collapse

Auteur Topic: Kadowens Uitnoding  (gelezen 30876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissBride

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #25 Gepost op: 7 augustus 2010, 16:28:10 »
Haha, wat een leuk idee Maewyn! Ben benieuwd wat jullie allemaal krijgen hierdoor.  :biggrin:

Sabine80

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #26 Gepost op: 10 augustus 2010, 15:39:35 »
Bij ons komt er ook geen envelop op de uitnodiging.

die zin van Meawyn vind ik ook een goed idee.

anietje

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2010, 09:37:21 »
ook wij hebben geen envelop of spaarvarken etc op onze kaart gezet.
Wij nodigen de gasten uit omdat ze welkom zijn.
Het feest wordt toch wel betaald.
Alles wat we krijgen is leuk en meegenomen.
(stiekem hopen we wel op weinig of geen bloemen.
We vertrekken nl de zondag erna meteen al op huwelijksreis)

Onze ceremoniemeester heeft anders al een oplossing voor de bloemen.
Die mogen allemaal bij haar in huis staan. (dan zal zij er goed op passen) :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :laugh:  :laugh:  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010, 09:38:09 door anietje »

Kippie

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #28 Gepost op: 15 augustus 2010, 12:23:52 »
Wij vragen flopjes, wellicht dat we er een spaarvarkentje van maken op de kaart ofzo en erbij zetten waaraan we het willen besteden (tuinset, de oude staat op instorten)

Da's wel een leuk idee!!  :)


We gaan er een envelopje en een auto'tje opzetten - het geld is voor de auto, maar als ze een hele auto willen geven mag dat natuurlijk ook :wink:

Brainwave: straks krijgen we een hele lading speelgoedautotjes... Hoe grappig zou dat zijn!

Wij hebben er een plaatje van een eiland met palmboom opgezet met "Malediven" er bij geschreven. Ik had het wel leuk gevonden om een eilnad te krijgen... maar 'helaas' hebben we geen suggar-daddy. :wink: We hebben wel een aantal palmen (echt & nep) gekregen.

Paula

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #29 Gepost op: 15 augustus 2010, 13:39:46 »
Onze ceremoniemeester heeft in haar brief naar de gasten gezet dat wij sparen voor onze huwelijksreis en dat het voor het bruidspaar, wij dus, leuk zou zijn als ze daar een bijdrage voor zouden geven. Ik vond het zelf niet zo leuk om om geld te vragen en zo komt het meer vanuit de CM... Vond het zelf een heel goed idee van onze CM

Skogarfoss

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2010, 12:46:41 »
Goed idee om het te laten benadrukken door je CM ipv zelf te doen.

Elisa

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #31 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:18:03 »
Wij hebben het niet op de uitnodiging gezet. De meeste mensen geven toch geld en je moet blij zijn met wat je krijgt.

Ik ben een beetje allergisch voor die envelopjes :wink:

Ashja

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2010, 18:47:33 »
Tja, ook bij ons een envelopje erop.
Wij hebben er zelf geen problemen mee om een uitnodiging met een envelopje erop te krijgen en eigenlijk kan ik me niet herinneren er eentje zonder ontvangen te hebben, dus ja, waarom niet...

Spullen voor in huis hebben we meer dan genoeg, aangezien we al 14 jaar samenwonen, dus dingen voor op een cadeaulijst konden we amper verzinnen :biggrin: We hebben onze verbouwplannen wat op de lange baan geschoven en na de bruiloft gaan we daar weer vrolijk mee verder, nieuwe badkamer staat als eerste op de plannig.  Het wordt nu in ieder geval aan iets duurzaams besteed :wink:

Madelief2010

  • Gast
Kadowens Uitnoding
« Reactie #33 Gepost op: 28 augustus 2010, 13:36:39 »
Wij doen een cadeaulijst. We wilden in elk geval geen geld vragen. We hebben namelijk niet specifiek iets waar we het aan uit willen geven.

Maar een cadeaulijst met alleen servies wilden we ook weer niet.

Nu doen we een cadeaulijst met als thema "ontspanning"
Daarop zetten we dan bijvoorbeeld cadeaubon ontbijtje op bed, cadeaubon tropisch eiland huren België, badjassen met Mr. en Mrs. erop, bioscoopbonnen, dinerbon, massage olie, wijn, bier, chocoladepakket (jum jum), maskertjes etc.

Zo kunnen we hopelijk nog heel vaak samen ontspannen  :)

En mensen kunnen het zo goedkoop of duur maken als ze willen. Zo'n chocoladeblokje om zelf in je melk te dopen is bijv. 1 euro en een eiland huren kan je weer heel duur maken. Zo is er denk ik voor iedereen wel wat wils en mochten mensen toch geld willen geven dan kunnen ze dat eventueel nog erbij geven. We doen het dan via de CM met een tekst erbij dat we het ook heel leuk vinden als mensen zelf een relaxpakketje samenstellen.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #34 Gepost op: 23 mei 2013, 19:08:11 »
Eventjes deze poll afgestoft en omhoog gehaald. Ik ben namelijk benieuwd wat de meningen over envelopjes op de uitnodigingen nu zijn. Ik ben er nog steeds niet over uit en wil aankomende maand de uitnodigingen gaan maken.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #35 Gepost op: 23 mei 2013, 19:11:03 »
@ Heleen, denk dat de meningen er nog steeds over verschillen. In verschillende topics word er wel over gesproken. (Weet zo even niet welke)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #36 Gepost op: 23 mei 2013, 19:18:18 »
Wij hebben een envelopje op de uitnodiging staan

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #37 Gepost op: 23 mei 2013, 19:27:46 »
Wij ook

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #38 Gepost op: 23 mei 2013, 19:34:19 »
Wij hebben de volgende zin

Kadotip: wij zitten goed in de spullen en hebben daarom liever geld om onze huwelijksreis mee te vervullen.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #39 Gepost op: 23 mei 2013, 19:43:44 »
Lizz, dat is een leuke. Die ga ik even opslaan, als je het niet erg vindt.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #40 Gepost op: 23 mei 2013, 20:00:56 »
Nee hoor, Natuurlijk niet hihi  :biggrin: anders zou ik het niet delen he ;)

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2013, 20:20:38 »
Wij willen ook iets met de huwelijksreis erin verwerkt.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2013, 21:13:24 »
Wij hebben gewoon een envelopje. Ik heb me dan ook echt nog NOOIT gestoord aan een envelopje op een uitnodiging, en heb er ook nog geen vervelende reacties op gehad. Alleen vroeg 1 van mijn getuigen wat we als cadeau wilden, en of we een cadeaulijst hadden, want ik weet van haar dat ze geen geld wil geven. Van mijn andere getuige weet ik dat ze een cadeau geeft. Ze trouwt zelf een week later, en dan ben ik getuige, en we willen allebei geen envelop aan elkaar geven, dan is het zo van: hier heb je je envelop van vorige week terug.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #43 Gepost op: 23 mei 2013, 21:19:41 »
Van mijn andere getuige weet ik dat ze een cadeau geeft. Ze trouwt zelf een week later, en dan ben ik getuige, en we willen allebei geen envelop aan elkaar geven, dan is het zo van: hier heb je je envelop van vorige week terug.

Haha ja dat zou wat zijn zeg...dan kun je elkaar inderdaad beter iets anders geven!

Wij hebben ook een envelopje op de uitnodiging staan, eerlijk gezegd heb ik, op één uitzondering na, ook nog nooit iets anders zien staan op trouwkaarten. Het stel van die ene uitzondering had een complete kadolijst op internet staan! :dry: Dat geeft mij persoonlijk een meer ongemakkelijk/hebberig gevoel dan gewoon een envelopje...

meisje27

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #44 Gepost op: 23 mei 2013, 21:23:26 »
Wij hebben er geen envelopje op gezet.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #45 Gepost op: 23 mei 2013, 21:25:33 »

Citaat
Wij hebben ook een envelopje op de uitnodiging staan, eerlijk gezegd heb ik, op één uitzondering na, ook nog nooit iets anders zien staan op trouwkaarten. Het stel van die ene uitzondering had een complete kadolijst op internet staan! :dry: Dat geeft mij persoonlijk een meer ongemakkelijk/hebberig gevoel dan gewoon een envelopje...
Vind dat altijd wel grappige opmerking, want niemand wil met lege handen naar een feestje toe. Geld vragen vind ik dan weer overkomen als of ik zelf betaal voor het feestje.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #46 Gepost op: 24 mei 2013, 10:27:33 »

Citaat
Wij hebben ook een envelopje op de uitnodiging staan, eerlijk gezegd heb ik, op één uitzondering na, ook nog nooit iets anders zien staan op trouwkaarten. Het stel van die ene uitzondering had een complete kadolijst op internet staan! :dry: Dat geeft mij persoonlijk een meer ongemakkelijk/hebberig gevoel dan gewoon een envelopje...
Vind dat altijd wel grappige opmerking, want niemand wil met lege handen naar een feestje toe. Geld vragen vind ik dan weer overkomen als of ik zelf betaal voor het feestje.

Ja inderdaad, het is net hoe je het bekijkt! :biggrin:
Ik bedoelde te zeggen dat als er op een kadolijst alleen maar (hele) dure kado's staan, je je als gast verplicht kunt voelen om iets duurders te kopen dan je eigenlijk in gedachten had. Terwijl je in een envelop net zoveel of weinig geld kan stoppen als je wil/kunt.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #47 Gepost op: 24 mei 2013, 10:33:47 »
Ah ja als er alleen dure kado's op staan is dat niet handig nee :)
Wij hadden ook kado's van 3,95 euro erop staan en hebben er bij aangegeven dat het een indicatie was, was ook alleen maar servies goed, omdat wij wel graag een nieuw servies wilden in plaats van het bij elkaar geraapte zooite uit mijn studenten tijd :P

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #48 Gepost op: 24 mei 2013, 10:37:48 »
Wij hebben er niets opstaan. Als ik jarig ben vraag ik ook niet om geld. Mensen moeten zelf doen wat ze willen.

lauraatjeh

  • Gast
Re: Kadowens Uitnoding
« Reactie #49 Gepost op: 24 mei 2013, 11:17:01 »
Wij hadden er een envelopje op staan.. Als mensen geen geld willen geven komen ze zelf wel met een cadeau.. (wij hebben uiteindelijk 3 cadeaus gehad) Ik zou niet kunnen bedenken wat ik allemaal zou willen hebben. Als ik zelf naar een bruiloft ga wil ik ook dat mensen blij zijn met een nuttig cadeau.. Als dit geld is, nou dan is dit geld. Liever geld dan iets waar ze helemaal niets aan hebben, niet hun smaak is of wat dan ook..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards