Alles over trouwen > Doe-het-zelf

Ellendige Lange Felicitatierij!

(1/32) > >>

jmarloes:
Hallo!

Heeft iemand nog een leuk idee voor de felicitatierij? Ik vind het zo'n gedoe dat je zo lang handen moet schudden en voor mensen is het ook niet leuk om zo lang in de rij te staan.. Heb dit nog we opgeduikeld op internet, maar weet niet of het zo efficient is.. Iemand nog ideen??

Van theperfectwedding.nl :

Hiervoor hebben we een goed alternatief!
De flowerpick wordt het ook wel genoemd. Bij binnenkomst krijgen alle gasten een bloem. De gasten gaan lekker hun eigen gang en houden de bloem, die ze gekregen hebben vast. Het bruidspaar haalt alle bloemen tijdens de receptie op. Zo hoeft niemand in de rij te staan wachten en kunnen ze alvast lekker een drankje nemen. Jullie kunnen rustig de tijd nemen voor iedereen. Je weet ook precies bij wie je nog langs moet gaan want diegene hebben nog een bloem in hun hand.

De bloemen kunnen jullie decoratief in verschillende vazen stoppen. Dit staat hartstikke feestelijk! Het kleed meteen jullie locatie aan.

Tip:
Zet bij binnenkomst bruidsmeisjes neer die de bloemen uitdelen en de gasten vertellen wat de bedoeling is. Zo kan het niet mis gaan!

Mirte 25:
Ik had ook de zelfde vraag iemand zei ook dat je een soort ijskonjtes kon kopen die als je ze in het water gooit ze gaan knipperen!
En verder zeiden veel mensen het komt wel goed laat iedereen maar lopen je spreekt ze vanzelf!

bambi:
Wij hebben dus ook geen zin in die rij. Het feest ligt stil en in ons geval is de helft van de avond voorbij.
Bij ons bij de feestlocatie hadden ze er heel goed over na gedacht: Laat iedereen bijv. om 20.30 verzamelen (je moet er zijn zeg maar) en dan is er al sfeer en muziek en dan introduceert de eigenaar ons, daarna meteen de openingsdans.
Dus geen rij en het feest is opgang, daarna spreken we iedereen vanzelf wel.

Ben benieuwd of het ook zo gaat. Moet wel zeggen dat onze 'eigenaar" echt een organisator is die in alles goed meedenkt. En al veel ervaring heeft en toch wel bekend staat dat er altijd goeie feesten in zijn zaak zijn. Iedereen die we spreken over onze feestlocatie is ook laaiend enthousiast dus durf daarom (en door goede gesprekken natuurlijk) ook wel dat vertrouwen te hebben.

Robine82:
Ik vraag me af: hoe erg is zo'n rij?! Ligt natuurlijk aan je aantal gasten .. maar wij hebben s avonds 100 man; daarvan zijn er al 40 overdag, dus die felicitaties zijn al geweest. Denk zelf dat je dus binnen een half uur wel klaar bent met feliciteren en dan kan om 21.00 uur het feest beginnen en weet je in ieder geval zeker dat iedereen je heeft kunnen feliciteren! Die andere opties die hierboven staan zijn leuk, maar blijft de vraag of het in de praktijk ook werkt. Heb op een bruiloft meegemaakt dat je een kleur kreeg en als die omgeroepen werd mocht je feliciteren .. ik vond het idee beter dan de uitvoering zal ik maar zeggen ..

(Overigens als je veel meer mensen hebt kan ik me voorstellen dat je op ziet tegen de rij .. tevens heb ik ook wel gehoord dat mensen daarom een receptie geven, zodat die rij niet op het feest ontstaat ..)

CCBloom:
wij hebben 250 gasten die de hele dag meegaan met alles...tijdens de borrel en eten is er vast wel tijd voor felicitaties hoop ik..... flowerpick klinkt eigenlijk wel leuk en ik heb ook al gehoord over alle gasten een ballon laten vasthouden en als je langs bent geweest laten ze die los....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie