collapse

Auteur Topic: Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?  (gelezen 61560 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #75 Gepost op: 28 januari 2010, 20:42:39 »
juli 2010:

1
2 Helen & Paula 24 (paula
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 Maaikie82 (Maaike)
17
18
19
20
21
22 hairdresser (esther)
23
24
25
26
27
28
29
30
31

dian

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #76 Gepost op: 29 januari 2010, 13:41:22 »
wij trouwen ook 16 juli
erik & dian

en hebben al behoorlijk wat geregeld

ondertrouw (23-10-2009)
getuigen
stadhuis
locatie
auto
band
trouwkaart (zelf ontworpen)
programma daggasten

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #77 Gepost op: 30 januari 2010, 17:30:16 »
Nog een keer: neem de laatste lijst om je naam bij op te zetten! De helft ligt er alweer af...


Wij zijn op deze exacte moment druk bezig met het ontwerp van de uitnodiging en ook de envelop (want die laatste gaan we zelf bedrukken met de computer), super leuk. Het ziet er al heel mooi uit. Vriend is (naast muzikant) grafisch ontwerper en is helemaal het beste van zichzelf aant geven :wink:

MYJ

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #78 Gepost op: 31 januari 2010, 11:20:35 »
juli 2010:

1
2 Helen, Heidebloempje (Erika) ,  Paula24 (Paula)
3
4
5
6
7
8
9 Marieba (Marielle), Karin, m-a-n-d-y, Tiesje (Patricia)
10 Juli2010
11
12
13
14
15
16 Maaikie82 (Maaike), Joan
17 hairdresser (esther)
18
19
20
21
22
23 MYJ (Yvonne)
24
25
26
27
28
29
30 melis (melissa)
31


Heb ik hem zo weer genoeg bijgewerkt??

Wij gaan dus 23 juli 2010 trouwen!
Wij hebben eigenlijk ook al erg veel geregelt,

Wat wij nog moeten regelen:

Lingerie
Trouwkaarten
Pak voor de bruidegom
Jurk voor het bruidsmeisje

en eventueel een trouwauto maar daar zijn we nog niet over uit.

hairdresser

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #79 Gepost op: 1 februari 2010, 09:16:35 »
heidebloempje thanx voor de goede lijst weer.

nou wij hebben heer ruim een week geeden onze trouwringen uitgezocht.
het zijn wit goude ringen iets breder en bij mij komt er een mooi briljantje in....

verder hebben we toch maar besloten dat we een videograaf wilden.
nu hebben we er een gevonden die filmt van 8.30 tot zo 17.00 en de ruwe beelden kan geven.
zelf wil ik van mijn opmaken me haardoen en jurk aan trekken en het feest savonds ook opnames zelf maken en die er ook zelf bij bewerken]als de videograaf dat doet met zijn beelden kan ik het er nooit meer tussen zetten en tja een film zonder eind feest erop vond ik niet leuk.

binnenkort ga ik ook verder met de kaarten die ik zelf ga maken. me zus die ceremoniemeester is help mee.
eeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnn

we gaan morgen 2/2/2010 in ondertrouw om 11:00

volgens mij steld het niet heel veel voor maar ik ben benieuwd

ook moeten ze binnen kort gaan bellen dat mijn trouwjurk binnen is en ik weer mag komen voor de doorpas... ik heb er nu wel weer zin in.
14 oktober heb ik hem gekocht en voor me gevoel is dat ook wel weer een tijd geleden...

verder ben ik ook aan het afvallen.

er is al 4.2 af en ik moet nu nog 4.2 maar dat moet wel gaan lukken.

toen ik de jurk ging passen was ik 2.7 kilo zwaarder dus de jurk moet al mooier zitten nu en hoop ook bij de doorpas dat er weer lekker wat van af is.....

nou fijne dag meiden xxx

MYJ

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #80 Gepost op: 2 februari 2010, 15:32:23 »
( Ik was het van die nieuwe lijst )

Spannend joh, vandaag in ondertrouw!
Gefeliciteerd in ieder geval :biggrin:, hoe was het?

hairdresser

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #81 Gepost op: 3 februari 2010, 07:40:34 »
Thanx myj

het ondertrouw stelde niet heel erg wat voor haha
we wonen in Papendrecht en moesten daar ook in
ondertrouw en we moeten nog naar dordrecht wand
daar trouwen we en moeten daar bij het stadskantoor
de trouwboekjes uitkiezen welke ambtenaar enz...
Duss gisteren was het zo gedaan haha..

Kijkje op mijn trouwsite!
www.Esther-en-Edwin.bruiloftsite.nl

sabrina27

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #82 Gepost op: 3 februari 2010, 10:43:41 »
1
2 Helen, Heidebloempje (Erika),Sabrina276
3
4
5
6
7
8
9 Marieba (Marielle), Karin, m-a-n-d-y, Tiesje (Patricia)
10 Juli2010
11
12
13
14
15
16 Maaikie82 (Maaike), Joan
17 hairdresser (esther)
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 melis (melissa)
31


Heb al eventjes niet gereageerd druk bezig geweest, maar wel superleuk zo`n
lijstje, zie dat onze datum in trek is !

joan

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #83 Gepost op: 9 februari 2010, 21:25:52 »
hairdresser
gaat goed dan met regelen he.
en die 4.2 met toch wel lukken, niet?

Hier inmiddels de ringen al binnen gegrafeerd en al. Was "een koopje" per toeval was desbetreffende juwelier aan het uitverkopen
en waren wij op slag verliefd op de ringen en we hadden gewoon geluk want ze waren 40% afgeprijst.
We hebben de voorkanten van de kaarten inmiddels klaar en ik ben druk bezig met de sieraden {maar ik ook zelf}
hoe was de ondertrouw?

en tja hier ook aan het afvallen, ben er al 9 kwijt nog minimaal 10 te gaan. Eind april moet ik ermee klaar zijn... we zullen zien.
Maar tis ewl lekker! Mama moet beetje in shape komen. De jongste is nu 5 maanden en de oudste wordt in maart 3...
we zijn 4 en 5 maart jarig hihi leuk detail we schelen dus 22 jaar en 1 dag :wink:

ook ondertrouw moeten we nog regelen
ben al aant uitzoeken voor bruidsboeket, autoboeket, bruidstaart enzovoort.
ook de fotograaf moet nog uitgezocht worden, de 2 die we op het oog hebben zijn nog steed beschikbaar dus het komt goed.

ondertrouw moeten we ook nog amar we gaan waarschijnlijk voor 6 april, de dag dat we 10 jaar bijelkaar zijn...

maar tis wel leuk alles zo...
al heb ik wel een tijdje getwijfeld of de jurk die ik gekocht heb wel de goede is... maar ik las dat het noraal is om te twijfelen dus het zal
wel goed zijn.....

karen123

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #84 Gepost op: 14 februari 2010, 11:26:49 »
juli 2010:

1
2 Helen, Heidebloempje (Erika) , Paula24 (Paula), sabrina276
3
4
5
6
7
8
9 Marieba (Marielle), Karin, m-a-n-d-y, Tiesje (Patricia)
10 Juli2010
11
12
13
14
15
16 Maaikie82 (Maaike), Joan
17 hairdresser (esther), Karen123
18
19
20
21
22
23 MYJ (Yvonne)
24
25
26
27
28
29
30 melis (melissa)
31


Zo, nu sta ik er ook bij. Heb lijst nog een beetje opnieuw aangevuld ook.
Hairdresser, ik zie dat wij op dezelfde dag trouwen! Leuk...

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #85 Gepost op: 15 februari 2010, 20:37:12 »
Wij zijn vandaag naar de AVA geweest (grote Belgische winkel met allemaal knutselspullen en spullen voor kaartjes, decoratie, bedankjes, doopsuiker,...) en hebben daar nog enkele leuke dingetjes gekocht.

We hebben nu van die gelukspoppetjes in de vorm van een bruidskoppeltje die we aan de misboekjes gaan hangen, ziet er heel leuk uit.

We zijn er ook uit voor de bedankjes. We gaan mentosrollen met een gepersonaliseerde wikkel geven, daar waren we al een tijdje uit. Vandaag hebben we nu ook een mooie manier gevonden om ze te verpakken. We hebben plastieken tubes gevonden waar zo'n rol precies inpast en dan gaan we aan weerszijden van de mentosrol nog opvullen met pepermunten hartjes en van die zilveren suikerbolletjes. Raffialintje met een vilten bloemetje in de kleuren van onze trouw eraan en klaar. We zagen in de winkel zo'n voorbeeldje, maar dan met van die grote suikerbonen (zie je wel vaker, daar worden die tubes normaal voor gebruikt) en we waren helemaal weg van die verpakking.
Ook meteen maar 4 grote dozen mentosrollen gekocht. Houdbaarheidsdatum tot 2012, dus dat is gemakkelijk om goed op voorhand te maken.

Voor de kindjes bij de kerk ook een superleuk idee gevonden. Wij zijn allebei leerkracht, dus we zullen veel kindjes in de mis hebben. Als cadeautje geven we hen een zakje snoep met een hangertje met eendje eraan en we gaan er ook een klein envelopje met een wit kaartje bijsteken met daarop 'Maak jij hierop een tekening voor ons?' en dan ons adres waar ze het naar mogen sturen. Wij trouwen aan het begin van de zomervakantie en lijkt me super leuk om nog heel de zomer tekeningen van hen te ontvangen. Die ga ik allemaal inplakken in een boek.

Verder ook nog papieren zakdoekjes met hartjes voor in de goodybags van de daggasten.
Wij werken rond het thema 'puzzel' en ik heb een schattige pons gevonden met een klein puzzelstukje. Nog geen idee wat ik daar precies mee ga doen, maar het zal wel van pas komen :biggrin:

Zo, dat waren onze aankopen van vandaag zowat geloof ik. Morgen gaat mijn vriend voor zijn kostuum zien.

Lange uitleg :wink: voor degenen die het interessant vinden wat wij zoal uitsteken...

hairdresser

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #86 Gepost op: 15 februari 2010, 23:51:12 »
leuke ideeen allemaal heidebloempje....

ben zeer benieuwd naar je foto's straks

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #87 Gepost op: 16 februari 2010, 21:11:10 »
En vriendlief heeft vandaag zijn kostuum gevonden. Het is er één van Hugo Boss geworden, een merk waar hij sowieso al van houdt.
Voor mij is het natuurlijk nog een verrassing tot op onze dag, maar hij zal er vast fantastisch uitzien.

jada7

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #88 Gepost op: 22 februari 2010, 22:54:58 »
[font="Georgia"][/font][color="#FF00FF"][/color][quote name=\'hairdresser\' post=\'266505\' date=\'21 September 2009, 08:05\']Hai Hairdresser: Wij gaan ook trouwen in juli en wel op 7 juli tevens word onze dochter ook op deze dag 1 jaar!

Wij zijn al 17 jaar samen op 17 mei 2010 en hebben 4 kinderen....nu word het tijd om te trouwen hihihih :biggrin:

Omdat wij vrij recent hebben besloten om te trouwen hebben wij al toch best een hoop kunnen regelen:

Catering, Band, Feestlocatie, Bedankjes ben ik nu aan het maken, trouwkaarten ben ik ook al aan het maken, snoeptraktaties natuurlijk voor de kinderen
het is een 2 in 1 feest, kapster is al geregeld, versiering voor de zaal hebben we al.
De rest moet nog geregeld worden, maar het is heel leuk hoor.
Zelf trouwen we dus op 7 juli en het feest geven we op 17 juli



Ik ben zelf al volop bezig.
Wat heb ik al geregeld:

datum natuurlijk
feestlocatie
auto
dj
fotograaf
kaarten ben ik mee bezig(zelf maken)
taart maakt een collega( die ook die taarten maakt)
bedankjes al af

nu nog strakjes kijken voor mijn jurk en
de bloemen. Ik weet al waar we de bloemen
willen halen maar nog niet wat...
En de ringen nog bekijken
mannetje voor zijn pak
dat was het wel zo'n beetje[/quote]

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #89 Gepost op: 25 februari 2010, 17:29:55 »
Vanmorgen in ondertrouw geweest! Was eigenlijk heel gezellig (hoewel dat natuurlijk niks om't lijf heeft) Hihi, ik bedenk juist dat ik hoop dat jullie dat in Nederland ook zo zeggen, anders klinkt dit nogal raar.
De ambtenaar was een hele toffe man en hij heeft alles alvast goed uitgelegd. We hebben ook de raadzaal gezien waar het dan op 2 juli allemaal zal gebeuren. En nu is het echt zo officieel vastgelegd he :wink:

En daarna met z'n tweetjes gezellig gaan brunchen, leuk hoor.

Helen

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #90 Gepost op: 25 februari 2010, 22:15:49 »
Haha, zo zeggen wij dat ook hoor! Maar zoals ik lees gaan de voorbereidingen bij jullie al erg goed! Wij beginnen een beetje achter op schema te lopen. Ik ben nu op zoek naar een mooie huwelijksreis, maar daarvoor heb ik een leuke aanbieding nodig! Iemand nog een leuk ideetje?

Verder heb ik al wel trouwschoenen gekocht! Ik zag ze staan en was meteen verliefd.. Het zijn mooie roze linnen pumps. Enige probleempje is dat de hak na het na te meten 10 cm blijkt te zijn.. Is misschien toch wel erg hoog om de hele dag op te lopen. Misschien moet ik vanaf nu standaard op hogere hakken gaan lopen om te wennen :)

Ook heb ik mijn 2 getuigen gevraagd; mijn zusje en mijn beste vriendin. Alleen as weet nog niet wie hij wil vragen. Pas dan kunnen we ook de ondertrouw gaan regelen.

Het begint nu toch al best dichtbij te komen!

karen123

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #91 Gepost op: 26 februari 2010, 08:27:11 »
[quote name=\'heidebloempje\' post=\'310699\' date=\'25 February 2010, 17:29\']Vanmorgen in ondertrouw geweest! Was eigenlijk heel gezellig (hoewel dat natuurlijk niks om't lijf heeft) Hihi, ik bedenk juist dat ik hoop dat jullie dat in Nederland ook zo zeggen, anders klinkt dit nogal raar.
De ambtenaar was een hele toffe man en hij heeft alles alvast goed uitgelegd. We hebben ook de raadzaal gezien waar het dan op 2 juli allemaal zal gebeuren. En nu is het echt zo officieel vastgelegd he :wink:

En daarna met z'n tweetjes gezellig gaan brunchen, leuk hoor.[/quote]

Ff een heel domme off-topic vraag, maar ik dacht dat ondertrouw gewoon het wettelijk huwelijk is... Is dat dan niet zo?? Dat woord wordt toch helemaal niet gebruikt in België??

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #92 Gepost op: 26 februari 2010, 21:19:16 »
Oh jawel hoor Karen123! Ondertrouw is heel belangrijk zelfs om te kunnen trouwen.
Je kan 6 maanden tot 2 weken voor je huwelijk in ondertrouw gaan. Dat betekent dat je officieel op het gemeentehuis komt aangeven dat je gaat trouwen. Je hebt daarvoor je geboorteakte nodig en kopies van de passen van je getuigen (bij ons was dit zelfs niet nodig, met naam en geboortedatum zochten ze onze getuigen zo op in de computer). Ze maken dan een officieel document op met jullie gegevens dat ze gebruiken voor de trouw zelf.
Ga maar gewoon eens op het gemeentehuis bij de burgerlijke stand langs om daarachter te vragen, dan leggen ze dat allemaal netjes uit.



Ja Helen, het begint inderdaad dichtbij te komen. Nog een dikke 4 maanden en het is zover. (ik schrok vorig weekend nogal toen ik dat opeens op mijn teller zag staan, was me volledig ontgaan, het lijkt nog veel verder)
De voorbereidingen lopen goed, maar langs de andere kant moet er ook nog zoooooooveel gebeuren. Ik vind het al spannend worden. Het liefste zou ik een maandje voor de trouw klaar willen zijn met alles. Dan enkel nog dingetjes zoals de snoepzakjes voor de kinderen vullen enzo (want dat kan je maar enkele dagen op voorhand doen).
We blijven gaan!

karen123

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #93 Gepost op: 27 februari 2010, 08:16:12 »
Ja, dat je op voorhand naar de gemeente moet, dat weet ik, ook om te laten weten onder welk huwelijksstelsel je gaat trouwen enzo... Maar als ik dat hier op het forum zo las, leek dat wel een of andere geweldige gebeurtenis..  :) Ik had hier in de buurt nog nooit iemand over ondertrouw horen spreken!! Maar dan weet ik dat ook weer..
Back on-topic nu! (sorry!)

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #94 Gepost op: 27 februari 2010, 15:37:12 »
hairdresser, ik was even op jullie huwelijkssite. Wat een prachtig zoontje hebben jullie! Zo'n mooi ventje!
Moest ik even meedelen... :wink:

hairdresser

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #95 Gepost op: 9 maart 2010, 07:42:15 »
[quote name=\'heidebloempje\' post=\'311393\' date=\'27 February 2010, 15:37\']hairdresser, ik was even op jullie huwelijkssite. Wat een prachtig zoontje hebben jullie! Zo'n mooi ventje!
Moest ik even meedelen... :wink:[/quote]

aach wat lief... Ben er zelf ook helemaal verliefd
op hoor haha... Hij wordt zo leuk nu.
Hij is bijna 2 jaar en 3 maandjes...

X Es'

Helen

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #96 Gepost op: 10 maart 2010, 07:53:20 »
We hebben 99% zekerheid gekregen van de gemeente dat het gaat lukken om een vergunning te krijgen om de receptie op onze locatie te houden! Nog 1 laatste vergadering en dan weten we het zeker!

Dan kunnen we ook beginnen met kaarten printen! :biggrin:

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #97 Gepost op: 10 maart 2010, 11:43:23 »
[quote name=\'Helen\' post=\'314972\' date=\'10 March 2010, 07:53\']We hebben 99% zekerheid gekregen van de gemeente dat het gaat lukken om een vergunning te krijgen om de receptie op onze locatie te houden! Nog 1 laatste vergadering en dan weten we het zeker!

Dan kunnen we ook beginnen met kaarten printen! :biggrin:[/quote]

Hebben jullie dan zo'n rare locatie dat dat normaal niet zou mogen?

Helen

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #98 Gepost op: 14 maart 2010, 11:04:35 »
We willen de receptie vieren op de atletiekbaan waar we elkaar hebben leren kennen. Nou mag dat niet verhuurd worden. Er is geen gebruikersvergunning voor. De horeca uit die plaats heeft hier een beetje voor gezorgd, omdat het een erg goedkope locatie is en er altijd veel verjaardagen enzo werden gevierd. Die inkomsten lopen zij dan weer mis.

Nu uitgelegd waarom het voor ons zoveel waarde heeft om het op die locatie te mogen doen en dat snapten ze allemaal wel! Enige is dat we geen alcohol mogen schenken en dat we het nog steeds niet mogen huren. (We mogen er dus geen geld voor betalen haha!)

Denken jullie dat het een groot probleem is als mensn op de receptie geen alcohol kunnen drinken?

heidebloempje

  • Gast
Wie Gaat Ook In Juli 2010 Trouwen?
« Reactie #99 Gepost op: 14 maart 2010, 15:45:59 »
[quote name=\'Helen\' post=\'316525\' date=\'14 March 2010, 11:04\']We willen de receptie vieren op de atletiekbaan waar we elkaar hebben leren kennen. Nou mag dat niet verhuurd worden. Er is geen gebruikersvergunning voor. De horeca uit die plaats heeft hier een beetje voor gezorgd, omdat het een erg goedkope locatie is en er altijd veel verjaardagen enzo werden gevierd. Die inkomsten lopen zij dan weer mis.

Nu uitgelegd waarom het voor ons zoveel waarde heeft om het op die locatie te mogen doen en dat snapten ze allemaal wel! Enige is dat we geen alcohol mogen schenken en dat we het nog steeds niet mogen huren. (We mogen er dus geen geld voor betalen haha!)

Denken jullie dat het een groot probleem is als mensn op de receptie geen alcohol kunnen drinken?[/quote]

Cool!

Volgens mij hoeft een alcoholvrije receptie geen probleem te zijn. Ik zou het wel zeker op de uitnodiging zetten, dat de mensen erop voorbereid zijn. En dan Kidibul ofzo als 'champagne' :)  Hangt er misschien ook een beetje vanaf welke mensen er op jullie receptie komen. Als er veel mensen zijn die graag eens een glaasje bubbels of een wijntje drinken, vinden zij het misschien wat jammer? Maar als ze de reden kennen dat jullie het graag daar doen, lijkt me toch dat ze dat wel ok vinden. Of kan je misschien niet iets doen dat je receptie op een plaats in de buurt kan doen en dan met z'n allen ballonnen oplaten op de piste ofzo? Of je fotoreportage daar doen?




Nieuw bericht:

Ik ben vandaag aan het knutselen geslagen voor onze bedankjes. Ze zijn nog niet af, maar het begin is er. We gaan, na lang twijfelen en verschillende keren van idee te wisselen, uiteindelijk zakjes geven met van die mignonette-chocolaatjes met een eigen wikkeltje errond. Bovenaan komt er ook een gepersonaliseerd labeltje met foto aan het zakje, maar die zijn nog niet af. Hieronder al een foto van de chocolaatjes.
We sturen achteraf nog een bedanktfoto. Lang getwijfeld of we ook bedankjes op de dag zelf gingen geven. Maar ik vind dat zo leuk en ik ben ook een echte knutselaar, dus dat zit wel goed. Daarom dat we toch iets kleins gaan meegeven.

Hier een aantal chocolaatjes met daarnaast vier in het zakje waar nog een labeltje aan moet. Als ze af zijn, zet ik nog wel eens een foto van het uiteindelijke resultaat.


[attachment=12634:DSCN4285.JPG]
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2010, 15:47:44 door heidebloempje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards