collapse

Auteur Topic: Corsica?!?  (gelezen 2329 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diane81

  • Gast
Corsica?!?
« Gepost op: 7 augustus 2009, 23:59:02 »
Voor huwelijksreis zou ik heel graag naar Corsica gaan!
Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me super! Ik ben dus op zoek naar mensen die daar wel al zijn geweest
en die hun ervaringen willen delen.

We trouwen eind mei 2010 dus willen het liefst begin juni gelijk op reis. Is dit een goede tijd voor Corsica?
En welke regio/plaats is aan te raden?

Ook willen we graag gaan snorkelen en eventueel duiken. Hoe is dit op Corsica?

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

IngridS

  • Gast
Corsica?!?
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2009, 23:06:54 »
Hoi Diane,

Ik ben nu drie keer, in juli, op Corsica geweest. Het is een heel mooi, maar duur eiland. Met duur bedoel ik het eten, drinken, hotels, eigenlijk alles.
Dat is wel jammer, maar ja.

Qua plaatsen, bij Calvi (Noord-West kust) is het heel toeristisch. Veel vertier en vermaak.
Bij Bastia (Noord-Oost kust) is het rustiger qua toeristen, vertier en vermaak.
Bonifacio in het zuiden, is ook weer erg toeristisch.

Bij alle grote badplaatsen kan je snorkelen en vaak ook duiken.

Dit is een mooie site om nog meer informatie over Corsica te vinden.

Veel succes en zoek plezier.

O ja. Corsica is erg bergachtig. Als je echt wat van de omgeving wilt zien moet je wel over een auto beschikken. Anders kom je helaas niet zover.
Qua temperatuur in juni, dat is prima. Je kan dan ook lekker iets ondernemen en is het zeker niet te warm.

Ik weet niet of je afgelopen weken op het nieuws hebt gehoord dat er veel bosbranden zijn geweest op Corsica? Het nadeel is nu dat het 'groen' volgend jaar lang zo mooi niet is. Vorig jaar ben ik nog op Corsica geweest en toen was het echt heel mooi groen. Dat is wel een pluspunt, want dat geeft het eiland een hele mooie uitstraling.

Mocht je nog meer willen weten of foto`s van de omgeving willen zien, dan PB je me maar hoor!


Groetjes Ingrid.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards