult nogal), dus dat is denk net net niet lang genoeg om het half op te steken! Ga de 26e (voorafgaand aan de eerste doorpas) ook voor proefmake-up en kapsel, dus wie weet ga ik half opgestoken wel even uitproberen, kan ik gelijk zien hoe het staat!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2009, 13:56:43 »
lang genoeg voor half opsteken hoor. Mijn haar komt net een paar cm onder mijn haargrens uit. Bij half opsteken hangt je haar achter gewoon los. Dus waar je rug nu bedekt is, is het dan ook.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2009, 14:32:15 »
Heb/krijg binnenkort trouwens ook een mooie ketting erbij (wordt gemaakt door een vriendin) met drie in elkaar gedraaide zilverkleurige draadjes met daaraan witte pareltjes etc. in verschillende formaten. Wordt al met al best een opvallende ketting (kan wel, de jurk is vrij simpel), dus misschien is dat ook al wel voldoende. Jammer is alleen dat die ketting de 26e nog niet klaar is waarschijnlijk.

Pffff.. dacht dat ik tot nu toe totaal geen stress had voor de bruiloft, maar moet toegeven dat ik me nu wel druk begin te maken om dit soort dingen. Word moe van mezelf soms, haha!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2009, 14:32:20 »
[color=\"#6600CC\"]Een mooie ketting, en dan is het prima toch :biggrin:?? Ik had ook strapless en was ik er helemaal happy mee!
Laat op de avond heb ik even een zwart vestje eroverheen gehad, maar dat was meer voor de temperatuur.[/color]

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2009, 14:36:22 »
Ik ben in juli getrouwd en ik was erg bang dat het slecht weer zou worden... dus had ik een witte bont stola geleend van iemand, maar niks mee gedaan... Was helemaal niet nodig, het was prachtig weer, veelste heet eigenlijk....

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2009, 14:37:49 »
Ik sluit me aan bij Iris! Gewoon lekker strapless gaan met die mooie ketting erbij, dan is het echt niet "bloot". Als je twijfelt over de temperatuur (bijvoorbeeld 's avonds) neem dan lekker een vestje mee of koop ergens een goedkope lap stof die bij je jurk past, om (laten) zomen en je hebt een omslagdoek voor als het frisjes wordt :)

Niet meer wachten!

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2009, 14:39:10 »
ik ben ook strappless getrouwd. in maart! het was wel koud, maar ik heb er niet echt erg in gehad.
ik had wel een hele lange sluier, maar daar had ik niet echt warmte van. en ach, hoe lang ben je nu daadwerkelijk buiten op zo'n dag (behalve als je net als Iris een buitenceremonie hebt)

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2009, 14:45:07 »
ik had een halter maar had geen extra dingen als stola oid. Achteraf wel jammer want het was zo warm niet, en heb dus ook fotos waar ik met een minder charmante jas rondloop (zijn wel amateur fotos hoor).

~M*M~

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #11 Gepost op: 28 mei 2009, 14:56:08 »
ik ben een enome koukleum dus ik weet zeker dat ik iets mee zou gaan nemen.

deze site heeft wel heel veel leuke cute omslagdoeken enzo.

link

Trouwring

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #12 Gepost op: 28 mei 2009, 16:51:20 »
Tsja, hangt er een beetje vanaf of je het gauw koud hebt of niet.. Ik heb zelf een vrij blote jurk ook, maar weet niet zo goed of ik er nog iets bij zal zoeken. Was't eigenlijk niet van plan (we trouwen 24 juli) maar ja als je de hele dag kippevel staat te hebben is't ook niet zo leuk.. Lastig!

felicia

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2009, 18:57:49 »
Ik denk dat het toch wel handig is om voorbereid te zijn op slecht weer. Misschien kun je een bijpassende sjaal, bolero vinden of ergens laten maken, dan ben je goed voorbereid.

roxanne29-08

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #14 Gepost op: 28 mei 2009, 19:50:25 »
ik trouw 2 weken na je.. maar ik ga echt geen bolera of iets kopen, is het koud dan heb ik pech, regent het jah dan een paraplu, een winterbruid oke.. dat is mooi, als je echt perse iets om wilt zou ik voor een doorzichte stola gaan (voile of zoiets).

groetjes

suzan1983

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #15 Gepost op: 28 mei 2009, 19:57:22 »
Ik ben in december getrouwd. Het was toen best koud en het waaide hard. Maar ik wilde absoluut niks over mijn jurk!
Vond mijn jurk veel te mooi. En als ik er dan iets overheen zou dragen zouden er altijd wel foto;s van gemaakt worden, dat vond ik zelf zonde.
Door alle opwinding heb ik er zelf niet al te veel last van gehad. Tja, de momenten dat we buiten waren was fris, maar ik heb het overleefd  :biggrin: .

drieke

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 986
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #16 Gepost op: 28 mei 2009, 20:48:27 »
ik trouw eind juni en heb wel een bolero, maar dat is meer omdat wij 's avonds in de tuin gaan bbq'en
ligt er denk ik ook een beetje aan of je een koukleum bent of niet..
gr!

Hypnotic

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #17 Gepost op: 28 mei 2009, 21:18:06 »
Eens met Drieke
als je een kleum bent, zou ik sowieso iets moois achter de hand willen hebben om over/bij je jurk aan te schieten,

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #18 Gepost op: 28 mei 2009, 22:22:07 »
Precies :) En daarbij vind ik het ook erg mooi, een bolero :) Kippevel lijkt me ook maar niks! (Nou zal ik een winterbruid zijn, dus heb ik sowieso iets van mouwtjes denk ik zo.)

Melissie

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #19 Gepost op: 28 mei 2009, 23:15:05 »
Ik heb ook een strapless jurk, maar geen bolero of omslagdoek oid. Trouw in juni en heb wel een hele lange sluier, dus die bedekt ook wat meer.
Ik zou gewoon kiezen wat je zelf het prettigst vindt. Als je het zo te bloot vindt of een koukleum bent, dan zou ik gewoon op zoek gaanm nar een bolero of stola ofzo.
Misschien kun je het bij je doorpas in juni even navragen? Of van tevoren even naar de bruidszaak bellen en je probleem uitleggen? Misschien hebben zij nog een ideetje.

lachmar

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2009, 07:15:36 »
Ik ben 2 weken geleden getrouwd en toen was het ergens tussen de 15 en 18 graden ofzo en ik had ook een stapless jurk en ik moet zeggen dat ik het de hele dag niet koud heb gehad.
En het was ook echt niet dat het mooi weer was ofzo, met de fotoshoot kwam heel even de zon een beetje erdoor en daarna was het alleen maar bewolking en toen we binnen zaten regende het, maar binnen is het zoiezo niet koud.
Maar als je jezelf fijner voelt om iets achter de hand te hebben dan zou ik het wel doen.

Maaikie82

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #21 Gepost op: 29 mei 2009, 14:27:53 »
Ik trouw volgens jaar middenin de zomer en heb ook een straplessjurk. Hier doe ik niks overheen, ben eerder bang dat het snikheet is eigenlijk haha! Als het koud is in de zomer is het vaak nog rond de 20 graden, dus maak me daar geen zorgen om...

Mari€k€

  • Gast
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #22 Gepost op: 29 mei 2009, 18:48:32 »
heb je het op de dag zelf al niet warm genoeg :tongue:, ik trouw volgende week, zou ook kouder worden maar denk niet dat ik het erg koud krijg.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2009, 11:16:44 »
Allemaal erg bedankt voor de reacties! Ik ga er nog eens over nadenken, en kijken hoe mijn jurk eruitziet tijdens de doorpas (is dan ruim 7 maanden geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb, daar komen de twijfels ook grotendeels vandaan denk ik  :wink: ) Wanneer ik de jurk aanheb kan ik denk ik wel een goed oordeel vormen of ik er nog een stola/sjaal oid bij wil hebben. Bolero wordt het denk ik sowieso niet, omdat ik dat meer iets voor een winterbruid vind.
Ben ook niet echt een koukleum, dus het kan ook goed zijn dat ik al jullie adviezen ter harte neem en dat ik gewoon strapless ga!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Strapless Jurk In De Zomer
« Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2009, 11:48:02 »
Ik kan hier zowiezo niet over oordelen. Ik had een haltertop maar bij ons was het 30 35 graden in de schaduw :tongue:  Maar volgens mij merk je weinig van kou (of hitte). Ik was veel te opgewonden om dat soort dingen te merken. Het enigtse wat ik nog weet is dat mijn onderrok aan mijn benen plakte.

Succes met het maken van je keuze.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards