collapse

Auteur Topic: Woest!  (gelezen 11935 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kayka

  • Gast
Woest!
« Gepost op: 29 september 2009, 21:52:13 »
Ik ben intussen iets gekalmeerd, maar oh man, wat was ik daarstraks witheet zeg!!  :mad:

Ik heb in augustus contact gezocht met John Hunt. Helaas bleek hij bezet te zijn op 'onze' datum dus heb ik, naar aanleiding van een positieve reactie op dit forum, contact gezocht met Jet van Kilsdonk. Ze reageerde heel enthousiast via de mail, alleen vanwege onze beide vakanties konden we pas een afspraak maken op 7 september.

Die maandag was ik helemaal opgetogen, het is tenslotte best spannend om zulke dingen te bespreken, het maakt dat je droomdag veel 'echter' lijkt ineens. Dus hup; alles aan kant gemaakt thuis (ik heb 4 katten en een hond dus dat is flink poetsen en dweilen), lekker taart gekocht en gezorgd dat alles klaar stond. We hadden om half 8 afgesproken, maar ik ging om 7 uur nog even gau op de computer en toen zag ik ineens een mail van haar; het kwam toch niet zo goed uit dus of het een andere keer kon??  :blink: Ik was best verbaasd, want de afspraak hadden we 3,5 week eerder gemaakt, en de mail had ze pas om 5 uur verstuurd. Ik baalde als een stekker, maar dacht; ach, kan gebeuren. Ik belde haar op en ondanks dat ik wel een beetje twijfels had gekregen maakten we een nieuwe afspraak. Ze zei nog; ik noteer gelijk je nummer, dan dab ik dat in ieder geval nu wel.

Twee weken later, vandaag dus, zouden we elkaar om 8 uur treffen. Ik had een onwijs lange en zware dag achter de rug op het werk, en had eigenlijk nauwelijks iets kunnen eten. 's Avonds alles vlug-vlug weer aan kant maken, hond uitlaten, een schnitzeltje in de pan en ondertussen de vaat opruimen. Ik was echt helemaal kapot maar had er echt zin in; eindelijk zouden we dan foto's kunnen bekijken en afspraken maken. Mijn vriend moest eerder weggaan van een cursus van zijn werk om erbij te kunnen zijn, dus ook hij had flink lopen haasten.

Wij wachtten.... en wachtten.... En ik voelde al nattigheid.... Mail gecheckt; niks. Hmmmm..? Weer wachten...... Ik zei tegen mn vriend; om half 9 bel ik haar, dit is toch niet normaal?! En wat denk je? Mobiel uitgeschakeld..!! Kan niet eens een voicemail inspreken.  :huh:

Dus ze heeft ons nu voor de 2e keer in de kou laten staan. Wij zijn helemaal over de rooie, maar ik kan vooral niet begrijpen waarom je op deze manier te werk zou gaan? Zij wil als fotograaf toch geld verdienen? Zij had toch gereageerd dat ze graag onze shoot zou willen doen? Dan zit ik dus weken te wachten op een afspraak en nu staan we nog met lege handen. Goed, we hebben tijd zat nog om een ander te vinden, maar als ze toch niet van plan was om de afspraak na te komen, dan bel/mail je toch even?? Ik heb verdorie als een gek lopen haasten en poetsen en wéér voor niks!

Serieus, als ik haar te pakken krijg (via de telefoon) dan ben ik heeeeeeelllll benieuwd wat haar 'excuus' is. In ieder geval zou ik dus zeggen; deze mevrouw is absoluut onbetrouwbaar als fotografe. Nu ging het maar om eerste gesprekjes maar wat als ze je zo laat zitten op je trouwdag? OMG ik moet er echt niet aan denken...

Nou dit moest ik even kwijt hoor. Niet normaal toch??  :mad:
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2009, 09:31:46 door Kayka »

dory

  • Gast
Woest!
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2009, 21:59:45 »
Dit is zeker niet normaal nee! Maar goed dat je er nu achter komt en idd niet op jullie trouwdag.  Er zijn genoeg andere fotografen die wel netjes te werk gaan. Wat haar rede ook zal zijn ik zou op zoek gaan naar een andere fotograaf.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Woest!
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2009, 22:09:28 »
Ik weet niet wat haar "excuus" is maar ik zou ook niet meer met haar in zee gaan. Kijk eens in het topic over fotografen. Er zijn er genoeg die jullie wel  de dag van jullie leven gunnen en jullie behandelen zoals het hoort. Laat je nog weten wat voor excuus ze had?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Woest!
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2009, 06:36:06 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Nou jaaaaaaaaaa zeg! Schandalig! En niet erg handig van haar als ze met fotograferen haar geld wil verdienen :blink:
Ik ben wel echt heeeeeel erg benieuwd of je nog iets van haar gaat horen...! Heb je haar wel gemaild ofzo?
Rare toestand, in ieder geval! En gelukkig inderdaad dat je er nu achterkomt, en niet pas op (of NA) je bruiloft.

Succes met zoeken naar een goede fotograaf! :wink:[/color][/font]

Eva1984

  • Gast
Woest!
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2009, 09:08:29 »
Ik kan me erg goed voorstellen hoe jij je nu voelt. En woest zou ik ook zeker zijn!
Als het een professionele fotograaf is van beroep, dan doe je dit zeker niet! Het is eigenlijk een kleine moeite om iemand te verwittigen en excuses te maken. Maar om de tweede keer zonder iets te zeggen niet af te komen, geen excuses, niks, dat is totaal not done.

Ik ben eens benieuwd naar wat haar 'excuus' zou zijn want dat is toch wel het laatste dat je moet krijgen. En voor de rest, tja, uitkijken naar andere en betere fotograaf! Iemand die je wel kunt vertrouwen. Hopelijk vind je deze snel.
Alvast veel succes met je verdere zoektocht en laat zeker weten hoe het afloopt!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2009, 09:59:11 »
Nou ja zeg. Wat belachelijk.
Ik zou geen contact meer met haar zoeken en al je energie steken in de een betrouwbare fotograaf.
Ze is de moeite dat jij naar haar luistert wat haar excuus is niet eens waard
Succes met je fotgrafen jacht!!!

Puma in love

  • Gast
Woest!
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2009, 10:15:50 »
Is ze wel een professionele fotografe? Het lijkt wel een amateur.... Gewoon triest!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2009, 10:23:30 »
Jeetje zeg, ik zou ook echt teleurgesteld zijn en haar niet meer vertrouwen! Ben benieuwd wat ze je te zeggen heeft...
Succes met het zoeken van een ander.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2009, 10:42:56 »
Ik had hetzelfde met de kapster. Uiteindelijk heeft ze zelfs helemaal afgezegd. Elke keer dacht ik: ik stop met haar, maar net op dat moment nam ze toch weer contact op. Zo ben ik aan het lijntje gehouden, maar ik had beter moeten weten. OK, iedereen zal wel goede redenen hebben, maar zomaar 'niet uitkomen' vind ik geen goede reden. Ik doe zelf ook trouwreportages en ga altijd keurig bij de mensen langs. Iedereen rekent op je op zo'n moment. Wel een keer andersom meegemaakt: dat een stel op het laatste moment afbelde (2 uur vantevoren), omdat een kennis hun reportage wilde verzorgen. Dat is ook vervelend, want ook als fotograaf bereid je veel voor.

Kayka

  • Gast
Woest!
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2009, 11:27:54 »
Ik heb haar nog niet gemaild want ik wil het eigenlijk van haar zelf horen, maar haar telefoon is dus constant uitgeschakeld...   :blink: (terwijl ik die de vorige keer wel kon bereiken) Maar lukt het zo niet dan zal ik zeker eens een flinke mail sturen!

Overigens is zij in het dagelijkse leven docente CKV, fotograferen doet ze als 'bijbaan'. Maar ze heeft wel een redelijk professionele site -KLIK- en voor zover ik begreep is het niet helemaal een amateur (eerder semi-prof). Het eerste mailtje wat ik kreeg was zo enthousiast dat ik echt dacht dat we DE fotograaf hadden gevonden:

Citaat
Beste ***,

Ten eerste gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
 
Ik heb zeer veel interesse in het maken van een reportage voor jullie huwelijk, ook de datum volgend jaar is geen enkel probleem!
Op mijn website, www.jetvankilsdonk.nl kunnen je ook mijn bruidsreportage tarief vinden.
(het duurt ongeveer een minuutje voordat de site is openend, maar dat heb je misschien al onder vonden)
In het kort komen het tarief op het volgende neer:
€ 50,- p/uur en eenmalig € 50,- voor alle foto's op DVD. (eventueel ook al gebrand op DVD op de huwelijksdag.)
 
Mocht je interesse hebben in bewerkte foto's, kan ik ook een aantal foto's achteraf bewerken, denk daarbij bijvoorbeeld aan:
zwart/wit foto's, sepia, foto's met kleuraccenten, zwart/wit foto's met kleuraccenten, vervagingen (droomwolkjes) etc.
 
Ik hoop van je te horen en een afspraak te maken voor een gesprek over jullie specifieke wensen!
 
Met vriendelijke groet,
 
 
Jet van Kilsdonk

Daarom kon ik me niet voorstellen dat je dan op deze manier behandelt gaat worden... Alleen een sterfgeval (van haarzelf of een ander  :tongue: ) lijkt me een goede reden om ons zo te laten zitten.

Nou goed, ik was zeer onder de indruk van de fotograaf van "Trouwring" dus die ga ik nu benaderen. Duimen jullie even mee dat ze op onze trouwdag nog geen afspraak heeft staan?  :please:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2009, 11:30:45 »
Daar duim ik zeker voor!!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2009, 11:38:28 »
Ik duim ook voor je hoor! Wat is die vrouw een heks!!! Jullie twee keer laten zitten. Ik zou het haar even goed vertellen als je weer contact met haar opgenomen hebt!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Woest!
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2009, 11:54:05 »
Maar als ze haar GSM altijd heeft uitstaan, dan is er misschien wel echt wat aan de hand. Stuur gewoon een mailtje waarin je zegt dat je haar probeert te bellen, maar dat het niet lukt.

MaFo

  • Gast
Woest!
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2009, 12:11:49 »
Een mens zou zich voor zijn collega's gaan schamen ... :mad:
Dit is absoluut not done en verre van professioneel. Dat haar telefoon uitstaat kan van alles betekenen. Ik zet die van mij ook consequent uit als ik aan het fotograferen ben. Niks is zo storend als een telefoon die overgaat tijdens het "ja"woord....

Ik hou dit topicje eens in de gaten, want ook ik ben wel benieuwd wat haar excuus is!
een afspraak annuleren: ok. Maar niet op het laatste moment en zeker geen 2 keer!

Succes met de speurtocht. Maak je niet gek, een fotograaf vind je wel, ze hebben het niet allemaal zo druk als ze doen overkomen :tongue: . De meeste lopen echt wel wat harder voor een opdracht.

Kayka

  • Gast
Woest!
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2009, 13:28:15 »
Ja, ik zou het begrijpen als haar mobiel uit staat tijdens een opdracht. Maar ik heb haar gebeld vanaf gisteren half 9 ('s avonds) tot daarstraks 12 uur... Vanavond nog maar eens...

Trouwring

  • Gast
Woest!
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2009, 16:49:54 »
En kunnen Hermine en Ramon wel? Hoop het voor je! Wat een balen situatie zeg, en slordig van Jet ook!
« Laatst bewerkt op: 30 september 2009, 16:50:19 door Trouwring »

Kayka

  • Gast
Woest!
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2009, 18:52:46 »
[quote name=\'Trouwring\' post=\'269141\' date=\'30 September 2009, 16:49\']En kunnen Hermine en Ramon wel? Hoop het voor je! Wat een balen situatie zeg, en slordig van Jet ook![/quote]

Ik heb ze gemaild, nu maar afwachten...  :rolleyes:

Overigens heeft Jet haar mobiel nu wel aan staan, maar ze neemt niet op.  :mad: Kan ook geen voicemail inspreken. Maar ik geef niet op!  :ph34r:

Madeira

  • Gast
Woest!
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2009, 19:37:47 »
pff..wat zou ikd aar boos om worden zeg. Heb er echt een hekel aan als mensen hun afspraak niet nakomen.
Heb je al met een ander nummer gebeld of met een onbekend nummer? Misschien ziet ze de bui al hangen
en neemt ze niet op als je jou nummer ziet...(of denk ik nu heel erg slecht ?)

Succes met het zoeken van een nieuwe fotograaf !
en ben benieuwd naar de reactie !

Lismans

  • Gast
Woest!
« Reactie #18 Gepost op: 30 september 2009, 19:54:18 »
Ben benieuwd met wat voor smoes ze aankomt! Als ze nu al zo van zich af laat weten hoe zou dat dan straks gaan? Afbellen op de dag zelf?? Kan toch niet...Sommige mensen snappen gewoon niet hoe belangrijk zo'n afspraak voor je is.

Succes!

Mignon

  • Gast
Woest!
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:40:32 »
Wat belachelijk zeg! Dat is echt geen service!
Ben benieuwd naar de reactie van haar!

CCBloom

  • Gast
Woest!
« Reactie #20 Gepost op: 1 oktober 2009, 14:45:21 »
balen inderdaad...maar er is vast een betere fotograaf voor je te vinden...vind haar foto's niet zo bijzonder eerlijk gezegd, veel geposeer naar mijn smaak...maar goed, dat krijg je al snel met bruidsreportages....

Kayka

  • Gast
Woest!
« Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2009, 23:10:16 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'269393\' date=\'01 October 2009, 14:45\']balen inderdaad...maar er is vast een betere fotograaf voor je te vinden...vind haar foto's niet zo bijzonder eerlijk gezegd, veel geposeer naar mijn smaak...maar goed, dat krijg je al snel met bruidsreportages....[/quote]

Er staan niet zo veel foto's op haar site. Daarom was ik enorm benieuwd naar haar portfolio want de prijsklasse was wel wat we zochten, dus ik hoopte natuurlijk vurig dat ik helemaal onder de indruk zou zijn. Maar je hebt wel gelijk hoor; er zijn betere fotografen. Ik hoop dat wij die dan ook voor een fijne prijs zullen vinden.

MaFo

  • Gast
Woest!
« Reactie #22 Gepost op: 2 oktober 2009, 12:19:46 »
[quote name=\'Kayka\' post=\'269518\' date=\'01 October 2009, 23:10\']Er staan niet zo veel foto's op haar site. Daarom was ik enorm benieuwd naar haar portfolio want de prijsklasse was wel wat we zochten, dus ik hoopte natuurlijk vurig dat ik helemaal onder de indruk zou zijn. Maar je hebt wel gelijk hoor; er zijn betere fotografen. Ik hoop dat wij die dan ook voor een fijne prijs zullen vinden.[/quote]

Geposeer zul je toch vaak zien, daarvan afgezien. Raar maar waar, terwijl de spontane foto's voor jullie meer zeggingskracht hebben, gebruiken wij toch vaker de geposeerde in portfolio's en op sites omdat we daar dingen in kwijt kunnen waar we voor geleerd hebben :unsure: .

Kayka, als hint naar je zoektocht. Bij tips heb ik een hele lijst geplaatst met linkjes waar je ze kunt vinden, of hun kunt benaderen zodat ze voor je aan het werk gaan met offertes...

Zie hier..
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2009, 12:22:53 door MaFo »

Lismans

  • Gast
Woest!
« Reactie #23 Gepost op: 2 oktober 2009, 20:30:00 »
Heb je eigenlijk nog iets van haar gehoord?

Kayka

  • Gast
Woest!
« Reactie #24 Gepost op: 2 oktober 2009, 22:16:01 »
Ik ben nog steeds meerdere keren per dag aan het proberen met bellen... Eerst stond de telefoon uit, daarna stond ie aan maar werd ie niet opgenomen, en nu wordt ie een soort van opgenomen, maar volgens mij is het de voicemail (ook al wordt dat niet gezegd?). Maar die ga ik dus niet inspreken. Nogmaals; als het na het weekend nog niet is gelukt ga ik mailen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ik daar dan een reactie op ga krijgen....  :huh:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards