collapse

Auteur Topic: "weet Je Wel Waar Je Aan Begint"  (gelezen 35090 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2009, 10:43:34 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'264608\' date=\'16 September 2009, 10:33\']Dat zou ik ook niet leuk vinden als tekst op een kaart... *zucht* Sommige mensen...[/quote]

Nou, in eerste instantie had ik het nog niet door, maar vorige week was ik een plakboek aan het maken waar o.a. alle kaarten in komen. Dan lees je alles nog een keer. Vanavond thuis toch maar even bespreken, want als hij er ook zo over denkt, dan hoeft ze niet meer over de vloer te komen.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2009, 11:09:55 »
Wtf dat is toch geen vriendin dan? Is ze jaloers ofzo?

CC & Flowers, ach over een paar jaar praten jullie wel anders!
*duikt weg* :wink:

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2009, 11:18:08 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'264634\' date=\'16 September 2009, 11:09\']Wtf dat is toch geen vriendin dan? Is ze jaloers ofzo?

CC & Flowers, ach over een paar jaar praten jullie wel anders!
*duikt weg* :wink:[/quote]

Hoezo?

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2009, 11:19:05 »
Ha sorry Flowers dat was een beetje een flauw grapje, niet serieus bedoeld dus :)

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2009, 11:21:10 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'264634\' date=\'16 September 2009, 11:09\']CC & Flowers, ach over een paar jaar praten jullie wel anders!
*duikt weg* :wink:[/quote]

whahaha (lekker flauw) :tongue:

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2009, 11:24:09 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'264641\' date=\'16 September 2009, 11:19\']Ha sorry Flowers dat was een beetje een flauw grapje, niet serieus bedoeld dus :)[/quote]

Moet zeggen dat ik het grapje niet helemaal begrijp.Er zijn nou gewoon eenmaal mensen die geen kinderen willen.

Ratatosk

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2009, 11:28:17 »
Die zijn er inderdaad Flowers, maar vaak wordt er wel pas getrouwd als mensen aan kids gaan denken.
Zo raar zijn die vragen over kids dus niet. Ik kan me wel voorstellen dat je er knettergek van wordt btw. Ik los zoiets altijd op met een hele duidelijke (lees LUIDE) mededeling, helpt meestal wel, daarna vragen ze het niet meer.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2009, 11:28:54 »
Oké:

Het grapje was dat jullie dit waarschijnlijk heel vaak te horen krijgen en ik meen het dus niet. Ik weet dat er mensen zijn die geen kinderen willen. Het was dus niet serieus, daarom was het een grapje.

Ik geloof niet dat ik het beter uit kan leggen dus misschien moet ik mijn post maar gewoon weghalen.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 11:30:19 door Anna Livia »

Ratatosk

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #58 Gepost op: 16 september 2009, 11:30:03 »
Ik snap hem wel hoor! *troost*

Het zit een beetje hoog bij Flowers denk ik.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 11:30:30 door Ratatosk »

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #59 Gepost op: 16 september 2009, 11:31:26 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'264652\' date=\'16 September 2009, 11:28\']Oké:

Het grapje was dat jullie dit waarschijnlijk heel vaak te horen krijgen en ik meen het dus niet.

Ik geloof niet dat ik het beter uit kan leggen dus misschien moet ik mijn post maar gewoon weghalen.[/quote]

Oh op die manier haha!Het is je vergeven hoor!  :biggrin:

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #60 Gepost op: 16 september 2009, 11:32:24 »
haha mooi zo, onduidelijkheid opgelost. :wink:

Flowers

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #61 Gepost op: 16 september 2009, 11:32:54 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'264653\' date=\'16 September 2009, 11:30\']Ik snap hem wel hoor! *troost*

Het zit een beetje hoog bij Flowers denk ik.[/quote]

Nee hoor dat niet,maar ik ging er gewoon iets te serieus op in!   :sad:

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #62 Gepost op: 16 september 2009, 11:51:11 »
Heel herkenbaar, ik word onderhand ook echt gestoord van alle mensen die mij met haviksogen volgen. Zodra ik een keer geen alcohol drink of een toastje met brie afsla worden er gelijk opmerkingen gemaakt. En ook wanneer het gesprek toevallig op kinderen komt wordt er direct naar ons verwezen, zo van: 'Ja, bij jullie verwachten we binnenkort wel groot nieuws!' Wanneer je dan (niet helemaal eerlijk, maar toch  :wink: ) uitlegt dat het voorlopig echt nog niet in de planning zit om aan de klus te gaan word je meewarig aangekeken.. Pff! Mensen, we zijn pas net een maand getrouwd! Doe eens normaal en bemoei je met je eigen leven!!

Nog erger: ik ken een verhaal van een stel dat ook absoluut geen kinderen wil. Zij kregen voor Sinterklaas bij wijze van grap een boek getiteld 'Stervend Sperma' over ongewenste kinderloosheid. Mijn vriendin is toen compleet uit haar dak gegaan; hoe kun je een dergelijk boek als grap cadeau doen aan iemand? Hoe weet je nou dat een stel echt een bewuste keuze heeft gemaakt om geen kinderen te krijgen, wie weet is dat helemaal niet waar en is het al jaren een hele moeizame strijd om toch zwanger te raken?? Echt belachelijk wat sommige mensen gepast en grappig vinden!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #63 Gepost op: 16 september 2009, 11:58:43 »
Ik wilde ook nooit kinderen hoor! Heb altijd heel hard van de daken geroepen: wat moet je ermee? ze zijn vervelend! Etc, haha!
Maar nu ben ook ik overstag gegaan... Dit houd overigens niet in dat ik meteen alle kinderen leuk vind hoor, bij het merendeel denk ik nog steeds: iieeehl!

Maar mn schoonmoeder laatst ook: Oh, ik dacht dat jullie na het trouwen meteen voor kinderen gingen! Grrr.. (nu is dit ook wel, maar dat hoeft zij niet te weten!)
Dus toen heb ik gezegd: nou, reken er de komende 4, 5 jaar maar niet op!

Beetje recalcistrant, maar zo ben ik! En een beetje druk van de ketel hoor!

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #64 Gepost op: 16 september 2009, 12:40:55 »
14/8/2009: ik zit echt met verbazing jou bericht te lezen..ow mijn god hoe kan je zoiets geven inderdaad?! Ik zou ook helemaal uit mn dak zijn gegaan als ik hen was. Buiten dat, het moet je niet alleen gegund zijn..ook financieel moet je het maar allemaal kunnen opbrengen. Een kind is niet gratis tenslotte  :huh:.
Ik krijg nu ook al die vragen hoor, of we meteen aan kinderen beginnen als we getrouwd zijn. Nou dan vertel ik ook altijd dat,dat minstens nog 4 jaar duurt. Dan zijn ze voorlopig stil  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 12:41:16 door Lot »

CCBloom

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #65 Gepost op: 16 september 2009, 13:34:44 »
ach...ik geloof vooral in de veranderlijkheid van de mens en zeg ook altijd dat ik heel graag kinderen zou willen willen....en vrouw die kinderen wil is nl zo lekker normaal!
het ergste wat we hebben meegemaakt was op een verjaardag: onderwerp van gesprek: kinderen en dat ik ze niet wil. en in plaats van dat het kreng aan mij vraagt 'en Frans dan'? haalt ze hem uit een ander gesprek om het en plein public aan HEM te vragen, duidelijk in de hoop dat hij ze wel wil of iets zegt over dat ik nog wel verander, zodat er een rel ontstaat....hij zei alleen met een uitgestreken gezicht: ik ben liever bij CC dan dat ik kinderen heb... ik kon niets anders dan (heel vreselijk en echt vrouwending hahaha) het kreng triomfantelijk aankijken en denken: nou jij weer, kutwijf!!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #66 Gepost op: 16 september 2009, 13:48:02 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Pff, ja, mensen....! Er zitten bijzondere exemplaren bij :biggrin:

Bij mij was het trouwens omgekeerd - ik vertelde mijn oma en tante dat ik zwanger was, en ze reageerden heel verbaasd, en een beetje alsof ze zeggen wilden "JIJ???? En kinderen???? Dat kan niet goed gaan!" Kwam ook best hard aan, moet ik bekennen :blush: Ik ben misschien niet het meest moederlijke type, maar zo erg is het volgens mij ook niet...

Ik heb de neiging mensen te geloven als ze zeggen geen kinderen te willen. Neem altijd maar aan dat ze er heus over nagedacht zullen hebben, en laten we eerlijk zijn; het is nou niet zo dat kinderen altijd zo geweldig leuk zijn...
[/color][/font]

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #67 Gepost op: 16 september 2009, 13:50:09 »
Haha! Ja ik vind.vond het ook altijd fantastisch om mensen ermee te shoqueren (ofzo)! En nog steeds ben ik allergisch voor woorden als "wondertje" etc.
(maar misschien moet ik dat op forum niet hardop zeggen, hihi) Zal misschien wel veranderen.

Maar als mensen zeggen: maar kinderen zijn toch leuk etc, dan nog ga ik vol in de aanval!

Ashja

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #68 Gepost op: 16 september 2009, 21:13:15 »
Jeetje meiden, wat krijgen sommigen van jullie vreselijk rottige reacties op de keuzes die jullie maken :sad: Ik vind het echt heel erg triest....

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #69 Gepost op: 16 september 2009, 21:20:03 »
Een vriend van mij trouwde vorige week en in bijna alle stukjes werd er wel iets geinsinueerd over kinderen. Ik stoorde mij daar verschrikkelijk aan. Ze lachten wel maar ik hoorde maandag dat zij er ook niet echt blij mee waren.  :angered:
Dat is dan weer een extra bevestiging waarom ik geen stukjes wil op mijn bruiloft!!!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #70 Gepost op: 16 september 2009, 21:34:36 »
quote: Dat is dan weer een extra bevestiging waarom ik geen stukjes wil op mijn bruiloft!!!
]

Insgelijksinsgelijks!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #71 Gepost op: 16 september 2009, 21:58:36 »
Wij kregen zelfs een roze K3 poppenwagen bijwijze van grap op onze bruiloft.
En een shirt met een plaatje van een hele blije bruid en een zielige bruidegom met de tekst eronder GAME OVER.
Ik kon er wel omlachen.
Heb ook wel eens geantwoord met: Nee hoor dat is gewoon vet, als mensen weer vragen of we (ik haat dat he IK ben zwanger niet we)zwanger zijn. Zo dan zijn ze gauw uitgeluld kan ik je vertellen :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 21:59:27 door Happy Bride »

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #72 Gepost op: 16 september 2009, 22:17:08 »
[quote name=\'Elle\' post=\'265070\' date=\'16 September 2009, 21:34\']Insgelijksinsgelijks![/quote]

Nou moet ik alleen nog mijn fam. zover krijgen dat ze dat niet doen  :mad: (en mijn zussen het maar raar vinden dat ze geen cm zijn)

Hypnotic

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #73 Gepost op: 17 september 2009, 09:25:47 »
Waarschijnlijk zitten de meeste toch in een heel andere omgeving als waar ik verkeer,
nog nooit is mij gevraagd wanneer ik ging trouwen (toen ik een dochter kreeg), en ook de mensen die dan wel een kind kregen in mijn omgeving, kregen die vraag niet
de zeldzame vriend/vriendin die dan wel is getrouwd (mijn vrienden zijn vrijwel allemaal ongetrouwd) hebben ook die vragen nooit gehad,

ik vind het burgerlijk, bekrompen, en niet meer van deze tijd,
mijn ouders zijn ver in de tachtig, en zelfs zij vragen zoiets niet!

29oktober2009

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #74 Gepost op: 17 september 2009, 09:34:00 »
Ik was 18 toen ik zwanger raakte van ons eerste kindje,
20 toen ik zwanger raakte van mijn tweede kindje,
en ga trouwen als ik net 1 weekje 22 ben.
We hebben in 2000 een relatie gekregen..
Ik denk niet dat mensen nog zeggen: weetje wel waar je aan begint :biggrin:

Misschien mensen die mij nog niet kennen.!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards