collapse

Auteur Topic: "weet Je Wel Waar Je Aan Begint"  (gelezen 35093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Gepost op: 14 september 2009, 13:36:30 »
Ik moet even mn hart luchten!

Afgelopen zaterdag was ik samen uit met een vriendin en we raakten tijdens het dansen aan de praat met een paar jongens die mijn vriendin wel eens hadden gezien in die club. Mijn vriendin vertelde heel erg trots dat ik volgend jaar ga trouwen en die jongens zeiden meteen "trouwen?! hoe oud ben je dan? En weet je wel waar je aan begint?" Serieus, ik word onderhand zo erg moe van dat soort opmerkingen van mensen die mij helemaal niet kennen!  :angered: Ik reageerde dan ook best fel door te zeggen "dat weet ik, maar dat gaat jou geen flikker aan". Ik was het zo erg zat. Naderhand had ik wel weer spijt van mijn felle reactie en dacht ik bij mezelf: volgende keer gewoon niet eens meer reageren. Of vragen: "nee, waar begin ik aan?".  :huh:

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? En hoe gaan jullie hiermee om? Verdedig je jezelf of niet? Ik zei ook al tegen die vriendin; als mensen mij kennen en zeggen dan "god, weet je waar je aan begint" dan zou ik dat nog stom vinden maar er wel normaal op kunnen reageren. Mensen die meteen een oordeel klaar hebben zonder dat ze mij kennen vind ik ronduit frustrerend. Ben al bijna 10 jaar met mn vriend en 26 als ik ga trouwen, dat is toch prima?! En al was het niet zo: who cares?  :mad:

Sorry, moest het even van me afschrijven haha.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2009, 13:43:16 »
Ik heb gelukkig nog nooit van die opmerkingen gehad, maar zou geen spijt hebben van je reactie: het gaat hun inderdaad geen flikker aan en ik zou mijzelf ook absoluut niet verdedigen! Tegen niemand!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2009, 13:52:33 »
Geen ervaring mee. Ik ben 25 als ik trouw en dan 9 jaar samen met mijn vriend. Mijn directe omgeving was dus helemaaal niet verbaasd. De vrijgezelle vrienden van mijn vriend hebben er meer moeite mee, maar sch$*t aan hun toch? Wij weten wel beter. Ik vind het juist wel stoer om dalijk getrouwd in de kroeg te staan! Men denkt getrouwd = burgelijk, dus ik wil ze graag het tegendeel bewijzen, haha!

Maar trek je dr alsjeblieft niets van aan, zeker omdat je die lui niet kent!

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2009, 13:59:06 »
Ja jullie hebben helemaal gelijk hoor, maar op het moment zelf voel ik me dan altijd zo klote.. dan word ik boos en begrijp ik gewoon niet waarom mensen dat zomaar zeggen. Ik moet nog goed oefenen aan het 'laat maar gaan' gedeelte haha.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2009, 14:04:37 »
Ach joh, ik krijg dat soort reacties echt heel vaak..
Mijn aanstaande was vroeger nogal een feestbeest, en had veel verschillende vriendinnetjes. Mensen die hem van vroeger kennen vrklaren mij soms letterlijk voor gek dat ik met hem wil trouwen. Terwijl hij nu veel rustiger en serieuzer is geworden..vaste baan, sport veel, drinkt minder etc.
Daarbij komt ook nog eens dat we "pas" 24 zijn, en elkaar "pas"3 jaar kennen..
Dus de opmerkingen zijn niet van de lucht. maar goed, ik ga mezelf en hem niet verdedigen hoor. Wij houden van elkaar, en dat telt. laat ze maar lullen denk ik dan..

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2009, 14:39:39 »
Die opmerkingen krijg ik ook vaak zat! en "Weet je het zeker, geniet van je leven!"

Mijn vrienden zijn geen van alle nog serieus bezig met relaties en samenwonen en noem het maar op, Ik ben nu 21 en ik ken mijn vriend 4,5 jaar op de dag van trouwen. Komt ook nog eens bij dat we nog niet samenwonen, en dat pas na ons trouwen doen. Dan worden we helemaal voor gek verklaard!

Ik zeg altijd maar dat het mijn keuze is en niet die van hun, ik hou van Jelle en wil met hem verder. En dat samenwonen.. onze keus :)

Anne-Sarah

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2009, 15:09:09 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'263871\' date=\'14 September 2009, 14:39\']Die opmerkingen krijg ik ook vaak zat! en "Weet je het zeker, geniet van je leven!"

Mijn vrienden zijn geen van alle nog serieus bezig met relaties en samenwonen en noem het maar op, Ik ben nu 21 en ik ken mijn vriend 4,5 jaar op de dag van trouwen. Komt ook nog eens bij dat we nog niet samenwonen, en dat pas na ons trouwen doen. Dan worden we helemaal voor gek verklaard!

Ik zeg altijd maar dat het mijn keuze is en niet die van hun, ik hou van Jelle en wil met hem verder. En dat samenwonen.. onze keus :)[/quote]

Wat toevallig, ik ben ook 21 als we gaan trouwen en we hebben dan ook ongeveer 4,5 jaar en we gaan dan ook pas samenwonen en we trouwen ook op 21-05-2010 :) Maar goed, die opmerkingen ken ik dus ook wel. Ik snap zelf ook wel dat ik jong ben, maar serieus, je denkt toch niet dat ik zo'n grote stap zou zetten zonder er goed over na te denken?  :dry:

- Ik moet nog genieten van het studentenleven
- Ik ben te jong om te weten of hij wel de ware is
- Ik heb mijn wilde jonge jaren gemist omdat ik 16 was toen we elkaar leerden kennen
- Ik word saai en burgerlijk en heb dan geen tijd meer voor mijn vrienden
etc. etc.

Wat een onzin.. Maar ja, je doet er weinig aan he. Mensen hebben nou eenmaal veel vooroordelen. Als ik zelf maar achter mijn keuze sta, daar gaat het om toch! :)

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2009, 15:19:18 »
Je moet toch zelf weten wanneer je trouwt?!En zoveel veranderd er niet echt uit als je trouwt volgens mij.....Er is alleen een echte verbintenis.
Mensen die gescheiden zijn hebben er ook nog wel eens een houtje van om te zeggen "Weet je het wel zeker? "Ja natuurlijk,anders begin je er toch niet aan!

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2009, 16:04:58 »
Ja precies Flowers, helemaal gelijk! En wie zegt dat alle bruidjes meteen een 'huismus' worden zodra ze getrouwd zijn? Het enige wat veranderd is volgens mij het feit dat je Echt kiest voor elkaar en de liefde die 2 mensen hebben, niet voor een heel saai leven..althans dat is niet de bedoeling  :biggrin:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2009, 17:08:11 »
[quote name=\'Anne-Sarah\' post=\'263897\' date=\'14 September 2009, 15:09\']Wat toevallig, ik ben ook 21 als we gaan trouwen en we hebben dan ook ongeveer 4,5 jaar en we gaan dan ook pas samenwonen en we trouwen ook op 21-05-2010 :) Maar goed, die opmerkingen ken ik dus ook wel. Ik snap zelf ook wel dat ik jong ben, maar serieus, je denkt toch niet dat ik zo'n grote stap zou zetten zonder er goed over na te denken?  :dry:[/quote]

Haha zeker toevallig! Leuk :biggrin:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2009, 17:31:16 »
Wat een onzin zeg alsof je niet meer geniet als je getrouwd bent.
Het maakt het leven alleen maar leuker volgens mij.
Ik was ook 26 toen ik trouwde(haha half jaartje terug) heb nooit opmerkingen gehad over mijn leeftijd.
Wel mensen die vragen waarom je deze tijd nog getrouwd bent :rolleyes:
Dan krijg je als vraag: Dat hoeft toch niet meer als je kinderen wil?
Mijn antwoord: Nee maar ik trouw ook niet omdat ik kinderen wil die maak je op een andere manier :tongue:

Ashja

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2009, 20:01:33 »
Jeetje meiden.... als het mensen zijn die je niet kent, trek dan lekker je schouders op :wink: Pas wanneer je beste vrienden zoiets zeggen kun je gaan opwinden over zoiets. En zelfs dan: verspilde energie, die kun je in veel leukere dingen stoppen. Jullie leven, jullie keus :biggrin:

Ingedepinge

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2009, 20:05:56 »
Ik heb maar van een iemand gehoord vind je jullie niet te jong (23 en 25)
van een een of andere muts (vriendin van vriend van vriend)
nou lieve schat na 6 jaar vinden we het volgende logische stap :) :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2009, 20:12:35 »
Gelukkig heb ik die reacties (nog) niet gehad, maargoed, ik kreeg een kind op m'n 19e met deze man, dus voor dat trouwen ben ik niet zo bang :laugh:

Tralalalianne

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2009, 20:28:52 »
Bereid je maar voor, als je getrouwd bent wordt het nog veel erger... 'en hoe voelt dat nou: getrouwd zijn?'.... ja nou echt HEEL anders.. not.

Ah joh, wat je zelf al weet: niets van aantrekken.
Ze zijn gewoon jaloers!  :tongue:

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2009, 21:04:39 »
* hoe komen jullie er nou bij om te gaan trouwen dan??!!
* je hebt nu nog 8 maanden bedenktijd he..dat weet je
* weet je wel zeker dat je met hém wilt trouwen?!!
* O? trouwen is duur hoor.. heb je al wel zo'n grote spaarcent?
* Als hij nou in tenue trouwt,betaald defenisie mee.. dus dat zou ik maar doen, jullie zijn zelf nog zo jong
* GOh wat ben je nog jong.. zo zonde van je leven!
* Geniet er van nu het nog kan.
* hoorde ik het nou goed dat jullie gaan trouwen?? dat had ik nou nooit verwcht.. (dan ken je ons ook neit want we denkene r al een jaar aan)

*gefeliciteerd!

die laatste word ook genoemd hoor..maar echt..we hebben alle bovengeschreven opmerkingen te horen gekregen.. ook gewoon van familieleden.. ongelofelijk..

en ja..we zijn jong..beiden 21.. maar wat doet dat er toe..

heleen27

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2009, 21:07:20 »
[quote name=\'Anne-Sarah\' post=\'263897\' date=\'14 September 2009, 15:09\'][quote name=\'Dinyb\' post=\'263871\' date=\'14 September 2009, 14:39\']Die opmerkingen krijg ik ook vaak zat! en "Weet je het zeker, geniet van je leven!"

Mijn vrienden zijn geen van alle nog serieus bezig met relaties en samenwonen en noem het maar op, Ik ben nu 21 en ik ken mijn vriend 4,5 jaar op de dag van trouwen. Komt ook nog eens bij dat we nog niet samenwonen, en dat pas na ons trouwen doen. Dan worden we helemaal voor gek verklaard!

Ik zeg altijd maar dat het mijn keuze is en niet die van hun, ik hou van Jelle en wil met hem verder. En dat samenwonen.. onze keus :)[/quote]

Wat toevallig, ik ben ook 21 als we gaan trouwen en we hebben dan ook ongeveer 4,5 jaar en we gaan dan ook pas samenwonen en we trouwen ook op 21-05-2010 :) Maar goed, die opmerkingen ken ik dus ook wel. Ik snap zelf ook wel dat ik jong ben, maar serieus, je denkt toch niet dat ik zo'n grote stap zou zetten zonder er goed over na te denken?  :dry:

- Ik moet nog genieten van het studentenleven
- Ik ben te jong om te weten of hij wel de ware is
- Ik heb mijn wilde jonge jaren gemist omdat ik 16 was toen we elkaar leerden kennen
- Ik word saai en burgerlijk en heb dan geen tijd meer voor mijn vrienden
etc. etc.

Wat een onzin.. Maar ja, je doet er weinig aan he. Mensen hebben nou eenmaal veel vooroordelen. Als ik zelf maar achter mijn keuze sta, daar gaat het om toch! :)
[/quote]


haha wat grappig..ik ben ook 21 als ik trouw, ook met Jelle en we zouden ook de 21e mei trouwen, maar die was vol dus het wordt nu de 28e..

maar idd..zoveel reactie van je bent nog zo jong...je leven veranderd totaal blablabla....en als je gaat samenwonen op de 17e hoor je er niemand over :blink:  zo'n onzin!
ik heb er helemaal zin in:D en vind het ook gewoon leuk om echt uit huis te trouwen en dan samen in n huis gaan wonen...

(nog 30 dagen krijgen we de sleutel!!)

Ingedepinge

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #17 Gepost op: 14 september 2009, 21:54:54 »
[quote name=\'Inx\' post=\'264027\' date=\'14 September 2009, 20:12\']Gelukkig heb ik die reacties (nog) niet gehad, maargoed, ik kreeg een kind op m'n 19e met deze man, dus voor dat trouwen ben ik niet zo bang :laugh:[/quote]

Bij dezen :biggrin: :wink: weet je wel waar je aan begint :wink: :biggrin:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #18 Gepost op: 14 september 2009, 22:08:58 »
[quote name=\'Ingedepinge\' post=\'264072\' date=\'14 September 2009, 21:54\'][quote name=\'Inx\' post=\'264027\' date=\'14 September 2009, 20:12\']Gelukkig heb ik die reacties (nog) niet gehad, maargoed, ik kreeg een kind op m'n 19e met deze man, dus voor dat trouwen ben ik niet zo bang :laugh:[/quote]

Bij dezen :biggrin: :wink: weet je wel waar je aan begint :wink: :biggrin:
[/quote]
Hahahaha, you tell me na 16 oktober, okee? :wink:

CCBloom

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2009, 22:43:17 »
niemand zei iets over het trouwen, maar ik had laatst een klant (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) aan de lijn die me feliciteerde met ons trouwen en in een adem doorpraatte over kinderen!!! waarop ik zei dat ik die echt niet hoef en Frans ook niet... zegt die klant: ja wacht maar, dat komt vanzelf!!! Waarop ik hem meteen aanraadde om een vrouw van 32 die zegt geen kinderen te willen toch wel serieus te nemen...de mensen die van nature kinderen willen, hebben ze al op hun 32ste!(of hebben al serieus geprobeerd ze te krijgen...) ik ben toch zeker geen 14 meer???

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2009, 23:20:38 »
[quote name=\'Tralalalianne\' post=\'264030\' date=\'14 September 2009, 20:28\']Bereid je maar voor, als je getrouwd bent wordt het nog veel erger... 'en hoe voelt dat nou: getrouwd zijn?'.... ja nou echt HEEL anders.. not.[/quote]Ha ik vind het toch wel anders hoor, een soort van extra speciaal :). Ik heb de vraag dan ook alleen maar gekregen van mensen die het oprecht interessant vonden. :wink: Als het qua gevoel niets uitmaakt of je wel of niet getrouwd bent waarom zou je dan trouwen? Maar goed, misschien kijk ik er anders tegen aan.

Ik heb de vragen verder niet gehad maar ik ben dan ook 29 (met een groen blaadje van 27 dat ik aan de haak geslagen heb haha!). Op zich snap ik wel dat mensen soms bij hele jonge stellen denken "zou je dat nou wel doen", maar ja, tussen denken en zeggen is nog wel een groot verschil denk ik. Kortom zoals al hierboven gezegd, als je zeker (genoeg) bent van je zaak en het voelt goed, niets van anderen aantrekken.

Suusjeuh

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2009, 23:26:46 »
Ja, de opmerkingen zijn erg lullig soms... Dat je uberhoubt het lef hebt je ermee te bemoeien... Wij hebben ons 2 of 3 x moeten verdedigen, van alle reacties. Bijna alles was positief, ookal trouwen wij een paar dagen voordat we 1 jaar verkering hebben, en hij 21 is...

Maar een oud- oom en tante van mij die reageerden met "Weet je dat wel HEEL ZEKER?" "Ik had veel van jou verwacht... Maar dit... Dit had ik NOOIT van jou verwacht.." En dan negatief he... Alsof ik net verteld heb dat ik iemand vermoorden ging...

De opa van mn lief die reageerde negatief, maar was in de veronderstelling dat hij de kerk zou verlaten om mij, terwijl ik juist om hem mee ga naar kerk.. Dus hij was negatief uit voor oordeel "een ongelovig meisje" waarop ik op den duur zei "als de dominee ons niet wilt trouwen, dan vraag ik het wel aan mijn oom, die is ook dominee..." Ooooh... Onkerkelijk is dus blijkbaar niet per definitie ongelovig...

De 3e was de dominee, die had weinig zin om ons te trouwen, vanwege mijn onkerkelijke achtergrond en we dus zo snel trouwen en ook voor de kerk willen trouwen... Hij heeft ons zelf - en hij zei dat hij dat nog nooit aan een stelletje gevraagd had - gevraagd of we het niet uit wouden stellen. Keer op keer vroeg hij "waarom zo snel?" en op den duur maar tegen hem gezegd: "Ik kan onze gevoelens niet verwoorden, ik zou ook oordelen over een ander als ze in onze situatie zo snel zouden trouwen, maar als je het zelf meemaakt, dan begrijp je het pas. " Waarop hij hopelijk een beetje tot rust kwam...

Maar van een vreemde... Daar zou ik zelf toch geen moeite mee hebben hoor, met zo iemand zn oordeel...

Ashja

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #22 Gepost op: 14 september 2009, 23:28:11 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'264082\' date=\'14 September 2009, 22:43\']niemand zei iets over het trouwen, maar ik had laatst een klant (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) aan de lijn die me feliciteerde met ons trouwen en in een adem doorpraatte over kinderen!!! waarop ik zei dat ik die echt niet hoef en Frans ook niet... zegt die klant: ja wacht maar, dat komt vanzelf!!! Waarop ik hem meteen aanraadde om een vrouw van 32 die zegt geen kinderen te willen toch wel serieus te nemen...de mensen die van nature kinderen willen, hebben ze al op hun 32ste!(of hebben al serieus geprobeerd ze te krijgen...) ik ben toch zeker geen 14 meer???[/quote]

Oh schei uit... of je een ongeschreven, maar zeer strafbare, wet breekt...  :blink:

Suusjeuh

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #23 Gepost op: 14 september 2009, 23:41:22 »
Schande... Maar ook jou moedergevoels komen ook nog wel hoor... Als je getrouwd bent, krijg je nou eenmaal kindjes... (Maar ook niet altijd... :wink: ) Nee inderdaad... Bij ons zeiden de schoonzusjes en nichtjes al heel snel "later, als jullie getrouwd zijn..." WAT, GETROUWD? En dan komen ze nu kijken in onze verbouwing, en vragen ze: Waar is de baby kamer? Euh.... Nergens? ( Die komt tegen die tijd wel, hoop ik.... Want ik wil wel graag kindjes.. )

Suusjeuh

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #24 Gepost op: 14 september 2009, 23:43:29 »
[quote name=\'Ashja\' post=\'264090\' date=\'14 September 2009, 23:28\']Oh schei uit... of je een ongeschreven, maar zeer strafbare, wet breekt...  :blink:[/quote]
Nouja... Het is net hoe je het bekijkt... In het huwelijksformulier word toch wel aangegeven dat je als getrouwd stel open moet staan voor de kinderzegen, "de kinderen die jullie zullen krijgen" uiteraard is dit een bijbelse "wet", dus zo gek is het voor veel mensen nog niet hoor... In veel kringen, vroeger maar ook nu, is het inderdaad "not done" om geen kinderen te willen. Maar ieder zijn ding!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards