collapse

Auteur Topic: 10-09-2010  (gelezen 187752 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #425 Gepost op: 30 april 2010, 08:24:57 »
Hallo meiden,

is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gelezen en gereageerd, dus bij deze weer eens even een update. :)
Jullie zijn ook al goed bezig zeg!
@ Marijkje: Wat fijn dat jullie geslaagd zijn voor de ringen! Ik ben benieuwd welke het geworden zijn; de omschrijving klinkt in ieder geval erg mooi! :wink:
@ Mignon en Nogevengeduld: Nog gefeliciteerd met jullie ondertrouw!
@ Kim van Gameren: Misschien kan je meerdere mensen vragen af en toe een stukje te filmen? Of als je dat liever niet wil zou ik inderdaad gewoon een videograaf inhuren; die maakt er dan gelijk ook iets heel moois van.

Wij schieten ook al aardig op de met de voorbereidingen:
- deze week heb ik de proefdruk van de kaarten opgehaald; er zaten een aantal schrijffouten in en er moet nog wat aan veranderd worden, dus er moet nog een 2e proefdruk gemaakt worden. Hopelijk zijn ze dan goed en hebben we ze eind mei binnen, zodat we de hele maand juni nog hebben om enveloppen te schrijven en de CM's de tijd geven om er eventueel nog een apart briefje bij in te doen. We willen de kaarten eind juni versturen.
- gisteren de echte eerste trouwstress gehad!  :ohmy: Ik ging een torselet halen in een klein bruidswinkeltje bij ons in de buurt. Hierbij moest ik natuurlijk ook de jurk aan. Die ligt al een jaar onder mijn bed, aangezien ik deze een jaar geleden heb gekocht bij een particulier. Heb m dus ook al een tijdje niet aan gehad, dus het was wel even spannend of ie nog zou passen. Nou blijkt dus dat ie aan de kleine kant is.  :blink: Oh nee he, mijn prachtige perfecte jurk!!
Dat vrouwtje van die winkel zei dat ze bij hoge uitzondering mij wel door wou sturen naar haar coupeuse (normaal gesproken doet ze dat alleen met haar eigen verkochte jurken), maar ze wist niet zeker of de jurk nog uitgelegd kon worden. De fabrikant knipt soms de stof binnenin in, om zo doorverkoop te voorkomen. Nou, daar zonk me toch even de moed in de schoenen. :sad: Maar ze zei dat ik me geen zorgen moest maken en dat die coupeuse het wel voor elkaar kreeg, eventueel als laatste optie zelfs met een passtuk aan de achterzijde (dan krijg je van die mooie rijglinten ipv de knoopjes en rits die ik nu heb).
Ben echt heel blij dat ze mij hiermee geholpen heeft en heb nu wel vertrouwen dat het goed komt.
- Verder heb ik bij dat winkeltje ook nog hele mooie sieraden gezien. Die worden op maat gemaakt (heb hele kleine polsjes/nekje) en echt heel betaalbaar! Dus die ga ik ook nog bestellen.
- In mei heb ik een afspraak voor mijn proefmake-up en in juni voor mijn proefkapsel.

Verder moet vriendjelief nog voor zijn pak en dan hebben we alle grote dingen gehad. Dan zijn het alleen nog dingetjes als: bloemen, lintjes voor aan de auto's, cadeautjes CM en gasten, etc.
We gaan dus goed!  :biggrin:

Nog maar 4 maanden, 1 week en 3 dagen! Wat gaat de tijd snel zeg!

Meiden, jullie ook nog veel succes met voorbereiden!
En iedereen een fijne Koninginnedag gewenst!
« Laatst bewerkt op: 30 april 2010, 08:28:02 door MissBride »

loesje1983

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #426 Gepost op: 3 mei 2010, 18:08:18 »
Zo al weer een tijdje terug sinds de laatste update.
Ik ben voornamelijk bezzig geweest wat ik aan de getuige en onze ceremoniemeesters wil geven.
Wat is dat lastig zeg!
Hebben jullie daar al over nagedacht?

Verder hier nu niks te melden 15 mei komen we met de ceremoniemeesters bij elkaar om wat door te spreken.
De lijst wordt alleen maar langer met bespreekpunten.
Ik ga weer even verder met werken.

Groetjes loes

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #427 Gepost op: 4 mei 2010, 15:52:25 »
Zo al weer een tijdje terug sinds de laatste update.
Ik ben voornamelijk bezzig geweest wat ik aan de getuige en onze ceremoniemeesters wil geven.
Wat is dat lastig zeg!
Hebben jullie daar al over nagedacht?

Lastig is dat he?! Wij weten ook nog niet wat we willen geven.
Ik denk dat we de getuigen een mooie zilveren pen geven met er iets ingegraveerd. Dan kunnen ze daarmee de papieren ondertekenen en dan de pen meenemen naar huis.
De ceremoniemeesters weten we echt nog niet.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2010, 15:52:36 door MissBride »

loesje1983

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #428 Gepost op: 4 mei 2010, 16:45:04 »
De getuige hebben we al gevraagd met een pen. Dus dat zal helaas niet meer lukken!
Ik ga gewoon weer lekker verder neuzen op internet. Laat het wel weten als ik iets tegenkom!

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #429 Gepost op: 5 mei 2010, 08:45:45 »
De getuige hebben we al gevraagd met een pen. Dus dat zal helaas niet meer lukken!
Ik ga gewoon weer lekker verder neuzen op internet. Laat het wel weten als ik iets tegenkom!

Oh nee, dat is dan niet meer leuk.
Wat voor de ceremoniemeesters misschien wel leuk is is een bon voor in huis of de tuin o.i.d. Of een overnachting in een mooi hotel ergens/hotelbon.
Hier hebben ze ook hele leuke dingen: http://www.eenhuwelijkskado.nl/ of deze www.relatiegeschenken.nl .
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2010, 09:23:10 door MissBride »

loesje1983

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #430 Gepost op: 5 mei 2010, 20:40:53 »
Dankjewel voor de tips


Mijn beste vriendin is zowel getuige als ceremoniemeester en nu zag ik op http://www.origineelkadootje.com/huwelijksbedankjes.html

de wijnglazen die ze kunnen graveren. Dit lijkt mij wel wat! Moet natuurlijk nog wel iets bij. Maar het begin is er!

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #431 Gepost op: 6 mei 2010, 17:37:56 »
Dat is een goed idee zeg!!
Zo over het internet struinen levert vaak nog wel wat goede dingen op.  :biggrin:

loesje1983

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #432 Gepost op: 9 mei 2010, 22:21:55 »
Hebben jullie al nagedacht over de muziek van de ceremonie en het feest?

Nogevengeduld

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #433 Gepost op: 10 mei 2010, 07:52:45 »
@ Loesje wij hebben de afgelopen maanden cd's verzameld met de nummers die we mooi vinden (ivm buma stemra)
maar er zijn ondertussen wel nummers bijgekomen en afgevallen.

Het enige nummer waar we nog niet aan uit zijn is de openingsdans. Dat wordt en quick step (wilde wel graag een cha cha of rumba maar met de jurk is het handiger om een quick step te doen)
Maar de muziek voor het stadhuis staat nu wel vast en voor de kerk ook. Daar hebben we ook een koor maar we gebruiken 1 nummer op cd en een vriendin zingt het ave maria.

Annemiek1975

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #434 Gepost op: 10 mei 2010, 10:04:59 »
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Dames nog 4 maanden... ohhh wat komt het toch spannend dicht bij allemaal zeg hihihihi

Wij hebben zaterdag met onze ceremoniemeesters het hele verhaal doorgesproken en die nemen nu een deel over. Echt super goed gevoel hebben mijn as en ik erover.
Ook voor ons ziet de dag er nu steeds gestructureerder uit.
Over 2 weken gaan we jurken passen. Heb 2 afspraken staan 1 smorgens en 1 smiddags. Ben heel erg benieuwd waar ik mee ga eindigen.

Deze week worden de uitnodigingen gemaakt, dat wil zeggen voor de dag en avondgasten een proef en als die ok zijn, dan worden ze definitief gemaakt.

Hoe staat het met jullie met de vorderingen?

Liefs Annemiek

Elles*

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #435 Gepost op: 10 mei 2010, 12:12:27 »
Yeeeah! 4 maandjesss! Oeh wat gaat het ineens snel, al 8 maanden geleden dat het aanzoek was. Pfoeh! Maar er moet nog veel gebeuren hierrr..
Met mijn schoonzus gaat het (heeel onverwacht) ineens iets beter! Het is een lichtpuntje waar we super dankbaar voor zijn. Ze heeft geen zuurstof meer nodig, de SLE autoimuumziekte is zelfs gestopt wauw. Maar heel veel organen zijn aangetast en moeten zo goed als ze kunnen nu gaan herstellen. Ze heeft lang in coma gelegen en nu is ze er wel uit, ze is bij. Maar ze kan nog niet praten en ze zal alles opnieuw moeten leren, wat dus nog een heeel lang traject zal zijn. Maar we hopen heel erg dat ze misschien over 4 maandjes uit het ziekenhuis zal zijn, wat een wonder zou dat  zijn zeg. Ze heeft vanaf november op de IC gelegen.

Laatst is de oom van mijn as overleden, ook erg onverwacht, dus dat verlies hebben we nog wel moeten meedragen..

De dingen die we aan het regelen zijn voor deze maand:
- Liturgie voor de kerkdienst
- Boeken met trouwkaarten doorgespit, maar misschien toch zelf maken..? Welke kaarten hebben jullie, hebben jullie dat allemaal al geregeld??

Verder:
- As is 1x voor z'n pak wezen kijken, maar nog niet geslaagd
- Proefmake-up volgende week donderdag
- Proefkapsel volgende week donderdag
- Afspraak bakker bruidstaart gemaakt voor einde maand
- Ringen ophalen/bekijken bij goudsmid hopelijk deze maand..

Nouja genoeg te doen dus :biggrin: Haha en daarna zijn het nog kleine versierdingen in de kerk, enveloppendoos, etc. Wel erg leuk om te doen!!

Hoe is het met de rest?

Liefst *

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #436 Gepost op: 10 mei 2010, 13:01:29 »
Whaaaa, 4 maanden!!! Toen ik daar vanochtend aan dacht voelde ik me wel voor een split second wat zenuwachtig.  :ohmy:
Maar wil niet zo'n ontzettend vervelende stikzenuwachtige a.s. bruid worden, dus hou me verder rustig. :biggrin:
Lijkt me heel normaal dat je op sommige momenten denkt: Oh jee!! Dus dat laat ik dan maar toe. :wink:

@ Elles: Wat fijn dat het de goede kant op gaat met je schoonzus! Ik duim voor jullie dat ze er op jullie mooiste dag bij kan zijn! Wat zou dat geweldig zijn!
Gecondoleerd met het verlies van je a.s. zijn oom. :sad:

@ Annemiek: Jullie schieten ook al op zeg! Heel veel plezier met jurken passen!

@ Loesje: Het is heel lastig om te kiezen welke muziek we nou eigenlijk willen... Ik wil er 1 bij binnenkomst van stadhuis, 1 tijdens het tekenen van de aktes en 1 tijdens het verlaten van het stadhuis. Ik heb er wel 2 die ik wel mooi vindt, maar ik wil niet dat het te 'zwaar' wordt (vond namelijk een bepaalde uitvoering van 'You raise me up' heel mooi, maar die is wel wat 'zwaar', oftewel een beetje een 'tranentrekker'). Ik wil bij het verlaten van het stadhuis een vrolijk liedje, ik zat dan te denken aan 'Jij bent zo' van Jeroen v.d. Boom. Die is wel vrolijk en past ook bij ons.

We zijn nog steeds in afwachting van de 2e proefdruk van onze kaarten. Die zouden zaterdag of begin deze week binnen komen. Dus dan kunnen we die hoogstwaarschijnlijk deze week bevestigen en laten drukken.

Vorige week hebben we met de CM's even de dag doorgesproken en aangegeven wat zij precies moeten (of liever gezegd: mogen :wink:) doen op die dag en eventueel met de voorbereidingen.

Mijn jurk is bij de coupeuse, die wordt iets vermaakt.
De sieraden zijn ook in de maak.
En een deel van de bedankjes zijn al besteld.
Dus al met al schieten we al goed op. :)

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #437 Gepost op: 10 mei 2010, 13:51:38 »
Jaaa, na maar 4 maandjes!!!
De tijd gaat echt zo snel, voor je het weet is het al weer 11 september en is alles al weer voorbij.

Wij hebben afgelopen week onze trouwringen opgehaald. En ze zijn zooooo mooi!  :biggrin:  Ben er echt helemaal blij mee. Heb er tot nu toe iedere dag even naar gekeken, haha.
Ik zal deze week een fotootje maken, dan kan ik ze hier ook showen.

Verder heb ik woensdag de Oriflame party, ben érg benieuwd. Heb in ieder geval een hele leuke groep meiden om me heen die avond, dus komt vast goed.

We zijn ook bezig met de kaarten, maar vind het zo moeilijk. Welke kaart te kiezen, wat er in te zetten enz enz. Wil heel graag een mooi gedichtje/paar zinnen erin zetten, maar vind niet echt iets waar ik het wow-gevoel bij heb.

@ Loesje: Muziek zijn we ook nog niet echt uit, ben er wel druk mee bezig. We hebben wel stiekem danslessen de komende tijd. Dan denkt iedereen dat we niet kunnen dansen en doen we  het toch, lijkt me wel leuk.
En kadootjes CM en getuigen ben ik ook nog naar op zoek.

@ Elles: Super nieuws zeg van je schoonzus!! Ben heel erg blij voor jullie en zal hard duimen dat ze erbij kan zijn.

@ Annemiek: Veel plezier met jurken passen, geniet ervan!

Nou, ik ga nu snel naar mijn werk, anders ben ik te laat...

Liefs Marijke

Nogevengeduld

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #438 Gepost op: 10 mei 2010, 14:12:15 »
Ja, nog maar 4 maandjes en dan is het zover. Vind het best spannend.

Op dit moment ben ik bezig met onze uitnodigingen. Die heb ik helemaal zelf gemaakt.
De kaftjes lagen al klaar sinds november maar ik heb even gewacht met het printen van de
teksten. Erg mooi geworden al zeg ik het zelf. Begin juni gaan ze op de post en zal ik een foto plaatsen. De ringen zijn klaar en gepast. We laten ze bij de juwelier liggen tot 27 augustus en dan gaan we ze ophalen.
Aanstaande vrijdag gaan we kijken voor bruidsjonkerkleding voor ons petekindje.
We zullen nog niets kopen wie weet krijgt hij nog een groeispurt (hij is nu 2,5)
19 mei komt de dochter van een vriendin van mijn schoonmoeder langs om het boeket en corsages door te nemen. 28 mei eerste pas (super veel zin in natuurlijk !!) en dan is het weer even rustig. Ondertussen ga ik de menukaartjes maken. De bedankjes staan ook al klaar maar moeten een week voor de bruiloft nog gevuld worden met snoephartjes.
We hebben natuurlijk nog een proefshoot bij de fotograaf en we moeten de auto nog doorspreken.
21 augustus (een jaar na ons besluit om te gaan trouwen) proefkapsel en make-up.

@ Elles, wat een goed nieuws, hoop dat het de goede kant op blijft gaan. En idd gecondoleerd met het verlies.

@ Annemiek, veel plezier met jurken passen. Laat je weten of je geslaagd bent?

@ MissBride, ik ken dat gevoel hoor, heb ik ook weleens...

Verder genieten we er heel erg van, toch dames !!  :biggrin:

very happy

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #439 Gepost op: 10 mei 2010, 14:29:22 »
Het komt nu steeds dichterbij zeg....

Wij hebben al aardig wat geregeld en gereserveerd.
Morgen geven we de tijd door en kunnen we eindelijk onze ambtenaar bellen.
De man die ons gaat trouwen is de man van mijn collega. Die wordt binnenkort beedigt als ambtenaar.
Dus hij gaat ons trouwen.

Dit hebben we al :

Jurk + schoenen en haaracecoires
mijn kapster geregeld
de trouw auto
fotograaf en zijn trouw auto
trouwlocatie
plek waar we gaan eten na afloop

Dit moeten we nog even doen :

ringen
kaarten ( word toch niet veel )
trouwpak manlief
kleding voor de beide boys

Elles*

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #440 Gepost op: 11 mei 2010, 15:54:21 »
Thanks voor jullie lieve reacties :)

Leuk zeg dat iedereen al zo lekker opschiet! Haha ik vind het helemaal gek dat er nu in mijn ticker stond: 3 maanden (en 30 dagen haha :biggrin:) maar gewoon het klinkt ineens super dichtbij. Helemaal leuk!

Had er ff de pest in trouwens, mijn kapster stuurde me laatst een mailtje dat ze het niet aandurfde, ik had een paar plaatjes doorgestuurd.... :ohmy: Terwijl ze in december had gezegd dat ze het superleuk vond om te doen. Het is een bekende van me, das dus ook niet altijd fijn!! Dus ik was best teleurgesteld en ze zei daarna ineens ook dat het nog helemaal niet vast stond wat we hadden afgesproken, pardon?!?
Nouja, daarna nog een meisje gevraagd, maar die had ook liever geen bekende bruiden!! Bang dat het uitzakte ofzo. Ik dacht dat mensen het leuk vonden haha!

Nu 4 kapsters in de buurt gemaild, waarvan 1 geen bruidjes deed en een andere op vakantie was, maar gelukkig heb ik nu een heeel enthousiaste kapster bij mij in de buurt gevonden waarbij ik over 2 weken een proefkapsel ga proberen :biggrin:

Ik lees jullie verhalen ook weer snel! x

Smoeltje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4015
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #441 Gepost op: 11 mei 2010, 20:54:04 »
Hoi allemaal,

ik ben ook weer even terug van weggeweest, wat een hoop bij te lezen zeg!

@ elles: gecondoleerd met de oom van je as en wat fijn dat het met je schoonzus weer wat beter gaat! Goed dat het gelukt is met de kapster en je hebt ook je jurk in huis lees ik, wow, jouw nieuws gaat alle kanten op!
@ very happy: voor mij volgens mij nog een onbekend 10-09-10 bruidje, join the club! ook al veel geregeld!
@ nog even geduld: zelf kaarten maken, knap hoor! ook lekker druk met alle andere regelzaken zo te lezen
@ Marijkje: trouwringen binnen, super! en stiekem dansles, leuk joh!
@ missbride: zenuwachtigheid lijkt me nergens voor nodig, zo te zien lukt het aardig met de regelzaken
@ annemiek: bijna jurken passen, helemaal leuk!
@ loesje: over muziek zijn we druk aan het nadenken, zie ergens in mijn hele verhaal hieronder.

Zo, nu even over mezelf. We wonen inmiddels al weer bijna 2 maanden in ons nieuwe huis, gaat erg hard. Er moet nog steeds veel gebeuren (op zolder 2 kamers afmaken, in de badkamer e.e.a. afwerken, plintjes, lampen, de tuin, de oprit, nog dozen uitpakken etc... maar we wonen er heel fijn en al die dingen komen de komende maanden nog wel aan bod.

Wat betreft de bruiloft zijn we ook enorm opgeschoten:
- themakleur is bedacht: Blauw is de kleur die overal in terugkomt.
- ceremoniemeesters zijn gevraagd
- jurk uitgezocht, binnenkort 1e pas verwacht ik
- we zijn eruit dat er WEL een openingsdans komt, AS verraste me gisteren toen we over muziek aan het discussieren waren dat hij toch wel eventjes met wilde dansen om het feest te openen! We denken ook al te weten welk nummer: Everlong van de Foo Fighters, zijn we beiden helemaal gek van.
- muziek voor tijdens de plechtigheid: zijn we ook al heel druk mee, 1 van de 3 nummers staat ook al vast: One day like this van Elbow
- ringen: ik ben zover dat we hier binnenkort voor gaan kijken, AS vertelde ineens dat een collega van hem 1 dag in de week edelsmid is, wie weet kan die wat moois maken...
- sieraden voor mij zijn besteld!
- huwelijksreis is geboekt! 8 dagen toscane, met vliegtuig en huurauto.  
- uitnodiging is ook zo goed als rond, moeten alleen nog aan de tekst werken + de foto voorop bewerken.
- ik heb lingerie besteld en ga binnen nu en 2 weken nog shoppen voor BH en schoenen
- idee voor bruidsboeket is er ook
- 21 mei hebben we afspraak voor cupcakejes e/o bruidstaart
- proefmake-up en haar zal ik in juni doen

Dus ja, het schiet al lekker op
het is vooral de puntjes op de I-zetten en as zal nog hard aan de slag moeten voor zijn pak.
Ow ja, en we zijn er nog niet uit of we bedankjes willen en zo ja, welke dan.

We hebben nog minder dan 4 maanden, komt vast in orde!

Er is al ergens een topic over zonnen en strapless jurken, maar ik ben wel benieuwd hoe jullie de zomer denken door te brengen: zonnebanken of strapless tops? Ik heb een paar van die dingen gehaald en wil binnenkort misschien toch wel een zonnebankkuurtje doen, voordat ik echt de zon in ga, hopelijk vallen de strepen dan mee in augustus en kan er wellicht wat bijgewerkt worden!

Nou, ik hoop weer wat meer te kunnen reageren!

daanbanaan

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #442 Gepost op: 12 mei 2010, 10:50:21 »
Hallo medebruidjes,

Ben de laatste tijd niet meer heel actief geweest op het forum met schrijven in ieder geval, lezen nog wel hoor. Maar was af en toe zo druk dat het er even bij in schoot om wat te schrijven.

Goed om te lezen dat iedereen al zo lekker opgeschoten is. Het komt inderdaad ook steeds dichterbij hoor!
Ik begin hem dan ook af en toe te voelen....de trouwstress.

Ok hier de dingen die geregeld zijn.
-locatie
- themakleur (fucshia)
- jurk
- proefkapsel, maar toch nog twijfels dus we gaan nog een keer wat proberen (wil eigenlijk wel heel graag me haar los met krullen, maar ben zo bang dat me krullen uit zullen zakken)
- proefmake up, maar ook hier wil ik nog het een en ander aan veranderen. Vond de kleuren toch iets te heftig en niet mij zeg maar.
- bedankjes (alleen nog de vulling bestellen)
- Trouwkaarten zijn uitgezocht proefdruk binnen (eind mei de kaarten bestellen, begin juni versturen)
- aanstaande gaat van het weekend voor zijn pak kijken
- Trouwringen zijn uitgezocht en besteld maar vorige week toen we ze op gingen halen bleek dat die van mij te groot was, dus we hebben ze weer achter moeten laten.

Pff voor de rest weet ik het eigenlijk niet zo. Wij hebben inmiddels twee fotografen gehad die allebei toch afgezegd hebben, de een vond dat de klik er niet was (hele vage man, dus die klik was er van onze kant ook niet helaas) en de tweede heeft wegens persoonlijke redenen besloten in de toekomst geen bruiloften te fotograferen. Nou hebben wij dat aan onze fietsbel hangen. Je zou haast gaan denken dat het aan ons ligt. Sinds deze week dus voor de derde keer opzoek naar een fotograaf. Wacht nu op een offerte.

Ik heb dus ook het probleem dat mijn jurk aan de krappe kant is. Heb daar ook echt stress van. Moet nu 28 mei weer naar de coupeuse en dan gaan we beslissen of we er een vetersluiting in gaan maken of dat de jurk voldoende uitgelegd kan worden om hem passend te maken. Ben inmiddels sinds vorige met een dieet begonnen en ben nu 1,4 kilo kwijt. Hoop dus nog voor de 28e minimaal nog 2 kilo kwijt te raken. Misschien zijn dat net die kilootjes om de jurk passend te krijgen.

Ben blij om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat, vooral met de gezondheid van je schoonzus Elles.

Wanneer gaan jullie de kaarten allemaal versturen?

Ooh zag ook nog iemand die cadeautjes zocht voor cm en getuiges. Ik heb een gelukshoefijzers gevonden die je kan laten graveren, aangezien onze getuige's allebei paardenbezitters zijn leek ons dit voor hun wel heel erg leuk.

Nou tot schrijfs maar weer.

Groetjes Daan

Kim van Gameren

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #443 Gepost op: 12 mei 2010, 12:26:26 »
Hallo 10-09-2010-bruidjes,

Wat leuk om jullie allemaal weer volop te zien posten op het forum.
Is eventjes erg stil geweest, oftewel iedereen was weer druk met regelen!  :biggrin:
We hebben zelf anderhalve maand niks gedaan, even geen zin en we hebben in principe tijd genoeg, maar nu gaan we de laatste zaken oppakken.
Fijn om te zien hoe het zich bij jullie allemaal vordert.

Bij ons nog de volgende dingen te regelen:
- De trouwauto, de eigenaar van onze feestlocatie heeft zelf een kevercabrio die we lenen mogen maar liever wil ik onze droomauto: een zwarte audi TT. Krijg hem alleen nergens gevonden! :sad: De kevercabrio hebben we dus achter de hand.
- Een videograaf of iemand die wilt filmen. Kan ik dat aan familie vragen of gewoon een camera in de hoek van de locaties plaatsen en laten draaien? Wat doen jullie?
- Moet nog een afspraak maken voor een proefkapsel.
- Schoeisel voor mijn as.
- Ik moet nog op zoek naar lingerie en sieraden.
- De inlegvellen voor de kaarten printen & lint halen voor om de kaart. (maken ze zelf)
- Muziek trouwlocatie uitzoeken en branden.
- Muziek opening en eindnummer voor op het feest + muziek die we zeker willen horen tijdens de feestavond. (In geval dat de dj's deze niet hebben)
- Cadeau's getuigen. (Doen jullie dat?)
- Bedankjes daggasten (18 stuks) en kinderen. (Doen jullie hiervoor iets anders?)
- Gewenste manieren van fotograveren doormailen naar de fotograaf.
- Lijst maken wie met wie op de foto gaat, ook mailen naar de fotograaf.

Wij zijn dus veel met details bezig.
Maar in principe allemaal zo geregeld.
Probleem is dat wij samen graag onder druk dingen doen, die voelen we nu niet, vandaar dat het zo traag gaat op dit moment, terwijl we in het begin zo vlot waren met alles....

We denken nog na over een openingsdans. We kunnen beiden niet stijldansen, en wil ook niet voor die ene dans alles uit de kast trekken, as heeft geen ritme, haha word dus niks.
We denken meer aan zo'n grappige dans met diverse muziekfragmenten en bijbehorende dansjes.
Al zijn we hier ook niet eens echt het type voor, zijn niet zo danserig....
Heeft iemand andere ideeen?

Groetjes!!

Cinnie

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #444 Gepost op: 12 mei 2010, 18:11:57 »
@ Kim

Ik weet niet wat je qua budget in gedachten had voor je trouwvervoer en of je persé zwart wil.. anders is dit misschien ook nog een optie voor je?
http://link.marktplaats.nl/197474632 (wel wat duurder, maar als je het echt graag wil...)

Succes met zoeken!
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 20:08:21 door Cinnie »

Mignon

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #445 Gepost op: 12 mei 2010, 23:08:27 »
Hallo!

Ik ben al een tijdje niet op het forum geweest. Zijn nogal nare dingen gebeurt hier.
2 weken geleden belde mij moeder op dat ze het niet meer zag zitten. Tussen haar en haar vriend ging het up en down en hij slingerde haar alle kanten op. Ze kon er niet meer tegen. Dus ik van het werk naar huis. Later op de dag ging het al weer wat beter.
Ze heeft nu besloten bij haar vriend weg te gaan en de afgelopen weken een aantal huisje bekeken voor haar. Ze gaat op 2 huizen een bod doen en dan kijken welke ze het goedkoopste kan krijgen en welke ze ook zelf kan kopen.
Paar heftige weken gehad dus......Daarbij ook nog veel werken dus was vorige week een paar dagen vrij maar zat er zelf ff doorheen. Gelukkig kan ik het nu zelf ook meer een plekje geven. Ondanks dat ze nog steeds in het zelfde huis wonen gaat het nu gelukkig met mijn moeder ook een stuk beter. Af en toe heeft ze nog een dip omdat hij nu heel vriendelijk en lief met haar doet. Hieruit krijgt ze natuurlijk weer hoop. Maar gelukkig kunnen wij, haar kinderen, haar hier wel weer door heen praten.

Ondertussen natuurlijk ook nog met de bruiloft bezig....
Wij hebben nu:
- de auto
- de jurk
- lingerie en schoenen
- het pak
- de ringen (die gaan we 9 juni ophalen  :biggrin: )
- de auto
- de fotograaf
- Bedankjes
- huwelijksnacht is geregeld
- taart
- fotograaf
- kaarten liggen ook al klaar om te versturen (zelf gemaakt). We hebben van de week de postzegels binnen gekregen. Die hebben we zelf ontworpen en bij de TNT laten maken.
- Ik heb ook een kapper gevonden en die doet ook mijn make-up. Begin augustus gaan we een afspraak maken.
- vandaag de huwelijksreis geboekt! We gaan 2 weken naar orlanda! (Disney world!)
- de auto hebben we ook al.

wat we nog moeten doen:
- we moeten de muziek nog allemaal uitzoeken. Het liedje voor de openingsdans hebben we al. The Baseballs met Angel.
- openingsdans oefenen.
- na 4x de kerk gebeld te hebben, nogmaals bellen omdat we nog steeds geen gesprek hebben gehad.
- met de getuigen praten over de dag
- een uitgebreid draaiboek maken.
- bedankjes getuigen en ceremoniemeesters
- lijst maken met wie we met wie op de foto willen hebben.


Volgens mij was dat het wel....

Moeten dus nu echt de puntjes nog op de i gaan zetten. Maar we hebben nog wel even...

Groetjes!!
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 21:31:22 door Mignon »

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #446 Gepost op: 16 mei 2010, 08:32:51 »
Jeetje Mignon, wat vreselijk! Hoe gaat het nu met je moeder? Heel veel sterkte!

@Kim: om je vragen te beantwoorden  :wink: ;
- we hebben geen videograaf o.i.d., denk dat wij gewoon vragen aan onze CM's af en toe eens wat te filmen. En waarschijnlijk geven we dit ook wel door aan gasten.
- Voor de getuigen twijfel ik nog of ik een cadeautje wil geven. Als we wat geven dan zal het waarschijnlijk een mooie sjieke pen worden met er iets in gegraveerd als herinnering aan de dag.
- Bij ons krijgen alle gasten op het eind van de borrel een bedankje mee als herinnering. Dit is wat anders dan we de getuigen eventueel willen geven.
Nu schiet me de volgende vraag te binnen: geven jullie de ceremoniemeester(s) ook een cadeautje en zo ja, wat dan?

Ik heb gisteren een lijstje gemaakt met dingen die we nog moeten doen; ik was het overzicht weer even kwijt.  :blink:
- Bedankjes regelen (de helft is al besteld, andere helft komt nog) en dan in elkaar zetten, dus snoepjes in zakje, sleutelhanger er aan en kaartje printen/schrijven en er aan hangen.
- Lintjes voor aan auto's
- Schoenen in een andere kleur regelen (kwam er achter dat ze te geel zijn bij mijn jurk...)
- Enveloppen voor de uitnodigen schrijven
- Uitnodigingen in elkaar zetten (wij hebben nogal een soort van "bouwpakketkaart"  :biggrin: )
- Bruidsboeket en corsages regelen
- Routebeschrijving plus korte planning maken voor als apart papiertje bij de kaart in(daggasten hebben 's middags even rust, dus dat wou ik ze wel even van te voren melden, aangezien bijna alle gasten wel een hond hebben)
- Panty's en lingerie (torselet heb ik al wel)
- Proefkapsel (staat gepland voor juni)
- Proef make-up
- Pak voor a.s.
- Sieraden (zijn besteld)
- Jurk op maat maken en strijken (is ondertussen in gang gezet, jurk is bij coupeuse)
- Lunch regelen en koffie voor 10 uur
- Fotoalbum kopen
- Planning voor 's avonds doorspreken met locatie (staat gepland voor eind mei)
- Cadeautje getuigen/CM's

Dat is eigenlijk alles nog, zijn voornamelijk kleinere dingen. Alleen de bloemen, lunch en pak zijn nog grote dingen die geregeld moeten worden.
Dus we schieten echt best wel op!

Oei, de 3 maanden staat al in mijn ticker!  :biggrin:  Wat gaat de tijd toch snel!  :blink:
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2010, 08:34:00 door MissBride »

loesje1983

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #447 Gepost op: 16 mei 2010, 12:15:52 »
Wat gaat het toch snel allemaal he!

Gister hebben we overleg gehad met onze CM.
Ik heb al een onder voorbehoud planning af van de dag!
En tijdens het maken van de planning kom je toch nog op wat details!

wat we nog moeten doen:

- met de ceremoniemeesters praten over de dag
- een uitgebreid draaiboek maken.
- lijst maken met wie we met wie op de foto willen hebben.
- camera man (is gevraagd wachten op antwoord)
-schoenen voor Loes
-statief voor camera regelen
-afspraak proef kapsel
-corsages en boeket
-weggooi camera’s
-contact leggen met mijn oom over de auto
-afspraak maken met feestlokatie en restaurant om dingen door te spreken

En ik moet nog een enveloppe doos gaan maken.
Het schiet dus echt al heel erg op.
16 juli mijn jurk passen en dan 7 september ophalen!

Groetjes Loes
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2010, 12:16:11 door loesje1983 »

MissBride

  • Gast
10-09-2010
« Reactie #448 Gepost op: 16 mei 2010, 13:30:53 »
Oh ja, die enveloppendoos... Die moet ik ook nog even fixen.  :unsure:
Ik denk dat ik daarvoor even een keer naar de Xenos ga om te kijken of ze daar een goede stevige box hebben. Die bekleedt ik dan wel met een leuk papiertje.

Heb vanmorgen de kaartjes geregeld voor aan de bedankjes. Hier zit iets paars/lila in, dus denk dat ik dat maar aan hou als themakleur. Wil ook graag mijn bruidsboeket met paars, dus dat komt mooi uit dan.  :biggrin:

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
10-09-2010
« Reactie #449 Gepost op: 16 mei 2010, 13:54:50 »
Oh ja, die enveloppendoos... Die moet ik ook nog even fixen.  :unsure:
Ik denk dat ik daarvoor even een keer naar de Xenos ga om te kijken of ze daar een goede stevige box hebben. Die bekleedt ik dan wel met een leuk papiertje.

Heb vanmorgen de kaartjes geregeld voor aan de bedankjes. Hier zit iets paars/lila in, dus denk dat ik dat maar aan hou als themakleur. Wil ook graag mijn bruidsboeket met paars, dus dat komt mooi uit dan.  :biggrin:

Waar heb jij die kaartjes besteld als ik vragen mag? Want wij hebben ook paars als thema kleur. :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards