collapse

Auteur Topic: Naam Veranderen  (gelezen 14908 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hypnotic

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #50 Gepost op: 13 augustus 2009, 11:59:17 »
Ik ga lekker even saam met M M over mijn nek als mij verteld wordt "dat iets hoort"
eh? dat klinkt zo stom, alsof je zelf niet kunt of mag denken,

Ik heb er eigenlijk niet echt over nagedacht (futuliteit) tot het moment van ondertrouw,
toen bedacht ik mij dat ik de naam van lief wel chique vind klinken, en heb er zijn naam, mijn naam van gemaakt
gewoon domweg uit platte ijdele overwegingen, niet meer, niet minder

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Naam Veranderen
« Reactie #51 Gepost op: 13 augustus 2009, 14:38:25 »
Welke naam gaan jullie gebruiken onder e-mail werk en aan de telefoon? Veranderen jullie ook jullie eigen e-mail adres? Lijkt me zoooo gek om met man's naam telefoon op te nemen.
Daarbij: op werk werkt een ontzettende creep met zelfde achternaam als man, dus als ik hem verander denken alle klanten dalijk dat ik met hem getrouwd ben.. IIIEHL!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Naam Veranderen
« Reactie #52 Gepost op: 13 augustus 2009, 14:42:14 »
Ik heb op mijn werk alles laten omzetten. Mijn e-mailadres is dan voornaam.zijnachternaam @blablabla, maar ik onderteken mijn e-mails met voornaam zijn achternaam - mijn achternaam. Telefoon opnemen met een nieuwe achternaam went vrij snel. ;-)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Naam Veranderen
« Reactie #53 Gepost op: 13 augustus 2009, 14:46:56 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Ik ben op m'n werk ook gelijk 'veranderd' in Mirjam van Blabla. Wel zo makkelijk, maar je kunt natuurlijk ook gewoon nog je eigen naam blijven gebruiken als je dat wilt? Je bent nooit verplicht iets aan te passen; gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Het enige punt is dat het voor jezelf lastig kan zijn als je overal je mans naam gaat gebruiken behalve op je werk... Kan verwarrend zijn, lijkt me :)[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2009, 14:48:00 door _mirjam_ »

Margy

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #54 Gepost op: 13 augustus 2009, 15:04:13 »
*gooit een teiltje *

Palle

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #55 Gepost op: 13 augustus 2009, 17:49:39 »
[quote name=\'Sjoco\' post=\'254611\' date=\'13 August 2009, 00:19\']Roept bij mij dan weer vragen op waarom je voor je werk je meisjesnaam houd zodat je niet in de telefoongids te vinden bent, haha, maar zal vast niet zo spannend zijn als ik denk.  :biggrin:[/quote]

Ik weet niet hoe spannend je het verwacht. Maar ik werk in de gehandicaptenzorg en maatschappelijke opvang. Ik heb niet zo graag dat die mensen mij kunnen bellen als mijn werkmobiel uitstaat want dan ben ik echt vrij. Ik hoorde van collega's toen ik met zwangerschapsverlof was dat veel cliënten mijn adres wouden om een kaartje te sturen maar daar heb ik ook geen behoefte aan dus gelukkig hebben mijn collega's dat soort gegeven nooit doorgegeven.
Maar misschien dat ik toch uiteindelijk mijn nieuwe naam straks ga zeggen omdat ik me verspreek.

Sjoco

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #56 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:22:04 »
Haha, sorry voor mijn nieuwsgierigheid. Klonk zo spannend ;-) Maar ik kan me voorstellen dat je daar ook geen behoefte aan hebt.

Sja, we hebben toch de keuze en officieel hou je toch je eigen naam, dus tenzij ik er op vooruit zou gaan qua naam haha.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Naam Veranderen
« Reactie #57 Gepost op: 14 augustus 2009, 03:55:45 »
Ik neem de telefoon altijd op met mijn voornaam. Als ik naar instanties ofzo bel dan is het wel mijn voornaam en zijn achternaam. Ben nog geen jaar getrouwd en nu heb ik al dat ik soms met tekenen van iets alleen zijn naam nog maar gebruik en de mijne weglaat.

Hannielle

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #58 Gepost op: 14 augustus 2009, 09:17:41 »
ik laat mn eigen naam vervallen en kies voor zijn naam,
dit omdat ik:
1 sinds 1 jaar pas weer contact heb met me vader (verwekker), e ik dus niks met die naam heb
2 onze kinderen ook as zn naam dragen.

maar op je paspoort/rijbewijs staat weer wel je eigen naam geloof ik, dus helemaal zou ik er niet
vanaf komen!
Snap gewoon niet dat mensen zoooooo moeilijk kunnen doen

mel73

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #59 Gepost op: 14 augustus 2009, 13:32:18 »
Niet twijfelen, jij bent nog steeds dezelfde wiens naam je ook gebruikt. :biggrin: .
Zelf gebruik ik mijn achternaam alleen op het werk en na ons trouwen doe ik dat ook ivm privacy. Voor de rest zal ik de naam van mijn AS gebruiken, maar de telefoon neem ik nog altijd op met mijn voornaam hoor!
Vervelend dat mensen zo moeilijk kunnen doen. What's in a name?

lune

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #60 Gepost op: 14 augustus 2009, 14:09:12 »
Mijn man heeft mijn naam genomen, we wilden toch wel graag met de kinderen dezelfde naam hebben en de kinderen hadden mijn naam al, dus dit was dan het simpelste.
Vooral met kaartjes enzo vonden we het vervelend, daar stonden altijd gewoon 5 namen op, nu fam x en dat voelt toch goed.

spin

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #61 Gepost op: 14 augustus 2009, 16:52:16 »
ah, dus ik had eigenlijk eerst kinderen moeten nemen, hen mijn naam geven en dan moeten trouwen  :tongue:

maar ja, nu zit ik met    :blahblah: opgescheept. grappig dat we straks allemaal een zelfde soort achternaam hebben  :wow:

Suusjeuh

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #62 Gepost op: 14 augustus 2009, 23:21:10 »
[quote name=\'spin\' post=\'255381\' date=\'14 August 2009, 16:52\']ah, dus ik had eigenlijk eerst kinderen moeten nemen, hen mijn naam geven en dan moeten trouwen  :tongue:

maar ja, nu zit ik met    :blahblah: opgescheept. grappig dat we straks allemaal een zelfde soort achternaam hebben  :wow:[/quote]
 :mad: Kinderen neem je niet... Die krijg je...  :mad:

Hypnotic

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #63 Gepost op: 15 augustus 2009, 04:35:07 »
[quote name=\'Suusjeuh\' post=\'255446\' date=\'14 August 2009, 23:21\'][quote name=\'spin\' post=\'255381\' date=\'14 August 2009, 16:52\']ah, dus ik had eigenlijk eerst kinderen moeten nemen, hen mijn naam geven en dan moeten trouwen :tongue:

maar ja, nu zit ik met :blahblah: opgescheept. grappig dat we straks allemaal een zelfde soort achternaam hebben :wow:[/quote]
 :mad: Kinderen neem je niet... Die krijg je... :mad:
[/quote]

Oh? er zijn ook mensen die ze gewoon nemen hoor! :rolleyes:

spin

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #64 Gepost op: 15 augustus 2009, 09:38:30 »
jeetje Suus, beetje humor hoor!. boeiend of je ze neemt of krijgt, dat interesseerd me dus echt geen steek.

jet17

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #65 Gepost op: 15 augustus 2009, 09:52:17 »
het is ook maar de vraag of je ze krijgt...  :dry:
Maar spin wil jij niet zijn achternaam?? of snap ik je niet??

~M*M~

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #66 Gepost op: 15 augustus 2009, 09:55:10 »
dames het is allemaal maar een grapje!!!
duidelijk, nu gaan we het weer hebben over de naamsverandering, of juist geen naamsverandering

Ashja

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #67 Gepost op: 15 augustus 2009, 11:58:00 »
Ik zal blij zijn als ik van m'n achternaam af ben, dus ik neem absoluut zonder enige twijfel die van vriendje over  :laugh:
Ik ben bepaald niet trots op m'n achternaam en de hele ...familie die daar bijhoort.... Helaas is het wel redelijk standaard dat áls ik me al eens voorstel met achternaam er té vaak uitkomt: ben je familie van... NEE... maar... NEE..... Bah.... Kan niet wachten tot ik 'em kwijt ben  :biggrin:
Heb ooit overwogen m'n achternaam te veranderen in die van m'n moeder, maar dat was een dermate duur grapje dat het even geen optie was. Als dat wel was gebeurd had ik die waarschijnlijk wel gehouden  :rolleyes:

Vriendje vroeg me pas geleden voor de zekerheid nog wel wat ik ging doen, geheel open, maar toch stiekem wel blij dat ik zijn naam zou kiezen  :laugh:

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Naam Veranderen
« Reactie #68 Gepost op: 15 augustus 2009, 23:14:39 »
Ik heb ook lang hierover nagedacht. Bij de ondertrouw aangegeven dat wij beide zijn achternaam - mijn achternaam gaan heten. :) Soms twijfel ik nog. Ik vind mijn achternaam stoer. Maar mijn liefs achternaam is mooi. En daarbij: zijn achternaam staat ook zo mooi bij mijn voornaam! :wink: Dus daarom maar beide achternamen genomen... Ik weet nog niet hoe ik het ga gebruiken na de huwelijksdag. Het liefste gebruik ik overal beide achternamen, maar ik denk dat dat veel te veel gedoe wordt :biggrin:
Overigens heb ik enkele jaren geleden in een callcenter gewerkt, en gebruikte toen 'om te oefenen' mijn liefs achternaam bij elk gesprek :biggrin: Dus ik ben toen al heel makkelijk gewend geraakt aan de combi mijn voornaam - zijn achternaam.

Enneh, kudo's voor deze opmerking van Anna Livia:

[quote name=\'Anna Livia\' post=\'254057\' date=\'12 August 2009, 09:50\']Nou wij zijn nu familie zijn naam mijn naam. Ik ben fan van de mensen die mijn naam ook op de envelop zetten als ze ons samen een kaart oid sturen, vind dat superleuk en knus staan. Beetje lame misschien maar ja. :wink:[/quote]

Zo ben ik ook! :biggrin: Ik wil ook zo aangeschreven worden na 19 december :) Ik ben namelijk niet alléén mevr. 'liefs achternaam'. Ik ben ook nog steeds onderdeel van mijn vaders familie hoor. :) Dus daarom schrijf ik ook standaard de meisjesnaam op (als ik die weet) als ik een getrouwd stel een kaartje stuur :)

spin

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #69 Gepost op: 16 augustus 2009, 09:18:19 »
[quote name=\'jet17\' post=\'255480\' date=\'15 August 2009, 09:52\']het is ook maar de vraag of je ze krijgt...  :dry:
Maar spin wil jij niet zijn achternaam?? of snap ik je niet??[/quote]

had het eerder al gepost, wil sowieso dezelfde achternaam maar wilde altijd graag dat hij de mijne over zou nemen. Zijn naam is wel leuk trouwens! leuker dan de mijne die ik iedere keer moet spellen enzo. tis jammer dat het hier zo openbaar is, anders had ik het wel gepost  :biggrin:

Elles

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #70 Gepost op: 16 augustus 2009, 14:41:10 »
Ik heb mijn eigen achternaam gehouden, en de naam van mijn man er achter. Voor mij voelt het raar om na 25 jaar ineens een andere naam te hebben. Ik heb deze achternaam gekregen toen ik geboren werd, ik ben er trots op, dus waarom dan veranderen als ik ga trouwen? Ik heb 2 kids, eentje uit een eerdere relatie en die draagt de naam van haar vader. Mijn zoontje uit mijn huidige relatie draagt mijn achternaam, bewust voor gekozen omdat mijn man wist dat ik mijn eigen achternaam ook zou houden. En anders was het wel een zooitje geworden met al die namen!

Flashy

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #71 Gepost op: 18 augustus 2009, 21:00:50 »
Ik twijfel heel erg tussen mijn naam-zijn naam en zijn naam-mijn naam
Mijn achternaam begint met een A, en das verrekte handig want je bent altijd overal de 1e en als 1e klaar. Altijd bovenaan bij studie resultaten, als 1e opgenoemd worden, als 1e je zwemdiploma etc.

Janet2

  • Gast
Naam Veranderen
« Reactie #72 Gepost op: 19 augustus 2009, 08:44:27 »
[quote name=\'Lionness\' post=\'253877\' date=\'11 August 2009, 17:43\']Hoi meiden,

Ondertussen gelukkig getrouwd, maar wat heb ik een hoop gezeur gehad over mijn achternaam.
Iedereen vind maar dat je als vrouw je naam moet aanpassen.
De top drie van veel gehoorde opmerkingen als ik aan gaf dat ik mijn eigen naam zou houden was:
- Je hoort je naam te veranderen.
- Als je je naam niet veranderd hoef je ook niet te trouwen
- Je bent nooit een echt gezin als jij en je toekomstige kinderen niet hetzelfde heten.

Vooral de mannen waren hier het meest principieel in.

Ik heb mijn gevoel gevolgt en toch mijn naam gehouden en mijn man steunt mij daarin, maar ik vraag mezelf af: ben ik de enige die haar naam gehouden heeft (gaat houden) en hoe reageert jullie omgeving.[/quote]

Hoi Lionness,
Ik ga volgend jaar voor de tweede keer trouwen. Ik hou, net als de vorige keer, mijn eigen naam. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind de reacties van je omgeving erg bekrompen en de argumenten echt volkomen flauwekul. Officieel is het zelfs zo dat je de naam van je echtgenoot mag gebruiken, in officiele stukken heet je altijd bij je eigen (zg. meisjes)naam en wordt daar ook altijd naar gevraagd. In mijn familie en vriendenkring gebruikt bijna iedereen haar meisjesnaam.  Ik hou zielsveel van mijn vriend maar wil wel graag mezelf blijven, mijn naam is een stukje van mijn eigen identiteit, ik ben geen aanhangsel van hem, toch? Ik zou het ook echt heel raar vinden als hij ineens mijn naam zou voeren!
Dus: blijf bij jezelf en hou lekker je eigen naam. Fantastisch dat je man je daarin steunt!!
liefs, Janet

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards