collapse

Auteur Topic: Kadowens Uitnoding  (gelezen 30878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marian1313

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Gepost op: 20 augustus 2009, 15:58:41 »
Ik ben erg benieuwd of er veel mensen zijn die geen kadowens op de uitnodiging zetten. Wij zijn het namelijk niet van plan, de mensen die dicht bij ons staan weten dat we op het moment van de bruiloft het beste geld kunnen gebruiken (we zitten dan 4 maanden in ons nieuwe huis, wat dan helemaal kant en klaar is en veel spaargeld gekost heeft), de mensen die minder dicht bij ons staan zullen over het algemeen toch het liefste geld geven denk ik.

Sh@ron

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2009, 16:18:39 »
wij hebben het ook niet gedaan. Kregen eerst allemaal grappige opmerkingen zo van: wil je 8 senseo's dan? etc.

We vinden het leuk als iedereen zelf maar kijkt hoe of wat! maar in de "wandelgangen" hoor ik toch wel dat de meeste geld zullen geven en beste vrienden doen iets speciaals geven maar daar weten we verder nog niks van! is geheim :tongue:

randstadmeisje

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2009, 17:12:40 »
Wij hebben het op een meer ludieke manier gedaan, met een verwijzing naar onze site, niet met het standaard envelopje! Het liefst had ik het weggelaten, maar hij wilde het graag en nu hebben we het op een manier waar we ons beiden in konden vinden...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2009, 17:37:59 »
Wij hebben geen cadeautip erop gezet.
A ) omdat de kaart anders tevol werd emt tekst
B ) Mensen die weten wat ze willen geven komen met een passend cadeau en mensen die niet weten wat ze willen geven komen met een envelop.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2009, 17:38:15 door Happy Bride »

jet17

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2009, 20:16:02 »
Wij hebben het er ook niet op staan.... Ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig met een envelopje komen... zoniet, ook goed..
Ik wacht rustig af  :biggrin:

Sandra1977

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2009, 12:17:56 »
Wij hadden het ook niet. En net als Jet17 zegt, de meesten komen tegenwoordig toch wel met een envelopje aanzetten. Althans bij ons wel iig. Ik vind het persoonlijk ook een beetje dwingend als het wel op de kaart staat. Maar ieder zijn ding.

Nynke Jellie

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2009, 17:02:57 »
Ik heb wel op het kaartje staan dat wij het liefst een envelopje zouden ontvangen.
Wij hebben het wel op een subtiele manier op het kaartje staan, dus niet een envelop als afbeelding maar met een leuke tekst.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Kadowens Uitnoding
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2009, 17:06:46 »
Wij hebben gewoon lekker niet subtiel een enveloppe op de uitnodiging gezet :tongue:.
Ach, zo is het meteen duidelijk, vind het zelf nooit vervelend als dit op een uitnodiging staat.
En anders kijken mensen er maar omheen :wink:.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2009, 17:08:38 »
wij hebben de volgende tekst op de kaart gezet:

kadotip: Een bijdrage voor onze reis, en voor ons nieuwe paleis.

Aangezien we dus een honeymoon hebben en net een huis hebben gekocht,.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kadowens Uitnoding
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2009, 13:59:16 »
Wij gaan er wel een envelopje opzetten, nu staat er op onze bruiloftsite dat als ze geen geld willen geven, ze even contact op moeten nemen met onze CM, en dat we liever geen bloemen of planten willen :tongue:

wwwer

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:11:51 »
wij hebben wel het envelopje er op gezet, met aanvulling dat we geen bloemen of levende haven willen ivm de huwelijksreis.. We wonen al lang samen dus hebben alles in huis wel, en we sparen liever voor 1 groter iets dan 20 kleine (hele lieve) cadeautjes

Tammy

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2009, 17:41:07 »
Nee, wij hebben ervoor gekozen om dat niet op de uitnodiging te zetten.
Een uitnodiging is voor ons een uitnodiging, een kaart om mensen te vragen om te komen, zonder daar meteen 'eisen' aan te stellen. Ik vind het namelijk al geweldig als mensen komen, helemaal omdat echt iedereen van (relatief, Nederland is maar klein) ver moet komen.
Onze CM heeft onze cadeauwens meegenomen in zijn ceremoniemeester-email, waarin hij alle extra informatie heeft opgenomen die handig is om te weten voor de dag.
Zo weet wel iedereen wat we graag willen, maar hoefde het niet op de kaart. Wij vonden dit echt de ideale manier (met dank aan de CM!)
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2009, 17:41:32 door Tammy »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2009, 15:33:59 »
Wij doen hetzelfde als Tammy en om precies dezelfde redenen. :)

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2009, 15:44:21 »
Wij hebben wel een cadeauwens op de kaart gezet, maar wel met een uitleg waar we het geld aan willen besteden (de aanleg van onze tuin). Op die manier hebben mensen ook echt een beeld waar het geld blijft, en dat maakt het denk ik ook makkelijker om iets te geven, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.
Naast de feestgasten hebben wij ook een vrij vaste vriendengroep die als daggast waren uitgenodigd. Binnen deze groep zijn er al een aantal bruiloften geweest en steeds hebben we als vrienden elkaar een mooi cadeau gegeven (digitale camera, bonnen voor de kunstuitleen voor de leen en aanschaf van een kustwerk, etc). Wij hebben dan ook een bijdrage gevraagd voor een digitale videocamera, die wilden we heel graag hebben. Uiteindelijk hebben we geen bijdrage gekregen, maar gewoon een complete camera met tasjes etc erbij, echt helemaal super!
Van mijn beide schoonzussen hebben we ook een cadeau gekregen, namelijk een mooie BBQ voor in de nieuwe tuin. Zij vonden dit leuker dan geld geven, en we zijn er erg blij mee!

Waar ik me trouwens wel over verbaas is dat we tijdens het feest van maar liefst 4 stellen he-le-maal niets hebben gekregen, zelfs geen geschreven kaartje met een leuke wens, om over een cadeautje of envelopje met inhoud (hoe groot of klein dan ook) maar te zwijgen... En als dat nou mensen waren die zelf totaal niets te besteden hadden, maar dat is in deze gevallen echt niet zo. Ik vind dit persoonlijk echt heel raar, maar ik geloof dat er in een ander topic al een hele discussie over geweest is, dus ik houd er hier maar over op. Maar blijf het typisch vinden, dat je naar een bruiloftsfeest gaat zonder ook maar iets voor het bruidspaar mee te nemen..

Ratatosk

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2009, 16:04:13 »
Wij zetten er geen envelopje op.
We hebben wel een cadeaulijst gemaakt met dingen die we graag nog willen hebben, voor het geval er iemand vraagt wat ze voor cadeau kunnen kopen.
Die lijst sturen we dus niet rond. Het is meer dat we niet met onze monden vol tanden staan als iemand die vraag stelt.

CCBloom

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2009, 17:03:35 »
Wij hadden geen envelopje op de kaart, maar wel een bruidslijst neergelegd bij de Iitala winkel (servies). Dit stond niet op de uitnodiging maar wel in de begeleidende ceremoniemeestersbrief. We hebben van een aantal groepen nog wel wat kado's gekregen en nog de nodige envelopjes die we er lekker op de huwelijksreis doorheen hebben gejast aan eten, drinken (voor manlief haha) kleren, uitstapjes... Van de bruidslijst is geloof ik alles gekocht op 1 of 2 heel dure dingen na....

Tikva

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #16 Gepost op: 2 september 2009, 14:52:53 »
Geld vragen leek me logisch, maar hoeveel mensen (schoonouders maar ook vriendengroep) daar over gevallen zijn. Echt gepikeerd dat we van HUN geen cadeau willen. Totaal niet verwacht en echt klote.

Aan mijn kant van de familie is het gewoon normaal om geld te geven voor een feestje en waarschijnlijk betalen ze gewoon daar het feestje van. Prima toch. Enveloppe op kaart ook heel gewoon. Het onze bruiloft is dus blijkbaar heel naief gedacht.

Nog ff gepolst wat ze dan willen geven een tuinset of kunst ofzo. Maar ja wat heb je daar aan (pas verhuisd) als de huiskamer geen bank heeft en nog geen gordijnen. We wonen al jaren samen servies etc hebben we wel. Toen we voorstelden dan geld specifiek voor het doel kilimanjaro expeditie tijdens huwelijksreis te vragen zodat niemand bang moest zijn dan het zomaar in de huishoud pot zou verdwijnen was het ook niet goed want dat is niet blijvend (uuh blijvende herinnering lijkt me toch meer waarde dan een tuinset)

Mijn vriend wilde alsnog een lijst gaan "bedenken" om mensen tevreden te houden maar ik heb mijn poot stijfgehouden.

Wij hebben uiteindelijk toch geen enveloppe op de kaart maar wel een bijdrage gevraagd in de brief van de ceremoniemeester met toch als doel expeditie met uitleg dat we dit al heel graag heel lang willen blah blag erbij en als goedmakertje dat we ook graag een orgineel glas in lood raam in ons huis terug willen plaatsen. (ach en als daar geen geld voor over is..... )

Kaartje gaan er a.s. maandag uit dus ben benieuwd of het dan eindelijk afgelopen is of of we dan toch nog nare reacties krijgen.

Sorry lang verhaal maar het zit me erg dwars, ik ben toch de bruid..
Iemand anders dergelijke problemen gehad???
« Laatst bewerkt op: 2 september 2009, 14:55:17 door Tikva »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #17 Gepost op: 5 oktober 2009, 14:35:03 »
@ Tikva. Typisch. Lijkt me logisch dat het bruidspaar toch mag bepalen wat ze willen hebben. Gevers hebben er bovendien niets aan een cadeau te geven dat het paar niet wil/leuk vindt... Behoorlijk flauw als mensen daar problemen over maken. Trek je er niks van aan zou ik zeggen en geniet van jullie dag en van het uitgeven van het geld in de wel ontvangen flopjes... ;-)

Wij vragen flopjes, wellicht dat we er een spaarvarkentje van maken op de kaart ofzo en erbij zetten waaraan we het willen besteden (tuinset, de oude staat op instorten)

Kastanjaa

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #18 Gepost op: 19 juli 2010, 22:14:22 »
ff een up geven!

Ik zelf ben benieuwd wat jullie doen!

Mijn vriend en ik hebben er een hekel aan als we zulke uitnodigingen voorbij zien komen! Men weet toch wel dat ze geld krijgen!Nu krijg je heel flauw 1000 enveloppen (van de vrienden groep) met in elke envelop een kleine bijdrage. Of je krijgt 101 spaarvarkens....

Nee, bij ons mag men geven wat ze willen en ook als ze NIETS geven vind ik dat prima. WIJ nodigen hen toch uit?!? Staat nergens dat een cadeau verplicht is!

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2010, 20:17:57 »
Geld vragen leek me logisch, maar hoeveel mensen (schoonouders maar ook vriendengroep) daar over gevallen zijn. Echt gepikeerd dat we van HUN geen cadeau willen. Totaal niet verwacht en echt klote.

Aan mijn kant van de familie is het gewoon normaal om geld te geven voor een feestje en waarschijnlijk betalen ze gewoon daar het feestje van. Prima toch. Enveloppe op kaart ook heel gewoon. Het onze bruiloft is dus blijkbaar heel naief gedacht.

Nog ff gepolst wat ze dan willen geven een tuinset of kunst ofzo. Maar ja wat heb je daar aan (pas verhuisd) als de huiskamer geen bank heeft en nog geen gordijnen. We wonen al jaren samen servies etc hebben we wel. Toen we voorstelden dan geld specifiek voor het doel kilimanjaro expeditie tijdens huwelijksreis te vragen zodat niemand bang moest zijn dan het zomaar in de huishoud pot zou verdwijnen was het ook niet goed want dat is niet blijvend (uuh blijvende herinnering lijkt me toch meer waarde dan een tuinset)

Mijn vriend wilde alsnog een lijst gaan "bedenken" om mensen tevreden te houden maar ik heb mijn poot stijfgehouden.

Wij hebben uiteindelijk toch geen enveloppe op de kaart maar wel een bijdrage gevraagd in de brief van de ceremoniemeester met toch als doel expeditie met uitleg dat we dit al heel graag heel lang willen blah blag erbij en als goedmakertje dat we ook graag een orgineel glas in lood raam in ons huis terug willen plaatsen. (ach en als daar geen geld voor over is..... )

Kaartje gaan er a.s. maandag uit dus ben benieuwd of het dan eindelijk afgelopen is of of we dan toch nog nare reacties krijgen.

Sorry lang verhaal maar het zit me erg dwars, ik ben toch de bruid..
Iemand anders dergelijke problemen gehad???

Bij ons een soortgelijke situatie....
Wij hebben een envelopje op de kaart gezet, maar ook hier meerdere mensen (vooral familie) die het hier niet mee eens zijn.

We hebben duidelijk uitgelegd waarom, we het geld graag willen gebruiken voor het verbouwen van ons net gekochte huis of aanschaf van dure luxe artikelen zoals een digitale camera of bijleggen bij de aanschaf van een andere auto waar we echt aan toe zijn...krijg je reacties als: "ik ga niet betalen voor een stukje tegelwerk in de badkamer"

Kreeg het idee dat men vooral een kado wilde geven wat men zelf graag wilde geven, men bang is minder dan een ander aan geld te geven, bij een kado dit minder zichtbaar is, er gezegd kan worden dit of dat hebben we gekregen van...

Onder druk geven geven mijn ouders uiteindelijk een schilderij voor aan de muur en tegen de rest hebben we gezegd dat het ons niet om het kado of geld gaat maar om hun aanwezigheid...we zijn benieuwd en denken dat men toch gaat geven wat men zelf wil geven.

Natuurlijk willen wij trouwen, nodigen wij iedereen uit en is het geven van een kado vrijblijvend, maar ook wij hebben geen leuk gevoel bij dit alles.... :sad:
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2010, 15:58:47 door wij gaan trouwen »

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2010, 11:24:35 »
We willen er wel een verwijzing opzetten naar een enveloppe....maar vooral omdat we hiervan op huwelijksreis willen....

M&J

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #21 Gepost op: 27 juli 2010, 11:29:10 »
Wij hebben er ook geen envelopje op gezet maar de tekst:

'Je aanwezigheid en lach zijn het mooiste geschenk op onze huwelijksdag'.

We hebben van bijna iedereen een envelop gekregen.
Mensen komen tegenwoordig meestal toch met een envelop ookal zet je het niet op je kaart.

Skogarfoss

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2010, 15:36:20 »
Bij ons op de kaart komt de URL naar onze huwelijkswebsite te staan. Al onze genodigden zijn bekend met internet (geen opa's en oma's meer) dus ik verwacht dat iedereen de website wel zal bekijken. Hier staat veel achtergrondifno over ons op en er komt ook info over onze cadeauwens op.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Kadowens Uitnoding
« Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2010, 16:12:14 »
'Je aanwezigheid en lach zijn het mooiste geschenk op onze huwelijksdag'.

Die ga ik onthouden! :biggrin: (als je het niet erg vindt dat ik je idee gebruik tenminste)

Maewyn

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #24 Gepost op: 5 augustus 2010, 12:48:54 »
We gaan er een envelopje en een auto'tje opzetten - het geld is voor de auto, maar als ze een hele auto willen geven mag dat natuurlijk ook :wink:

Brainwave: straks krijgen we een hele lading speelgoedautotjes... Hoe grappig zou dat zijn!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards