collapse

Auteur Topic: "weet Je Wel Waar Je Aan Begint"  (gelezen 35089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #125 Gepost op: 18 november 2009, 13:10:47 »
[quote name=\'stimpy\' post=\'284092\' date=\'18 November 2009, 12:41\']Vaak is het ook de manier waarop er wordt gereageerd. Ik vind het prima dat mensen mij vertellen dat zij niet willen wat ik wil, dat ze het zelfs onlogisch vinden en ik vind het zelfs prima als ze me vragen of ik dat nou echt wel moet doen als ze zich oprecht zorgen maken. Maar een rustig open en eerlijk gesprekje vind ik dan meer op z'n plaats dan: "Moet dan nou!" "Weet je waar je aan begint!" op hoge verontwaardigde toon...[/quote]

Helemaal mee eens!  :rolleyes:

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #126 Gepost op: 18 november 2009, 14:26:32 »
Helemaal mee eens stimpy

en sealram ik heb het er inderdaad erg  weinig over omdat mensen het niet kunnen of willen begrijpen , Dus laat het maar zo dat is eigenlijk wel jammer
 ik heb zulke gemene opmerkingen er over gehad ! Zo jammer

maar ja mexico komt al heel dichtbij en heb er zin in. we trouwen in playa del carmen in een riu hotel :biggrin:

Koekiemonster

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #127 Gepost op: 18 november 2009, 21:09:54 »
Ik vind niet alle reacties toepasselijk, Vroeger trouwden ze allemaal jong, dus waarom zou dat nu niet meer kunnen..
Als je weet dat je altijd bij degene blijft..

Kittybride

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #128 Gepost op: 20 november 2009, 15:35:42 »
Dit topic maakt me echt niet blij :sad: Wat kunnen mensen toch domme/ongevoelige/gemene dingen zeggen! :mad:

Zelf heb ik nog aan bijna niemand verteld dat wij gaan trouwen. Belangrijkste reden is dat we graag willen dat de ouders de eersten zijn aan wie we het 'goede nieuws' persoonlijk vertellen en dat kan niet voor de kerst gebeuren omdat we in Frankrijk wonen. Ik heb met een hele goede vriendin besproken wat ze er van zou vinden als we zouden trouwen vanwege problemen met visa voor Amerika, en toen verklaarde ze me meteen voor gek. Dus ik ben nu blij dat ik niet heb verteld dat we écht trouwplannen hebben omdat we van elkaar houden en vooral ben ik blij dat ik dit eerst met haar heb besproken voor ik haar als getuige zou vragen. Dat gaat nu dus niet door en ik voelde me daarom echt niet happy daarna. Eerst wil je iemand als getuige vragen en vervolgens krijg je van die persoon zoveel onbegrip en twijfels te horen... :blankstare:
Maar ik begrijp haar reactie ook wel, mijn AS en ik zijn 8 maanden samen en ik ben 23 en ik zou waarschijnlijk hetzelfde denken mocht ik een vergelijkbaar verhaal van een goede vriendin te horen krijgen. Maar ik zeg zoiets dan niet meteen, en zeker niet op het moment dat een happy-reactie veel gepaster is. Misschien een tijd later in een goed gesprek onder vier ogen zou ik het dan eens proberen te bespreken. Uiteindelijk vertrouw ik op mijn vrienden en vriendinnen om goede keuzes te maken in hun leven, want ze zijn niet dom en ik ben ook niet hun moeder :tongue: Ik hoop dat mijn vrienden en familie er hetzelfde over denken wat mij betreft.

Gelukkig dat één andere vriendin die ik het heb verteld wel een leuke reactie gaf, maarja zij is dan ook zelf verloofd. Dat geeft in ieder geval weer hoop :)

Ik ben bang dat ik nog vele onnozele, twijfelachtige, onbegrijpende en onaardige opmerkingen zal krijgen zodra we het nieuws met meer mensen gaan delen. Zeker nu ik dit topic heb doorgelezen ben ik daar bang voor! Maar het is goed om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem!!!

Sterkte voor wie het nodig heeft, ik ben blij voor jullie allemaal :laugh: en laat die anderen maar praten :gek:

lydia

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #129 Gepost op: 22 november 2009, 23:58:35 »
ehh.. toen wij 2 maanden verkering hadden kwamen de eerste vragen al binnen of wij al trouwplannen hadden.. met 8 maanden was de tweede golf.. toen was er nog een oud hardhorende vriendin van mn oma die bijna het roddelcircuit vertelde dat wij in het voorjaar zouden trouwen omdat zij van 'voorlopig niet' 'voorjaar' maakte.

maar 'weet je wel waar je aan begint' is dan het andere uiterste en een veeeeeeeeeeeeeeeeel lompere opmerking. ukkels zijn het.. frustrerend zeg!

donna

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #130 Gepost op: 24 november 2009, 22:13:25 »
Ik heb veel leuke reactie's gehad.
Maar juist de minder leuke reactie's kwamen wel van m'n eigen ouders.

_ wat kost dat wel niet allemaal?
_denk maar niet dat ik in een mantelpakje kom!
_denk maar niet dat je vader een pak aan trekt!
_Je zorgt toch wel voor mijn gevulde eitjes he?!?

BahBahBah!

Ik ben daarnaast nog eens bang ook dat mijn moeder juist die dingen wil gaan doen op onze trouwdag die wij niet willen.
Wij willen geen speach, geen jeugdfoto's  of verhalen daarover. Dit wordt dus nog een strijd.

Zie er nu al tegenop.

Pepper

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #131 Gepost op: 24 november 2009, 22:43:03 »
[quote name=\'Kittybride\' post=\'284781\' date=\'20 November 2009, 15:35\']. Ik heb met een hele goede vriendin besproken wat ze er van zou vinden als we zouden trouwen vanwege problemen met visa voor Amerika, en toen verklaarde ze me meteen voor gek.[/quote]

Hoi Kitty, hoe jij het zo neerzet hier vind ik het geen vreemde reactie van je vriendin, toch? Als dat de reden voor het trouwen is? Als een vriendin mij zoiets zo vertellen zou ik haar waarschijnlijk ook voor gek verklaren. Als deze zelfde vriendin het zou brengen als : we zijn zielsgelukkig met elkaar en dat willen we bezegelen met een huwelijk, dan vind ik het iets anders.

Sommige reacties die hier gegeven worden vind ik niet eens zo heel raar. Ik kreeg ook rare reacties op mijn verloving, maar in principe waren deze wel gegrond als je de kant van deze mensen bekeek. Mensen zullen altijd hun mening geven, ookal vraag je er niet om. En of dit nu uit jaloezie, bescherming, shock is, ze zullen het toch wel laten merken.
Naja ik weet eigenlijk niet waar ik verder naartoe wil.  :blink:

Kittybride

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #132 Gepost op: 26 november 2009, 08:15:43 »
[quote name=\'Pepper\' post=\'285763\' date=\'24 November 2009, 23:43\'][quote name=\'Kittybride\' post=\'284781\' date=\'20 November 2009, 15:35\']. Ik heb met een hele goede vriendin besproken wat ze er van zou vinden als we zouden trouwen vanwege problemen met visa voor Amerika, en toen verklaarde ze me meteen voor gek.[/quote]
[/quote]

Heey Pepper,

Ik ben het met je eens, natuurlijk klinkt het niet romantisch om te zeggen dat je gaat trouwen omdat het noodzakelijk is. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je besluit te trouwen omdat het 'nodig' is (dus visum, of zwanger zijn, of wat dan ook), dat je dan niet trouwt omdat je van elkaar houdt. Zoals ze reageerde vond ze trouwens sowieso dat we niet moesten gaan trouwen, ook als ik het anders had gebracht. Dus ondanks dat ik het met je eens ben dat haar reactie heel begrijpelijk was, vond ik het toch erg jammer. Ik hoop dat andere mensen leuker zullen reageren als ik ze vertel dat we gaan trouwen!

Tijgertje

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #133 Gepost op: 3 december 2009, 11:56:39 »
Mensen mogen me feliciteren, graag zelfs, maar zodra ze negatieve, bemoeizuchtige en/of domme opmerkingen gaan maken kunnen ze fijn oprotten.

Ik had het niet verwacht, maar niet iedereen kan het opbrengen om positief te reageren, ik lees in jullie berichtjes ook dat dit helaas nogal vaak voor komt. Ik vind het ronduit onbeschoft dat sommigen het nodig vinden zo negatief te reageren op zo'n gelukkige mededeling!
"Zou je dat nou wel doen?"
"Zonde van je geld!"
"Als dat maar goed gaat en jullie niet over een paar jaar gaan scheiden."
" Ik spreek je nog wel als je een jaar getrouwd bent, piep je wel anders!"(Gezegd tegen m'n vriend door iemand die zelf is gescheiden).
etc.

Ook al twee keer de reactie gehad toen wij zeiden met stralend gezicht "We willen een medeling doen...." Voordat we het konden zeggen werd al gesroepen:
"Oh, je bent zwanger!"

Eh, nee dus... we zijn alleen maar smoorverliefd op elkaar en willen de rest van ons leven delen, omdat we overstromen van liefde...sorry als dit niet een mededeling is waar je blij van wordt...... zucht

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #134 Gepost op: 3 december 2009, 12:51:02 »
Hej Tijgertje

Hartstikke herkenbaar! haha bij ons werd ook elke keer geroepen: Och Elle is zwanger..

nou..nee..we gaan trouwen..

Oooooh trouwen.. Zonde van het geld... houd het toch lekker in eigen zak..

ten eerste,.dat beslis ik zelf wel..ten tweede.. het is ook voor jullie..dat feest

kim-joy

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #135 Gepost op: 3 december 2009, 15:53:29 »
Goh ik dacht dat ik de enige was met dit probleem.

Ik vertelde voordat de datum vast stond aan me moeder dat we er aan dachten om te gaan trouwen en haar reactie:
Jij verdient meer dus hou je er rekening dat als jullie evt. gaan scheiden jij hem allimentie moet betalen.

Toen het duidelijk was wat de datum was en wij het vol trots het iedereen wilde vertellen kregen we een soort golf van negativiteit over ons heen.

Jullie zijn nog jong en moeten genieten, Weet je het wel zeker? enz enz.
Gewoon omte kotsen echt en dan vooral door je nabije familie.

Nou ik vind het verschrikkelijk.

Nu zeg ik weleens tegen me as joh hadden we het nu toch maar gedaan zoals mijn eerste ingeving,
Lekker met zijn tweeen en getuigen naar het stadhuis op woensdag ochtend gratis trouwen en daarna gelijk naar het vliegveld en heerlijk samen 3 of 4 weken rondreizen.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #136 Gepost op: 3 december 2009, 23:01:49 »
lijkt tegenwoordig wel of het erg is als je gaat trouwen

vroeger als je met je partner naar bed wilde of ging werd je haast verplicht om te trouwen
en was het dood normaal dat je op jonge leeftijd trouwde
Het was haast een schande als je niet getrouwd was

Natuurlijk  kost het veel geld omdat je er iets speciaals van wil maken,
maar daaraan hoef je toch niet iederekeer herrinerd aan te worden

word ook gek van de verhalen oh waarom trouwen scheiden is tegenwoordig de trend,
dus trouw maar snel en we zien snel dat jullie gaan scheiden ofzo
is ook al zo flauw om boos om te worden

melis

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #137 Gepost op: 7 december 2009, 22:10:08 »
iedereen was verbaas omdat wij nooit zouden gaan trouwen, de meeste waren heel blij voor ons.

Helaas sommig ook tegen ons waarom gaan jullie trouwen???

Duh in dec 10 jaar bij elkaar kindje van 3 en we zijn gelukkig waarom niet?
Vooral mijn oude school vriendinen snappen het niet ik en hij waren vroeger totaal anders en nu zijn we gewoon 1  en dat snappen ze gewoon niet.
Ik laat ze gewoon lekker lullen, als hun gaan trouwen zou ik ff de woorden terug herhalen

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #138 Gepost op: 8 december 2009, 02:01:25 »
Het leuke is; mensen die zeggen "dat kost zoveel geld en hou dat lekker zelf, doe er leuke dingen van"

Zelf getrouwd zijn of nog gaan trouwen en er dan nog meer aan uitgeven dat jullie gedaan hebben  :huh:

melis

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #139 Gepost op: 9 december 2009, 16:07:44 »
Bij ons was het ook o jullie houden het zeker klein omdat we daarna 2 weken op vakantie gaan.
En dan kijken ze heel verbaas als ik zeg nee groot .

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards