collapse

Auteur Topic: Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?  (gelezen 98872 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Gepost op: 28 juli 2009, 19:40:21 »
Hier is al een topic van, maar die poll wordt niet meer weergegeven. Wel dat er 49 keer gestemd is, maar waarop etc. wordt niet weergegeven... :huh:

Dus bij deze: Wat betalen/betaalden jullie voor je fotograaf op jullie bruiloft en wat krijgen/kregen jullie ervoor?

dory

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2009, 20:40:06 »
Onze fotograaf kost 850 euro. Ze is van 9:30 tot 21:00 uur aanwezig.
De foto´s krijgen we op cd. En we hebben een pre weddingshoot gehouden. En zijn samen op locatie voor de trouw foto´´s wezen kijken. We doen er geen boek bij deze maak ik zelf wel. Want die wij mooi vonden koste 600 euro. En dat vinden we veel geld voor een foto boek.

Mirte 25

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2009, 20:41:17 »
De vriend van mijn CM is foto graaf ik hoef niets te betalen hij krijgt natuurlijk wel wat!! Fotoboek maak ik zelf vind ik veel te leuk om zelf te doen!!

Sh@ron

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2009, 09:04:26 »
€600 en dan van 9.15 tot 15.00.

Krijgen de foto's bewerk en wel op cd en dan plakken we zelf in. Vriend is grafisch ontwerper.
's avonds op het feest hebben we een oom die de foto's maakt. Hij houd niet van feestjes en wilde dit graag doen :)

Liset en Han

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2009, 09:18:07 »
Die van ons is wel prijzig; 1500,-.
Deze kwaliteit en heel veel goedkoper hadden we hier niet in onze omgeving...
We hebben gekozen voor een exclusief album.
Het album, de albumbladen en de tussenbladen hebben we zelf uitgekozen in de kleuren van de bruiloft.
Detoggraaf is aanwezig vanaf 's morgensvroeg, tot en met de toost, bruidstaart en feliciteren (van 7u tot 16.30u)
We krijgen een leren album in schoudertas met veel grootformaat foto's en specials.
Ook zit er een uitklapblad in het album en we krijgen er een mini-album bij.
Ruim 100 foto's op meerdere locaties.
Ook krijgen we een fotopresentatie met muziek op dvd.

bride 2 be

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2009, 09:32:23 »
Wij betalen 450 euro voor onze fotograaf. Daarbij krijgen we een cd met alle foto's en een fotoboek. Hij is aanwezig tot aan het diner.

Cella

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2009, 09:35:01 »
Die van ons was 750 incl. de inhoud voor ons album (omdat mijn broer meubelmaker is en de kist voor het album maakt).
Hij was er vanaf 09.45 tot 18.00 uur.
En we hadden alle foto's op cd zodat ik zelf het album kon maken.

Femmel

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2009, 10:47:25 »
895,- en is ze geweest van 10.30u tot 18.00u. We krijgen hiervoor een boek met 80 pagina's. Voor 295,- kunnen we de CD met de bewerkte foto's kopen, hier zitten we toch serieus over te denken.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2009, 10:57:22 »
Onze fotograaf kost ons ongeveer 300 euro. Ze is om 07.20 bij mij thuis aanwezig 's ochtends, en ze blijft waarschijnlijk de hele dag tot aan het eind van het feest (omdat ik dan mijn boeket gooi, dat wil ze er ook graag nog opzetten.) Mocht ze het toch eerder zat zijn zal ze rond 22.00 naar huis gaan en dan maakt haar schoondochter (een vriendinnetje van mij) de rest van de foto's. Verder is ze al een keer mee geweest naar de bruidswinkel tijdens het doorpassen van mijn jurk, ze wilde graag ook daar foto's van hebben.

Voor dit geld krijgen we ook alle foto's op cd/dvd en drie complete fotoalbums, daar wordt het geld eigenlijk aan besteed. Onze fotografe doet dit als hobby en vind het heel erg leuk om trouwerijen vast te leggen. Ze krijgt van ons als bedankje nog wel een mooie cadeaubon voor een culinair diner samen met haar man, en ze mag op onze trouwdag ook overal aan meedoen. Zo eet ze bijvoorbeeld ook met ons mee aan tafel.

Het is dus geen echte professionele fotograaf, maar ze heeft al verschillende bruiloften 'gedaan' en die foto's zijn echt fantastisch, wij zijn er dus erg blij mee dat we zo iemand in onze kennissenkring hebben! Zo hebben we een mooi aandenken aan onze dag voor niet al teveel geld, dat is mooi meegenomen want een bruiloft kost al genoeg!

deedee

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2009, 23:00:59 »
Onze fotograaf was er van 10.00 uur tot 18.00 uur, wij krijgen dan 60 afdrukken op 13x18 en 5 afdrukken op a4 formaat en inplakken, dit kost €1360. Dan moeten we apart nog een album bij onze fotograaf kopen, die gaan pas vanaf €140, de bladen voor in het fotoboek moeten we ook nog apart kopen, kosten €72.50 voor 40 bladen. En dan kost de dvd nog €175.

Achteraf gezien best wel een dure fotograaf, maar gelukkig zijn de foto's wel heel mooi geworden.

marlenuhhh

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2009, 14:54:35 »
Wij hadden 2 fotografen en het heeft ons niets gekost!!
Onze buurman en mijn beste vriend zijn hobby/part-time fotografen.
Mijn beste vriend heeft al aantal bruidsreportages op zijn naam staan en van de buurman waren we de eerste
En de foto's zijn waanzinnig mooi geworden!!!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2009, 18:05:20 »
Onze fotograaf kostte 300 euro plus reiskostenvergoeding. Hiervoor was hij aanwezig (en maakte foto's, duh) vanaf 8 uur 's ochtends tot na de openingsdans (ongveer 21.30). We hebben alle foto's op dvd gekregen (alleen duurde dit wel ruim 4 weken..). We hebben voor dit geld dus nog geen album, maar wel (wat we ook belangrijk vonden) alle foto's op dvd zodat vrienden en familie ze voor een leuk bedrag kunnen bijbestellen, want de bedragen die je af en toe bij professioneel fotografen hoort..

Ratatosk

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #12 Gepost op: 5 augustus 2009, 19:22:18 »
Die van ons kost 375 euro. Inclusief reiskosten en entree plus lunch voor hem in de dierentuin komt dat op ietsiepietsie minder dan 450 euro.

Wij krijgen daarvoor ongeveer 8 uur fotografie en alle foto's op DVD. Eventueel kunnen we ook een album bijbestellen maar de prijs voor zo'n album schrikt ons errug af. Deze fotograaf is in vergelijking met anderen heel erg goedkoop met zijn albums maar dan nog, 250 euro voor een fotoalbum??? Dacht het niet :).

We zijn erg blij met deze fotograaf. Ik zal na onze bruiloft wel laten horen of we dan nog steeds blij zijn :wink:.

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #13 Gepost op: 5 augustus 2009, 22:29:46 »

Wij zijn 650 euro kwijt

De fotograaf is er dan 6 uur, we krijgen alle foto's op dvd, en een fotoboek van 20 pagina's.


Kayka

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #14 Gepost op: 5 augustus 2009, 22:47:00 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'252116\' date=\'05 August 2009, 19:22\']Die van ons kost 375 euro. Inclusief reiskosten en entree plus lunch voor hem in de dierentuin komt dat op ietsiepietsie minder dan 450 euro.

Wij krijgen daarvoor ongeveer 8 uur fotografie en alle foto's op DVD. Eventueel kunnen we ook een album bijbestellen maar de prijs voor zo'n album schrikt ons errug af. Deze fotograaf is in vergelijking met anderen heel erg goedkoop met zijn albums maar dan nog, 250 euro voor een fotoalbum??? Dacht het niet :).

We zijn erg blij met deze fotograaf. Ik zal na onze bruiloft wel laten horen of we dan nog steeds blij zijn :wink:.[/quote]

Hebben jullie John Hunt toevallig? Ik ben wel heel erg benieuwd wat je ervaring achteraf is, dus dat hoor ik dan graag (en ik wil foto's zien natuurlijk). Wij gaan as zaterdag naar Purmerend om een babbeltje met m te maken...

Naiobi

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #15 Gepost op: 6 augustus 2009, 09:58:01 »
onze fotograaf kost 30 euro per uur.
ip komt hij van 13.00 uur tot een uur of 21.00/21.30
dus 240 tot 270 euro.
Dit is zonder boek, het boek bij hem kost 130 euro, die is wel heel mooi en die nemen we ook.

Om het het boek te laten maken kost ongeveer 15 euro per uur.
Ligt er aan hoeveel foto's je wil natuurlijk en hoeveel foto's hij moet bewerken.

Maar eerst krijgen we een cd/dvd vol met foto's, die mogen we gewoon houden.
Dan zoeken mijn as en ik de mooiste foto's uit en dan overleggen we samen met de fotograaf welke foto's bewerkt moeten worden. Of welke foto we graag heel groot willen of dat soort dingen.

Dus ik denk dat we zo'n 600 euro kwijt zijn.

Lionness

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2009, 14:36:47 »
Mijn oom maakte de foto's en wij hebben hem een diner bon gegeven zodat hij 2x uit eten kan.
Het album maken we zelf.

Ratatosk

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2009, 17:48:00 »
[quote name=\'Kayka\' post=\'252191\' date=\'05 August 2009, 22:47\']Hebben jullie John Hunt toevallig? Ik ben wel heel erg benieuwd wat je ervaring achteraf is, dus dat hoor ik dan graag (en ik wil foto's zien natuurlijk). Wij gaan as zaterdag naar Purmerend om een babbeltje met m te maken...[/quote]

Jazekers!
Het duurt nog wel even hoor, wij trouwen pas juni 2010. Tegen die tijd gaan we ook even naar Purmerend om even te kletsen over het hoe en wat :).

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2009, 21:44:10 »
ook op onze grote dag zal mijn oom de foto's maken.
hij maakt veel foto's op zijn werk en het is een hobby van m in zijn vrije tijd.
hij maakt vaker trouw reportages.
de kosten zijn enig en alleen het boek dat mn tante gaat maken.
hij zei als ik maar eten en drinken krijg ben ik tevreden.

op onze site http://www.paulaenjeroen.onzebruiloftsite....iloftsite/home/
staat op de voorpagina een foto van een reportage die hij een jaar geleden maakte.

groetjes paula

Palle

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2009, 21:50:08 »
Onze fotograaf kost 70 euro per uur en hij komt ongeveer van 13 uur tot 17 uur. We trouwen om 15 uur dus vooraf foto's maken met zijn 2 en zoontje en achteraf met familie.
We krijgen alle foto's in RAW (originele bestand) aangeleverd  en hij heeft een Nikon camera, dat waren onze eisen dus dan kan je nog maar uit weinig fotografen kiezen. We gaan zelf fotoshoppen en in een boek verwerken.

bruidje_

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2009, 14:40:32 »
750 euro, voor de hele dag + dvd

ourloveJoaquin

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:37:49 »
250 euro als vrijwillige gave aan de fotografe van ons...wij hebben 1700 foto's op verschillende dvd's

1 met de mooiste foto's in dia voorstelling maar heel apart gemaakt door haar
1 met alle foto's met ware grote
1 met alle foto's verkleind zodat wij ze op onze foto site kunnen zetten die persoonlijk is gemaakt voor de wedding.
1 met een compilatie van filmpjes en foto's en teksten.

Het is een goede vriendin van mijn schoonzusje dus daar hadden wij mazzel mee :wink:

lindsay

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:40:07 »
Onze Fotograaf wil niks hebben (mijn oom) maar we gaan of een envelop geven of iets voor hem kopen bij de fotozaak vandaan wat hij al tijdje graag wil hebben.

Wij krijgen dan alle foto's op CD-rom...
Ben zelf ook handig met fotobewerking en computers etc dus ga zelf een fotoboek maken dan.
Hij is aanwezig vanaf uur of 7 denk ik en hij maakt foto's tot uur of 5. Op het feest gaat mijn schoonzusje het overnemen die is helemaal in to the fotografie momenteel.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2009, 16:41:52 door lindsay »

Ingedepinge

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:55:32 »
Wij betalen 445 euro
hij is er van +/- 10 tot 16 uur
Foto’s in hoge resolutie op DVD in kleur en selectie in zwart/wit.
foto roy uit zwolle
http://www.fotoroy.nl/

Kayka

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #24 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:59:40 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'252487\' date=\'06 August 2009, 17:48\'][quote name=\'Kayka\' post=\'252191\' date=\'05 August 2009, 22:47\']Hebben jullie John Hunt toevallig? Ik ben wel heel erg benieuwd wat je ervaring achteraf is, dus dat hoor ik dan graag (en ik wil foto's zien natuurlijk). Wij gaan as zaterdag naar Purmerend om een babbeltje met m te maken...[/quote]

Jazekers!
Het duurt nog wel even hoor, wij trouwen pas juni 2010. Tegen die tijd gaan we ook even naar Purmerend om even te kletsen over het hoe en wat :).
[/quote]

Wij hebben toch voor een andere fotograaf moeten kiezen omdat JH op onze trouwdag al bezet was. Maar stiekem vinden we de foto's van de 'nieuwe' fotografe ook mooier... (ze is ook wel ietsje duurder maar niet veel, ong. 100 euro meer).

Wij hebben gekozen voor www.jetvankilsdonk.nl.  :cool:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards