collapse

Auteur Topic: Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?  (gelezen 99046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mientjuh

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2009, 14:31:29 »
wij zijn 600 euro kwijt inclusief ingeplakt album/ of digitaal alle foto's op cd rom/dvd en hij is er van smorgens vroeg al bij tot 5 uur en de avond worden foto's gemaakt door onze familie

Niel

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2009, 17:22:57 »
Wij betalen de hoofdprijs als ik dit topic lees.
Onze fotograaf kost ca 1500 euro. Dit is incl 6-7 uur foto's maken (09.30 - 16.30 uur), 40 pagina tellend digitaal album, alle foto's op dvd (hoge resolutie).
Maar goed, de foto's die wij tot nu toe hebben gezien van hem zijn 't geld wel waard. We zullen zien,...

JootjeH

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2009, 20:57:03 »
Wij betalen 300 euro.
De fotografe is er dan van 9:00 tot 18:30 (aankleden tot diner).
Wij krijgen alle foto's op DVD aangeleverd (gaan zelf het fotoalbum maken).
Wij hebben heel lang gezocht naar een fotograaf (in Zeeland) die ons beviel betreft prijs en stijl en we hebben hier een heel goed gevoel over!
Ze doet dit werk freelance (komt neer op semi-prof), maar kwam ontzettend professioneel over op ons. Leuk mens ook.

Caranea

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2009, 12:48:49 »
Onze fotograaf was € 700 euro voor 5 uur (van 12.00 u tot 17.00u). (met DVD, exclusief album)
Hij was lekker flexibel en kon gewoon een reportage doen tussen de ceremonie en toost in (2 uur de tijd)
Het album heb ik laten maken voor net geen € 1000, 60 pagina's gedrukt. (als grafisch vormgever wil je wel kwaliteit!)

Hiervoor hadden we een gesprek gehad met een fotograaf, die wou voor de ceremonie een reportage doen. Dan moesten we om 9 uur klaar staan en wou hij 3 uur de tijd hebben. Daar stonden we echt niet achter. Gelukkig hebben wij deze fotograaf gevonden die ook veel beter bij ons past.
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2009, 12:51:22 door Caranea »

graatje3

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #29 Gepost op: 8 oktober 2009, 12:43:33 »
Wij betalen voor onze fotografe 1100 euro.

Zij is van 10.30-18.00 uur aanwezig, daarnaast ontwerpt zij ook onze trouwkaarten (bij de prijs erbij geteld)
Wij krijgen een digitaal afgedrukt album van 40 dubbele pagina's, en een dvd met alle (nabewerkte) foto's zodat we zelf ook nog een album kunnen maken.

Soraya

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2009, 14:53:57 »
Een fotoserie in een fotostudio lijkt mij ook wel wat en dan de hele dag een amateur fotograaf met goede camera er bij. Of ik moet een goede fotograaf vinden die voor een mooie prijs het kan doen, want die ik nu heb is sowieso 700 euro. Dat is best veel en wat je er voor krijgt is niet zo denderend.

MaFo

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #31 Gepost op: 4 november 2009, 12:08:38 »
[quote name=\'Soraya\' post=\'280177\' date=\'03 November 2009, 14:53\']want die ik nu heb is sowieso 700 euro. Dat is best veel en wat je er voor krijgt is niet zo denderend.[/quote]


Hmm... € 700,- is niet zo gek veel eigenlijk, maar wat je krijgt "is niet zo denderend". Wat bedoel je daarmee?

Puma in love

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #32 Gepost op: 4 november 2009, 12:22:08 »
Ik heb nu pas gestemd, ik dacht dat ik het al lang had gedaan.
Het is wel apart om te zien dat de meeste stemmen in <300 en >1250 zitten. Het is dus blijkbaar vaak of bijna gratis of duur!
Wij hebben meer dan 1250 euro betaald, het was voor 7 uur fotografie inclusief een groot digitaal fotoboek en alle foto's op dvd.

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #33 Gepost op: 4 november 2009, 13:17:36 »
E700 voor 8 uur fotografie en alle foto's op dvd. Album maken we zelf.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #34 Gepost op: 4 november 2009, 13:48:29 »
Wij hebben 1075 betaald, fotograaf van 9:00-18:45, inclusief geplakt album.

roos

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #35 Gepost op: 5 november 2009, 22:28:36 »
Wij betalen 1300 euro voor de hele dag vanaf ongeveer 9 uur tot 21 uur. We krijgen de foto's op dvd aangeleverd en een prachtig album.

mimi82

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #36 Gepost op: 6 november 2009, 11:55:10 »
Als ik lees wat jullie hebben betaald, denk ik, jeetje zijn we afgezet ofzo?
Wij betalen 1995,- euro voor onze fotograaf.
Dan is ze er de hele dag, gewoon overdag, als we gaan eten dan is ze weer weg.
Dan hebben we wel een mooi boek (geen idee hoeveel foto's). Met passe-partout foto's. Geen tussenbladen.

MaFo

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #37 Gepost op: 6 november 2009, 12:23:23 »
[quote name=\'mimi82\' post=\'281110\' date=\'06 November 2009, 11:55\']Als ik lees wat jullie hebben betaald, denk ik, jeetje zijn we afgezet ofzo?
Wij betalen 1995,- euro voor onze fotograaf.[/quote]

Mimi, troost je. Dat hoeft niet zo te zijn. Er zijn fotografen en fotografen.... Kwaliteit heeft een prijs.Pas als je achteraf denkt: jee, wat een baggerwerk... ja, dan kun je je belazerd voelen :tongue:

Palle

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #38 Gepost op: 6 november 2009, 12:41:34 »
mimi, ik ken een passe partout fotoboeken die kosten tussen de 400 en 800 euro. Dus daar gaat behoorlijk veel geld in zitten.

Marry24

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #39 Gepost op: 6 november 2009, 13:25:15 »
Wij betalen niks...
Mijn beste vriendin haar vriend heeft een heel goede camera. Martijn zn zusje ook en ik zelf ook.... Omdat ik zelf geen foto's kan maken natuurlijk van onszelf (wel van de kids haha) mag mijn beste vriendin met mijn camera.
We hebben de hele dag dus 3 fotograven :biggrin:  Van het aankleden tot eind van het feest:D

maart

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #40 Gepost op: 14 november 2009, 01:13:38 »
wij hebben het aan een hele goede vriend van ons gevraagd, hij heeft al veel prijzen gewonnen met prachtige foto's maar nog nooit een bruiloft gefotografeerd. hij wil zelf echt iets heel moois maken en wil er nog even over denken ofdat hij aan onze 'eisen' kan voldoen. (zo zegt hij het want ik heb het volste vertrouwen in hem!) is dus even afwachten, hij doet het dan wel voor niks, als hij het niet doet kennen we nog wat meer mensen die waarschijnlijk niet veel zullen vragen.

even een tip voor het feest: leg hier en daar wat simpele camera's op de tafels (van die wegwerpdingen) de gasten gaan dan zelf foto's maken. echt lachen wat je dan achteraf allemaal ziet!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #41 Gepost op: 18 november 2009, 21:18:10 »
Roy kost ons zo'n 750 euro voor twee dagen (1x 4 uren, 1x 5 uren) (trouwdag, feestdag), hij komt naar de locatie en we krijgen de foto's in goede kwaliteit digitaal op Dvd...

Aan zijn foto's te zien is Roy (www.weddingreport.nl) een hele goede fotograaf voor dat geld. Hij is verder makkelijk in de omgang en jong wat wel prettig is gezien het kleine gezelschap van 11 mensen (incl. Roy) op onze trouwdag. Ook zo onbenullig als hij dan een oude ongemakkelijke kerel is...

Ik vind het een mooie deal. En dan later zelf online fotoboekje knutselen...

Monalisa

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #42 Gepost op: 19 november 2009, 14:19:32 »
Ik vind het zo moeilijk kiezen.. we zijn nu bij een paar fotograven geweest, bij eentje was het niet wat we zochten. De andere twee wel maar zo prijzig in vergelijking met andere fotograven die ik hier vind in dit onderwerp.

We willen graag wat meer beeld van de dag, zwart wit, spontane fotografie dan de klassieke geposeerde foto's en er zijn wel fotograven die het doen op die manier alleen komen wij niet onder de 1500 euro uit voor dat.
Bij eentje hebben we dan niet eens een boek erbij en de ander rekent ontzettend veel afkoopkosten om de foto's op dvd te krijgen > 500 euro... ook niet leuk want je wilt ze natuurlijk wel zelf hebben, echt jammer want we hadden echt een goed gevoel bij de fotograaf zelf en de foto's.

Ik heb me eigenlijk alleen beperkt tot de regio waarin we wonen en trouwen (zuid holland rotterdam/den haag) maar er is zoveel daar alleen al in dat ik het gewoon niet meer weet eventjes.. kom telkens op dezelfde sites uit. Op dit forum ook al heel wat fotograven links gevonden maar dat zijn er ook een hoop buiten de regio die niet in zuid holland komen of veel reiskosten rekenen..

Misschien kan ik het beter even laten rusten en over een maandje weer eens kijken ofzo maar ja aan de andere kant kan ik het ook niet los laten want ik wil het geregeld hebben..

Ook zo grappig dat heel veel bekenden tegen mij zeggen, ahh dan laat je dat toch iemand uit de familie doen of ik zou gewoon een student nemen maar ja na al die fotoboeken zien en nu dat het mijn eigen bruiloft betreft denk ik daar toch anders over...  Het is dus moeilijk advies vragen aan een "buitenstaander" hierover, iedereen vind het toch te duur en belachelijk.. haha..

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #43 Gepost op: 19 november 2009, 14:42:17 »
Ja, een professional kan zoveel beter plaatjes schieten dan een leek.. Ik betaal op de dag zelf niets, mn as zn oom is fotograaf. Maar wij maken een fotoreportage in Parijs en die fotografe kost EUR 750 voor 4 uur en dan krijgen we alle foto's geretoucheerd op DVD. Een album moeten we dan nog zelf maken..

Trouwring

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #44 Gepost op: 19 november 2009, 16:04:22 »
[quote name=\'Monalisa\' post=\'284546\' date=\'19 November 2009, 14:19\']We willen graag wat meer beeld van de dag, zwart wit, spontane fotografie dan de klassieke geposeerde foto's en er zijn wel fotograven die het doen op die manier alleen komen wij niet onder de 1500 euro uit voor dat.[/quote]

Wij hebben 2 studenten gehad en superblij met de foto's :biggrin: Vaak hebben ze ook een voorbeeldportfolio, waar je ook kunt zien wat voor werk ze afleveren. Onze fotografen hebben ook spontane foto's gemaakt en ook zwart wit :) Zoek maar eens op Hermine Lipke.

Nynke Jellie

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #45 Gepost op: 19 november 2009, 17:24:25 »
Onze fotograaf kost rond de 1100 euro, was een cadeau van mijn schoonouders.
Fotograaf is nagenoeg de hele dag mee geweest en heeft echt onwijs veel foto's gemaakt. Heb nog niks gezien maar het zijn vast en zeker mooie foto's geworden. Zij plakt ze ook in ons album, dat hebben we zelf nog apart uitgezocht.

MissHappy1980

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #46 Gepost op: 22 november 2009, 13:46:55 »
Onze fotograaf overdag kost 450 euro. hij is er dan van 's ochtends vroeg tot aan het diner bij. Alle foto's krijgen we dan digitaal aangeleverd zodat ik zelf een album kan maken. Heb zelf een tijd bij een fotozaak gewerkt waar ik de trouwalbums inplakte dus dat zoe ik liever zelf.
Verder hebben we wel als extra een andere fotograaf voor 150 euro die er de hele avond bij is. Ook van hem krijgen we alle foto's digitaal aangeleverd.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #47 Gepost op: 21 maart 2010, 15:32:57 »
als het goed is (we moeten ff kijken of we de prijs vast kunnen leggen)kost onze fotograaf €650,-
daarvoor krijgen we dan:
de fotograaf is er 6 uur lang
90 foto's ingeplakt en wel
alle foto's op dvd

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #48 Gepost op: 22 maart 2010, 09:42:36 »
Wij zijn 1475 euro kwijt. Wij krijgen daarvoor alle foto's die hij heeft gemaakt, op dvd. Hij bewerkt ze als dat nodig is en levert alle foto's in kleur, zwart-wit en sepia.

Dus geen nabestellingen en zo.. en ook geen fotoboek. Deze wil ik namelijk graag zelf maken. Afdrukken wat je zelf wilt en hoe je het zelf wilt, en zovaak je wilt!

Hij heet Mark de Vries

sydnew

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #49 Gepost op: 22 maart 2010, 10:28:24 »
Onze fotograaf kost 995 euro. Ze zijn dan van 09.00 uur tot ongeveer 17.00uur aanwezig (moeten we nog precies afspreken. Wat krijgen we hiervoor:
- 2 fotografen
- Een klein fotoboekje (30x30 als ik me niet vergis)
- Alle foto's op DVD
- Een fotoslide show op usb
- Een film ( is geloof ik iets wat ze willen proberen in 2010 of ze dat ook kunnen doen dus alle bruidsparen in 2010 krijgen dat gratis)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards