collapse

Auteur Topic: Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?  (gelezen 98985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #75 Gepost op: 13 februari 2011, 23:35:58 »

t was de duurste van de offertes die we opgevraagd hadden, maar vonden het wel de mooiste...
En daar gaat het om.Als je het budget hebt zou ik ook zeker niet bezuinigen op de foto's!!
En een rechtenvrije cd is goud waard wat dat betreft.

KarinB

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #76 Gepost op: 14 februari 2011, 13:15:34 »
Onze fotograaf is er vanaf 10.00 's ochtends tot 01.00 's avonds.
We krijgen een rechtenvrije (indien gewenst bewerkte) foto cd.
Een dvd met de leukste foto's met onze eigen muziek.
Een dvd met het videomateriaal wat hij gedurende dag heeft gemaakt.
Een website met een selectie van de foto's
Inclusief reiskosten en natuurlijk een kennismakingsgesprek.

Totaal zijn wij 720 euro kwijt.
We hebben gekozen voor Jeroen Rebergen van Huwelijkfotografie.

anna23

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #77 Gepost op: 14 februari 2011, 15:01:27 »
Karin, dat is niet duur!!

twijfeltje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #78 Gepost op: 19 februari 2011, 14:37:50 »
Ninus, krijg je dan geen CD of DVD met de foto's om zelf te gebruiken of na te bestellen?
Vind je het niet te duur voor zo'n korte tijd?
Hopelijk ben je er heel blij mee, want ik vind het zelf nogal een grote uitgave 1500 euro.

Marretje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #79 Gepost op: 19 februari 2011, 16:00:07 »
Onze fotograaf is er van 8 uur s`morgens tot in de hele late uurtjes.
Dus vanaf de krulspelden in het haar tot dat het licht uit gaat op de feestlocatie zeg maar !
We betalen 1300 euro, geen luxe boek maar wel alle foto`s op cd, en een reportage op zijn site en een pre shoot.

Vind 1300 euro al een smak geld voor de dag, maar om voor 5 uur  1500 euro te betalen vind ik ongekend hoog

Fee

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #80 Gepost op: 20 februari 2011, 18:03:14 »
€1000,= voor een fotoboek vind ik echt geen reele prijs. Wat krijg je daar dan voor eentje met een krokodillen leren kaft ofzo?

Ook als je de foto's alleen op CD mee krijgt, krijg je vaak een hoop bewerkte foto's. Dus hoop van die verwerkingstijd zit er toch in.
Bij onze fotograaf is het verschil tussen alleen foto's op CD of ook nog een een megagroot digitaal album (stuk of 50 pagina's) in een doos €150,=.

Fee

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #81 Gepost op: 21 februari 2011, 08:27:37 »
Ninus, je hebt PM.

Nanna

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #82 Gepost op: 21 februari 2011, 14:44:30 »
Wij hadden ook een groot digitaal album voor €325 euro (leren kaft met 70 pagina's) dit was incl de bewerkingskosten.
Onze fotograaf was er van 8.30 t/m 17.00 we hebben alle foto's op dvd, de mooiste foto's (zo'n 150) in 3 bewerkingen: zwart/wit, oldschool en sepia. Verder hadden we nog 13 kleine fotoboekjes om aan ouders en getuigen te geven (en zelf mee te pronken). Dit alles kostte (incl het fotoboek) € 840.
We hebben alleen maar positieve reacties, het zijn hele moderne foto's en een heel modern boek geworden. Er staan ook veel meer foto's in dan in een traditioneel knip en plak album. Ook op de kleine boekjes krijgen we alleen prositieve reacties.
Ik vind €1500 dus ook een hoop geld.

twijfeltje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #83 Gepost op: 21 februari 2011, 22:56:47 »
Het was ook helemaal niet negatief bedoeld, in ieder geval niet van mij.
Vroeg me gewoon af wat je allemaal had, want voor mij klinkt het als heel veel geld.
(Heb ik niet eens...)

Maar zoals ik eerder aangaf, hopelijk ben je er zelf heel blij mee, daar draait het om!

Wat mij betreft ook klaar nu :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #84 Gepost op: 23 februari 2011, 10:11:20 »
Wij zijn 1000 euro kwijt aan onze fotograaf (normaal minder, maar hij moet van de andere kant van het land komen, dus reiskosten zijn hoog :tongue:)
Hiervoor krijgen we een website waar foto's op staan om gelijk aan onze vrienden familie te laten zien.
een dvd met alle bewerkte foto's op hoge en lage resolutie (dus van 1 foto 2 exemplaren).
en een dvd met muziek eronder als slideshow (muziek kunnen we zelf bepalen, waarschijnlijk muziek van de ceremonie)
Een verlovingsshoot, of preshoot net hoe je het wilt noemen. Op de locatie waar we gaan fotograveren op de dag zelf. Dit in casual kleding. De foto's krijgen we hier ook van aangeleverd, eventueel te gebruiken voor uitnodigingen, gastenboek etc etc.
Op de bruiloft zelf is hij ongeveer 5 uur aanwezig en levert hij in ongeveer een half uur na de laatste foto een 30 tal foto's die we gelijk aan de gasten kunnen laten zien. (laat hij digitaal zien/rondgaan op een ipad)
Hij heeft een assistent bij zich.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2011, 12:10:46 door Jof »

Maewyn

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #85 Gepost op: 23 februari 2011, 11:34:59 »
Onze fotograaf is er vanaf 10.00 's ochtends tot 01.00 's avonds.
We krijgen een rechtenvrije (indien gewenst bewerkte) foto cd.
Een dvd met de leukste foto's met onze eigen muziek.
Een dvd met het videomateriaal wat hij gedurende dag heeft gemaakt.
Een website met een selectie van de foto's
Inclusief reiskosten en natuurlijk een kennismakingsgesprek.

Totaal zijn wij 720 euro kwijt.
We hebben gekozen voor Jeroen Rebergen van Huwelijkfotografie.

Ja, wij hebben hem ook! Krijgen er hetzelfde voor en betalen ook ongeveer hetzelfde: hij begint bij ons een uur eerder en is een uur eerder klaar :wink:. Ik vind het echt een fijne man, en het gaat ons eromdat de hele dag gedocumenteerd wordt op goede wijze, nou, ik weet zeker dat dat goed gaat komen!

twijfeltje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #86 Gepost op: 23 februari 2011, 20:26:50 »
Mag ik vragen wie/waar dat is Jof?
Je krijgt er wel veel voor.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #87 Gepost op: 23 februari 2011, 20:41:02 »
Mag ik vragen wie/waar dat is Jof?
Je krijgt er wel veel voor.

euh ja hoor, weet nooit zo goed wanneer het reclame wordt :wink:
Ik meende dat ik hem gevonden heb via dit forum. Onze fotograaf heet eric van vuuren en hij komt uit Spijkenissen. wij trouwen in arnhem en hij komt 3 keer naar ons toe (kennismakingsgesprek, preshoot en trouwdag) en vraagt daarom extra reiskosten, de offerte zelf was 850 meende ik.

twijfeltje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #88 Gepost op: 23 februari 2011, 20:47:18 »
euh ja hoor, weet nooit zo goed wanneer het reclame wordt :wink:
Ik meende dat ik hem gevonden heb via dit forum. Onze fotograaf heet eric van vuuren en hij komt uit Spijkenissen. wij trouwen in arnhem en hij komt 3 keer naar ons toe (kennismakingsgesprek, preshoot en trouwdag) en vraagt daarom extra reiskosten, de offerte zelf was 850 meende ik.
Als het niet voor jezelf is, is het wat mij betreft geen reclame (stoor me daar sowiwso niet zo erg aan)
Bedankt, zal nog eens goed kijken.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #89 Gepost op: 8 maart 2012, 17:22:40 »
Onze fotograaf zelf kost 600 euro inclusief dvd met de gemaakte foto's. Fotoboek kost 450 euro. Deze wordt eerst digitaal gemaakt en dan mogen wij er nog foto's in veranderen.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #90 Gepost op: 9 maart 2012, 09:01:59 »
Hmm dan is die van ons toch best prijzig, achteraf wel een beetje spijt van dat we niet eerst verder hebben gekeken, maar hij maakt wel prachtige foto's!

Wij betalen 900 voor 70 - 80 foto's ( aanwezigheid van ongeveer 09:00 - 16:00 ) en voor een album 200. Daar zit dan extra bij een mini album, een portetfotoshoot van tevoren om de fotograaf te leren kennen en een soort verzekeringsbeleid, dat als de eerste maanden na de bruiloft bijvoorbeeld koffie of wat dan ook over de foto's wordt gemorst, ze gratis vervangen worden.

Helaas geen rechtenvrije cd , kostte nog weer 250 euro!

blondbruidje

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #91 Gepost op: 9 maart 2012, 09:35:26 »
Wij betalen ongeveer 1250 euro voor 8 uren fotografie, inclusief album en alle foto's op dvd. Ben met name blij dat we alle foto's ook nog op dvd krijgen, zodat we zelf foto's bij kunnen gaan bestellen.

Little1

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #92 Gepost op: 9 maart 2012, 10:52:53 »
Wij zijn 1500 kwijt. Dan is de fotografe er vanaf de ochtend (9uur) tot het diner (18:00), we hebben er een digitaal fotoboek bij (60 x 60cm), een ouderalbum en een dvd met foto's die ook in het album komen zodat we zelf adrukken kunnen maken.
Ook maakt ze een website met alle foto's zodat we ze snel kunnen bekijken. Dit kunnen we aan familie en vrienden doorsturen. Er kan ook via die website nabesteld worden bij haar, maar we kunnen dus ook zelf afdrukken maken met de DVD.
Wij hebben wel rondgekeken. Zijn zelfs bij een fotografe geweest die voor hetzelfde excl. DVD 2600 vroeg. Waarop AS zei: in geen 2600 jaar :-).
Andere fotografen waarvan de portfolio ons ook aansprak hadden dezelfde prijsindicatie. Sommigen willen alleen geen DVD doen, maar dat was voor ons een must.
Soms heb ik wel een beetje het gevoel dat bepaalde dingen duurder zijn in het midden van het land (randstad) dan dat je in het hoge noorden bent (fotograaf, locatie?). Maar ik heb geen idee of dit echt zo is.

October Bride

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #93 Gepost op: 9 maart 2012, 10:53:01 »
Wij gaan 1200 euro betalen. Daarvoor krijgen we alle foto's op DVD, en daarmee mogen we doen wat we willen (behalve doorverkopen dan :wink:). De fotograaf komt van 9 tot 4, en 's avonds komt hij dan nog een uur om bij het feest foto's te maken.
Wij houden zelf wel van zelf foto's en film bewerken, dus vandaar dat wij geen album hoeven maar wel supergoeie foto's willen (en ook bereid zijn daar wat extra's voor te betalen).

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #94 Gepost op: 9 maart 2012, 11:40:06 »
@Little: Ik kom uit het noorden en heb het idee dat onze fotograaf juist erg prijzig is! haha :) Onze locatie is wel vrij goedkoop, maar ook hier zijn locaties die ongegeneerd idiote prijzen vragen.. maar dat hangt helemaal van de locatie af!

October Bride

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #95 Gepost op: 9 maart 2012, 11:48:57 »
Waarop AS zei: in geen 2600 jaar :-).

Haha, mijn AS zegt dat ook altijd!


Soms heb ik wel een beetje het gevoel dat bepaalde dingen duurder zijn in het midden van het land (randstad) dan dat je in het hoge noorden bent (fotograaf, locatie?). Maar ik heb geen idee of dit echt zo is.

Wij wonen ook in de randstad, maar ik heb juist het idee dat je hier veel meer keuze hebt in prijs en kwaliteit.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #96 Gepost op: 9 maart 2012, 11:52:25 »

Wij wonen ook in de randstad, maar ik heb juist het idee dat je hier veel meer keuze hebt in prijs en kwaliteit.


Dat idee heb ik inderdaad ook, hier is minder keus en als je voor echte kwaliteit wil gaan moet je vaak meer geld betalen. Er zijn gewoon minder goede alternatieven..

Lieke23

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #97 Gepost op: 9 maart 2012, 13:19:49 »
Wij betalen 800 euro, een mooie prijs voor een goede fotograaf :)
Daarin zit 9 uur fotografie, een leren album van 60x60 met zo'n 80 fotos in verschillende formaten. Ook krijgen we alle fotos nog op dvd (zonder reclame), zodat we ze zelf kunnen nabestellen.

Jeff&Shar

  • Gast
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #98 Gepost op: 18 maart 2012, 11:53:27 »
Bij deze willen we iedereen waarschuwen voor de fotograaf MARINUS KETTING!
Eerste indruk lijkt hij een aardige en professionele fotograaf. Alleen helaas blijkt het tegenovergestelde! Om een heel lang verhaal kort te maken. Deze meneer maakt ontzettende foute digitale foto albums. De eerste album die wij kregen, stonden vol met fouten. Hoofden van de bruidegom eraf gesneden, foto's dubbel erin gezet, personen van een foto weggehaald etc etc. Te erg voor woorden. Marinus stelde een nieuw album voor. Helaas is dit album net zo onprofessioneel geworden. Het album zit vol met mooie foto's, alleen de meeste foto's zitten er in gepropt. Ook zie je niks van aparte tinten (bladzijde als foto en daarop bijv weer een foto). Wat wij vooral erg vinden, is dat er weer mensen op foto's zijn weg gesneden en personen er half op staan. Na wat onenigheid hierover hebben we een andere man gezien die wij in het begin zagen. Zijn woorden waren onder andere: "we moeten blij wezen dat wij een nieuw album hebben gekregen." Voor het vele geld wat wij betaald hebben, zijn wij dus helemaal niet blij......

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Wat Kost(te) Jullie Fotograaf?
« Reactie #99 Gepost op: 18 maart 2012, 14:22:13 »
Wij betalen 550 euro (exclusief kilometers) voor de hele dag fotografie. In ons geval is dat waarschijnlijk een uur of 13. Maar als wij dit 15 uur lang willen, mag het ook voor hetzelfe bedrag.

We kunnen een boek bijbestellen voor 75euro + de kosten van het boek. Maar ik weet nog niet of wij dat zullen doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards