collapse

Auteur Topic: Gastenlijst  (gelezen 9204 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CCBloom

  • Gast
Gastenlijst
« Gepost op: 19 maart 2009, 09:24:33 »
Hallo, misschien een gekke vraag, maar hoe stel je een gastenlijst snel en efficient samen? Ik bedoel niet wie je erop zet, maar misschien hebben jullie ideeen over hoe je het beste aan al die adressen kunt komen?

Het wordt voor ons namelijk echt tijd om eraan te beginnen....

Puma in love

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2009, 09:34:01 »
Wij hebben niets beters kunnen bedenken dan gewoon in Excel een lijstje te maken. Een paar colommetjes aangemaakt, naam, adres, telefoon en toelichting (voor de cm: daggast, de zoon van..., kind, peettante enzv).  Mijn a.s. las de adressen voor en ik typte het. Het ging heel snel hoor, maar wij hebben niet extreem veel gasten - 85.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Gastenlijst
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2009, 09:38:07 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij heel ouderwets: adresboekje doorlopen, en terwijl lief voorlas, schreef ik de namen op :biggrin:[/color][/font]

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Gastenlijst
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2009, 09:40:00 »
[color=\"#6600CC\"]We hebben eerst gewoon pen en papier gepakt.
Aangegeven hoeveel gasten we ongeveer willen/kunnen uitnodigen.

En dan gewoon de liefste mensen eerst opschrijven, tot aan de vage kennissen (net hoeveel je er dus kan uitnodigen).
Wij waren in een uur klaar :) we hadden een vrij duidelijk beeld wat/wie we precies wouden uitnodigen!

Daarna alles in excel gezet, telefoonnummers mailadressen enzo erbij gezet :)
Dit lijstje is ook gebruikt door mijn CM om te checken, en de vrijgezellenfeesten te organiseren :biggrin:[/color]

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Gastenlijst
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2009, 12:04:29 »
Ook wij waren snel klaar en hebben het ook zo gedaan als Iris en Sander. Wij hebben eerst de daggasten bepaald, wie willen we er echt bij hebben. Bij ons 22 mensen.
Daarna inderdaad de rest van de lijst gedaan, en dan in de volgorde familie vriendlief, vrienden vriendlief, overig vriendlief
Daarna mijn familie, mijn vrienden, mijn overig
En dan nog gezamenlijke vrienden en mensen die eigenlijk toch ook een uitnodiging moeten. Het was zo gebeurd. Wij hebben van iedereen de naam en het adres in het adresboekje dus dat was zo gebeurd, hihi!

Monique_1983

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2009, 12:21:21 »
Wij zijn ook gewoon met een kladblok gaan zitten, eerst familie, dan vrienden, collega's en kennissen. Nu ben ik bezig met het verzamelen van de adressen. Dat gaat ook vrij makkelijk hoor, kerstkaarten stuur je toch ook elk jaar?

CCBloom

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2009, 00:19:09 »
ja het gaat mij vooral over het verkrijgen van de adressen...ik dacht misschien hebben jullie nog tips....een vriendin van me gaf als tip een groeps-sms versturen met de vraag of iedereen zijn adres wil terugmailen, dus dat ga ik dan maar doen voor de 'losse' mensen en ik bedacht me dat er ook lijsten van trouwerijen in onze omgeving ronddwalen, zoals aanstaandes jaarclub: binnenkort trouwt een clubgenoot van hem en die heeft een keurige lijst met adressen...mijn zus is getrouwd en heeft vast wel een lijst met familie-adressen....hoop dat het zo wat wordt :-)

sammie

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2009, 09:12:57 »
www.gebeld.nl als je alleen een telefoonnr hebt maar het adres niet meer weet, je kan het altijd proberen toch?

Euh verder misschien bij ouders/tante/zus etc. vragen.
Mocht er iemand zijn overleden bij jullie (wat niet te hopen is natuurlijk) dan bestaat er een grote kans dat daar ook nog ergens een lijst rondzwerft met adressen.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Gastenlijst
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2009, 10:22:12 »
Mn ouders en schoonouders mailtje gestuurd met hun adressen, dat scheelt al een hoop. Verder gewoon even avondje voor uit trekken en dan www.telefoongids.nl naam en plaats invoeren en maar hopen dat ze erin staan.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Gastenlijst
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2009, 10:25:55 »
Voor collega's kun je aan P&O vragen of ze hun adressen misschien willen geven. Direct vragen kan natuurlijk ook, maar wij vonden het leuk als het een verrassing bleef (en dat je niet al te lang van te voren al te horen krijgt van 'waarom zij wel en ik niet')

Herjan

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2009, 12:41:31 »
Je mag me ook PM-en voor mijn adres, hoor! :wink:

Alexia

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2009, 13:27:41 »
ik heb 2 lijsten gemaakt, daggasten en avondgasten en toen met ons adressenboekje ernaast van boven naar beneden de lijst afgewerkt (meteen de enveloppen geschreven).

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Gastenlijst
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2009, 14:04:41 »
www.nummerzoeker.com is ook een handige site, voor als je bv. alleen het telefoonnummer en niet het adres van iemand hebt. Ik vind deze site iets handiger dan die van de telefoongids.

Ingedepinge

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2009, 17:28:15 »
Mijn ouders hebben alle adressen van familie in een excel bestand staan voor bijv kerst oid.
Die heb ik overgenomen gescrapt en klaar was mn lijstje

ook handig in excel zie je gelijk hoeveel rijen je hebt / is gelijk aan aantal mensen :)
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2009, 17:29:02 door Ingedepinge »

Niel

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2009, 20:41:15 »
Wij hebben ook eventjes gezeten om de gastenlijst samen te stellen.
Daggasten waren we heel snel uit, maar tussen receptie- en avondgasten hebben we her en der een beetje geschoven.

De kaartjes zijn inmiddels besteld en de adressen ben ik nu aan het verzamelen.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gastenlijst
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2009, 11:29:09 »
Wij hebben onze adressenlijst in Microsoft Acces staan. Het handige aan dat programma is dat je, uit de bestaande, volledige, lijst, een lijst kunt samenstellen voor een bepaalde gelegenheid. Zo staan sommige mensen bij ons wel aangevinkt bij 'kerstkaart' maar niet bij 'bruiloft' en bij 'geboortekaartjes' kunnen we zo weer een nieuwe lijst aanmaken door de lijst een naam te geven en dan de namen van de mensen aan te vinken :) Ik vind het heel handig. Je kunt ook gemakkelijk printen, selecteert gewoon welke lijst je wilt printen en op welke stickers.

CCBloom

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2009, 13:20:46 »
wow wat zijn de meesten van jullie goed georganiseerd zeg! Ik heb er wel wat handige tips uit kunnen halen. Ik vond die tip voor collega's van Patriesje ook heel goed, behalve dan dat ik maar 2 collega's heb en zij beiden mijn baas zijn en al weten dat ze komen...Maar had ik bij een groter bedrijf gewerkt, dan was dit voor mij een prima tip geweest....

Hannielle

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2009, 15:41:31 »
ik ben zoals de meeste hier dus NIET handig op pc dus ik zal het wel op de ouderwetse manier doen!!!

CCBloom

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2009, 16:50:45 »
nou...het is gebeurd....uitnodigingen zijn al lang de deur uit en de reacties stromen binnen ;-)
ben er alleen achtergekomen dat ik volgens mij 1 vriendin geen uitnodiging heb gestuurd en haar wel uitgenodigd voor vrijgezellenfeest....beetje vaag....ze zal wel raar opkijken.....

Naiobi

  • Gast
Gastenlijst
« Reactie #19 Gepost op: 9 juli 2009, 11:19:29 »
wij hadden van de meeste mensen al een adres in ons adresboekje.
Van de mensen waar we het niet van hadden:

werk: gevraagd aan afdeling personeelszaken
volleybal: gevraagd aan de trainer/coach die had alle adressen mooi in een excelbestand
overig: mailen/sms sen
oh ja ik heb ook nog adressen gevraagd aan mijn ouders.

bij ons kregen we op de smsjes bijna van iedereen gelijk antwoord.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards