collapse

Auteur Topic: Op Huwelijksreis Naar Turkije  (gelezen 22686 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwinta

  • Gast
Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Gepost op: 15 juli 2009, 09:39:12 »
Hallo allemaal,

Wij hebben echt het hele internet afgespeurd naar iets leuks voor ons allebei; hij houdt van actief zijn, sporten etc en ik wil graag lekke luieren op het strand en af en toe op een luchtbedje dobberen.
Ons budget maakte niet zoveel uit alleen mijn aanstaande heeft nog nooit gevlogen, geen typische wereldreiziger zeg maar dus kan ik het hem niet aan doen op hup naar Aruba, Bali of Malediven te vliegen...

Dus Turkije is het geworden! Nu zal iedereen wel denken dáár ga je toch niet op huwelijksreis? Oh jawel; met haar luxe 5 sterren hotels, vele faciliteiten, mooie weer, korte vliegtijden (3.45 uur ) en haar veelzijdigheid juist wel!

In Turkije kun je voor een relatief laag bedrag een prachtige huwelijksreis creeëren! Het is wel even zoeken hoor, maar
wij hebben geselecteerd op de beoordelingen van de gasten, dat is wel erg belangrijk en wij zijn niet zo van de hotelletjes, maar dit keer wel. Een luxe 5 ***** resort in Kusadasi, Hotel Korumar de Luxe heet het, aan de rand van de stad, heeft een eigen paai, veel watersport zoals paragliden, windsurfen, zeilen, snorkelen en duiken ( ideaal voor manlief ) en ik kan heerlijk op het strand of bij het zwembad al mijn romannetjes lezen op mijn gemak!
Het ideale van All Inclusive is dat je geen geld op zak hoeft te hebben. De reis is geboekt bij Corendon, het is niet een massaal groot hotel maar wel een zeer goed aangeschreven hotel waar iedereen zeer tevreden over is. En daar hebben wij wel wat euries voor over.

Wij gaan 10 dagen en vertrekken 1 September, vliegen met Corendon Air (daar moest ik wel even aan wennen ) en we zijn voor all inclusive € 1800,- kwijt, totaal.

Wie van jullie heeft er ervaringen met Turkije en/of Corendon?

Ratatosk

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2009, 09:42:21 »
En nou is het zeker de bedoeling dat wij allemaal massaal naar de site van Corendon gaan, om hotel Korumar te boeken?
Wat een doorzichtig nepverhaal zeg.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2009, 09:44:40 »
Het ligt dus niet aan mij. Ik vond het ook al zo vaag verhaal.

Margy

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2009, 09:57:27 »
en heel toevallig was DAT hotel vorig jaar in red mijn vakantie ! bij sbs6
mensen die dat programma kennen... tja nu boek k zoiezo niet met corendon, stelletje prutsers daar !:tongue:

GOOOOOOOOOOOOOD LUCK !! :tongue:

~M*M~

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2009, 10:11:04 »
jij liever dan ik, ken je de horror verhalen niet van de all inclusive resorts in turkije niet?

nee ik ga liever het binnenland in. Cappadocië is prachtig!

Ratatosk

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2009, 10:16:30 »
Horrorverhalen? Vertel :biggrin:.
Ik ben er ooit zelf geweest, tenminste, niet in dat hotel wat zij hierboven zegt maar in een all inclusive hotel in Turkije en ik vond er echt geen zak aan.. Alleen maar eten en aan het strand liggen. O ja en 's avonds een show voor kinderen.
En twaalf kilometer van het centrum af en als je dan een taxi neemt dumpen ze je gewoon bij een ledercentrum :S.

Kwinta

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2009, 11:57:25 »
Het is zeker geen reclame hoor, ik werk niet een in het toerisme, heb er wel 4 jaar
voor geleerd dus weet wel degelijk waar en hoe ik mijn reizen moet boeken.
het hotel was zeker niet bij SBS 6 en overal waar je kijkt op zoover en vakantiereiswijzer
is de gemiddelde beoordeling een 9. Nu jullie weer, lang in het vliegtuig, opgevouwen zitten,
beroofd worden, een poot uitgetrokken door de reisorganisatie als je naar zo'n eiland gaat; want het kost
er werkelijk niets, smaken verschillen

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2009, 12:31:06 »
Smaken verschillen idd maar als ik wil genieten van de Turkse cultuur kan ik in bijna iedere grote stad wel terecht. Maar als geld niet uitmaakt waarom vliegen jullie dan niet relaxed 1e class. Lekker ruim, luxe en van alle gemakken voorzien. Je kan Turkije echt niet vergelijken met een willekeurige tropisch bestemming :)
Veel plezier op huwelijksreis.

jet17

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2009, 12:45:56 »
ik vraag me ook af waarom dat vliegen dan zo'n probleem is. De eerste keer vliegen ok!... maar wat maakt het uit of je dan 3,5 uur vliegt of 8 uur??

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2009, 12:49:10 »
Ja idd, er is altijd wel een filmpje te kijken of je neemt wat te lezen mee. Ik verveel me nooit in het vliegtuig.

Ratatosk

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2009, 12:50:55 »
Een filmpje?? In het vliegtuig waar ik twee jaar geleden in zat hadden ze geen film :sad:.
Zou wel geweldig zijn want ik heb me toch een vliegangst.
Is dat dan alleen op die hele verre reizen?

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #11 Gepost op: 15 juli 2009, 12:53:27 »
Naar Parijs was er ook geen film maar naar Lloret wel (allemaal korte stukjes van bv Falwty Towers e.d.) Anders neem je toch je laptop mee. Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Niet voor een film te kijken maar meer om spelletjes te spelen :tongue:

jet17

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2009, 12:54:47 »
ja meestal op lange reizen... :) tenminste ben 3x ver geweest en 2 keer werd er een film gedraaid en 1x konden we zelf kiezen doormiddel van zo'n schermpje in de hoofdsteun...
ik heb zelf ook ''vliegangst'' tenminste opstijg angst hahah en daarna lekker slapen of filmpje kijken.

Kwinta

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2009, 12:59:03 »
Het vliegen is een probleempje als je in een chartervliegtuig zit gepropt en je zelf 2.00 m lang bent,
probeer dan maar eens lang stil te ztten, op intercontinentale vluchen vlieg ik voor mijn werk altijd business class, dan heb je
geen problemen met je beenruimte maar op chartervluchen die je in een pakketreis krijgt aangeboden wel.
Dan zouden we het hotel + de tickets apart moeten boeken, het probleem is dat de lijndienstvluchten veelal naar Istanbul of Antalya gaan
en niet naar Izmir of Bodrum. Het is een proefje voor ons; als dit bevalt gaan we volgend jaar 4 weken rondtrekken door Zuid Amerika.

jet17

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2009, 13:02:18 »
het is wel mogelijk om een plek met meer beenruimte aan te vragen, bij de nooduitgang bijvoobeeld......

Pepper

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2009, 13:09:00 »
[quote name=\'Kwinta\' post=\'246403\' date=\'15 July 2009, 11:57\']Nu jullie weer, lang in het vliegtuig, opgevouwen zitten,
beroofd worden, een poot uitgetrokken door de reisorganisatie als je naar zo'n eiland gaat; want het kost
er werkelijk niets, smaken verschillen[/quote]
[quote name=\'Kwinta\' post=\'246431\' date=\'15 July 2009, 12:59\']Het is een proefje voor ons; als dit bevalt gaan we volgend jaar 4 weken rondtrekken door Zuid Amerika.[/quote]


Nou veel plezier in Zuid Amerika: lang in het vliegtuig, opgevouwen zitten,
beroofd worden, een poot uitgetrokken door de reisorganisatie.

Turkije is best mooi, maar dan moet je wel Turkije gaan bekijken, en niet alleen de binnenkant van je all inclusive. Hoe leuk is het om op vakantie restaurantjes te proberen, contact maken met de bevolking?
Orange County wordt ook door veel mensen goed gewaardeerd, maar daar wil ik nog niet heen, al krijg ik geld toe!

Femke

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2009, 13:40:27 »
whaha, ach ieder zijn ding.
Ik vond het ook wel een beteje reclame-achtig overkomen, maar wie weet...

Er zit wel een enorm verschil tussen het strand van Turkije en een rondreis door zuid-amerika, dus vraag me af os je het als test kan zien  :blink:

Maar ach, als jij lekker wilt relaxen in Turkije, heel veel plezier, is niet duur inderdaad (met zn 2en neem ik aan 1800 euro).
Toch ga ik liever naar Bali, ik ben een paar keer in Turkije geweest en het verschil met aziatische stranden is wel aanzienlijk!

Turkije heeft idd prachtige cultuur, dus de binnenlanden zijn een aanrader!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2009, 15:03:52 »
Ik wil toch even reageren op vliegen. Mijn eerste keer vliegen was naar Aruba. Geen problemen gehad hoor. Ook mijn vriend die 2.00 meter lang is en geen speciale plek had, heeft daar geen problemen mee gehad. Voor zover ik weet vliegt alleen KLM direct naar Aruba. Verder zitten wij voor datzelfde geld 2 weken op Madeira en ik moet zeggen dat dat me veel meer aanspreekt (ok, we zitten niet all-in). Wij zijn een aantal jaar geleden ook met wat vrienden naar Turkije geweest, maar dan niet all-in. Volgens mij zie je dan veel sneller dingen van de omgeving, maar ach, da's mijn mening. :) Ik hoop dat jullie een geweldige huwelijksreis tegemoet gaan!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2009, 15:21:05 »
Ik mis ff hoe dit een voorproefje kan zijn voor 4 weken rondtrekken in Zuid Amerika.. dat heeft werkelijk alles wat all inclusive Turkije niet heeft?!
Ga jij dat leuk vinden, als je het liefst op een ligbedje boekjes leest? Ik denk dat je vriend het wel leuk vind..

En dat vliegen, persoonlijk zit ik liever 8 uur in een "normale" vlucht dan 3.5 uur in zo'n luidruchtige vakantievlucht, kwestie van boekjes en muziek mee. Volgens mij hangt het van de maatschappij af of je persoonlijke schermpjes hebt waarbij je kunt kiezen wat je kijkt, niet persé van de lengte van de vlucht. Naar Amerika hadden we ook geen individuele schermpjes en dat is toch wel een eindje vliegen.

Femke

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2009, 22:18:25 »
[quote name=\'Kabouter80\' post=\'248892\' date=\'25 July 2009, 15:21\']dan 3.5 uur in zo'n luidruchtige vakantievlucht[/quote]


oh ja, vreselijk, die airbussen naar Turkije! (lijkt meer idd op een bus dan een vliegtuig!) zakken chips die heen en weer gingen, met de inhoud eruit, strandballen en radio's overal, jongeren die zich al klemgezopen hebben...  :ph34r:
en je moet je eten en drinken kopen!!!

Biancac

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2009, 09:26:07 »
Dat vliegen he.... Mijn vriend was nog nooit echt op vakantie geweest, had nog nooit in de zee gezwommen en op een vlucht na van NL naar Engeland ook nog nooit in een vliegtuig gezeten. Nu kan je die vlucht naar Engeland eigelijk niet echt meetellen  want dat gaat zo snel. Toen wij de eerste keer samen op vakantie gingen zijn we naar Venezuela gegaan. Gelijk een dikke 9 uur vliegen. Niks aan de hand hoor. Als je eenmaal in de lucht zit maakt 3,5 uur of 10 uur vliegen ook niks meer uit lijkt mij. Nouja veel plezier in Turkije. Ik ben er jaren geleden heel veel geweest en vond het er toen leuk. Nu is het mij té toeristisch maar goed ieder z'n ding. De stranden van Kusadassi vond ik trouwens zelf wel veel mooier dan bv. Alanya met z'n stenen enzo. In Kusadassi kun je trouwens heel veel leuke dingen doen. Pak de domus en ga wat zien van het land, je zit redelijk centraal.

Sandra1977

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2009, 13:54:24 »
[quote name=\'Kabouter80\' post=\'248892\' date=\'25 July 2009, 15:21\']Ik mis ff hoe dit een voorproefje kan zijn voor 4 weken rondtrekken in Zuid Amerika.. dat heeft werkelijk alles wat all inclusive Turkije niet heeft?!
Ga jij dat leuk vinden, als je het liefst op een ligbedje boekjes leest? Ik denk dat je vriend het wel leuk vind..

En dat vliegen, persoonlijk zit ik liever 8 uur in een "normale" vlucht dan 3.5 uur in zo'n luidruchtige vakantievlucht, kwestie van boekjes en muziek mee. Volgens mij hangt het van de maatschappij af of je persoonlijke schermpjes hebt waarbij je kunt kiezen wat je kijkt, niet persé van de lengte van de vlucht. Naar Amerika hadden we ook geen individuele schermpjes en dat is toch wel een eindje vliegen.[/quote]

Ik snap ook niet hoe dit een voorproefje op Zuid-Amerika kan zijn. De standaard in hotels in Zuid-Amerika is niet bijster hoog, tenzij je met een goed gevulde portomonnee gaat. Bovendien zegt de topicstartster dat haar vriend niet een echte wereldreiziger is. Wat heb je daar dan in godsnaam te zoeken? Naar dat deel van de wereld ga je voor het avontuur en de natuur en niet voor de stranden...Tenminste ik niet.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #22 Gepost op: 27 juli 2009, 16:19:49 »
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het vliegen op zich bedoelt, en niet dat Turkije als land een voorproefje is voor Zuid Amerika. Als deze 3,5 uur vliegen niet tegenvallen voor haar vriend, dan gaan ze volgend jaar dus ergens heen waarbij je langer moet vliegen.

Herjan

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #23 Gepost op: 27 juli 2009, 17:23:18 »
De recensies zijn wel positief, maar het lijkt mij vreselijk om een huwelijksreis daar te spenderen. Ben één keer in Kusadasi geweest... NOOIT MEER! Wat een vreselijk "draai-de-toerist-een-poot-uit"-dorp! Wij zaten wel in een ander (all-inclusive) hotel, maar kozen er toch voor om naar een heel rustig gelegen, minder toeristisch strandje (eigenlijk meer een steiger boven het water) te gaan, wat we leerden kennen van een kennis die in Kusadasi een huis heeft. Ik hoop van harte dat je gaat genieten, maar ik zou 't nooit doen. Vreselijk om op je huwelijksreis te moeten vechten om een ligstoel omdat al die k*ttoeristen om 7:00 alvast hun handdoekje ergens droppen als reservering...

Uurtje langer vliegen en je zit in Egypte. Tien keer fijnere sfeer!

Elles

  • Gast
Re: Op Huwelijksreis Naar Turkije
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2009, 00:11:39 »
Wij zijn ook op huwelijksreis naar Turkije geweest, en het was echt de beste vakantie die ik tot nu toe gehad heb! Ligt er idd heel erg aan waar je zit, en wat je van je vakantie verwacht.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards