collapse

Auteur Topic: Zuid-afrika  (gelezen 5325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

w-janssen

  • Gast
Zuid-afrika
« Gepost op: 14 juni 2009, 13:00:27 »
We zijn nu volop in de voorbereiding van onze huwelijksreis naar Zuid-Afrika, mijn vriend en ik trouwen 14 mei 2010 en we willen graag de volgende dag 2,5 week naar Zuid-Afrika.
We zijn er al vroeg bij met het boeken van onze huwelijksreis maar we kunnen beide bijna al niet meer wachten. Daarbij is dat de tickets boeken in zo'n vroeg stadium het goedkoopste is. Het leven daar kost niet veel, alleen de reis er naar toe.

Onze bruiloft vind al plaats in afrikaanse sferen in Ouwehands Dierenpark in Rhenen omdat mijn vriend en ik helemaal gek zijn van dieren en van afrika. Daarom gaan we dan ook 2,5 week op safari in Zuid-Afrika, die keuze was snel gemaakt.

Het plan is om te vliegen via Johannesburg naar Hoedspruit waar we een auto huren en naar het Balule reserve gaan om  bij een Nederlandse lodge, Amukela lodge, 12 dagen gaan vertroeven tussen de wilde dieren. Vanuit daar gaan we met een huurauto nog 5 dagen het Kruger Park door trekken waar we verschillende restcamps aan doen.
Onze reis zal dus vooral uit safari's bestaan en het rondtrekken in de natuurparken op zoek naar de big 5.

Zijn er meer mensen die op huwelijksreis gaan naar Zuid-Afrika of zijn geweest?

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Zuid-afrika
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2009, 17:54:04 »
Ooohhhh, wat gaaf. Wij hebben Zuid-Afrika ook hoog op ons lijstje staan. Veel plezier daar, geniet ervan. Dit is echt iets om te dromen.

Sandra1977

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2009, 15:04:40 »
Onze huwelijksreis ging niet naar Zuid-Afrika, maar we zijn er wel geweest. Sterker nog, we hebben elkaar daar leren kennen!

madelief28

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2009, 20:36:11 »
Wij gaan ook volgend jaar maart en april naar Zuid Afrika. Wij gaan daar zelfs trouwen!!!!
Misschien kunnen we samen tips en informatie uitwisselen over onze reis??

Groeten, Madelief28

Bouncy

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2009, 09:37:47 »
Wij gaan niet op huwelijksreis naar Zuid-Afrika, maar ik ben er wel een keer op vakantie geweest.

Ik wens jullie veel plezier!

Lot

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2009, 16:34:08 »
Wat stoer! En het is ook lekker dat jullie alleen op pad gaan en niet met een groep, dan kan je het toch een beetje zelf indelen allemaal.
Wij zitten voor de huwelijksreis nog te twijfelen tussen Zuid-Afrika of Australie..vind het zo moeilijk!

Sandra1977

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2009, 12:01:27 »
[quote name=\'Lot\' post=\'242206\' date=\'29 June 2009, 16:34\']Wat stoer! En het is ook lekker dat jullie alleen op pad gaan en niet met een groep, dan kan je het toch een beetje zelf indelen allemaal.
Wij zitten voor de huwelijksreis nog te twijfelen tussen Zuid-Afrika of Australie..vind het zo moeilijk![/quote]

Dan zou ik voor Australie gaan!!! Ben in beide landen geweest, maar ik vond Australie echt super!! Overigens hebben beide landen wel veel afwisseling in landschap en bezienswaardigheden. Veel succes met je keuze.

Bridzilla

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2009, 12:27:26 »
Wat geweldig! echt zalig lijkt me dat!

Wij zijn vorig jaar in S.A. geweest, ik moest daar op verschillende locaties lesgeven, Capetown, Richard's bay...
Spannende binnenlandse vlucht met zo'n kleine propeller gemaakt in een mega storm ha ha !

Dit jaar gaan we weer terug in November, zou mooi zijn als we het park ook konden bezoeken, maar dat zal er wel niet inzitten...

shessandra

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2009, 15:37:26 »
Zuid-Afrika, fantastische keuze!
Ben daar in 2006 3 weken geweest, van Johannesburg met een huurauto via Kruger en de hele kust naar Kaapstad.
Prachtig land en het Kruger hebben we ook enorm van genoten.
Pas op als je iets in kruger wilt boeken; de leuke dingen zijn heel snel volgeboekt. Wij vonden onze nacht in een 'luxe' safaritent het bijzonderst, omdat je alle geluiden van het park hoort.
Beetje Out of Africa gevoel  :ph34r:
Als je nog meer tips/verhalen wilt..

bruidje12mei

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2009, 15:14:15 »
Hou er wel rekening mee dat het dan koud kan zijn. Je kunt wel beter wild spotten omdat het er niet veel blaadjes aan de bomen zitten.
Wij zijn zelf afgelopen oktober geweest en toen was de winter net voorbij en werd het lente.

w-janssen

  • Gast
Zuid-afrika
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2009, 16:15:48 »
[quote name=\'bruidje12mei\' post=\'291103\' date=\'18 December 2009, 15:14\']Hou er wel rekening mee dat het dan koud kan zijn. Je kunt wel beter wild spotten omdat het er niet veel blaadjes aan de bomen zitten.
Wij zijn zelf afgelopen oktober geweest en toen was de winter net voorbij en werd het lente.[/quote]

We weten het dat het dan vooral 's avonds en 's ochtends koud kan zijn, maar dat maakt niets uit :) overdag kan het toch nog lekker warm worden.. We gaan daar voornamelijk heen om wild te spotten en daar willen we best een trui voor aantrekken. in 2007 zijn we eind juli ook naar zuid afrika geweest, vol in de winterperiode. Daarnaast is het voor mijn vriend de 7e keer dat hij naar Zuidelijk Afrika op vakantie gaat en hij heeft zo'n beetje alle seizoenen daar al meegemaakt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards