collapse

Auteur Topic: 12 Juni 2009 Was Ons Sprookje  (gelezen 14900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2009, 10:57:39 »
Wat een heerlijk lang verslag. Erg leuk om te lezen. Fijn dat je je niet veel van de schoonmoeder hebt aangetrokken. Ze heeft nu alleen zichzelf ermee, want anderen hebben vast ook gezien hoe idioot ze zichzelf heeft gedragen. Ik ben benieuwd naar het verhaal en de foto's van het feest, maar heb nu al enorm genoten van je verhaal. Ik hoop er na onze dag ook zo'n geweldig verslag op te kunnen zetten, want dat zou betekenen dat we een superdag hebben gehad. Het klinkt geweldig namelijk, je dag... :)

Niel

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #26 Gepost op: 16 juni 2009, 19:46:13 »
Super verslag!!!
Was heel benieuws naar je verslag, maar net als je bruiloft,..het is top!

Nog gefeliciteerd, meis!

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2009, 09:16:53 »
Prachtig verhaal! Geniet nog maar lekker na!

Elliebellie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2009, 09:38:23 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Leuk verslag om te lezen, had bijna het idee dat ik er ook bijgeweest was, mooi geschreven!!!  :laugh:
Jullie zijn een prachtig mooi paar, geniet nog lekker na van DE dag![/font]
[/color]

Melissie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #29 Gepost op: 17 juni 2009, 11:48:27 »
Nou dames, hier nog het verslag van het feest. Was beetje druk de afgelopen dagen....we rollen van ons huwelijk zo de emigratie in!

20:00 uur
Na het diner en de foto's gingen onze daggasten al naar de feestzaal. Ons feest zou in de Parkzaal plaats vinden, dat is de zaal die vastzit aan de mooie tuin waar we 's middags getrouwd waren. 's Middags had ik dus al gauw een kijkje kunnen nemen in de zaal en dat zag er prachtig uit.
Alle tafels hadden een wit kleed en een wit/zwarte tafelrok. Overal stonden wijnglazen op tafel met zwarte servetten en witte servetten (om en om) met een zilveren bruidstaart erop en onze namen en datum. Ook lagen er overal rode rozenblaadjes verspreid. Ook lagen er bierviltjes met een foto van ons erop en de namen en datum. Verder hadden alle tafels zwart/witte ballondecoraties en stonden er wat zwart/wit ballonnen in de zaal. Boven de dansvloer hingen ook zwarte en witte heliumballonnen.
Ik had alles al maanden in mijn hoofd en zelf geregeld/bedacht en het zag er precies zo uit als ik wilde!

Het bruidspaar :tongue: en de bruidskids moesten boven wachten, tot we het seintje zouden krijgen om naar de feestzaal te gaan. Ondertussen konden we door de raampjes al heel veel avondgasten zien. Spannend! We werden allebei weer een beetje zenuwachtig, al die mensen. "s middags waren er al veel avondgasten naar de ceremonie wezen kijken, maar er waren ook veel gasten die osn nog niet gezien hadden.

Terwijl de gasten langzaam binnen kwamen werd mijn make-up nog even bijgewerkt en gingen we nog even tanden poetsen haha. Toch nog even plassen met hulp van mjn moeder.....wat een lol hahah!
Ook mn sluier en tiara weer opgedaan. Die had ik uitgedaan tijdens het diner omdat ik zo'n hoofd/haarpijn had. Ook de bruidskids werden weer verkleed voor het feest en zo was iedereen er klaar voor!
Tijdens het wachten nog even een momentje met onze lieve ceremoniemeester. Was wel even fijn om bij te praten over de dag en even rustig te worden.

En toen, rond 20:15 uur mochten we naar beneden, op naar de Parkzaal!
Daar zit een grote deur, die bestaat uit 2 van die klapdeuren. Het personeel van Groot Kievitsdal zou op het moment dat de muziek zou starten (Ever, ever after van Carrie Underwood, werd ook gebruikt toen we getrouwd waren) de deuren voor ons opentrekken. Was echt reuze spannend haha, terwijl gewoon al je vrienden en familie daar staan..dus zenuwen zijn niet echt nodig. De bruidskids stonden voor ons en vonden het ook erg spannend.

En toen ging de deur open! En stonden al onze gasten daar, met een glas champagne in de hand. Wij stonden boven aan de trap (een trap van 3 treden... :tongue: ) en werden door iedereen bewonderd. Wat een speciaal moment zeg. Toen die mega-trap af en aan het einde kregen we een glas champagne van onze ceremoniemeester. Zat in gegraveerde glazen, die hadden we enkele weken voor de bruiloft gekocht.

Voordat iedereen ons zou gaan feliciteren, wilden we eerst de taart aansnijden en uit laten delen.
De taart stond opgesteld in de serre en was echt precies zoals we wilden! De taart bestond uit 7 lagen en was in onze themakleuren, wit/ivoor met zwart en rode rozen. De zijkant had allemaal witte pareltjes. Deze kwamen ook terug in onze uitnodigigen, mijn boeket en mijn sieraden.





Omdat de taart zo hoog was, kon onze prachtige taarttopper er helaas niet op. Ook omdat de toppr te zwaar was.
We hadden onszelf namelijk laten namaken als topper. Was echt zo gaaf! Alles klopte precies, de details op mijn jurk, het haar van Michael, de bloemen. Mike had zelfs een witte duif in zijn hand (net als het duiven oplaten 's middags). Echt super!







Terwijl wij de taart aansneden werden er sterretjes aangestoken en van dat mooie rook. Gaf een erg leuk effect!
Voor het aansnijden gebruikten we ook onze eigen taartmes en schep, ook gegraveerd en hetzeltde als de champagne glazen.



Het aansnijden was wel even spannend. Omdat de taart zo hoog was wiebelde ie nogal, dus ik was als de dood dat ie om zou vallen. Nadat we het stukje samen hadden gesneden, zei Michael gauw; "Schep jij het er maar uit hoor!". Hahahaha..:tongue:
Eerst elkaar een hapje gegeven (erg lekker!) en toen de bruidskids. En toen kwam er in eens een ober aan, die haalt de bovenste laag eraf en pakt in 1 keer de 6 overige lagen op en brengt ze naar de keuken. Nou ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg hahahah!

De taart werd uitgedeeld en alle gasten zaten lekker te smullen van de slagroomtaart. Ondertussen gingen wij weer in/bij de serre staan en mochten we alle felicitaties in ontvangst nemen. Leuk om iedereen te zien en even snel te spreken! Alle enveloppen gingen rechtstreeks in onze enveloppendoos (staat in het doe-het-zelf topic) en die werd door iedereen bewonderd.
De videograaf had ondertussen een lamp op zijnn camera gezet en deze recht op ons gericht...binnen no time had ik het super warm en was ik helemaal rood. Erg charmant...:wink:

Iedereen had hele leuke reacties op ons en ze vonden dat ik er precies zo uiitzag als ze verwacht hadden (een hele grote jurk, een sluier en een kroontje..:tongue:). Ook was iedereen helemaal (positief) verbaasd over hoe goed Mike eruit zag in zijn pak. Aangezien ie nog nooit een pak heeft aangehad..:tongue:

« Laatst bewerkt op: 17 juni 2009, 15:11:54 door Melissie »

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #30 Gepost op: 17 juni 2009, 13:55:54 »
leuk leuk! griezelig ja zo'n wiebeltaart...maar zoals meestal gaat alles toch goed!

Elliebellie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2009, 14:48:32 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Waar heb je je topper laten maken? Wij zijn er ook mee bezig, maar hoe mijn haar en boeket eruit komt te zien is nog twijfelachtig :tongue:  Leuk dat die van jullie zo gelijkend was![/font][/color]

Melissie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2009, 15:13:10 »
[quote name=\'Elliebellie\' post=\'239290\' date=\'17 June 2009, 14:48\'][color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Waar heb je je topper laten maken? Wij zijn er ook mee bezig, maar hoe mijn haar en boeket eruit komt te zien is nog twijfelachtig :tongue:  Leuk dat die van jullie zo gelijkend was![/font][/color][/quote]

Onze topper is van www.taarttoppers.com, gemaakt door Gusta Josee. Ik heb zojuist het bericht aangepast en foto's toegevoegd!

Elliebellie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2009, 15:47:35 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Hey ja leuk joh! Das wel een echt piece of art! Die van ons zal wat 'losser' worden hahaha!!! (te zien over 3 weken :tongue: )
Mooie foto's heb je weer geplaatst! Heb je ook nog iets van het feest/openingsdans? (wil echt ALLES weten van dit sprookje haha!!!)[/font]
[/color]

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2009, 16:01:43 »
Knetters... wat een verhalen zeg :biggrin: Leuk! Echt een superdag geweest zo te zien. Geweldig!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #35 Gepost op: 17 juni 2009, 18:23:54 »
Gefeliciteerd!
Wat een geweldig verslag, en jullie zagen er erg mooi uit!

Melissie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #36 Gepost op: 18 juni 2009, 10:38:50 »
21.00 uur
Na het taart eten was het al weer tijd voor onze openingsdans!
We wilden eerst een gekke openingsdans doen,zoals je veel ziet op youtube...maar hebben toch besloten om daar vanaf te zien. Ik had niet veel bewegingsvrijheid in mijn jurk en hubby zag het ook niet zo zitten haha.
We hebben dus gewoon lekker intiem op 'ons' nummer gedanst, gezongen door een hele goede vriend van ons: When you say nothing at all.

Was zo'n fijn moment die openingsdans. Iedereen stond om de dansvloer heen, maar wij hadden alleen oog voor elkaar. We hebben maanden op dansles gezeten, maar hebben uiteindelijk gewoon een beetje staan schuifelen en elkaar verliefd in de ogen staan staren hahah..:tongue:



Was alleen 1 minpuntje tijdens de dans. Wat familieleden gooiden van die witte slierten, die als rolletjes opgevouwen zitten. Als je m dan gooit krijg je van die slingers. Nou hartstikke leuk allemaal, zag er ook leuk uit. Tot mn schoonmoeder zó'n opgevouwen rolletje recht op mn neus gooide!.. :ph34r: Was wat minder leuk.
Toen iedereen gegooid had, pakte ze met 2 armen heel die berg papier/slingers op en hoppa...gooit het zo over ons twee heen. Alles zat vast in mn sluier en tiara en om onze armen heen. Mike fluisterde toen heel lief naar me 'ach trek het je niet aan joh'. Dus we hebben ons bevrijd en toen lekker verder gedanst. Kon het gelukkig goed van me af laten glijden.

Na de openingdans werd mijn vader de dansvloer opgeroepen om samen met mij op Dochter van Marco Borsato te dansen. Was wel een emotioneel moment en heb heel wat mensen een traantje weg zien pinken. Ik zelf ook hoor, want besefte toen in eens dat ik over nog geen 3 weken in Amerika woon. Aan de andere kant van de wereld!





Het was eigenlijk de bedoeling dat op het midden van het nummer, er omgeroepen zou worden dat alle vaders en dochters mee mochten dansen, maar dat ging een beetje fout met de DJ. Was wel jammer, maar op het moment zelf dacht ik ook 'ach wat maakt t uit'.
Was zeker een leuk moment met mijn vader en een huilende moeder langs de dansvloer..:tongue:

Hierna was de feestavond geopend en begon onze vriend weer te zingen. Afwisselend Engels en Nederlandstalig en de sfeer zat er meteen goed in. Mensen hebben lekker veel gedanst en gefeest!

Ook was er trouwens om 21.00 uur een clown gekomen voor de kids. Het was natuurlijk ee lange dag voor hun, dus nu werden ze even een uurtje vermaakt. Ze gingen samen ballon vouwen en weet ik het allemaal nog meer. Mike vond het eerst raar om een clown in te huren, maar het was echt een groot succes. Alle kids blij en werden allemaal bezig gehouden. Ook wel even fijn voor de ouders..:)
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2009, 10:57:50 door Melissie »

Rome

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2009, 10:40:17 »
Wat een super verslag. Een hele mooie leuke dag zo te lezen.
Wat een gave topper voor de taart.
Gefeliciteerd en veel geluk samen.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2009, 10:41:03 door Rome »

Melissie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #38 Gepost op: 9 augustus 2009, 03:58:32 »
Oh oh oh....ik zie dat ik mn mega verhaal nooit afgemaakt heb!... :ph34r:
Na de bruiloft moest ik mijn scriptie verdedigen, diploma-uitreiking (cum laude geslaagd... :cool:, spullen inpakken en na Amerika verhuizen....dus het forum was er even bij in geschoten. Ga dus even diep in mijn geheugen graven en het verhaal afmaken...:wink:


Na de openingsdans en vader/dochterdans
Ging iedereen lekker dansen, beetje kletsen, buiten roken. Iedereen had (geloof ik) een leuke tijd in ieder geval!
Om 9 uur kwam de clown dus en werd ook onze cocktailbar geopend. We wilden graag iets bijzonders op de feestavond, dus hadden we een cocktail bar via Crystal Cocktails gehuurd. Alle namen vd cocktails mochten we zelf bedenken, dus zo konden onze gasten cocktails bestellen met namen als: 'Our American Dream', 'Florida Sunrise' of 'Sex on the beach met Mike, alleen door de bruid te bestellen' (dit was dus de bekende cocktail 'sex on the beach'.)
De cocktailshakers deden het erg goed en de bar is de hele avond een groot succes geweest. Heb er zelf twee geproefd, en ze waren jummie.
Om de bar te openen kregen Mike en ik een mega cocktail, inclusief mega rietjes. Heb een paar slokjes genomen, want drink normaal amper....dus dat glas zou ik never nooit leeg kunnen drinken. Het leek wel een vissenkom ofzo hahaha!

Om 10 uur/half 11 was het tijd voor een typische Amerikaanse traditie. Omdat we 3 weken na de bruiloft naar de VS zouden verhuizen wilden we wat Amerikaanse tintjes aan de bruiloft geven. Alle ongetrouwde dames werden daarom op de dansvloer geroepen en konden klaarstaan voor het boeket gooien. Omdat ik mijn eigen boeket wilden bewaren, had ik in januari in de VS al een nep boeket gekocht....wat sprekend op mijn echte boeket zou lijken. Deze gooide ik dus, wat erg leuk was. Een vriendin van mij ving het boeket en zei meteen dat ik hem recht in haar armen wierp en ze er geen moeite voor hoefde te doen. Maar nu we de trouwfilm terug gekeken hebben zien we toch dat vriendin-lief naar het boeket duikt hahahah. Heeft leuke foto's opgeleverd...:wink: Zij mocht het boeket houden en heeft er geloof ik de hele avond trots mee rond gelopen. Nu nog een aanstaande man vinden...:wink:

Vervolgens was het tijd voor de ongetrouwde mannen. De ongetrouwde vrouwen kwamen onderhand aanrennen en hadden er zin in, de ongetrouwde mannen moesten de vloer op getrokken worden. Mike noemde ze dus gewoon allemaal bij naam op, dus moesten ze wel komen. Ik zat op een stoel en tilde mijn jurk een beetje op, zodat Mike mijn kousenband kon pakken. Gelukkig had ik een grote jurk en kon ie er goed bij, dus geen on-charmante taferelen.
Alleen dacht ik dat hij ipv de kousenband mijn kous naar beneden rolde, dus midden in het hele gebeuren riep ik heel hard STOP! Bleek ik het gewoon verkeerd gevoeld te hebben, en had ie dus WEL mijn kousenband vast hahah.
Uiteindelijk heeft mijn neefje de kousenband gevangen, helemaal trots haha. Zijn vriendin vond het ook erg leuk...:wink:
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2009, 04:02:48 door Melissie »

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #39 Gepost op: 9 augustus 2009, 11:22:02 »
Haha, super zeg! Gefeliciteerd nog met je diploma!

Hoe bevalt het nu in de USA?

~M*M~

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #40 Gepost op: 9 augustus 2009, 11:23:00 »
hey wat leuk je bent er weer!
wat een leuk idee die cocktails

gefeliciteerd met het behalen van je diploma cum-laude netjes joh!

even off topic hoe bevalt je leven in Florida?

Bouncy

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #41 Gepost op: 10 augustus 2009, 08:39:26 »
Wat een mooi lang verslag... jullie hebben (op schoonmoeder na) een hele mooie dag gehad!
Je ziet er ook erg mooi uit!

Wat gaaf dat jullie in Amerika gaan wonen, ik ben afgelopen november in Kissimmee op vakantie geweest, heerlijk! Ik zou er zo terug willen... wel voor vakantie, haha. Hoe bevalt t je in Florida? (Mag ik vragen wat de reden is van jullie emigratie?)

Melissie

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #42 Gepost op: 26 augustus 2009, 03:22:58 »
Hoi hoi,

Het leven bevalt hier goed. Voordeel is dat we hier al mensen kennen en vrienden hebben en dat we hier al heel wat jaartjes komen (ik al 14 jaar). Dus het voelt al snel als thuis. Nog wel wennen aan wat dingen, vooral aan het feit dat je niet even kunt afspreken of langs gaan bij je vrienden en familie. Das wel het meest lastige. Maar gelukkig gebeuren er hier ook genoeg leuke dingen, dus soms zijn we gewoon te druk om iedereen in NL te missen...:wink:

[quote name=\'Bouncy\' post=\'253304\' date=\'10 August 2009, 07:39\']Wat een mooi lang verslag... jullie hebben (op schoonmoeder na) een hele mooie dag gehad!
Je ziet er ook erg mooi uit!

Wat gaaf dat jullie in Amerika gaan wonen, ik ben afgelopen november in Kissimmee op vakantie geweest, heerlijk! Ik zou er zo terug willen... wel voor vakantie, haha. Hoe bevalt t je in Florida? (Mag ik vragen wat de reden is van jullie emigratie?)[/quote]

We zijn hierheen verhuisd omdat we beide een goede aanbieding qua werk kregen, die we in NL niet zo snel zouden krijgen. Ook vinden we het leven hier een stuk relaxter en een stuk leuker dan in NL, afgezien van het gemis van vrienden en familie natuurlijk.
:)

Hannielle

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #43 Gepost op: 26 augustus 2009, 09:26:39 »
knap hoor ik zou dus nooit zo ver van me famillie kunnen wonen!!!!!!!!!!!!!!!
leuk dat je het zo naar je zin hebt!

Bouncy

  • Gast
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:43:02 »
Ga je er al 14 jaar op vakantie? Of waarom kom je al 14 jaar in Florida?
Het lijkt mij ook fijn om daar te wonen, het is er zo relaxed, en altijd lekker weer :)
Maar ik kan niet zo ver van familie en vrienden wonen... ik blijf t liefst hier wonen.

Onze vakantie in Florida, Kissimmee was echt onze beste vakantie ever!

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
12 Juni 2009 Was Ons Sprookje
« Reactie #45 Gepost op: 28 augustus 2009, 10:55:04 »
[quote name=\'Bouncy\' post=\'259122\' date=\'28 August 2009, 10:43\']Ga je er al 14 jaar op vakantie? Of waarom kom je al 14 jaar in Florida?
Het lijkt mij ook fijn om daar te wonen, het is er zo relaxed, en altijd lekker weer :)
Maar ik kan niet zo ver van familie en vrienden wonen... ik blijf t liefst hier wonen.

Onze vakantie in Florida, Kissimmee was echt onze beste vakantie ever![/quote]
wat klinkt dat heerlijk, wij vertrekken maandag richting Kissimmee :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards