collapse

Auteur Topic: Naam Veranderen  (gelezen 14907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jet17

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:08:28 »
ik ga heten zijn naam-mijn naam...
Mijn naam is net als bij inx zo'n naam die niemand -echt niemand goed kan schrijven in 1 keer.... dus vind het wel lekker... hihi
en het zelfde 'familie' gevoel... maar van mijn eigen naam wilde ik niet echt afstand van doen vandaar dat die er achter zit...

Vraag me af welke naam ik zou gebruiken.......  haha

randstadmeisje

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:17:22 »
Waar bemoeien ze zich überhaupt mee? Ik houd er niet zo van als iedereen ongevraagd zijn mening geeft... (en dan bedoel ik natuurlijk niet op dit forum, want hier wordt om een mening gevraagd, ik bedoel van die mensen die overal commentaar op hebben, zeuren om het zeuren!)
 
Ikzelf zat er ook wel een beetje mee. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik mijn eigen naam ging houden, maar toen ik van sommige hoorde dat het toch wel eens heel onhandig kon zijn om je eigen naam te houden, ben ik aan het twijfelen gebracht. Ik ben best trots op mijn naam, niet dat een naam zoveel zegt, maar meer dat ik trots ben dat ik uit een hardwerkend arbeidersgezin kom, ik schaam me er niet voor. Maar zijn naam is wel mooi en eigenlijk is die verbinding symbolisch in een naam, dusse het wordt ook een combi van zijn en mijn naam.

Het aller leukst vond ik dat zijn geweldige omaatje van 96(!) toen we vertelde dat we gingen trouwen riep: 'Oh, dan ga je hetzelfde heten als ik'. Dat was al bijna een reden om het te doen, haha het is namelijk zo'n geweldig ruimdenkend en bijzonder mensje! Mijn aanstaande is de jongste kleinzoon en de eerste (en misschien wel enige) die gaat trouwen, dus ze is zo enthousiast! Ik vind het wel fijn om dan toch ook een soort van aan zo'n fijn persoon verbonden te zijn, klinkt misschien gek...

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Naam Veranderen
« Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:24:12 »
Oh maar mijn naam is eigenlijk dodelijk eenvoudig: Dijk. Dus niet van Dijk, maar gewoon Dijk. En dat snappen mensen niet. Dan zeggen/schrijven ze "van Dijk" en dan zeg ik "zonder van" en zo ben ik al meerdere keren mevrouw Zondervan genoemd...  :dry:

jet17

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2009, 10:26:29 »
OHH hahaha dat is helemaaaal bijzonder  :biggrin:
Hoe moeilijk kan het zijn hihi

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Naam Veranderen
« Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:17:29 »
Ik neem ook de naam van Tom aan, maar dan wel met mijn eigen naam erachter.
Onze namen verschillen bijna niks, haha.
Beld-Bent ga ik heten dan :tongue:.
Alleen heb nu altijd al de vraag "Bent met een T of een D"  en vriendlief ook, ook wordt er regelmatig van of van de voorgezet...
Dus dat wordt straks nog wat!

Verder moet je toch gewoon doen waar je je goed bij voelt?
Helemaal niet druk om maken joh!
Heb er zelf nog geen gezeur over gehad gelukkig.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Naam Veranderen
« Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:28:29 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ik heb ook zijn naam-mijn naam gekozen voor het officiële deel, met het idee dan in de praktijk wel te merken of ik nog vooral mijn eigen naam zou blijven gebruiken of niet. Nou, niet dus :tongue: Ben echt helemaal om naar zijn naam, en vermeld ook zelden nog mijn eigen naam... Maar goed, ik kan me best goed voorstellen dat het voor sommigen gewoon praktischer of prettiger is de eigen naam te houden. Ik ben blij dat ik nu een duidelijk achternaam heb, waarbij alleen nog soms gevraagd wordt "met een S?".
Veel beter dan mijn eigen naam waar altijd woorden aan toegevoegd werden, of waar gewoon een compleet ander woord van gemaakt werd :biggrin:[/color][/font]

ourloveJoaquin

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2009, 13:51:01 »
Ik heb de naam van manlief aangenomen omdat ik echt helemaal NIKS met mijn achternaam hebb.... baal er zelfs nog van dat het niet geheel achternaam manlief kan zijn.... alleen achternaam manlief - eigen achternaam...

Nou jaaaaaaaaaaaa ik noem die naam niet meer :wink: wel veel irritaties overigens met mijn nieuwe achternaam...ze maken er creaties van nou nou... daar had ik eerder geen last van :wink: ah ja je moet er iets voor over hebben...

Maar ik vind dat ieder het zelf moet weten....

mijn vriendin heeft zelfs bij de geboorte van hun dochter de achternaam van haar aan hun dochter gegeven... ook wel apart, maar ik begrijp het wel... ken hun achtergrond dan :wink: maar oo wat hebben veel mensen raar gekeken toen zeg!! Waar bemoeien ze zich eigenlijk mee niet waar... iedereen zijn eigen reden ervoor toch

Tralalalianne

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:01:22 »
[quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'254284\' date=\'12 August 2009, 13:51\']Ik heb de naam van manlief aangenomen omdat ik echt helemaal NIKS met mijn achternaam hebb.... baal er zelfs nog van dat het niet geheel achternaam manlief kan zijn.... alleen achternaam manlief - eigen achternaam...[/quote]

Hoezo kan dat niet? Bij het in ondertrouw gaan kreeg ik 4 keuzes: eigen achternaam, eigen achternaam - as achternaam, as achternaam - eigen achternaam, of alleen as achternaam. Die laatste heb ik gekozen, gevoelskwestie, heb niets tegen mijn eigen achternaam ofzo.

Margy

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #33 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:06:28 »
Ik heb zijn naam aangenomen. heb dan ook niks met mn vader (hij andersom blijkbaar sinds de scheiding in 1990 met mij en mn broertje), dus zal er ook geen seconde van wakker liggen als zijn familie naam niet meer bestaat
aangezien mn broertje inmiddels de naam van onze stiefvader heeft !

marlenuhhh

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:14:17 »
Ik heb de naam van manlief aangenomen, maar dat was meer om het praktische (was het na zoveel jr wel zat mijn portugeze achternaam te moeten spellen)
Daarbij kwam ook dat onze dochters al zijn naam droegen en ben dan wel weer zo ouderwets dat ik dezelfde naam wou als mijn kinderen.

Overigens bij de erkenning van onze kinderen liet manlief mij de keuze welke achternaam ze zouden dragen

Sjoco

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #35 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:14:50 »
Ik hou mijn eigen achternaam, vooral op t werk van mn vriend was dat de grote vraag wat we nu gingen doen. Maar toen ik fijntjes uitlegde dat ik in mijn eentje een advocatenkantoor kon opstarten met 3 achternamen (zijn naam-mijn 2 achternamen) begrepen ze t wel.

Heb zelf de achternaam van mijn vader en mijn moeder, vind dat wel mooi ook!

Margy

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #36 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:28:51 »
KLinkt wel Chique :) net als vroeger !
 he wat komt dat woord toch opeens vaak van pas

Tammy

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #37 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:35:58 »
Lioness, ik sta ook verbaasd van de ontzettende conservativiteit (hmmm, is dat een woord?!?) van de mannen op dit gebied.
Toen ik aangaf bij mijn lief dat ik nog niet besloten had wat ik wilde doen met mijn naam, was ie zwaar verbaasd, op het geërgerde af.
Dat verbaasde mij op mijn beurt weer heel erg. What's in a name?!?!
Maar goed, einde van dit verhaaltje is dat ik idd wel zijn naam ga aannemen. Waarom? Omdat het mij niet zoveel kan schelen en hem kennelijk wel!
Maar goed, of ik hem in het dagelijkse leven continu ga gebruiken, dat weet ik nog niet.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Naam Veranderen
« Reactie #38 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:42:49 »
Sjoco, wat gaaf, ik vind het zo jammer dat dat in Nederland niet mag, je kinderen twee achternamen geven, dat zou ik ook graag willen.

~M*M~

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #39 Gepost op: 12 augustus 2009, 14:45:39 »
oeh lioness je laat je toch niet door de 1ste reden uit het veld slaan he?

het hoort zo my ass (dat laatste heb ik niet hardop gezegd alleen gedacht echt)

voor jou maakt het niet uit een familie te zijn met 2 verschillende namen, nou daar gaat het toch om?

echt het hoort zo.... (barf)

edit: en die tweede opmerking wtf trouwen is wel meer dan alleen een naamverandering.

ik weet nog niet wat ik ga doen, vind mijn eigen naam wel leuk goed initialen enzo.
en ik wil niet ook mevrouw achernaam van mijn lief heten want zo heet mijn schoonmoeder al.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2009, 14:47:16 door ~M*M~ »

ourloveJoaquin

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:06:01 »
Nou die optie had ik niet hoor.... jammer genoeg...vaag zeg...

en wat betreft kinderen met 2 achternamen kan volgens mijn wel in NL hoor... mijn neefje heet ook zo namelijk :wink:

Palle

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2009, 15:48:42 »
Ik neem de achternaam van mijn as aan. Mijn zoontje heeft ook zijn achternaam en wil graag met z'n alle 1 naam.
Waarschijnlijk blijf ik voor mijn werk mijn meisjesnaam gebruiken zodat ik niet in het telefoonboek ben te vinden.

Sjoco

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #42 Gepost op: 13 augustus 2009, 00:19:23 »
Roept bij mij dan weer vragen op waarom je voor je werk je meisjesnaam houd zodat je niet in de telefoongids te vinden bent, haha, maar zal vast niet zo spannend zijn als ik denk.  :biggrin:

roxanne29-08

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #43 Gepost op: 13 augustus 2009, 00:29:17 »
ik heb geen keuze gehad bij de ondertrouw..maar ga gewoon zijn naam gebruiken met daarachter mijn naam, op t werk staan we geregistreerd met de eigen achternaam dus daar gebruik ik hem niet denk ik..
ik woon in be, maar als ik iets bij de wehkamp ofzo bestel dat bij mijn ouders in nl wordt afgeleverd,  staat dat tegenwoordig als r. pauly-hamelers mijn broertje heet namelijk ralph hamelers en die denkt dan vaak dat het voor hem is.. hihih dus alleen maar handig 't gebruik van zijn naam..

groetjes

Tigru

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2009, 00:44:27 »
Ik gebruik nu de naam van mijn man met mijn eigen naam erachter. Zal voorlopig ook wel zo blijven, voor mijn klanten is het handig (geen "alweer een nieuwe!"). Denk dat in de toekomst mijn geslachtsnaam (zo noemden ze het op het gemeentehuis, mooier dan meisjesnaam) er vanzelf af zal vallen... Met voorstellen gebruik ik ook  alleen de naam van mijn man, maar met ondertekenen, mooi met dubbele.

Waarom? Tsja, ik wilde dat gewoon, het "een inde toekomst gezin vormen" en ik heb een doorsnee achternaam... Heel doorsnee...

@ Inx, heb familie die ook Dijk heten, geen van ofzow ervoor, maar gewoon Dijk.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Naam Veranderen
« Reactie #45 Gepost op: 13 augustus 2009, 08:25:56 »
Bij mij is het eigenlijk hetzelfde als bij Tigru. Tekenen doe ik met eide namen en voorstellen e.d. alleen met zijn naam. Het voelt gewoon goed op deze manier. Maar ieder zijn eigen keus.

Gupje

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #46 Gepost op: 13 augustus 2009, 09:49:06 »
Ik heb de naam van mijn man aangenomen. Op het werk moeten ze er wel aan wennen, maar ach... dat zal wel niet zo lang duren. Ik ben dus helemaal omgegaan. Ik vind het ook speciaal dat we straks als gezin allemaal dezelfde naam dragen. Maar net als wat al gezegd is... ieder voor zich.
Mijn vriend had het echt niet leuk gevonden als ik mijn eigen naam had gehouden, maar ik dacht er zelf precies zo over. Dat "probleem" hebben we dus niet gehad.
En officieel blijf je altijd je meisjesnaam houden. Vonden we wel even raar toen bij het trouwboekje bij geslachtsnaam na het huwelijk nog steeds mijn naam stond. Maar dat hoort dus zo.

Bottomline... doen waar je jezelf goed bij voelt!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Naam Veranderen
« Reactie #47 Gepost op: 13 augustus 2009, 10:06:53 »
Ben ik de enige die bij geslachtsnaam aan heel wat anders denkt  :ph34r:  :tongue: ?

jet17

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #48 Gepost op: 13 augustus 2009, 10:12:38 »
nee hoor ik denk met je mee.............. :blink:  :dry:  :unsure:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Naam Veranderen
« Reactie #49 Gepost op: 13 augustus 2009, 10:24:55 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]ik ook... :laugh: (Lekker kinderachtig, haha!)[/color][/font]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards