collapse

Auteur Topic: "weet Je Wel Waar Je Aan Begint"  (gelezen 35091 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2009, 01:56:28 »
Vroeger waren kinderen ook meer van belang dan nu :tongue:

In de tijd van de bijbel tot een 40 jaar geleden waren kinderen er voor de voortplanting en de zorg voor de ouders als ze hulpbehoevend werden. Tegenwoordig is het vrije keuze om kinderen te krijgen (nemen vind ik zon rotwoord in dit verband!)
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 01:56:51 door Dinyb »

Tralalalianne

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #26 Gepost op: 15 september 2009, 08:42:18 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'264086\' date=\'14 September 2009, 23:20\']Ha ik vind het toch wel anders hoor, een soort van extra speciaal smile.gif. Ik heb de vraag dan ook alleen maar gekregen van mensen die het oprecht interessant vonden. wink.gif Als het qua gevoel niets uitmaakt of je wel of niet getrouwd bent waarom zou je dan trouwen? Maar goed, misschien kijk ik er anders tegen aan.[/quote]

Ik bedoelde het meer als grapje :wink:
En dat het qua gevoel niet anders is bedoel ik dat we al samenwoonden voor we gingen trouwen en we eigenlijk al leefden als man en vrouw. Wat dat betreft 'voelt' het dus niet anders. Verder natuurlijk wel, hallo, we zijn man en vrouw..! (!)

wwwer

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #27 Gepost op: 15 september 2009, 08:45:36 »
zeker krijg ik die opmerkingen..

Ik praat dan alleen gewoon vrolijk mee, hoe dom het wel niet is, en hoe erg.. en tja dat dan de ellende pas begint en weetje wel wat scheiden kost...
Dan is de hele lol van het "grapje" weg... en heb ik er lol van... :)

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #28 Gepost op: 15 september 2009, 10:31:17 »
Ja denk inderdaad dat vrolijk meepraten DE oplossing is. Ik zag hem net al eens voorbij komen maar ook de reactie 'je hebt nog 1 jaar bedenktijd' vind ik ook ronduit irritant!

Maar ook vragen over kinderen! Ik vind dat ook zo onbeschoft. Stel je nou voor dat je heel graag kinderen wilt maar het lukt op de een of andere manier niet of je kan ze niet krijgen, dat mensen dan ook zonder nadenken vragen 'zegge, wanneer komen die kinderen nu eens?!' Dat vind ik ook zoooo raar.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #29 Gepost op: 15 september 2009, 11:34:44 »
[quote name=\'Elle\' post=\'264043\' date=\'14 September 2009, 21:04\']* je hebt nu nog 8 maanden bedenktijd he..dat weet je[/quote]

Deze krijg ik zelfs nu, 2 dagen voor de bruiloft, nog af en toe te horen... Ik word er wel een beetje moe van af en toe, maar doe gewoon vrolijk met ze mee. Ik laat me niet kennen. :wink:

jet17

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #30 Gepost op: 15 september 2009, 11:35:39 »
hmm ik krijg het ook vaak te horen maar ik kan me er niet druk om maken hoor   :dry:

K en P

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #31 Gepost op: 15 september 2009, 11:56:26 »
Wij hebben dat soort opmerkingen nooit gehad gelukkig.
Mensen vonden het juist tijd worden dat we gingen trouwen  :tongue:

Maar ik merk nu (bijna 2 jaar later) wel dat mensen van vroeger raar opkijken als ik zeg dat ik al 2 jaar getrouwd ben.
Zeker vrienden van mn man staan met hun oren te klapperen  :tongue:
Ik kan er alleen maar om lachen.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #32 Gepost op: 15 september 2009, 20:40:17 »
Oooooja,

nog eentje...

Of 'moet' je trouwen..

standaard antwoord: ik zou niet weten van wie ik MOET trouwen

waarop ik een scheve blik kreeg van mn ontzettend lieve oma.. maar die hadden we allang verteld dat we niet voor de kerk zouden trouwen..

Ik hou er dan gewoon niet van.. ik ben wat dat betreft geen Nederlander.. ik ben altijd blij met 'blije' berichten..hoe dan ook:) en dat er dan een of andere zuurpruim ons blijenieuwsbericht om moet gooien vind ik erg vervelend..

2 dagen van te voren lijkt me nog vervelender van Garderen.. alsjeblieft zeg..''wil je je mond dichthouden als je mn aanloopplezier wilt proberen te verderven???''
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 20:41:56 door Elle »

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #33 Gepost op: 15 september 2009, 21:45:21 »
Toenmanlief met zijn zus zijn kledig voor de briloft ging kopen,voor mijn schoonzus of ik nog een kinderwens had. Toen zei lieffie, waarom denk je dat ik moet trouwen :tongue:  Was een geintje maar schoonzusje schrok wel.

cherry25

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #34 Gepost op: 15 september 2009, 21:50:25 »
Bij mij zei iemand op mijn werk een paar dag voor ik ging trouwen: meid waar begin je aan, oh neem je ook zijn naam aan, je bent toch niet wijs ! pff

Het is een vaste klant en een echt haagsehe dame die d'r hart op d'r tong heeft dus ik praatte vrolijk mee en me collega stond naast me en nam het vrolijk voor me op. Dus best een komische situatie omdat we het vrolijk hielde maar ik ben daar meestal wel gevoelig voor dus vond het niet zo leuk.

zo heb je altijd rare mensen, gelukkig voor de rest alleen maar leuke reacties.. aantal mensen verbaasd aangezien we al 2 kinderen samen hebben van 2,5 en 1 jaar maar wel te overzien gelukkig.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #35 Gepost op: 15 september 2009, 21:56:10 »
Het is vaak ook de toon die de muziek maakt, dus hoe je het zegt! En sommige dingen mag je denken, maar die heb je gewoon voor je te houden. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van trouwen binnen een jaar of op je 20e ofzo, maar dat zou ik niet zomaar uitspreken! Ieder maakt tenslotte die keus voor zichzelf en wie ben ik om mijn mening daarover op te dringen!?

Tikva

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #36 Gepost op: 15 september 2009, 22:08:26 »
Heel herkenbaar. Wij zijn weliswaar 28 als we gaan trouwen (en dan ruim 8,5 jaar samen) maar krijgen ook vragen als.
- Wanneer komen de kinderen? of ben je zwanger. (zo reageerde de schoonfamilie, leuk hoor)
- Zonde hoor om zoveel geld uit te geven.
- Ja trouwen is nu weer helemaal hip (daar doe ik het ook echt voor om "erbij te horen")
- maar de allerergste als ze je helemaal uit gaan horen waarom je dan gaat trouwen en wat je denkt dat er van verandert, mijn antwoord weinig.. en dan ja waarom doe je het dan.
Tegenwoordig probeer ik maar te zeggen, in andere landen waar we geweest zijn werd er net zo gedaan als jij nu over waarom ben je niet getrouwd gedaan als mensen in Nederland doen als over waarom wel trouwen. Beide kan ik het niet uitleggen, er is namelijk ook geen reden om niet met mijn vriend getrouwd te willen zijn, dus volgen we ons gevoel. En boeiend dat dit dan blijkbaar een geindoctrineerd beeld is..

Soms denk ik is het ook gewoon jaloezie van meiden de zelf best wel willen maar dan voor zichzelf goed moeten praten dat het nergens voor nodig is omdat hun vriend er geen zin in heeft.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 22:09:38 door Tikva »

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #37 Gepost op: 15 september 2009, 23:14:28 »
Manlief deed het spontaan omdat hij het zelf wilde. Ik had na mijn 1e huwelijk zoiets van ik trouw nooit meer. Maar met manlief durf(de) ik wel weer aan.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 00:55:22 door Divecouple »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #38 Gepost op: 15 september 2009, 23:25:38 »
@ Divecouple, ik weet het niet hoor, maar dit is al je 2e post in een topic waarvan de inhoud over iets heel anders gaat.... net ook al in topic over bruidsmake-up... Glaasje teveel op? :wink:

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2009, 00:54:43 »
Valt wel mee hoor. Maar zal het niet meer doen, sorry. Heb ook verwijder wat niet van toepassing was.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 00:56:29 door Divecouple »

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2009, 07:47:09 »
[quote name=\'Lot\' post=\'264163\' date=\'15 September 2009, 10:31\']Ja denk inderdaad dat vrolijk meepraten DE oplossing is. Ik zag hem net al eens voorbij komen maar ook de reactie 'je hebt nog 1 jaar bedenktijd' vind ik ook ronduit irritant!

Maar ook vragen over kinderen! Ik vind dat ook zo onbeschoft. Stel je nou voor dat je heel graag kinderen wilt maar het lukt op de een of andere manier niet of je kan ze niet krijgen, dat mensen dan ook zonder nadenken vragen 'zegge, wanneer komen die kinderen nu eens?!' Dat vind ik ook zoooo raar.[/quote]

Daar kijk ik echt tegenop die vraag over kinderen....Wij willen namenlijk geen kinderen en als je eenmaal getrouwd bent "verwachten "veel mensen automatisch dat er kinderen komen!  :angered:

CCBloom

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #41 Gepost op: 16 september 2009, 09:23:06 »
yay! nog 1 die geen kinderen wil...ze bestaan nog! hoe oud ben je flowers? ;-)

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #42 Gepost op: 16 september 2009, 09:49:53 »
Dat is toch eigenlijk triest? Dat je er tegenop ziet om die vragen over kinderen te verwachten, mensen moeten gewoon niet overal zomaar vanuit gaan!  :mad:  Heb jij die vragen al gehad CC?

Inderdaad..het feit dat je verantwoording moet afleggen 'waarom je dan gaat trouwen als er toch niet zoveel verandert'. De eerste die dag zegt die geef ik een klap :wink:
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 09:51:16 door Lot »

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #43 Gepost op: 16 september 2009, 10:13:30 »
Oh ja, dat dacht ook een aantal mensen serieus. Toen wij een jaar van tevoren aankondigden dat we gingen trouwen, werd er serieus een aantal keer gevraagd of ik zwanger was... Lekker slim! Dan gaan we zeker een paar maanden na de geboorte van dat kind trouwen... NOT!

lune

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2009, 10:26:02 »
:laugh: niet zoo bijdehand idd.

Onze kinderen waren er al lang en breed toen we gingen trouwen en daar kregen we wel veel reacties op, zowel positief als negatief, maar de meeste mensen vonden het vooral heeeel raar; want er veranderd toch niks, jullie leven al als getrouwd stel enz.

En nu idd, hoe voelt dat nou, getrouwd zijn.. pff.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #45 Gepost op: 16 september 2009, 10:26:10 »
Bij ons was iedereen enthousiast over onze trouwplannen. Een vriendin van mijn man zei aan het begin van onze relatie idd ook: waar begin je aan, over een jaar ben je weer vrijgezel, blablabla. Dit was de tekst die ze op haar kaartje heeft gezet: zij gelukkig, hij getrouwd. Tja, wat moet je daar nu weer mee.

Over kinderen: mijn vader zei ook in zijn speech dat 'wie weet er kleine <achternaam>tjes komen'. En we hebben ook een nieuwe auto gekocht, toevallig een stationwagon, omdat we die uitvoering het mooiste vonden. Tja, leg dat maar uit...

Suusjeuh

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2009, 10:26:58 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'264588\' date=\'16 September 2009, 10:13\']Oh ja, dat dacht ook een aantal mensen serieus. Toen wij een jaar van tevoren aankondigden dat we gingen trouwen, werd er serieus een aantal keer gevraagd of ik zwanger was... Lekker slim! Dan gaan we zeker een paar maanden na de geboorte van dat kind trouwen... NOT![/quote]

Haha ja dat hebben wij ook zo nu en dan gehoord, trouwen? Oh leuk!! Wanneer? ( naar mijn buik kijkend ) nou, in November.... Dan zie je de mensen rekenen.... Nee, dat klopt niet!!

Op de vraag "moet je trouwen" zegt mn vriend altijd heel serieus... "Ja..... Ik moet van Suus"! ( terwijl hij degene is die met het aanzoek kwam :wink: )

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #47 Gepost op: 16 september 2009, 10:32:39 »
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'264597\' date=\'16 September 2009, 10:26\']Dit was de tekst die ze op haar kaartje heeft gezet: zij gelukkig, hij getrouwd.[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Nee! Echt?!? Wat een heks.....[/color][/font]

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #48 Gepost op: 16 september 2009, 10:33:43 »
Dat zou ik ook niet leuk vinden als tekst op een kaart... *zucht* Sommige mensen...

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2009, 10:36:28 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'264569\' date=\'16 September 2009, 09:23\']yay! nog 1 die geen kinderen wil...ze bestaan nog! hoe oud ben je flowers? ;-)[/quote]

Eindelijk een metgezel haha!Ik ben 26.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards